Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 20:42
Verwijderd
ehm ik weet niet of ik het bij het goeie forum zet, maar heeft iemand hier wat zang tips voor me.. ik kan het op zich wel.. maar wil wat ademhalingstips hebben... please??

alvast bedankt..
Advertentie
Oud 04-01-2004, 21:29
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hmm kun je iets specifieker zijn inde dingen waar je moeite meehebt en waarom?
Als je het 'echt wilt leren raad ik je trouwens toch echt aan om zanglessen te gaan volgen maar als het gewoon 'voor de leuk' is, kun je natuurlijk wel gewoon metwat tips.
Oud 04-01-2004, 21:55
Verwijderd
jah met de hoge noten.. ik weet niet hoe ik ze eruit moet "persen" hahaha

ennem ik zing zeg maar soul/r&b die styl...
Oud 04-01-2004, 23:05
:P
:P is offline
probeer zang oefeningen om je buik meer aan te spammen
(sst, fff, etc.)

Probeer je in de goede positie te blijven
(bal van je voeten, volledig ontspannen, hoofd aan een touwtje recht naar voren)

Probeer de tonen alle kanten op te zingen
(probeer maar het verschil tussen een A echt recht naar voren of om je heen)

Succes!
Oud 05-01-2004, 07:06
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Nou persen zou ik in ieder geval niet doen .
Wat heel belangrijk is, is om goed ontspannen te zijn en je keel open te houden. Wat makkelijker is om jezelf te dwingen je keel open te houden is voordat je inzet te doen alsof je gaapt (maarde gap dus niet helemaal afmaken, stoppen als je helemnaal open bent ) dan niets veranderen aan je keel positie en dan inzetten, dan is je keel open.
Verder euh ja ik weet niet of dit te begrijpen valt maar je moet het 'voorin' zingen, kan dit niet echt beter uitleggen, dat moet jeeigenlijk voelen. Je moet het voorin je masker, in de holtes in je hoofd proberen te zingen in plaats van achterin je keel, dat gebruik je voor je lagere register. Denk van bovenaf en zorg dat je je noten altijd goed voert met een goede ademsteun (als je inademt zet je je buik en ribbenkast uit en terwijl je zingt span je je buikspieren aan waardoor je de noten goed ondersteunt en ze niet zomaar alle kanten opgaan ).
Zingen is voor een heel groot gedeelte vechten tegen wat je herens denken datze moeten doen. Lichamelik zou iedereen het moeten kunnen, probeer dus voor een hoge noot niet bij voorbaat te gaan stressen, dan slaat je keel dicht en ga je knijpen, dan komt het er sowieso niet goed uit. Het kan helpen om in een 'lijn' te denken, alsof alle noten hetzelfde zijn zeg maar. Heel belangrijk is het dat je hoge noten niet ineens anders probeert te gaan zingen, dat doe je eigenlijk automatisch wel omdat jehersens dus een signaal afgeven 'o jee hoge noot, plan B' en dan ga je dus knijpen of wat dan ook.
Dat is denk ik wel het voornaamste, weet niet of je er echt iets aan hebt. Ik vind het altijd heel moeilijk uit te leggen omdat het voor een heel groot gedeelte je gevoel is, je moet het voelen. Als je geen zangles hebt of wil nemen raad ik je aan heel veel naar muziek te luisteren en proberen te horen en bedenken waar het zich in de stem afspeelt en hoe het geluid kan ontstaan, aande hand daarvan kun je dan gaan oefenen en gewoon van alles uitproberen.
Oud 05-01-2004, 21:08
Verwijderd
heel erg bedankt voor de tips
Advertentie

Regels voor berichten