Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 23:52
Jolt
Jolt is offline
Ik heb een moederbord van 266 fbs (ja k weet het oude shit)Maar ik wil een upgrade maken naar amd 2400 xp en een radeon 9600 pro, hogere proccesor kan mijn moederbord niet aan, en een betere videokaart kan mijn beurs niet aan, wat zou ik doen, kopen of niet?

proccesor voor 80 euros en radeon voor 149 euros??

En nu had ik nog wat is er ook een 2500 xp 266 fbs?

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 00:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 07:22
unpopular
unpopular is offline
je zou het kunnen kopen een 9600 is een goede en leuke kaart maar mss is hij wel iets te goed voor het systeem maar goed het zal toch goed werken.

Zover ik zijn er geen 2500+(met 266FSB) op de markt al kun je een 2400+ natuurlijk goed overklokken als je nog een hogere FSB aan kan tenminste op je moederbord.

Anders is het mss beter een 2200+ te kopen en die wat te klokken (scheelt maar 10euro tussen een 2200+ en een 2400+ maar het is weer iets)

succes
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 09:16
Jolt
Jolt is offline
Maar hoe kan ik eigenlijk zorgen voor een hogere fbs? of moet ik dan een heel nieuw moederbord kopen?

alvast bedankt!
Oud 17-01-2004, 11:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat voor moederbord heb je precies?

Oude moederborden met VIA KT133(A) chipset kunnen niet altijd goed het hoogste model (2400+) aan, omdat deze veel meer energie verbruikt dan waar het moederbord voor ontworpen is. Dus dat werkt niet altijd goed.

Ten tweede is de snelheid van je systeem ook grotendeels afhankelijk van de gebruikte chipset. Een goed nieuw moederbord, met SiS748 chipset, kost nu nog maar €41. Daar kun je tot en met 3200+ op zetten, maar ik zou dan een Barton 2500+ nemen, die kun je dan overclocken naar 3200+. Dat betekent wel dat je nieuw DDR geheugen nodig hebt. 512MB DDR/400 Infineon kost nu €70.

Je zou ook kunnen overwegen een goedkoop nieuw systeem samen te stellen, excl. monitor. Ik denk dat dat veel meer loont dan je oude systeem te upgraden, afhankelijk van wat voor configuratie. Want je zit ook weer met de voeding, hardeschijf en andere onderdelen.

Een ATi Radeon 9600 in een KT133(A) systeem zetten is namelijk echt zonde, weggegooid geld.
Oud 17-01-2004, 14:17
Jolt
Jolt is offline
K ga hem toch voor games gebruiken denk ik, ik heb een:

-MSI k7t Turbo 2 moederbord

Ik heb alles al, op processor en videokaart na, moederbord was een vriende prijsje met 256 ddr geheugen en een kast .....Dus daarom had ik die gepakt en ik hoeft niet altijd de beste configuratie voor games, 2.0 ghz is wel genoeg voor mij
Oud 17-01-2004, 21:41
Verwijderd
DDR gaat niet werken op dat bord. Kijk maar op de site van MSI (www.msi.com.tw) bij de specificaties van de K7T Turbo2. Dat bord kan alleen PC100/PC133 SDRAM aan. Ik weet niet of die vriend hem aan jou draaiend gedemonstreerd heeft met DDR-geheugen, anders ben je flink genaaid namelijk.

Ik zou zoals Enlightenment zegt geen geld steken in een 9600 Pro. Je kunt natuurlijk een 2400+ op die plank zetten, maar het SDR-geheugen houdt hem flink in bedwang. Bovendien is het zoals zij ook terecht opmerkt maar de vraag of dat bord, zelfs met BIOS-flash, wel stabiel gaat draaien met een 2400+.

Als je niet al te hoge eisen stelt, zou ik proberen een 2200+ te krijgen, tweedehands vaak al verkrijgbaar voor een paar tientjes. Als videokaart kun je een tweedehands Geforce4 Ti4200 64 MB proberen te kopen, die vaak te krijgen zijn voor rond de zeven-acht tientjes.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 23:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
KT133A, precies zoals ik al zei.

Ga je nog maareens goed beraden!
Reageren

Regels voor berichten