Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Die mensen krijgen gauwer een depressie,maar er moet wel iets zijn waardoor die depressie komt opzetten,iets wat er gebeurd is ofzo |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb het ook gehoord, niet van de tv maar van een sociotherapeut op de groep. er was een man (psychiater ofzow) en die was erachter gekomen dat alle mensen met een depressie reageerde alsof ze een ontsteking hadden. ik wist nog niet dat dat dan een bloedontsteking was maar ok, kan best kloppen.
|
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk verhoogt een negatieve ervaring de kans of de intensiteit van de depressie, maar verder ligt het ook gewoon aan het bloed. volgens mij omdat als de bloedvaten ontstoken zijn, ze minder snel bewegen, dus dan moeten de hersenen zuinig zijn op hun energie, dat veroorzaakt depressie, er word geen tijd meer verspilt aan emoties of gedachten. depressieve mensen zijn dan ook lusteloos. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
owjah ik vat het al (zeg het maar als ik het fout heb hoor)
oorzaak depressie kan zijn: tekort serotonine (dat woord wist ik niet meer ![]() oorzaak tekort serotonine kan zijn: "bloedontsteking" maar wat voor verschijnselen krijg je dan bij bloedontsteking, behalve depressie..? Krijgen je organen dan ook minder zuurstof..? Dat zou dan wel moeten lijkt me..... En het is dan iig iets anders dan aderontsteking. Het kan dus volgens jou dat mensen al jaren "bloedontsteking" hebben en al jaren depressief zijn, maar er verder geen lichamelijke schade aan ondervinden..? ![]() Is het algemeen wetenschappelijk aangenomen, of is het een nieuwe theorie, zijn er bewijzen voor..? (sorry als ik dom praat hoor ![]() xxx Alicia |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je zo graag alles wilt bewijzen bewijs dan maar eens dat het niet kan |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@Kenny McCormick: Niet dat ik iets tegen je heb, afgezien dat je redeneren nogal zwak overkomt, maar ik vraag me af of iemand met dit soort twijfelachtige informatie geholpen is. Het schept alleen maar meer onzekerheid.
Maar, opbouwende kritiek, ik ben zo vrij geweest even rond te neuzen: http://www.canvas.be/overleven/2002_...eschermen.html Even doorklikken op meer informatie, maar dan heb je ook maar twee paragraafjes gehad waar iets als 'bloedontsteking' uit valt af te leiden en dan nog maar als een ononderbouwde hypothese van iemand. Dit komt van google: depressie+bloed. Probeer zelf ook een paar links, want mijn pc zat te mutsen met acrobat en internal errors. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
depressie is sowieso lichamelijk vanwege die neurotransmitterzooi. Antidepressiva werken tegen de lichamelijke veranderingen, de veranderingen in de hersenen, die zich voordoen bij depressies. Die hele bloedontsteking daar had ik nog nooit van gehoord maar daarvoor wist ik ook al dat iemand zonder geestelijke oorzaken depressief kan worden. Sorry dat ik het zow beroerd uitleg met die "neurotransmitterzooi" ![]() ![]() xxx Alicia |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Kenny (die ook geen expert is in neurologie maar dat wel zou willen zijn. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
jah neurologie =
![]() maarruh.... zuurstoftekort in de hersenen heeft over het algemeen behoorlijk grote gevolgen. D8 ik zow.... Dus het komt voor mij een beetjuh onlogisch over dat een zuurstoftekort alleen een laag serotonine-peil verzoorzaakt en verder nix. Ik heb er wel over naged8 van HOE het komt dat er dan minder serotonine wordt geproduceerd, tuurlijk is er een reden voor. Maar ik weet eigenlijk nix van zo'n bloedontsteking en ik zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken. Voor mij is een geestesziekte sowieso lichamelijk wanneer je het kunt verhelpen met medicijnen. Maar depressiviteit daar kom je meestal toch niet uit zonder therapie, dus is het ook "geestelijk". Jah alles is lichamelijk, de geest is iets lichamelijks in principe, naja...lichamelijk is dan weer een fout woord... Antidepressiva geven de hersenen volgens mij geen energiestoot...d8 ik... Ze zorgen dat het serotonine in mindere mate wordt afgebroken en nog iets.. Ik ben het ermee eens dat antidepressiva zich niet richten op de oorzaak, wat de oorzaak dan ook moge zijn. Maar vind jij het dan niet een beetjuh onlogisch klinken, zo'n bloedontsteking..? Najaah op zich wel interessant dit. Ik ga voortaan maar weer eens nadenken over dit soort dingen ipv moeilijk doen over vage jongens.. ![]() ![]() xxx Alicia |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Laat die al dan niet (non-)info maar zitten dan, zucht.
Dat verhaal over zuurstof in je hersenen is ook onzinnig. De kleine bloedsomloop krijgt voorrang op de grote, als de rode bloedcellen minder zuurstof vervoeren, gaat het hart harder werken. Als jouw verhaal over zuurstuftekort waar zou zijn, zou een depressie dodelijk zijn, als ze lang genoeg duurde. Schade aan zenuwcellen is (bijna) altijd onherstelbaar, zeker als die schade ontstaat door chronisch zuurstoftekort. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mmm, da. Ik heb altijd maar aangenomen dat hersenen alleen maar genoegen namen met de optimale hoeveelheid zuurstof. Misschien ligt het daar in, dat je cellen gewoon niet weten wat goed voor ze is. Maar ik zou tacidvs niet zijn, als ik niet om enig bewijs vroeg. Dit is tenslotte strijdig met mijn algemene biologische kennis.
Dus: "Kun je dat op hard maken?" |
Advertentie |
|
![]() |
|
|