Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 21:05
Susanne
Susanne is offline
Goed, ik heb dus muizen op m'n kamer en m'n vader heeft al een muizenval gezet, nu is het dus afwachten.. maar hoeveel (huis?)muizen kunnen er in 1 huis zitten, of kan dat verschillen? En hoelang blijven ze? Ligt het aan rommel/viezigheid op m'n kamer? En als je geen muizenvallen zet of je haalt ze weer weg komen er dan meer muizen (familie ofzo?)?

Ik hoop dat iemand een beetje antwoord kan geven ben het zat om op de logékamer te slapen
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 23:21
Saddam Hussein
Avatar van Saddam Hussein
Saddam Hussein is offline
Een muizenval? Dit vraagt om massavernietigingswapens, meisje...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 00:08
Verwijderd
Het kan van 1 muis tot tientallen verschillen, hoelang ze blijven is afhankelijk van de beschikbaarheid van voedsel in de omgeving. Of het aan de rommel in ej kamer ligt kunnen wij niet weten, maar als je daar stapel rommel hebt liggen met etenresten ertussen dan is dat wel aangenaam voor een muis, maar waarom ruim jeje kamer niet op als je dat denkt? Als je geen muizenvallen zet raak je ze niet kwijt, en er komt geen familie als je ze allemaal doodmaakt.

Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 00:10
Verwijderd
Ze gelooft zeker nog in generatio spontanea... (Het uit niets ontstaan van organismen.)

Ik denk ook dat je beter schoon moet maken, i.p.v. die arme beestjes dood te maken. Je hebt btw ook muisvriendelijke muizenvallen, gewoon een kooitje met een deurtje dat dichtklapt als er een muis aan de kaas in het kooitje zit. Dat lijkt me een stuk diervriendelijker. Bovendien heb je veel minder 'troep' ( ).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 02:27
IAMTEHWALRUS
IAMTEHWALRUS is offline
of je neemt een kat
worked for me.

wel zielig voor de muisjes, maar het is een veel 'natuurlijkere' wijze van vangen (edoch dit valt weer in twijfel te treken gezien het feit dat die katten gedomesticeerd zijn blablabla)

iig raad ik reguliere muizenvallen af, wat perseus zei

zoek trouwens naar open buizen en gaten in je kamer, grote kans dat ze daar doorheen kome
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 12:49
faan
Avatar van faan
faan is offline
Je zal altijd last van muizen blijven hebben(de buren hebben dezelfde muizen lijkt me), maar als je er een paar met een val vangt, zal het wel even minder worden (of tijdelijk stoppen)
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 01:10:
Je hebt btw ook muisvriendelijke muizenvallen, gewoon een kooitje met een deurtje dat dichtklapt als er een muis aan de kaas in het kooitje zit. Dat lijkt me een stuk diervriendelijker.
Dharma & Greg

(Alleen hadden die een rat, een bruine met witte vlekjes en witte pootjes. )

Ik zou idd goed schoonmaken, soms helpt dat. Wij hebben muizen in de keuken gehad (jakkes, niet om de muizen, maar gewoon vies, beesten in je eten), we hebben toen alles weg gegooid en alles wat we nieuw kochten op de hoogste planken gezet. Daarna hebben we geen muis meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:54
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik ken mensen die een stuk of driehonderd muizen in hun huis hadden. ik wens je veel plezier.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:42
Susanne
Susanne is offline
De rologen in dit topic snap ik niet helemaal, reageer dan gewoon niet..

maargoed aan de rommel kan het volgens mij niet echt liggen omdat m'n kamer best wel schoon is, maar je weet het natuurlijk nooit he ik laat nog wel een keer een grote schoonmaak houden dan

en trouwens zo'n kooitje hebben we wel maar dezelfde muis zit nu weer op m'n kamer geloof ik alleen met veel meer
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 13-01-2004 @ 19:42:


