Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 22:59
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik weet het echt niet, of dit nou bij psychologie hoort of lichamelijk......
sorry, en modjes: anders verplaats dit maar..
--
De eerste keer dat ik het kreeg was dat ik aan het computeren was,
En op 1 moment, zo onverwachts kreeg ik (denk ik een soort aanval)
Ik begon eerst te zweten, daarna werd ik heel erg moe, alsof ik flauw viel.
Ik werd een klein beetje duizelig en zag alles draaien.
Ik had geen honger, ook geen dorst helemaal niks..
Juist had ik het idee dat dat zo leek, en begon te eten.
Wat chips en cola, ik was na een 3 kwartier weer de oude.
Ik barste van de energie, en in een klap......
Ik wil hier niet mee naar de dokter,
Maar heb het er wel met mijn moeder overgehad.
Ze denkt dat ik te weinig gegeten heb..
Maar dan krijg je toch niet zoiets??
En soms heb ik juist wat vreetbuien (nou, geen echte... maar gewoon, ff honger)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 23:08
Verwijderd
Gewoon ff honger en dan iets lekkers gaan eten is normaal, geen boulimia... boulimia wordt het pas als het echt overdreven is, je totaal geen controle over jezelf hebt tijdens de vreetbui en je vervolgens ontzettend schuldig voelt.

Ik denk dat 't ook komt door even te weinig eten... ik heb dat ook wel eens, en dan helpt 't om even iets te eten. Eten zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel omhoog gaat, een gezond persoon (zonder diabetes) hoort het zelf te corrigeren als je een tijdje te weinig eet, maar als het echt te weinig is of te langdurig dan kun je alsnog een soort van aanval krijgen waarbij je benauwd en draaierig wordt. Het lijkt me dat je er pas mee naar de dokter hoeft als het vaak voorkomt...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 00:57
Verwijderd
boulimia bestaat niet alleen uit eetbuien..maar dat is hier sowieso niet geval want dat gaat verder,
en ik denk ook dat het bloedsuikerspiegel te maken heeft, zoals sarah hier boven al zegt..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 07:31
Quiana
Quiana is offline
Dit past beter op L&G.
Oud 04-01-2004, 09:00
Verwijderd
Ik ben het met sarahbressers (en de rest) eens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Een psychose houdt in dat men dingen ziet, hoort,ruikt of voelt die er niet zijn (hallucinaties) of dat men overtuigd is van dingen die door andere mensen niet als werkelijk worden beschouwd (wanen). Men verliest dus het contact met de realiteit om zich heen.
Bron: VORS-boekje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:03
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik weet wel dat het geen boulimia is, of een psychose, ik heb vroeger wel psychoses gehad, en later psychoses waar ik nog 3kwart-bewust bij was, dat was jaren geleden.. maar ik wist niet wat het was, ik had het nog nooit eerder gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef op 04-01-2004 @ 15:03:
Ik weet wel dat het geen boulimia is, of een psychose, ik heb vroeger wel psychoses gehad, en later psychoses waar ik nog 3kwart-bewust bij was, dat was jaren geleden.. maar ik wist niet wat het was, ik had het nog nooit eerder gehad.
een psychose waarbij je 3-kwart bewust bent bestaat niet

Dat noem je geloof ik een psychotische periode maar geen psychose.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:56
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef op 04-01-2004 @ 15:16:
een psychose waarbij je 3-kwart bewust bent bestaat niet
Kunnen je wanen of hallucinaties niet zo erg zijn dat je het contact met de buitenwereld verliest?

Of is dat gewoon een achterlijke opmerking?
Oud 04-01-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 04-01-2004 @ 15:56:
Kunnen je wanen of hallucinaties niet zo erg zijn dat je het contact met de buitenwereld verliest?

Of is dat gewoon een achterlijke opmerking?
Jawel maar dan ben je volledig het contact met de buitenwereld kwijt (en dat heet dus wel een psychose)

En daarnaast een psychose duurt voor zover ik weet veel langer dan 3 kwartier en dan heb je ook een lange herstelperiode daarna en heb je voor je een psychose hebt al heel veel klachten gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef op 04-01-2004 @ 17:14:
Jawel maar dan ben je volledig het contact met de buitenwereld kwijt (en dat heet dus wel een psychose)

En daarnaast een psychose duurt voor zover ik weet veel langer dan 3 kwartier en dan heb je ook een lange herstelperiode daarna en heb je voor je een psychose hebt al heel veel klachten gehad.
Owke Weet ik dat ook weer (en weet ik meteen ook wat een psychose is )
Oud 04-01-2004, 17:51
Chelle
Chelle is offline
Achter de computer zitten kan leiden tot een epileptische aanval. (Verder lijkt jou aanval daar voor zover ik weet niet op) Dat was het eerste waar ik aan dacht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Chelle schreef op 04-01-2004 @ 18:51:
Achter de computer zitten kan leiden tot een epileptische aanval.
Daar heb ik nog nooit van gehoord...laat staan als iemand geen epeleptie heeft. Heb je bronnen?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:13
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-01-2004 @ 19:12:
Daar heb ik nog nooit van gehoord...laat staan als iemand geen epeleptie heeft. Heb je bronnen?
het staat ook altijd bij computerspellen, dat je na elk halfuur computeren een pauze moet nemen van een kwartier ofzo, omdat het kan leiden tot epileptische aanvallen, zelfs als je die nog nooit hebt gehad
Oud 05-01-2004, 10:51
Verwijderd
Bij drukke computerspellen kan ik me voorstellen dat iemand die wel epileptisch is maar toevallig nog nooit een aanval heeft, een aanval krijgt door het bewegende steeds oplichtende en donker wordende scherm... maar als je gewoon iets zit te typen ofzo, dat lijkt me niet logisch.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:28
Chelle
Chelle is offline
Beetje late reactie, maar ehm, ik wil wel zeggen; Ik ben geen expert en heb me hier verder ook niet in verdiept. Ik weet dit toevallig, omdat ik een kennis heb met epileptie.

Achter een computerscherm zitten kan leiden tot een epileptische aanval ook ( zoals alopia al zei) als je die nog nooit hebt gehad. Dit heeft niets te maken met wisselende beelden, maar ..ik heb geen natuurkunde .. door de manier waarop een beeldscherm werkt. Het is niet een voortdurend beeld, maar het zijn kort flitsen.

Mja, dit is niet waarschijnlijk hoor, ik zei het ook maar omdat iedereen met die suikerspiegel bleef zitten. (ik moet ook eens leren mijn mond te houden )
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 07:45
Carlie
Carlie is offline
Vervelend zeg,
Je moeder kan idd gelijk hebben dat je te weinig hebt gegeten. Ikzelf heb boulimia en ben ook regelmatig flauwgevallen. Het kan door verschillende tekorten komen en daar kan je alleen maar achter komen door bloed te prikken.
Je zegt dat je wel eens eetbuien hebt, maar ik denk dat iedereen dat wel zo een beetje heeft. ALs je er geen spijt van hebt nadat je dat hebt gedaan en verder niks compenseert door over te geven ofz en jezelf niet te dik of lelijk vind, denk ik niet dat je boulimia hebt. ALs je dat wel vind kijk dan ff op www.sabb.nl, is een goede site met heel veel informatie!

Succes ermee,
Carlie
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten