Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 20:34
Martijn
Martijn is offline
Ik ging zaterdag naar The Lsat Samurai in Pathe de Kuip en ze lieten me er zonder id niet eens in! Bij de andere kassa;s geporbeerd ( ), zelfde verhaal..

Nog nooit last van gehad... Is dit sinds 1 januari ofzo??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 20:36
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Martijn schreef op 13-01-2004 @ 21:34:
Ik ging zaterdag naar The Lsat Samurai in Pathe de Kuip en ze lieten me er zonder id niet eens in! Bij de andere kassa;s geporbeerd ( ), zelfde verhaal..

Nog nooit last van gehad... Is dit sinds 1 januari ofzo??
heb je ff geluk gehad, want die film is echt .
Oud 13-01-2004, 20:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'k Heb het wel eens meegemaakt dat ik met 'n paar vrienden naar de bios ging, een week voor m'n 16e verjaardag, en dat ze me bijna niet binnenlieten bij de 16-jaar-en-ouder film, terwijl m'n vriendinnen van 15 en 14 gewoon door konden lopen. Maar ja, knappe meiden mogen nou eenmaal sneller door, da's bekend.Toen zijn die 2 vriendinnen mij te hulp geschoten en hebben de man die de 'wacht' hield bij de ingang van de zaal kunnen overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:31
miro
miro is offline
Het is gewoof ik al een tijdje veel strenger. Tenminste het is me al vaker opgevallen dat mensen dr niet in mogen.

Oke sneu, maar daardoor heb ik al 2 keer kaartjes gehad terwijl de film al uitverkocht was.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:42
Point of View
Point of View is offline
in amerika is het echt erg.. daar moet je gewoon je ID meenemen en laten zien als je een film wilt zien voor bv 16 jaar en ouder..

toen wij bij de videotheek films gingen huren van Steven Seagal (16 jaar en ouder) kregen wij die niet mee! mijn broertje en ik waren beide ouder dan 16, maar we hadden geen ID bij ons.. en de kennis die bij ons was (en ook het lidmaatschapspasje had) was 15..

maarja.. das amerika..
Oud 13-01-2004, 21:46
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb het nog nooit meegemaakt en ook nog nooit zien gebeuren.
Oud 13-01-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Point of View schreef op 13-01-2004 @ 22:42:
in amerika is het echt erg.. daar moet je gewoon je ID meenemen en laten zien als je een film wilt zien voor bv 16 jaar en ouder..
en dat moet hier ook
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:56
BCR
BCR is offline
Oud 13-01-2004, 22:05
Point of View
Point of View is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 13-01-2004 @ 22:52:
en dat moet hier ook
dat gebeurt hier ook zoals in dit topic te lezen is.. alleen heerst er in nederland een gedoogbeleid
Oud 13-01-2004, 22:09
Balance
Balance is offline
Had ik 3 jaar terug al met Hannibal. Ik mocht er persé niet in van de kassajuffrouw, ténzij ik een pasje kon laten zien waar mijn geboortedatum op stond.
Uiteindelijk een pasje gegeven waaruit zij kon afleiden dat ik 15 was (dus er niet in mocht) en toen zei ze 'Oke, je bent echt 16. Sorry'

Maar inprincipe (als het mens kon rekenen) had ik d'r dus niet ingemogen en hield ze echt voet bij stuk.
Oud 13-01-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Point of View schreef op 13-01-2004 @ 23:05:
dat gebeurt hier ook zoals in dit topic te lezen is.. alleen heerst er in nederland een gedoogbeleid
Hoezo gedoogd? Als bioscoopeigenaren jongeren onder de 16 toelaten bij een film voor 16 jaar en ouder dan zijn ze in overtreding met de wet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:58
Point of View
Point of View is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 13-01-2004 @ 23:11:
Hoezo gedoogd? Als bioscoopeigenaren jongeren onder de 16 toelaten bij een film voor 16 jaar en ouder dan zijn ze in overtreding met de wet.
klopt.. en ik bedoel te zeggen dat er in nederland meestal niet zo streng naar gekeken wordt (uit eigen ervaring dan, blijkbaar zijn ze tegenwoordig wat strenger).. terwijl dat eigenlijk wel zou moeten, want de wet is nou eenmaal de wet
Oud 14-01-2004, 01:05
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ging, met mijn 18 jaar, naar ehm Kill Bill! (tenzij die niet 16 jr en ouder is)

Het was in iedergeval een film voor 16jr en ouder. Mijn vrienden liepen allemaal door, en van mij moest ze dus weer id zien.... ZUCHT.