en trouwens zo'n kooitje hebben we wel maar dezelfde muis zit nu weer op m'n kamer geloof ik alleen met veel meer
Misschien is het wel heel gezellig op jouw kamer?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 06:30
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Idd zo'n diervriendelijke muizenval
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Silver rain schreef op 14-01-2004 @ 07:30:
Idd zo'n diervriendelijke muizenval
Zeer zinloos, als je die muis vangt dan moet je hem eerst kilometers verderop dumpen want anders komt ie terug
Verderzijn het gewoon vervelende kut beesten die en enorme schade kunnen veroorzaken en ik heb er daarom maar weinig medelijden mee, hoe lief ze er ook mogen uitzien.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2004 @ 12:07:
Zeer zinloos, als je die muis vangt dan moet je hem eerst kilometers verderop dumpen want anders komt ie terug
Dat is maar een paar minuten fietsen, dat is nog gezond ook.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:42
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Probeer eens rattenvergif, dat werkt meestal wel. Je doet het op een schaaltje en als ze het op hebben doe je er gewoon weer nieuwe op en na een tijdje merk je het wel dat er niet meer van gegeten word.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:37
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Nee, ik denk niet dat dat een goed idee is,
Ik heb zo'n muisvriendelijke val, het is best moeilijk om hem, op scherp te zetten maar het is zoveel beter dan zo'n Tom and Jerry-geval. Volgens mij is dat niet alleen zielig maar gaat ie (de muis) ook kapot omdat er dan minder ruimte is voor de ingewanden enzo, dan krijg je dus nog meer troep in je kamer.
Gewoon muisvriendelijke val, en dan gewoon een paar honderd meter verderop neerpleuren, of gewoon bij de buren moet je wel een alleenstaand huis hebben anders komen ze alsnog langs de buizen terug.
Ik had vroeger muizen op mn kamer, toen ik mijn gerbils nog op mijn kamer hield, toen ik de gerbils beneden zette gingen ze vrijwel meteen weg.
Ook lag in de keuken ee tijdje een suikerkristal van mij, dan zat ik in de kamer en dan hoorde ik dus gewoon gerinkel in dat schaaltje van dat beest, dat was wel schattig op zich, maar goed. Ik heb die muis dus gevangen en achter in de tuin gezet.. nooit meer last van gehad. Ook niet van z'n familie.

Dus troep opruimen en die beesten het huis uit smijten werkte bij mij wel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 08:17
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2004 @ 12:07:
Zeer zinloos, als je die muis vangt dan moet je hem eerst kilometers verderop dumpen want anders komt ie terug
Verderzijn het gewoon vervelende kut beesten die en enorme schade kunnen veroorzaken en ik heb er daarom maar weinig medelijden mee, hoe lief ze er ook mogen uitzien.
Zo'n antwoord had ik ook van jou kunnen verwachten..
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 09:04
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-01-2004 @ 20:42:
Probeer eens rattenvergif, dat werkt meestal wel. Je doet het op een schaaltje en als ze het op hebben doe je er gewoon weer nieuwe op en na een tijdje merk je het wel dat er niet meer van gegeten word.
Rattengif werkt bij ons nooit.

(In mn oude huis stond jarenlang een bakje met rattengif gemengt met konijnenvoer maar er werd nooit van gegeten terwijl we wel muizen hadden )
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:27
TechXP
TechXP is offline
Ik heb hier vroeger ook wel muizen gehad. Gewoon gevangen met de hand en ik heb deze buiten gezet.

Ik heb niet zo een probleem met die beestjes. Als ze je territorium binnen gedrongen zijn gewoon diervriendelijk vangen en verplaatsen.
Waarom zou je ze doden? Leef en laat leven...

Mijn ouders hadden vroeger een bakje gif neergezet. Ik had dat gevonden en geeist om het weg te halen anders zou ik het zelf het gif innemen. Mijn ouders hebben het bakje toen weggehaald.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2004, 12:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Je kan beter diervriendelijke vallen neerzetten. Zo voorkom je de stank van dode muizen in je kamer, en je voorkomt dat er juist meer muizen komen. (muizen kunnen "voelen" wanneer er een soortgenoot is gestorven. Als ze dit merken zullen ze alles op alles etten om de verliezen weer "aan te vullen". En dat gaat snel. Heel snel). Verder is het zoieso fout om die beesten te doden. Het is je eigen schuld dat ze daar zijn gekomen door voedselresten rond te slingeren en de muizen toegang te geven tot je kamer. Er bestaan vallen waar de muizen wel in kunnen, maar niet meer eruit. Gewoon effe bij een dierenspeciaalzaak kijken. Verder even niet meer eten in je kamer. Als ze geen voedsel kunnen ruiken (het reukvermogen van een muis is ontelbare keren beter dan dat van ons), gaan ze vanzelf wel hun geluk ergens anders beproeven.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 17-01-2004 @ 10:04:
Rattengif werkt bij ons nooit.

