Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 13:18
amstelbabe
amstelbabe is offline
Hej mensjuhs

ik wilde ff iets kwijt.Ik ben een meisje van 16 en heb al bijna 3 maanden een buitenlandse vriend, een Irakees van 18. Nou heb ik hem al wel aan mijn pa voorgesteld (pa en ma zijn gescheiden) , en die reageerde heel positief en vond het een aardige jongen. Maar nu, mijn ma weet dak met een buitenlander heb, en alhoewel ze nooit iets tegen hun heeft gehad, doet ze nu heel erg moeilijk. We hebben vaak ruzie want ze maakt zich zorgen over hun cultuur. Maar mijn vriend is anders, anders had ik echt nooit met hem genomen. Hoe maak ik mijn moeder duidelijk dat hij anders is? Want als het aan me ma lag, had ze liever dak het meteen uitmaakte. Ze KENT hem niet eens.. wat moet ik doen??? ik durf hem niet mee naar huis te nemen, bang dat me ma hem eruitschopt ofzo

alvast bedankt!

kuzzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 13:21
Maarten
Maarten is offline
Je moet gewoon met je moeder er over praten en uitleggen dat hij niet aan haar vooroordelen voldoet en waarom. Geef voorbeelden of andere dingen waaruit dit blijkt. Nodig hem vervolgens uit en laat hem praten met je moeder om die angsten te laten verdwijnen. Ik zou ook met je vader praten en om steun vragen en uitleggen dat hun steun heel erg belangrijk voor je is en dat ze op zijn minst hem onbevooroordeeld kunnen ontvangen. Je vader zal toch op een andere manier met je moeder praten dan jij. Je moeder ziet je vader veel meer als een gelijke zeg maar. Je moeder ziet jou meer als een dochter die ze wil beschermen tegen haarzelf denk ik.

Het komt wel goed, als hij maar niet aan die vooroordelen voldoet
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:23
Balance
Balance is offline
Je moet hem júist kennis laten maken met je moeder.
Dan kan hij laten zien dat hij anders is.
Mijn ouders zijn behoorlijk racistisch en vonden het dan ook niks dat ik met een donkere jongen had (hij was geadopteerd). Pas toen ie bij ons thuis was geweest mochten ze hem, omdat ze door hadden dat hij lief voor mij was en dat de vooroordelen die ze van te voren hadden niet op gingen voor deze jongen.
Dus instrueer je vriend om zich netjes te gedragen () en ga bij je moeder langs en laat ze kennis maken.
Oud 18-01-2004, 13:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
inderdaad, praten.

begin een goed en rustig gesprek hierover met je moeder.
Leg haar uit hoe het zit, hoe hij met zijn cultuur om gaat en als ze dan al iets positiever is kun je hem een keertje thuis uitnodigen en met z'n drietjes een gesprek hierover beginnen.
Oud 18-01-2004, 13:30
amstelbabe
amstelbabe is offline
jullie hebben gelijk, ik zou moeten kunne praten met me moeder.. maar dat gaat altijd heel moeizaam, elke keer als ik ook maar 1 ding over hem zeg word ze al boos.... en het gekke is: die jongen waarmee ik heb, is al een jaar lang een goeie vriend van me en dat weet ze en ze vond het altijd al een leuke jongen (van horen zeggen van mij) maar nu opeens dat ik met hem heb, slaat ze volledig om! Ik denk en hoop wel dat t help als ik zeg dat me pa hem wel accepteerd... dus da gaak eerst proberen... enne,,, nog iets: ik heb ook nog een stiefpa, en die moet het helemaal niet hebben op buitenlanders..
Oud 18-01-2004, 13:30
Maarten
Maarten is offline
Jah het bovenstaande is waar, maar probeer ook je vader te bewegen om je moeder om te praten.

Die stiefpa die zal het wel moeten accepteren als jouw moeder en vader het accepteren anders krijgt hij problemen met hen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:39
Princesita
Princesita is offline
Hoihoi!
Ik heb 3,5 maand een afrikaanse vriend gehad. Mijn ouders zeiden ook altijd dat ze daar niks tegen hadden, maar ik heb toch wel het idee dat hij zich iets meer moest bewijzen ofzoiets.
PM me maar als je meer wilt weten!
Praten met je ouders is in ieder geval goed denk ik.
x Ellen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:22
Dynamico
Dynamico is offline
Lastige situatie.

Je moeder heeft blijkbaar onbewust iets tegen buitenlanders. Jij niet. Als je jouw instelling over kunt brengen op je moeder en dus kunt vertellen waarom jij er zo over denkt, zou het probleem opgelost zijn.

Hoe overtuig je je moeder? Vraag haar eerst eens wat volgens haar de gevaren concreet zijn. Als je deze kunt weerleggen, zal ze al wat meer jouw richting op denken. Maar het blijft een moeder, dus overtuigd zal ze nog niet zijn.

Je vader erbij halen als argument lijkt me niet echt een goed idee, ik neem aan dat je ouders niet voor niets gescheiden zijn.

Je kunt je vriend na een gesprek met je moeder te hebben gehouden natuurlijk wel een keertje meenemen, met goedkeuring van je moeder en stiefvader. Je vriend zal zich natuurlijk netjes gedragen en altijd meevallen in de apocalyptische ogen van je moeder en stiefvader.

Ik denk dat je vriend hierna volledig geaccepteerd zal worden.
Het is in ieder geval wel zaak dat je moeder hem een keer ziet.
Reageren

Regels voor berichten