Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 16:07
Balance
Balance is offline
Oke, ik twijfel weer eens over mijn studiekeuze.

Ik wil na m'n vwo SPH gaan doen, maar ik ben zo bang dat het te weinig voldoening geeft.
Ik ben altijd gewend veel te leren en wil dat dus ook op het HBO zo houden. Maar wat ik tijdens open dagen en meeloopdagen merkte, is dat het tempo toch wel heel erg laag ligt op SPH opleidingen. 1 of 2 theoretische vakken per 10 weken: dat lijkt me echt veel te weinig.
Op de Leidse hogeschool bijvoorbeeld (die heeft mijn voorkeur) heb je maar 10 uur les per week. De rest moet je thuis doen en aangezien ik vrij snel werk, denk ik dat ik toch wel heel veel tijd over houd.

Ik zit te denken aan een tweede studie, maar weet niet of dat mogelijk is, aangezien het een HBO studie betreft.
Pedagogische wetenschappen lijkt me bijvoorbeeld ook leuk en sluit goed aan, maar is het mogelijk deze twee te combineren?

En zijn er andere combinaties mogelijk? Ik heb iets gehoord over een dubbele opleiding: sph en verpleegkunde. Weet iemand daar meer van?
Of andere combinaties/opties?
Oud 09-01-2004, 16:10
Verwijderd
't tempo ligt misschien niet super hoog, maar het is wel errug veel. Dat is iig wat ik van de sph'ers hoor die ik ken (en dat zijn er aardig wat ). Je hebt ook nog stage ed.

Als je iets wilt combineren zou ik iig voor een voltijd en een deeltijd studie kiezen. Of het mogelijk is (qua tijd ed) durf ik niet te zeggen. Je zou ook het eerste jaar af kunnen wachten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:41
Verwijderd
Waarom ga je niet alleen pedagogische wetenschappen doen op de uni? Dat is echt wel genoeg theorie
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 09-01-2004 @ 17:41:
Waarom ga je niet alleen pedagogische wetenschappen doen op de uni? Dat is echt wel genoeg theorie
Maar weer geen praktijk.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 17:48:
Maar weer geen praktijk.
Precies, dat is het probleem. Ik wil niet alleen maar theorie, maar ook niet alleen maar praktijk (en daar lijkt het toch wel op als je maar 1 of 2 theorievakken hebt).

En ja, ik kan wel een jaartje wachten, maar ik zit d'r nu mee, dus ik wil toch kijken wat de mogelijkheden zijn.
Vooral omdat ik die combinatie met verpleegkunde ergens zag staan. Dat zou een opleiding van een HBO in den haag zijn (ik neem dan aan de Haagse Hogeschool en niet Inholland), maar ik kon het nergens anders vinden.

Maar 't is idd wel slim om het dan deeltijd te gaan doen en niet voltijd.
Oud 09-01-2004, 18:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Pedagogische Wetenschappen heeft (in Nijmegen in ieder geval) vrij weinig college-uren, waarvan er bijna geen verplicht zijn... Staat wel weer tegenover dat je wel iets zelfstandig thuis moet doen...
Maar ik heb er ook al een tijd over zitten denken om naast PWO een tweede studie te gaan doen...

Maar hoe druk SPH is, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 09-01-2004 @ 19:16:
Pedagogische Wetenschappen heeft (in Nijmegen in ieder geval) vrij weinig college-uren, waarvan er bijna geen verplicht zijn... Staat wel weer tegenover dat je wel iets zelfstandig thuis moet doen...
Maar ik heb er ook al een tijd over zitten denken om naast PWO een tweede studie te gaan doen...
Hm...handig om te weten. Ik ben me nl ook aan het 'oriënteren' op een tweede studie (misschien Pedagogische Wetenschappen in Leiden)...maar ik wacht wel m'n stage nog even af, omdat dat het toch wel een heel stuk drukker maakt, das een 'nadeel' van hbo.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Verpleegkunde (zowel MBO als HBO) stelt in ieder geval niet zoveel voor.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
HBO-V(erpleegkunde) is niet zo'n hele moeilijke studie. De vriendin van mn vader heeft dat in deeltijd gedaan en als je wat zelfdiscipline hebt dan is dat volgens mij goed te doen. Zij werkte ernaast en als jij er dan dus een voltijd studie naast doet dan moet dat volgens mij wel lukken.
Oud 09-01-2004, 22:03
mylene
mylene is offline
hej

Ik doe SPH en ik kan je vertellen dat het best wel veel en hard werken is. Naast de "lessen" heb je natuurlijk ook projecten. Die nemen ook best wel veel tijd en energie in beslag. Ik weet dat de meeste mensen het best pittig vinden. Natuurlijk neemt de stage ook tijd. Je moet ook veel reflecteren op jezelf gedurende je hele studie.

Als je SPH combineert met HBO-V, kan je in de psychiatrie gaan werken als psychiatrisch verpleegkundige. Zonder HBO-V is het moeilijker om in de psychiatrie te belanden omdat je daar ook veel medicijnen moet toedienen e.d. (dat is het enige wat ik weet van HBO-V en SPH)

als je meer wilt weten, mail maar ofzo

kuzz mylene
Reageren

Regels voor berichten