(In mn oude huis stond jarenlang een bakje met rattengif gemengt met konijnenvoer maar er werd nooit van gegeten terwijl we wel muizen hadden )
muizen hebben net als ratten rangordes. Zo zijn er zogenaamde "voorproevers". Als er een onbekend voedsel gezien word, zal de voorproever er eerst van eten. vervolgens word deze door de andere muizen in de gaten gehouden. Als na ee paar uur de voorproever nog in orde is, zullen ze eten. Als de voorproever echter ziek word of zelfs het loodje legt, zullen de muizen, hoe groot de hongersnood ook is, het voedsel niet aanraken
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:24
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-01-2004 @ 13:31:
muizen hebben net als ratten rangordes. Zo zijn er zogenaamde "voorproevers". Als er een onbekend voedsel gezien word, zal de voorproever er eerst van eten. vervolgens word deze door de andere muizen in de gaten gehouden. Als na ee paar uur de voorproever nog in orde is, zullen ze eten. Als de voorproever echter ziek word of zelfs het loodje legt, zullen de muizen, hoe groot de hongersnood ook is, het voedsel niet aanraken
ja?nog nooit gehoord...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:05
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 17-01-2004 @ 13:31:
muizen hebben net als ratten rangordes. Zo zijn er zogenaamde "voorproevers". Als er een onbekend voedsel gezien word, zal de voorproever er eerst van eten. vervolgens word deze door de andere muizen in de gaten gehouden. Als na ee paar uur de voorproever nog in orde is, zullen ze eten. Als de voorproever echter ziek word of zelfs het loodje legt, zullen de muizen, hoe groot de hongersnood ook is, het voedsel niet aanraken
Yep en daarom hebben ze rattenvergif zo ontwikkeld dat ze er vaker dan een keer van moeten eten, als ze het een keer eten, worden ze niet ziek, maar eten ze het vaker vergiften ze zelfs en krijgen maag- en andere bloedingen met de dood als gevolg.(heb vaak ratten gevonden die in hun nest zijn gestorven door ratten vergif)


Citaat:
dyfusica schreef op 17-01-2004 @ 10:04:
Rattengif werkt bij ons nooit.

(In mn oude huis stond jarenlang een bakje met rattengif gemengt met konijnenvoer maar er werd nooit van gegeten terwijl we wel muizen hadden )
--------------------------------------------------------------------------------
Hebben we ooit ook eens gehad, maar toen hebben we het gemengt met suiker en toen aten ze er wel van. Misschien hadden ze wel ander voedsel wat ze lekkerder vonden?
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:15
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-01-2004 @ 11:27:
Ik heb hier vroeger ook wel muizen gehad. Gewoon gevangen met de hand en ik heb deze buiten gezet.
En hoe wil jij die beesten vangen met je handen?

Citaat:
Mijn ouders hadden vroeger een bakje gif neergezet. Ik had dat gevonden en geeist om het weg te halen anders zou ik het zelf het gif innemen. Mijn ouders hebben het bakje toen weggehaald.
Als ik jou ouders waren, had ik het hele huis vol gestopt met bakjes rattenvergif.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 17-01-2004 @ 20:15:
En hoe wil jij die beesten vangen met je handen?
De eerste muis had mijn vader gevangen door met een bakje en een handschoen de muis te vangen. Rustig wachten en grijpen.

De tweede had ik gevangen. De muis zat op mijn zusjes kamer en ik heb een doek bij de deurrand gelegd. Dan kan deze niet onder de deur glippen. De muis opgejaagd en die is in de doek gelopen. Doek dicht gevouwen. En naar buiten gedragen.

Met 'de hand' vangen is bij de eerste misschien wat meer toepasbaar, maar ook bij de tweede. Dus zonder externe hulpmiddelen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 21:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-01-2004 @ 22:14:
De tweede had ik gevangen. De muis zat op mijn zusjes kamer en ik heb een doek bij de deurrand gelegd. Dan kan deze niet onder de deur glippen. De muis opgejaagd en die is in de doek gelopen. Doek dicht gevouwen. En naar buiten gedragen.

