Advertentie | |
|
![]() |
|
'k Heb het wel eens meegemaakt dat ik met 'n paar vrienden naar de bios ging, een week voor m'n 16e verjaardag, en dat ze me bijna niet binnenlieten bij de 16-jaar-en-ouder film, terwijl m'n vriendinnen van 15 en 14 gewoon door konden lopen. Maar ja, knappe meiden mogen nou eenmaal sneller door, da's bekend.Toen zijn die 2 vriendinnen mij te hulp geschoten en hebben de man die de 'wacht' hield bij de ingang van de zaal kunnen overtuigen.
![]() |
![]() |
|
in amerika is het echt erg.. daar moet je gewoon je ID meenemen en laten zien als je een film wilt zien voor bv 16 jaar en ouder..
toen wij bij de videotheek films gingen huren van Steven Seagal (16 jaar en ouder) kregen wij die niet mee! mijn broertje en ik waren beide ouder dan 16, maar we hadden geen ID bij ons.. en de kennis die bij ons was (en ook het lidmaatschapspasje had) was 15.. maarja.. das amerika..
|
Had ik 3 jaar terug al met Hannibal. Ik mocht er persé niet in van de kassajuffrouw, ténzij ik een pasje kon laten zien waar mijn geboortedatum op stond.
Uiteindelijk een pasje gegeven waaruit zij kon afleiden dat ik 15 was (dus er niet in mocht) en toen zei ze 'Oke, je bent echt 16. Sorry' ![]() Maar inprincipe (als het mens kon rekenen) had ik d'r dus niet ingemogen en hield ze echt voet bij stuk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ging, met mijn 18 jaar, naar ehm Kill Bill! (tenzij die niet 16 jr en ouder is)
Het was in iedergeval een film voor 16jr en ouder. Mijn vrienden liepen allemaal door, en van mij moest ze dus weer id zien.... ZUCHT. Ik had geen id bij me, maar gelukkig wel een rijbewijs. Dus die opent ze. Ziet mijn foto. Ik wil em weer terug pakken. "Nee," zegt ze "ik moet eerst nog je geboortedatum zien.". Hoe dom.. Hoe dom kun je zijn?
|
De controles worden strenger door de kijkwijzer dit is een wettelijke regeling (www.kijkwijzer.nl). Werk zelf in een bioscoop en let ook wel degelijk op de leeftijden het is namelijk zo dat er echt behoorlijk hoge boetes voor uitgedeeld worden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
hmm bij ons is dat echt nooit.
nouja, ze vragen wel eens van 'hou oud ben je?' en als je dan zegt 'ik ben 16' is er niets aan de hand en vragen ze ook niet eens verder. ook als je kaartjes reserveert vragen ze niets. die haal je gewoon op met een nummer en dan krijg je de kaartjes, wordt niets gevraagd verder. eigenlijk best slecht. maar ik dacht eigenlijk dat die kijkwijzerdingetjes ADVIESleeftijden waren? of is dat veranderd sinds er die nieuwe kijkwijzer is? ![]()
|
Ik vind het behoorlijk teleurstellend dat Nederland steeds meer gaat lijken op die preutse kneuzen van de Engeland of Amerika. Ik dacht dat wij zo liberaal en tolerant waren? Blijkbaar heeft de niet aflatende stroom aan gezeik van al die kuttige angshazen toch zijn vruchten afgeworpen.
Het is nu zelfs zo erg dat iemand van onder de 16 de film niet mag zien, ook niet met begeleiding! Wat dat betreft hebben de Amerikanen het makkelijker, die mogen gewoon naar een R-rated film, mits in gezelschap van een volwassene. Pas bij NC-17 is het voor iedereen jonger dan 17 verboden om zo'n film te zien. ![]() En waarom is een film als The sixth sense (geen geweld, nauwelijks bloed, geen grof taalgebruik en al helemaal geen nudity) gekeurd voor 16 jaar en ouder, terwijl een film als Love actually(naaktheid, seks, grof taalgebruik) gekeurd voor Alle Leeftijden? ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Het is volgens mij zo dat de bioscopen veel strenger zijn. Hier in ieder geval wel. Wordt tegenwoordig achter elkaar geweigerd. (ben wel klein voor mijn leeftijd). Er is volgens mij ook meer bioscontrole : misscchien dat ze daarom strenger zijn. Ik vind het in ieder geval behoorlijk balen. Ik bepaal toch zelf wel iets wil zijn, en of ik daar oud genoeg voor ben. Anders huur ik hem wel en anders toch gedwongen om te downloaden....en dan gaan ze weer over downloaden zeuren. laat me er dan maar in.
Ze luisteren ook nooit als ik vertel dat het bij mij een half jaar scheelt tot ik 16 ben, en dat ze wel kinderen van 8 bij 12 jr en ouder binnen laten. Laatst weer behoorlijk geergerd bij lotr 3 : 12 jr en ouder. Maar helft was jonger, moeten ze daar ook maar streng naar zijn. ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Het gaat er gewoon om dat de persoon zelf de film ziet! Niet of er een pa of ma mee gaat. We krijgen idd erg hoge boetes als we personen <16 wel naar binnen laten gaan. Als je dat ook zo uitlegd aan de kassa accepteren de mensen het ook wel. Maarja, sommige mensen WILLEN het gewoon niet snappen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Grtz Bart
Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 15:13. |
![]() |
|
toen we naar the Ring gingen lieten ze ons bij de kassa allemaal door, maar bij de zaal hielden ze mijn vriendin (die toen overigens 16 was) eerst tegen.... ik was toen nog maar 15
![]() ![]() het is soms wel onzin, dat ze mensen tegenhouden.. de ratings slaan soms nergens op ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had het een paar maanden geleden, we wilden met een groep naar Kill Bill, maar eentje was pas 15. Die vrouw achter de kassa wilde haar er eerst gewoon doorlaten (omdat ze er ouder uitziet dan ze is), maar toen was ze zo dom haar CjP pas (met geboortedatum) te geven, omdat je dan korting krijgt. Toen mocht ze er dus niet in. Na ons kwam een meisje die misschien hooguit 8 jaar was, maar die mocht wel naar de Matrix ![]()
|
Toen "what lies beneath" in de bioscoop was ging ik daar met een vriendinnetje heen, maar we waren nog geen 16 en je moest persee ID laten zien anders mocht je geen kaartje kopen..