Ik had geen id bij me, maar gelukkig wel een rijbewijs. Dus die opent ze. Ziet mijn foto. Ik wil em weer terug pakken. "Nee," zegt ze "ik moet eerst nog je geboortedatum zien.".

Hoe dom.. Hoe dom kun je zijn?
Oud 14-01-2004, 10:59
mickael
mickael is offline
De controles worden strenger door de kijkwijzer dit is een wettelijke regeling (www.kijkwijzer.nl). Werk zelf in een bioscoop en let ook wel degelijk op de leeftijden het is namelijk zo dat er echt behoorlijk hoge boetes voor uitgedeeld worden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 11:08
BCR
BCR is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 14-01-2004 @ 02:05:
Ik ging, met mijn 18 jaar, naar ehm Kill Bill! (tenzij die niet 16 jr en ouder is)

Het was in iedergeval een film voor 16jr en ouder. Mijn vrienden liepen allemaal door, en van mij moest ze dus weer id zien.... ZUCHT.

Ik had geen id bij me, maar gelukkig wel een rijbewijs. Dus die opent ze. Ziet mijn foto. Ik wil em weer terug pakken. "Nee," zegt ze "ik moet eerst nog je geboortedatum zien.".

Hoe dom.. Hoe dom kun je zijn?
Oud 14-01-2004, 11:40
Verwijderd
Ik kwam toen ik 16/17 was ook geen film voor 16 jaar en ouder in zonder te 'bewijzen' dat ik al wel 16 was (niet met officieel ID, gewoon cjp-pas of schoolpas). Dus waarom zou dat nu anders zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:30
Blubje
Blubje is offline
hmm bij ons is dat echt nooit.
nouja, ze vragen wel eens van 'hou oud ben je?' en als je dan zegt 'ik ben 16' is er niets aan de hand en vragen ze ook niet eens verder.
ook als je kaartjes reserveert vragen ze niets. die haal je gewoon op met een nummer en dan krijg je de kaartjes, wordt niets gevraagd verder.
eigenlijk best slecht.

maar ik dacht eigenlijk dat die kijkwijzerdingetjes ADVIESleeftijden waren? of is dat veranderd sinds er die nieuwe kijkwijzer is?
Oud 14-01-2004, 14:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het behoorlijk teleurstellend dat Nederland steeds meer gaat lijken op die preutse kneuzen van de Engeland of Amerika. Ik dacht dat wij zo liberaal en tolerant waren? Blijkbaar heeft de niet aflatende stroom aan gezeik van al die kuttige angshazen toch zijn vruchten afgeworpen.

Het is nu zelfs zo erg dat iemand van onder de 16 de film niet mag zien, ook niet met begeleiding! Wat dat betreft hebben de Amerikanen het makkelijker, die mogen gewoon naar een R-rated film, mits in gezelschap van een volwassene. Pas bij NC-17 is het voor iedereen jonger dan 17 verboden om zo'n film te zien.

En waarom is een film als The sixth sense (geen geweld, nauwelijks bloed, geen grof taalgebruik en al helemaal geen nudity) gekeurd voor 16 jaar en ouder, terwijl een film als Love actually(naaktheid, seks, grof taalgebruik) gekeurd voor Alle Leeftijden?
Oud 14-01-2004, 14:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2004 @ 15:17:
En waarom is een film als The sixth sense (geen geweld, nauwelijks bloed, geen grof taalgebruik en al helemaal geen nudity) gekeurd voor 16 jaar en ouder, terwijl een film als Love actually(naaktheid, seks, grof taalgebruik) gekeurd voor Alle Leeftijden?
omdat sommigen de Sixth Sense eng vinden en je d'r nachtmerries van kan krijgen, terwijl dat bij die andere film niet zo is. Althans, zo wordt het volgens mij beoordeeld.
Oud 14-01-2004, 15:03
sharkkkie
sharkkkie is offline
Het is volgens mij zo dat de bioscopen veel strenger zijn. Hier in ieder geval wel. Wordt tegenwoordig achter elkaar geweigerd. (ben wel klein voor mijn leeftijd). Er is volgens mij ook meer bioscontrole : misscchien dat ze daarom strenger zijn. Ik vind het in ieder geval behoorlijk balen. Ik bepaal toch zelf wel iets wil zijn, en of ik daar oud genoeg voor ben. Anders huur ik hem wel en anders toch gedwongen om te downloaden....en dan gaan ze weer over downloaden zeuren. laat me er dan maar in.

Ze luisteren ook nooit als ik vertel dat het bij mij een half jaar scheelt tot ik 16 ben, en dat ze wel kinderen van 8 bij 12 jr en ouder binnen laten. Laatst weer behoorlijk geergerd bij lotr 3 : 12 jr en ouder. Maar helft was jonger, moeten ze daar ook maar streng naar zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:06
Tumor
Tumor is offline
ik merk el dat ze vanaf `1januari sternger zijn

maar dat zal vast niet voor nix zijn
ofzo
naja boeit mij het wat
ik ben bijna 17
Oud 14-01-2004, 15:07
Berretje
Berretje is offline
Citaat:
mickael schreef op 14-01-2004 @ 11:59:
De controles worden strenger door de kijkwijzer dit is een wettelijke regeling (www.kijkwijzer.nl). Werk zelf in een bioscoop en let ook wel degelijk op de leeftijden het is namelijk zo dat er echt behoorlijk hoge boetes voor uitgedeeld worden.
Tjah mike... en dan staat er weer een pa voor je kassa die beweert dat als hij mee de film in gaat dat zij/hij de film wel mag zien.

Het gaat er gewoon om dat de persoon zelf de film ziet! Niet of er een pa of ma mee gaat.

We krijgen idd erg hoge boetes als we personen <16 wel naar binnen laten gaan. Als je dat ook zo uitlegd aan de kassa accepteren de mensen het ook wel. Maarja, sommige mensen WILLEN het gewoon niet snappen.

Citaat:
maar ik dacht eigenlijk dat die kijkwijzerdingetjes ADVIESleeftijden waren? of is dat veranderd sinds er die nieuwe kijkwijzer is?
6 jaar is een advies leeftijd, 12 ook, maar 16 is een minimum leeftijd

Citaat:
ook als je kaartjes reserveert vragen ze niets. die haal je gewoon op met een nummer en dan krijg je de kaartjes, wordt niets gevraagd verder.
Als 1 persoon bij mij de kaartjes af komt haling van een reservering vraag/zeg ik altijd of de andere personen boven de 16 zijn. Tjah, als hij/zij niet eerlijk kan zijn kan ik daar ook weinig aan doen...

Citaat:
ja, ze zijn zeker strenger, maar dat is al een tijdje. er zijn echter enkele tactieken die je toe kunt passen, ik weet waarom, omdat mijn broertje dus 15 is, hehe...
Tjah, sommige kassières zijn misschien wat gevoeliger voor zulk geslijm dan andere. Dat is verschillend per persoon. Ik ben er inmiddels al imuum voor geworden
Grtz
Bart

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:11
Daangerous
Daangerous is offline
ja, ze zijn zeker strenger, maar dat is al een tijdje. er zijn echter enkele tactieken die je toe kunt passen, ik weet waarom, omdat mijn broertje dus 15 is, hehe...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:44
Nuck
Nuck is offline
Nog niet meegemaakt.
Oud 14-01-2004, 15:47
FireCracker
FireCracker is offline
toen we naar the Ring gingen lieten ze ons bij de kassa allemaal door, maar bij de zaal hielden ze mijn vriendin (die toen overigens 16 was) eerst tegen.... ik was toen nog maar 15