Met 'de hand' vangen is bij de eerste misschien wat meer toepasbaar, maar ook bij de tweede. Dus zonder externe hulpmiddelen
Sinds wanneer worden mensen gebeoren met een doek aan hun hand dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 22:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-01-2004 @ 22:41:
Sinds wanneer worden mensen gebeoren met een doek aan hun hand dan?
*zucht* zet ik er nog bij dat ik 'met de hand' anders bedoelde, maar dan krijg je nog zo een reactie...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:54
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Wij hadden muizengif en muizenvallen en daar was ik helemaal tegen
En nu hebben we katten en zij gaan het eten als er muizengif is dus nu gebruiken we het niet meer
En muizenvallen ook niet Nu brengen mijn katten zelf de muizen binnen
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:56
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 17-01-2004 @ 20:15:
En hoe wil jij die beesten vangen met je handen?
Ik heb er wel eens een gepakt met een doek en toen kwam z'n kop er uit en beet me in mijn vinger echt grappig
Alleen het deed best wel pijn want hij liet niet los en toen hing ie daar aan me vinger
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:39
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Fenji schreef op 18-01-2004 @ 19:54:
Wij hadden muizengif en muizenvallen en daar was ik helemaal tegen
En nu hebben we katten en zij gaan het eten als er muizengif is dus nu gebruiken we het niet meer
En muizenvallen ook niet Nu brengen mijn katten zelf de muizen binnen
Tegen rattenvergif, maar je gebruikt wel een huurmoordernaar om muizen te vangen?
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:22
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 18-01-2004 @ 20:39:
Tegen rattenvergif, maar je gebruikt wel een huurmoordernaar om muizen te vangen?
Ja maar das de natuur heh!
Zo hoort het te gaan in de natuur, niet met giffen en vallen.
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 14:22:
Ja maar das de natuur heh!
Zo hoort het te gaan in de natuur, niet met giffen en vallen.
Een kat is ook geen natuur. Als je het kritisch bekijkt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-01-2004 @ 23:20:
*zucht* zet ik er nog bij dat ik 'met de hand' anders bedoelde, maar dan krijg je nog zo een reactie...
daar ging het niet om, het ging om "dus zonder externe hulpmiddelen", beetje kromme conclusie, als je het anders bedoelt
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 19-01-2004 @ 18:36:
Een kat is ook geen natuur. Als je het kritisch bekijkt.
en mensen bestonden eerst ook niet en zijn dus ook geen natuur. Oh en muizen bestonden eerst ook niet....

je draaft een beetje te ver door in je "wat is natuurlijk" syndroom
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-01-2004 @ 18:47:
en mensen bestonden eerst ook niet en zijn dus ook geen natuur. Oh en muizen bestonden eerst ook niet....

je draaft een beetje te ver door in je "wat is natuurlijk" syndroom
Ik zet er bij kritisch. Ik zet er niet bij dat als we terugkijken naar perioden terug.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:42
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 19-01-2004 @ 19:40:
Ik zet er bij kritisch. Ik zet er niet bij dat als we terugkijken naar perioden terug.
dus eigenlijk is je opmerking zinloos, omdat als je kritisch kijkt alles wel kunt afzeiken? Goedzo....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 12-01-2004 @ 22:05:
Goed, ik heb dus muizen op m'n kamer en m'n vader heeft al een muizenval gezet, nu is het dus afwachten.. maar hoeveel (huis?)muizen kunnen er in 1 huis zitten, of kan dat verschillen? En hoelang blijven ze? Ligt het aan rommel/viezigheid op m'n kamer? En als je geen muizenvallen zet of je haalt ze weer weg komen er dan meer muizen (familie ofzo?)?

Ik hoop dat iemand een beetje antwoord kan geven ben het zat om op de logékamer te slapen
Ik ken het. Ben nu verhuisd, maar had tot een maand geleden heel erg veel muizen op m'n kamer. Dit kwam doordat ik een vogel op m'n kamer heb en die altijd wel wat voer morst. Op een gegeven moment gingen ze zelfs z'n voerbakje leegeten .
Maar was zo erg dat ik 's nachts gewoon meerdere keren wakker werd door de muizen en ze gaten en mijn plafond maakten en via m'n gordijn naar beneden kwamen.
Je kan het beste idd gewoon vallen zetten (zorgt echt niet voor rommel zoals veel anderen zeiden, heb al genoeg muizen gevangen, als je maar zorgt dat je de vallen elke dag even controleert).
En het komt inderdaad door rommel op je kamer (was bij mij ook enorme bende). Als er iets eetbaars op je kamer ligt trekt dat muizen aan. Ze zullen blijven komen zolang dat er ligt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes iig
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2004, 20:17
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 14:22:
Ja maar das de natuur heh!
Zo hoort het te gaan in de natuur, niet met giffen en vallen.
Haha de natuur, als je op een natuurlijke manier muizen wilt vangen moet je een bunzing of een vos in huis nemen en geen beest die helemaal uit afrika komt.

b.v Je kan ook een bos maken met alleen maar amerikaanse eik er in en dat oernatuur noemen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:21
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 19-01-2004 @ 18:36:
Een kat is ook geen natuur. Als je het kritisch bekijkt.
Dit is een zeer bijzonder moment, want ik ben het namelijk eens met techxp.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Fenji schreef op 19-01-2004 @ 14:22:
Ja maar das de natuur heh!
Zo hoort het te gaan in de natuur, niet met giffen en vallen.
Gooi dan je computer maar direct het raam uit, et cetera.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 23-01-2004 @ 21:21:
Dit is een zeer bijzonder moment, want ik ben het namelijk eens met techxp.
feestje?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
een kat + muisvriendelijke val
haal de levende muis uit de val, bind een touwtje om zn staart en laat de kat ermee spelen
mooi schouwspel, puur natuur

en het heeft een preventieve werking naar andere muizen toe
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:27
PV
PV is offline
en wat heeft de topicstartster nu besloten te doen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:37
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-01-2004 @ 23:50:
feestje?
Yep, heb het bier al koud staan(als veganist mag je toch wel bier drinken)
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 18:37:
Yep, heb het bier al koud staan(als veganist mag je toch wel bier drinken)
eh nee niet echt...Ligt eraan welk bier.

Daarnaast nuttig ik geen alcohol meer

Maar ik heb geloof nog wel wat veganistische hapjes klaar staan
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:23
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 18:58:
eh nee niet echt...Ligt eraan welk bier.
In bier zit toch geen dierlijk producten.

Citaat:
Daarnaast nuttig ik geen alcohol meer
Zoiets lukt mij nooit.

Citaat:
Maar ik heb geloof nog wel wat veganistische hapjes klaar staan
In plaast van stukje worst en kaas, stukje wortel en prei

Maar we gaan nu wel erg offtopic.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 24-01-2004 @ 19:23:
In bier zit toch geen dierlijk producten.

Kan wel. Hoewel in NL geloof niet meer dierlijke producten worden toegevoegd, maar er kan bijvoorbeeld iets van vis (schubben geloof ik) of iets van bloed/botten toegevoegd worden (om het bier te klaren).
Maar dat doen ze geloof vooral nog in traditionele bieren. Schots bier enzo.

Citaat:
Maar we gaan nu wel erg offtopic.
eh, ja geloof het ook
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:18
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 19:39:
Kan wel. Hoewel in NL geloof niet meer dierlijke producten worden toegevoegd, maar er kan bijvoorbeeld iets van vis (schubben geloof ik) of iets van bloed/botten toegevoegd worden (om het bier te klaren).
Maar dat doen ze geloof vooral nog in traditionele bieren. Schots bier enzo.
Daarom zat er laast een vissenschub bij bij in het bier.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze schubben/bloed of botten in bier doen. Alleen in advocaat zit volgens mij dierlijkeproducten (eidooier).
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 15:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 25-01-2004 @ 15:18:
Daarom zat er laast een vissenschub bij bij in het bier.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze schubben/bloed of botten in bier doen. Alleen in advocaat zit volgens mij dierlijkeproducten (eidooier).
Ehm, hier staat er wat over: www.edev.nl
En dan naar dieren in dranken (rechts)

Maar de info is al wat verouderd geloof ik, en dat er nu voornamelijk gewoon plantaardig is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:00
miro
Avatar van miro
miro is offline
Wij hadden ook vaak muizen. Dat is omdat wij in een omgeving wonen waar veel muizen zitten. (weilanden koeien enz.)

Sins we katten hebben is het probleem nagenoeg helemaal opgelost.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:10
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-01-2004 @ 16:41:
Ehm, hier staat er wat over: www.edev.nl
En dan naar dieren in dranken (rechts)

Maar de info is al wat verouderd geloof ik, en dat er nu voornamelijk gewoon plantaardig is.
Nou ik zal er niet minder drank om drinken.

Vooral die kranten artikel over bse in wijn was om te lachen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Muis in huis
Anneee
26 28-08-2004 16:34
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Muis
Ieke
0 15-02-2004 16:00
Software & Hardware [Muis] Vreemd probleem...
M@rco
2 04-06-2003 17:00
Flora & Fauna Wat kan ik het beste met mijn eenzame muis doen?
spunky
3 02-05-2003 20:50
Verhalen & Gedichten Muis in huis
Anne
15 18-11-2002 07:38
Software & Hardware Big problem met optische muis
Kupu
20 02-09-2001 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.