Hele tijd staan praten maar we mochten er echt niet in.. Mjah, toen zijn we op oudere mensen afgestapt en die hebben kaartjes voor ons gekocht zodat we toch konden ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Bij The Ring vorig jaar, 4 van die breezerkindjes van 14, dus toen vroeg ik wie er al 16 was en geen gaf antwoord...dat gaat dan lekker snel ![]() Citaat:
Wie ben jij trouwens om te bepalen dat ie niet klopt, ben je psycholoog van beroep of zo ![]() En nogmaals voor de mensen die dat nog niet begrijpen 16 is wettelijk strafbaar! 12 is een adviesleeftijd, waar ouders het dus lekker zelf mogen weten of hun kind van 8 de matrix ziet bijv.
Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
(Nee, er is niets mis met naaktheid, ik zeg namelijk nergens dat het wel zo is. ![]()
|||
Citaat:
Van mij mag de leeftijdsgrens wel naar 18 toe, net zoals in Engeland. Maarja, dat zijn weer minder inkomsten voor filmbranche, want het beïnvloedt niet alleen bioscopen. Bezoekers kunnen klagen bij de NICAM als ze het niet eens zijn met een classificatie. LOVE ACTUALLY en zelfs FINDING NEMO hadden van mij als MG6 geclassificeerd moeten worden. Een ander voorbeeld is FINAL DESTINATION 2 die een maand, of zelfs langer, als 12 jaar en ouder geclassificeerd werd en na een aantal klachten veranderd werd in 16 jaar en ouder. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
De kijkwijzer mag trouwens wel beter communiceren naar de bioscoopbezoeker dat het strafbaar is. Ook doormiddel van reclame op televisie. Daar wordt snel behandelt wat de icoontjes zijn voor elementen en niet zozeer de leeftijdsgrenzen.
Ik snap ook niet waarom al die tien-jarigen naar THE LAST SAMURAI willen. Wat verwachten ze nou? Aan de lopende band samurai-gevechten? De meesten kinderen en tieners tussen de 8 en de 17 hebben al moeite om hun kop te houden tijdens de rustige scenes in THE RETURN OF THE KING. Hoe vaak ik ze er wel niet uit moet zetten omdat ze maar hardop doorkleppen omdat ze het saai vinden en wachten op de gevechten...
||
Citaat:
De filmkeuring in Engeland is belabberd. Er wordt daar zonder schroom gesneden in films om een lagere classificatie te krijgen, iets wat ik beschouw als uiterst verwerpelijk. Het is daar voor een film niet moeilijk om een classificatie van 18 jaar en ouder te krijgen of zelfs in het geheel verbannen te worden. Neem bijboorbeeld een film als Ichi the killer. Zelfs de edited version is, na re-rating, alsnog verboden verklaard. Dat is toch in en in triest? Om nog maar te zwijgen over (seksueel) gewelddadige films met een meer serieuze inslag..... Overigens is het in Amerika en Engeland zo dat als je het woord fuck meer dan 2 keer gebruikt zonder noemenswaardige reden(vraag me niet wat zij dan precies beschouwen als ´noemenswaardig`), dan krijg je een R-rating. Bevindt er in een film een personage dat gedurende de film dronken gedrag vertoont, dan krijgt die film zelfs een NC-17 rating. Is dat krom of is dat krom?
||
Citaat:
ik snap uberhaubt neit dat ze films verbieden als het een snuff movie is dan begrijp ik het, maar gewoon een film productie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
wat valt er aan te snappen dat een film verboden wordt? het is een film dus fictie dus slaat het nergens op
||
![]() |
Citaat:
En ga je met je fictie ergens anders bivakkeren want ik hoef maar een van de zoveelduizenden films te noemen die gebasseerd zijn op een waargebeurd verhaal, dat je fictie-argument de prullenbak in kan... Tip lees eens een boek over de menselijke psyche misschien dat er dan iets begint te dagen ![]()
Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 14:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er nooit eigenlijk iets van gemerkt. Ik kom overal naar binnen. Nu heb ik dan gelukkig ook nog meezitten dat mijn vriend heel lang is en schijnbaar zien ze lange, een beetje volwassen mensen al voor oud genoeg (hij is wel 18 hoor, daar niet van)..
Ging vroeger in Hilversum en Amersfoort. Daar niet meegemaakt. En in Pathé de Munt in Amsterdam ook niet. Je mag ook geen eigen consumptie officieel meenemen, maar zie jij ze ooit wel eens tassen ofzo controleren? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Matrix Revolutions Martijn | 334 | 13-02-2004 20:45 | |
Films, TV & Radio |
ID laten zien bij de bios purplerose | 40 | 16-08-2002 21:14 |