Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 20:49
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Beste forummers,

Ik vraag me af of nu de tijd is gekomen om mijn ISP (Planet) een e-mail te sturen omdat ik al een tijd niet tevreden ben over mijn verbinding. Waarom niet? Mijn verbinding is instabiel. Niet al een paar dagen, maar al enkele weken! Ik heb het even de tijd gegeven want ik dacht dat zoiets wel vanzelf op loste. Maar dat is niet het geval. Voor de laatste upgrade (Ik heb een Comfort ADSL abo, dus zou nu 2048/320 kbit moeten zijn) kwam mijn downloadsnelheid al vaak niet op het eigenlijke niveau. Ik houd rekening met bits en bites, met overhead, met de andere kant van de lijn (maar dat waren verschillende bronnen, dus ook sites waar je je downloadsnelheid kunt testen) en heb zelfs anderen (uit de buurt, die opdezelfde ADSL centrale zitten) gevraagd hoe hun connectie is, want misschien was het wel een plaatselijk (lees: intern) probleem. Maar ook bij hen laat de verbinding te wensen over. Ook bij hen zowel voor, als na de upgrade. Tevens merkte ik op dat de nieuwsserver van Planet (nova) de laatste tijd extreem schommelt met snelheden: soms gaat het op recordsnelheid (= 3 kByte/s ). Volgens mij zou ik theoretisch 256 kByte/s - overhead is ongeveer 230 kByte/s moeten halen, maar er zijn tijden dat ik niet boven de 50 kByte/s uitkom. Ook heb ik soms veel moeite met het openen van bepaalde pagina's.

Kortom, weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb gelezen van "capaciteitsproblemen" bij de centrales, maar dit is voor mij onduidelijk en ik weet niet wat hier precies van waar is. Moet ik nu gaan klagen bij Planet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 20:52
grensgeval
grensgeval is offline
uhm, jah ?

kijk dat moet je eigenlijk zelf beslissen, zelf stuurde ik (toen ik nog inbel internet had) dagelijks mailtjes, omdat ik veel inlog problemen had,

je moet maar denken: je betaalt geld om van hun diensten gebruik te maken (die diensten hoort ook snelheid bij dus)....

je moet het zelf ff bekijken

wel zul je 'netjes' een mail moeten sturen,

geen rare dingen gaan zeggen ofzo, dan heb je er sowieso niets aan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:56
Verwijderd
Niet alle servers zij zo snel..
Als je het test moet je van een server testen waarvan je 100% zeker weet dat je je volledige snelheid kan bereiken..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:17
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
********** schreef op 14-01-2004 @ 21:56:
Niet alle servers zij zo snel..
Als je het test moet je van een server testen waarvan je 100% zeker weet dat je je volledige snelheid kan bereiken..
hij heeft het toch getest op verschillende servers?

En is er niet iets van spyware dat je verbinding aardig kan afknijpen? test daar eens op?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Harrie schreef op 14-01-2004 @ 22:17:
hij heeft het toch getest op verschillende servers?

En is er niet iets van spyware dat je verbinding aardig kan afknijpen? test daar eens op?
Ja, ik geloof dat 9 van de 10 servers waar ik iets vanaf download ik de volledige snelheid niet haal..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 22:01
Verwijderd
Een ADSL-verbinding van 2 MBit haalt echt geen 230 KB/sec hoor. Een snelheid van rond de 200 KB/sec ligt meer in de buurt. Dat is ook de streefsnelheid van de meeste providers. Wil je weten of de verbinding met Planet zelf goed is (dwz. dat jouw koperlijn fysiek in orde is) test dan even met sites als www.speedtest.nl of www.mordax.nl

Dat de nieuwsservers van Planet kut zijn, is oud nieuws. In elk geval zit ik ook regelmatig niet boven 50% van mijn snelheid als servers gewoon langzaam zijn of hun bandbreedte afknijpen (ik krijg binnenkort ook een upgrade van 1 naar 2 MBit, maar NewsZilla knijpt 'm af op 150 KB/sec per user, dus dan zit ik ook niet aan m'n max). Voer een zooi pings uit, bij voorkeur met FPing. Dit zeer handige programmaatje kun je de hele dag door laten pingen zodat je echt alle snelheidsfluctuaties en packetdrops kunt opsporen.

Maar een mail sturen kan natuurlijk nooit kwaad. Gewoon even informeren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 07:58
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Fijn dat jullie zo snel reageerden. **********, ik heb ook verschillende servers geprobeerd. Dit zijn onder andere mordax, speedtest, download.com, noem ze maar op: die bekende sites waar je je downloadsnelheid kan testen. Ik heb ook een wat onbekendere site opgezocht, maar daar leverde de test hetzelfde resultaat.

@Harrie: Ik controleer regelmatig op spyware, maar tref eigenlijk nooit iets aan, want ik ben geen gebruiker die overal "ja" of "next" klikt, en ben de enige gebruiker van deze pc. Bovendien hebben meer mensen in mijn wijk er last van, dus lijkt me sterk dat het dan spyware zou zijn

@nare man: 230 KB/s haal ik ook zelden (zelfs bij speedtest, bijvoorbeeld, zit ik er vaak iets onder) maar 50 KB/s is het andere "uiterste". Ik heb gister (en dagen daarvoor) de sites gebruikt die je noemde. Daar meette ik dan ook mijn langzame downloadsnelheid (in vergelijking tot wat het zou moeten zijn...) . Vanochtend probeerde ik het weer, en nu is het resultaat bemoedigender: ongeveer 215 KB/s. Daar mee zou ik vrede kunnen hebben, maar ik wil wel weten of dat blijvend is. Dit is een meting van 9:00 uur in de morgen, als er nog weinig mensen aangelogd zijn. Ik zou het nog wel eens willen zien vanmiddag, of vanavond, dat zijn dan ook de momenten dat ik veel gebruik maak van de computer ('s ochtend school ). Wie weet leest iemand van Planet deze topic wel en is het probleem vannacht gefixt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
I-brahimovic schreef op 15-01-2004 @ 08:58:
Fijn dat jullie zo snel reageerden. **********, ik heb ook verschillende servers geprobeerd. Dit zijn onder andere mordax, speedtest, download.com, noem ze maar op: die bekende sites waar je je downloadsnelheid kan testen. Ik heb ook een wat onbekendere site opgezocht, maar daar leverde de test hetzelfde resultaat.
Download.com is geen snelle server :/
Mardox ken ik niet ern speedtest is ook onbetrouwbaar..

Volgens speedtest heb ik met xs4all basic 120 down
Lijkt me erg sterk, maar goed
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:04
Martin
Martin is offline
Het ligt ook een beetje aan de overboeking van de lijnen die jouw provider hanteert. Misschien ligt deze ratio nogal hoog bij jouw provider. Dit betekent echter niet dat jij daar de pineut van zou mogen zijn.

Wat je eens zou kunnen doen is via een P2P connectie naar iemand anders met dezelfde provider als jij. Zorg er dan wel voor dat je andere software die jouw bandbreedte op kunnen snoepen uit staan.

Een P2P is dan een stuk betrouwbaarder dan een of andere vage downloadsite in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:37
Boozle
Boozle is offline
Ik had het probleem met @home. Je dokt voor een maand en je hebt 2 weken internet. Daarom heb ik nu ADSL en nog maar 1 keer een storing gehad. Met die zonnestormen. Ik vind ADSL van planet wel beter als kabel van @home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten