Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het laatste deel vind ik moeilijk te bevatten. Ik raak het perpectief kwijt; ik heb verscheidene malen moeten lezen om te snappen wie wat zegt. Dat is het enige punt van kritiek dat ik heb op je tekst. Ik probeer het even uit te leggen:
Dan hoort hij zichzelf uitspreken: Dat is duidelijk. Als het ware een andere Bjorn, hij heeft het gevoel de controle te verliezen en hij kan alleen maar toekijken hoe zijn omhulsel bepaalde dingen zegt. Tenminste, zo vat ik het op. Dan komt er: De man kijkt hem ontzet aan, en loopt dan rood aan. “Scheer je weg, onverlaat! Het punt is: men komt vaker in teksten een soortgelijk "schema" tegen, maar in veel gevallen is het dan juist Bjorn die door zou stomen met zijn monoloog. Het is dan een extra anticlimax; Bjorn zou zien dat de begrafenisondernemer schrok van zijn woorden en juist daarom extra hard doorgaan. Terwijl jij hier toch duidelijk de begrafenisondernemer bedoelt die begint met "Scheer je weg" enz. Een simpele oplossing is volgens mij om even een klein zinnetje toe te voegen waarin je aangeeft dat dat de directe rede is van de begrafenisondernemer. Mocht dit geen relevante kritiek zijn: vergeef mij. Ik struikelde er gewoon over. Voor de rest een sterk punt wat geldt voor de totale tekst: je weet een tekst kort en bondig te houden, tegelijkertijd een verhaal met context te scheppen én een spanningsboog te creëren (d.m.v. de dialoog met de begrafenisondernemer). Sterk beeld ook in de slotzinnen. Dat blijft hangen, een vallende Bjorn in het gras bij een begraafplaats.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 19:20. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |