Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 17:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
We beginnen over een maandje of over 2 maanden aan ons profielwerkstuk en daar wil ik echt iets serieus' van maken. Ik heb het profiel N&T en ik wil dus iets maken wat hoe dan ook betrekking heeft op computers/programmeren. Het enige wat ik eigenlijk tot nu toe heb kunnen bedenken is cryptografie. Een robot oid programmeren kan ik (nog) niet, en dat is me ook iets te ingewikkeld. Maar nu vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 18:52
Verwijderd
Doe 'iets' met een systeembord, een of ander systeem ontwerpen, dat je dan weer voor vanalles kunt gebruiken.
symulatieprogrammatje:
http://www.natuurkunde.nl/nieuws/arc...newsItemId=184
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:23
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Beginnen

Ik moet hem eind februari inleveren
Oud 09-01-2004, 21:25
Verwijderd
ik vorige week.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:34
Liss
Liss is offline
Moet er ook nog aan beginnen, alhoewel dat door omstandigheden is, derest heeft hem ook al af.

Heb verder geen idee ofzo, nuttige reactie ook

Edit: Maar hij zit in 5vwo (staat teminste in zn profiel) dus is het logisch dat hij er nog aan moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:37
probeer
probeer is offline
ik zit ook in 5vwo, en ga een tesla coil bouwen (is al bijna af @ testrun deed ie t, alleen er sprong een zekering.
Oud 10-01-2004, 12:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
scrollock: wat zijn je informatiebronnen? Lijkt me ook wel aardig om mee te kloten.

ontopic:
eh een vriend van mij heeft het ook over cryptologie gedaan (voor het vak wiskunde).
Je kan kiezen voor algortimemeuk (hoe stel je zoiets op en hoe kom je uitiendelijk tot uitvoer in eht geheel ofzo blabla )
Een magnetronnetje programmeren in assembly is vrij makkelijk
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:36
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-01-2004 @ 13:17:
scrollock: wat zijn je informatiebronnen? Lijkt me ook wel aardig om mee te kloten.

ontopic:
eh een vriend van mij heeft het ook over cryptologie gedaan (voor het vak wiskunde).
Je kan kiezen voor algortimemeuk (hoe stel je zoiets op en hoe kom je uitiendelijk tot uitvoer in eht geheel ofzo blabla )
Een magnetronnetje programmeren in assembly is vrij makkelijk
pff, k ken geen assembly Maarem, wat moet ik dan verstaan onder een magnetron, hoe moet dat werken, moet ik het op een chip zetten ofzo

@Jensk:
Cool progje, is idd heel erg handig denk ik En ik moet over een maandje ofzo beginnen. K doe pas 5vwo
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
wij moesten op school op een bordje met een siemens processor programmeren. MAgnetron was gemaakt met een soort van technisch lego.

we hadden een draaischijf, deur met vergrendeling (die met lucht op en dicht werd gepompt), lampjes voor aan, uit, actief, deur open/dicht. En een draaiknop om de tijd in te stellen en eentje om te starten en te stoppen (nog een keer drukken was tijd resetten).

http://www.win.tue.nl/~michaelf/2M200/index.html

daar heb je genoeg info om assembly te leren imo.. maarja moet je wel zo'n bordje hebben (hoe je daaraan kan komen.. misschien als je in de buurt van eindhoven woont een afspraak maken met de tu/e dat zou misschien wel kunnen)

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:17
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
jah k heb dat magnetron gezien. Op de open dag van de TU/e was ik er. Ik ga ook op de TU/e informatica doen, maar moet het dan per se in assembly, of kan het ook in C++, want dat ken k wel.
En kan je gewoon zo'n bord gratis ophalen en dan gebruiken, of moet je borg betalen oid? Of moet je het kopen? En daarnaast hoe zet je je programma over op de proc/chip?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 11-01-2004 @ 12:17:
jah k heb dat magnetron gezien. Op de open dag van de TU/e was ik er. Ik ga ook op de TU/e informatica doen, maar moet het dan per se in assembly, of kan het ook in C++, want dat ken k wel.
En kan je gewoon zo'n bord gratis ophalen en dan gebruiken, of moet je borg betalen oid? Of moet je het kopen? En daarnaast hoe zet je je programma over op de proc/chip?
heeh grote kans dat je onze magnetron hebt gezien wij moesten um inleveren voor de open dag

of het ook in C(++) kan dat weet ik allemaal niet, misschien is er wel een mogelijkheid voor, maar dat zul je dan met de docent van het vak overleggen. Of je uberhaupt zo'n bordje mag lenen en of je dan borg moet betalen (wat ik wel verwacht en anders kun je het wel even zgegen dat je het best wil, ter blijk van goede wil), dat weet ik ook niet.

Er is een programma genaamd...TScope dat het erop kan zetten (maar die software kan de tu/e vast wel leveren) en er zit een kabrel bij die je zo in je computerpoort kan frutten.

Ik zou zeggen mail die docent eens en leg de hele situatie uit. Zijn e-mail adres staat vast wel ergens op die site

http://www.win.tue.nl/~michaelf/

een mooie 'mail me' knop

edit: diezelfde docent heeft ook de spullen om de magnetron zelf te bouwen

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 12:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten