Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 21:11
spitmymindout
spitmymindout is offline
Hoi

ongeveer 4/5 maanden geleden maakte mijn wederhelft het na een relatie van een jaar uit. Ik heb niet het idee dat ik daar al overheen ben, met name omdat mijn ex na twee weken al een ander had (en niet begreep dat ik daar verdrietig om was). Het gaat wel steeds beter, en ik heb sinds 2 week een "nieuwe" vlam...maar ik word er naar en benauwd van, ik weet niet waarom (hij is vreselijk lief!) maar ik heb zo het idee dat ik gewoon even "alleen" moet zijn. Iets houdt me tegen verliefd op iemand te worden. Ik voel me vreselijk schuldig, want na een lange aanloop hebben we uiteindelijk toch besloten het te proberen, en dan zeg ik na twee weken "nee, sorry, toch maar niet, maar je bent wel heel lief".

Ben ik nou helemaal gestoord, of kan dit iedere simpele ziel gebeuren...

xS *zich heel erg schuldig voelt*
Oud 07-01-2004, 21:24
jet
jet is offline
leg het hem precies zo uit.. anders word je er ook neit gelukkig van

je moet doen wat je gevoel zegt
Oud 07-01-2004, 21:32
Maarten
Maarten is offline
jet66 heeft gelijk, maar toch ik snap niet hoe je dit kan voelen zeg maar. Het blijft ook een gevoel dus het is niet echt uit te leggen, maar hoezo ben je niet klaar voor die andere lieve jongen?

Voel je nog iets voor die andere?
Wil je ff tot bedaren komen zodat je misschien met minder argwaan naar hem kijkt of hem minder vergelijkt met je oude vlam?

Waarom?!

Als je het niet wil vertellen hoeft het niet, ben gewoon benieuwd of je het kan uitleggen want ik voel me vaak stukken beter als ik goed begrijp waarom ik voel wat ik voel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:32
Chosen
Chosen is offline
Het lijkt me niet zo vreemd dat je zo twijfelt hoor. Vertel die "nieuwe vlam" knakker gewoon dat je hem wel lief vindt, en dat je opzich wel wat met hem zou willen, maar dat je nog wat tijd nodig hebt. Het komt vanzelf wel....
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:29
Maguire
Maguire is offline
Ik kan me best voorstellen dat het een tijd duurt voordat je echt aan iets nieuws kan beginnen. Als je echt echt verliefd op iemand geweest bent en dat is van het een op het andere moment door die ander beeindigd kom je daar echt niet binnen 2 weken overheen ofzo.

Heb het zelf ook gehad op mijn 18e. Heb op een gegeven ogenblik wel weer een hoop scharrels gehad maar heeft zeker een jaar geduurd voordat ik echt weer wat serieus met iemand begon.

Dus zo gek is het niet hoor !! En des te harder je het probeerd des te moeilijker je het jezelf gaat maken. Om eerlijk te zijn zou ik zeggen af kappen en gewoon echt wat rond scharrelen totdat je op een gegeven ogenblik echt het gevoel weer hebt van zo hier wil ik bij blijven. Over haast niks !
Oud 07-01-2004, 22:38
Liss
Liss is offline
Als je er dus zelf niet helemaal achter staat zou ik als ik jou was met hem gaan praten, hem vertellen dat je er niet helemaal achter stond en er nu meer voor voelt even vrijgezel te zijn omdat je ook nog een beetje met je ex in je hoofd zit.
Dan weet hij in ieder geval dat het niet aan hem ligt.

En om je vraag te beantwoorden.. ik denk niet dat het raar is, maar je nog niet helemaal over je ex heen was.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:12
spitmymindout
spitmymindout is offline
Dank jullie wel.

Het voelt rot, vooral het schuldgevoel. Hij wil hierheen komen van de week, maar het is heel ver reizen, dus ik zei: ik kom wel naar jou toe. Dat wil hij niet. Maar ik kan ook niet over de telefoon of msn zeggen dat ik het uit ga maken en dus dat hij niet naar mij moet komen.

ARGH

*spoor van verwoesting achterlaat*
Reageren

Regels voor berichten