het is soms wel onzin, dat ze mensen tegenhouden.. de ratings slaan soms nergens op
Oud 14-01-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2004 @ 15:17:
Omdat je The sixth sense als een heel erg enge film kunt ervaren, en er bovendien toch vrij enge beelden in voorkomen, en je er idd nachtmerreis van kunt krijgen (ik had er iig nachtmerries van...) terwijl er in Love Actually niets bijzonders gebeurt...? (waar zag jij naaktheid en wat is er trouwens mis met naaktheid? En seks werd alleen geimpliceerd, niet in beeld gebracht... en 'grof taalgebruik' van het soort dat in de film voorkwam hoor je ook heel regelmatig op straat)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:12
Breg
Breg is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-01-2004 @ 16:49:
terwijl er in Love Actually niets bijzonders gebeurt...? (waar zag jij naaktheid en wat is er trouwens mis met naaktheid? En seks werd alleen geimpliceerd, niet in beeld gebracht... en 'grof taalgebruik' van het soort dat in de film voorkwam hoor je ook heel regelmatig op straat)
ehm, in love actually lopen een man en een vrouwe een tijd naakt rond en hebben seks omdat ze zogenaamd een seksdilm aan het opnemen zijn...

Ik had het een paar maanden geleden, we wilden met een groep naar Kill Bill, maar eentje was pas 15. Die vrouw achter de kassa wilde haar er eerst gewoon doorlaten (omdat ze er ouder uitziet dan ze is), maar toen was ze zo dom haar CjP pas (met geboortedatum) te geven, omdat je dan korting krijgt. Toen mocht ze er dus niet in.

Na ons kwam een meisje die misschien hooguit 8 jaar was, maar die mocht wel naar de Matrix
Oud 14-01-2004, 16:41
Ilsch
Ilsch is offline
Toen "what lies beneath" in de bioscoop was ging ik daar met een vriendinnetje heen, maar we waren nog geen 16 en je moest persee ID laten zien anders mocht je geen kaartje kopen..
Hele tijd staan praten maar we mochten er echt niet in..

Mjah, toen zijn we op oudere mensen afgestapt en die hebben kaartjes voor ons gekocht zodat we toch konden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 16:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Berretje schreef op 14-01-2004 @ 16:07:
en dan staat er weer een pa voor je kassa die beweert dat als hij mee de film in gaat dat zij/hij de film wel mag zien.
Het gaat er gewoon om dat de persoon zelf de film ziet! Niet of er een pa of ma mee gaat.
Maarja, sommige mensen WILLEN het gewoon niet snappen.
Ik begin er ook niet eens meer aan om dat nog uit te leggen een korte "Wij zijn strafbaar" , daar laat ik het bij en mogen ze weer lekker hun kaartjes terugbrengen naar de kassa als ze het toen al niet begrepen hadden...

Bij The Ring vorig jaar, 4 van die breezerkindjes van 14, dus toen vroeg ik wie er al 16 was en geen gaf antwoord...dat gaat dan lekker snel

Citaat:
FireCracker schreef op 14-01-2004 @ 16:47:
het is soms wel onzin, dat ze mensen tegenhouden.. de ratings slaan soms nergens op
Dat de rating niet klopt, daar kan de bioscoop niks aan doen, dus kom alsjeblieft niet aan met dat het onzin is dat die mensen dan worden tegengehouden...
Wie ben jij trouwens om te bepalen dat ie niet klopt, ben je psycholoog van beroep of zo

En nogmaals voor de mensen die dat nog niet begrijpen
16 is wettelijk strafbaar!
12 is een adviesleeftijd, waar ouders het dus lekker zelf mogen weten of hun kind van 8 de matrix ziet bijv.

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 18:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-01-2004 @ 16:49:
Omdat je The sixth sense als een heel erg enge film kunt ervaren, en er bovendien toch vrij enge beelden in voorkomen, en je er idd nachtmerreis van kunt krijgen (ik had er iig nachtmerries van...) terwijl er in Love Actually niets bijzonders gebeurt...? (waar zag jij naaktheid en wat is er trouwens mis met naaktheid? En seks werd alleen geimpliceerd, niet in beeld gebracht... en 'grof taalgebruik' van het soort dat in de film voorkwam hoor je ook heel regelmatig op straat)
Toch vind ik 16 een te hoge leeftijd. Ik kan me voorstellen dat je zo'n film niet wilt laten zien aan de wat jonger kinderen, maar vanaf twaalf lijkt me een prima idee. In de verenigde staten is de film dan ook gekeurd als PG-13, omdat men de psychologische invloed van spanning op die leeftijd gering schat. Kijk voor de gein eens op de site van de MPAA, als je daar interesse in hebt. Natuurlijk krijgen sommige mensen nachtmerries, maar dat is nog altijd iets anders dan de invloed van buitensporige hoeveelheden geweld.

(Nee, er is niets mis met naaktheid, ik zeg namelijk nergens dat het wel zo is. Alleen vind ik het wel overbodig.)
Oud 14-01-2004, 18:23
legatus
legatus is offline
Citaat:
omdat men de psychologische invloed van spanning op die leeftijd gering schat.
In Amerika wordt geweld ook meer getolereerd dan sex. Een tepel? R! Een afgehakt hoofd? PG-13!

Van mij mag de leeftijdsgrens wel naar 18 toe, net zoals in Engeland. Maarja, dat zijn weer minder inkomsten voor filmbranche, want het beïnvloedt niet alleen bioscopen.

Bezoekers kunnen klagen bij de NICAM als ze het niet eens zijn met een classificatie. LOVE ACTUALLY en zelfs FINDING NEMO hadden van mij als MG6 geclassificeerd moeten worden. Een ander voorbeeld is FINAL DESTINATION 2 die een maand, of zelfs langer, als 12 jaar en ouder geclassificeerd werd en na een aantal klachten veranderd werd in 16 jaar en ouder.

Citaat:
Alleen vind ik het wel overbodig
Dat is een keuze van de regisseur en afhankelijk van wat de bedoeling is. Ik ben altijd blij dat Nederlandse films oprecht naaktheid tonen en niet het gemaakte van de Amerikanen.
Oud 14-01-2004, 19:32
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef op 14-01-2004 @ 19:23:
FINAL DESTINATION 2 die een maand, of zelfs langer, als 12 jaar en ouder geclassificeerd werd en na een aantal klachten veranderd werd in 16 jaar en ouder.
Heej dat wist ik helemaal niet, we hadden gelukkig m ook maar een week
Oud 14-01-2004, 19:51
legatus
legatus is offline
De kijkwijzer mag trouwens wel beter communiceren naar de bioscoopbezoeker dat het strafbaar is. Ook doormiddel van reclame op televisie. Daar wordt snel behandelt wat de icoontjes zijn voor elementen en niet zozeer de leeftijdsgrenzen.

Ik snap ook niet waarom al die tien-jarigen naar THE LAST SAMURAI willen. Wat verwachten ze nou? Aan de lopende band samurai-gevechten? De meesten kinderen en tieners tussen de 8 en de 17 hebben al moeite om hun kop te houden tijdens de rustige scenes in THE RETURN OF THE KING. Hoe vaak ik ze er wel niet uit moet zetten omdat ze maar hardop doorkleppen omdat ze het saai vinden en wachten op de gevechten...
Oud 16-01-2004, 17:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 14-01-2004 @ 19:23:
In Amerika wordt geweld ook meer getolereerd dan sex. Een tepel? R! Een afgehakt hoofd? PG-13!

Van mij mag de leeftijdsgrens wel naar 18 toe, net zoals in Engeland. Maarja, dat zijn weer minder inkomsten voor filmbranche, want het beïnvloedt niet alleen bioscopen.

Bezoekers kunnen klagen bij de NICAM als ze het niet eens zijn met een classificatie. LOVE ACTUALLY en zelfs FINDING NEMO hadden van mij als MG6 geclassificeerd moeten worden. Een ander voorbeeld is FINAL DESTINATION 2 die een maand, of zelfs langer, als 12 jaar en ouder geclassificeerd werd en na een aantal klachten veranderd werd in 16 jaar en ouder.
Het hangt er helemaal vanaf HOE zo'n onthoofding in beeld wordt gebracht. Gebeurt het 'clean' en snel, of zie je alles in full detail, compleet met spuitende bloedfontijnen. De toon van zo'n scene speelt ook een rol. Is het komische film of een griezel/actiefilm? Gaat het om mensen of om andere wezens(computeranimaties, monsters etc.). Dit principe geldt voor alle vormen van geweld in films.

De filmkeuring in Engeland is belabberd. Er wordt daar zonder schroom gesneden in films om een lagere classificatie te krijgen, iets wat ik beschouw als uiterst verwerpelijk. Het is daar voor een film niet moeilijk om een classificatie van 18 jaar en ouder te krijgen of zelfs in het geheel verbannen te worden. Neem bijboorbeeld een film als Ichi the killer. Zelfs de edited version is, na re-rating, alsnog verboden verklaard. Dat is toch in en in triest? Om nog maar te zwijgen over (seksueel) gewelddadige films met een meer serieuze inslag.....

