Ik heb wel een paar tips voor je, misschien kun je er wat mee

:
- De rijm is hier vrij geforceerd; je hoeft niet persé te rijmen, als het té gerijmd is maakt dat een gedicht minder mooi; in dat geval kun je de rijm beter weglaten denk ik, of andere woorden zoeken

.
- Probeer misschien de regel- en strofelengte wat regelmatiger te maken; je gedicht mist nu de opbouw, de structuur. Het komt zo vrij warrig, en een tikkeltje langdradig over, waardoor het minder fijn wordt om te lezen. Door het gedicht een regelmatigere vorm te geven, wordt het vanzelf ook ritmischer.
- Om bovengenoemde reden zou ik ook proberen wat bondiger te schrijven; je gedicht is nu wel heel uitgebreidt; zelf zou ik proberen wat minder woorden te gebruiken, om je regels wat in te korten, en je gedicht wat 'levendiger' te maken. Nu lijkt het eigenlijk meer een verhaaltje. Je woordgebruik kun je hierbij misschien ook wat 'levendiger' maken; probeer eens een zin anders te verwoorden, of bijv. beeldspraak te gebruiken

.
'de daders weten de waarheid'
Dit vind ik een mooie zin! De inhoud spreekt mij aan; ik denk dat je er heel wat mee kunt; ik ben benieuwd naar je volgende gedicht

.