Overigens is het in Amerika en Engeland zo dat als je het woord fuck meer dan 2 keer gebruikt zonder noemenswaardige reden(vraag me niet wat zij dan precies beschouwen als ´noemenswaardig`), dan krijg je een R-rating. Bevindt er in een film een personage dat gedurende de film dronken gedrag vertoont, dan krijgt die film zelfs een NC-17 rating. Is dat krom of is dat krom?
Oud 26-01-2004, 07:01
Tumor
Tumor is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-01-2004 @ 18:49:

De filmkeuring in Engeland is belabberd. Er wordt daar zonder schroom gesneden in films om een lagere classificatie te krijgen, iets wat ik beschouw als uiterst verwerpelijk. Het is daar voor een film niet moeilijk om een classificatie van 18 jaar en ouder te krijgen of zelfs in het geheel verbannen te worden. Neem bijboorbeeld een film als Ichi the killer. Zelfs de edited version is, na re-rating, alsnog verboden verklaard. Dat is toch in en in triest? Om nog maar te zwijgen over (seksueel) gewelddadige films met een meer serieuze inslag.....
ichi is niet eens schokkend ofzo
ik snap uberhaubt neit dat ze films verbieden
als het een snuff movie is dan begrijp ik het, maar gewoon een film productie
Oud 26-01-2004, 08:29
niña
niña is offline
ik heb er nog niks van gemerkt, maar zo vaak ga ik niet naar 18 jr en ouder films (of Rotk moet er 1tje zijn)
Oud 26-01-2004, 11:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Tumor schreef op 26-01-2004 @ 08:01:
ichi is niet eens schokkend ofzo
ik snap uberhaubt neit dat ze films verbieden
als het een snuff movie is dan begrijp ik het, maar gewoon een film productie
Je hebt blijkbaar nog niet de leeftijd bereikt om dat te snappen dus moeten anderen dat voor je bepalen
Oud 26-01-2004, 11:21
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik ben nog nooit geweigerd of gevraagd...
kan me best voorstellen dat ze het hiero gewoon niet boeit (utrecht)...of voor dat geld waar dan ook in de randstad.
niets boeid de mensen hier...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:39
Tumor
Tumor is offline
Citaat:
Sithan schreef op 26-01-2004 @ 12:10:
Je hebt blijkbaar nog niet de leeftijd bereikt om dat te snappen dus moeten anderen dat voor je bepalen

wat valt er aan te snappen dat een film verboden wordt?
het is een film dus fictie dus slaat het nergens op
Oud 26-01-2004, 14:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Tumor schreef op 26-01-2004 @ 15:39:
wat valt er aan te snappen dat een film verboden wordt?
het is een film dus fictie dus slaat het nergens op
Ik ga dat niet eens proberen uit te leggen aan iemand die zo bekrompen denkt...
En ga je met je fictie ergens anders bivakkeren want ik hoef maar een van de zoveelduizenden films te noemen die gebasseerd zijn op een waargebeurd verhaal, dat je fictie-argument de prullenbak in kan...

Tip lees eens een boek over de menselijke psyche misschien dat er dan iets begint te dagen

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:41
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Nina schreef op 26-01-2004 @ 09:29:
ik heb er nog niks van gemerkt, maar zo vaak ga ik niet naar 18 jr en ouder films (of Rotk moet er 1tje zijn)
hahaha
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:14
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Nederland moet echt eens een keer oprotten met als z'n miereneukregels.
Oud 26-01-2004, 18:59
Verwijderd
Ik heb er nooit eigenlijk iets van gemerkt. Ik kom overal naar binnen. Nu heb ik dan gelukkig ook nog meezitten dat mijn vriend heel lang is en schijnbaar zien ze lange, een beetje volwassen mensen al voor oud genoeg (hij is wel 18 hoor, daar niet van)..
Ging vroeger in Hilversum en Amersfoort. Daar niet meegemaakt. En in Pathé de Munt in Amsterdam ook niet. Je mag ook geen eigen consumptie officieel meenemen, maar zie jij ze ooit wel eens tassen ofzo controleren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten