Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm... Hoe heette dat nou?
Hoe dan ook, vaak zie je niet hoe veel moeite mensen ergens voor moeten doen. Het lijkt ze allemaal maar makkelijk af te gaan. Ik zie vriendinnen op kamers wonen en even een internetaansluiting laten aanleggen. Ik zie niet in hoe ik dat in de toekomst ooit ga kunnen betalen. Daar voel ik me onrustig bij. Maar ik weet ook dat als zij het kunnen, ik het ook moet kunnen. Ze hebben vast allemaal vermoeiend werk en dat gaat niet zo makkelijk, maar mogelijk is het wel. Je ziet de ruzies van anderen niet en al het werk dat ze verrichten voor wat ze hebben. Kijk dan eens beter. Dan zie je tegelijkertijd hoe veel ze voor iets moeten doen, maar ook dat ze het redden. Dan lijkt het mij allemaal alweer wat logischer.
|
Wat Leonoor al zei; Misschien omdat je bij anderen alleen de pluspunten ziet en niet de minpunten?
Ik denk dat je (vrijwel niemand overigens) een helder beeld van andermans leven kan vormen. De één heeft misschien wel veel leuke dingen te doen, maar wie weet wat voor moeite enz dat kost/heeft gekost? Bovendien denk ik dat als jij je vooral op de positieve punten uit andermans leven concentreert, en daarbij de negatieve punten uit je eigen leven aanhaalt, je het jezelf moeilijker maakt dan het zou zijn... Ook anderen hebben moeilijkheden, obstakels enz waar ze doorheen moeten, ook bij anderen komen de dingen niet zomaar aanvliegen ed. Alleen zie je dat minder. (logisch ook wel, denk ik. Jij laat toch ook niet aan iedereen de minder fijne kanten van je leven ed zien?) + dat wat Leonoor zei. ![]()
|
Iedereen [of in ieder geval een grote meerderheid] in deze wereld probeert zich op positieve manier te keijk te stellen tot anderen. Mensen denken vaan over mij dat ik het goed heb, geen zorgen, lekker rustig personage, altijd blij en opgewekt en in voor een grapje.
Nu de harde waarheid, dat wat je niet ziet, IS er wel. Ik heb m'n problemen, m'n depressiviteit en ik ben lang niet zo positief als dat ik mensen doe denken. Als ik ooit eens serieus praat, kijken m'n vrienden me raar aan, omdat die idioot die altijd geintjes maakt ineens een heel ander persoon is. Ik kan het dus wel, maar ik heb er gewoon de energie en tijd niet voor. Dus voor je denkt dat iemand het goed heeft ... denk dan maar eens aan goeie ouwe chagrijnige Fledderpoep ... ![]() Ja, sorry, ik doe me misschien nu wel HEEL erg zielig voor, maar ja ... de waarheid is hard ![]()
|
Ach ik zie ook vaak bij andere mensen dat 'bepaalde stukken' van het gazon groener zijn. (dat zit in de aard van de mens denk ik) Daar wordt ik soms ook wel een beetje jaloers van.
En dat zal altijd zo blijven - hoeveel mensen kunnen echt zeggen dat ze geen wensen meer hebben, dat ze alles hebben wat hun hartje begeert? Denk aan de dingen die je wel hebt, dan kun je daar energie uit putten om aan de dingen te werken die je graag erbij wilt hebben. |
![]() |
|
![]() |
Jij wil gewoon alles en iedereen perfect hebben. Jij wil het perfecte leventje hebben zoals je ook altijd bij andere ziet. Maar onthoud....niemand is perfect. Ook al lijkt dat zo, iedereen heeft wel iets te verbergen wat hij/zij helemaal niet leuk vind!!
Dus ben niet zo perfectionistisch en richt je op je eigen leven ipv steeds naar andere te kijken, daar wordt je denk ik al veel gelukkiger van! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*misschien een bijdehande opmerking* Je zegt wel dat je geen vrienden hebt maar als jij een vriend hebt waarmee je gaat samenwonen heb je blijkbaar toch wel 1 vriend. En jij zult natuurlijk ook leuke dingen doen met jou vriend of familie, dus leuk heb je het heus ook wel in je leven. En als je geen vrienden hebt, dan maak je er zelf een. (gebruik gewoon je fantasie.) Dit mag raar klinken, maar het is misschien wel een oplossing voor je. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zie ook de leuke dingen van je leven.
Ik heb veel meegemaakt, maar als ik dingen van anderen hoor dan schrik ik en denk: jeetje, dan heb ik het nog makkelijk. Daarnaast heb ik een geweldige vriend, een lief zusje en een zorgzame moeder. Tuurlijk, ik heb ook wel eens het idee: iedereen heeft het makkelijker dan ik, maar dat is daarna wel weer over. Af en toe mag je wel een beetje zelfmedelijden hebben ![]() Maar over het algemeen waardeer ik de dingen die ik heb heel erg.. En je kunt me niet vertellen dat je niets leuks hebt in je leven.. Je vriend? Het gaan samenwonen? (iets wat ik wel wil, maarja, vind maar iets om in te gaan wonen ![]() Vroeger had ik ook niet veel vrienden. Nu heb ik veel kennissen en maar een paar vrienden. En die zijn op 1 hand te tellen. Maar dat maakt me niet uit.. Ik ben zelf (vind ik) een beetje raar. Dan weer stil en teruggetrokken, dan heel actief en spontaan. Maar het is wat je uitstraalt. Ik straal uit dat ik gelukkig ben.. En dat ben ik ook (tot op zekere hoogte natuurlijk, want er zijn wel dingen nog onverwerkt etc).. Iemand ziet dat. Als je denkt: ik heb geen vrienden, geen paard, geen wat dan ook, dan straal jij dat ook uit. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: kijk naar de dingen die je wel hebt en voelt i.p.v. de dingen die je niet hebt.. Want op die manier is jouw gras ook opeens veel groener.. Naja, vind het lastig te verwoorden wat ik denk, maar hoop dat je t begrijpt.. Kus |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik dit zo hoor ís het gras bij anderen ook veel groener. Tenzij je inkakken leuk vindt, kun je beter gaan studeren of een vervolgopleiding doen en nog een tijdje van het leven genieten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je door samenwonen op je achttiende al het gevoel hebt dat je leven suckt en dat je veel dingen mist/veel dingen nog had willen doen. Heroverweeg die beslissing nog maar eens goed.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dit heeft niets te maken met dat het gras bij anderen groener is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Moest bij de titel van dit topic aan dit nummer denken.
De Wens - Marco Borsato Kan iemand me vertellen Wanneer een schutter rust Wanneer de boog zich mag ontspannen Z'n pijl het laatste doelwit kust Wanneer is een mens tevreden Merkt hij voor een keer als hij kijkt Over de schutting van de buren Dat 't het gras net iets groener lijkt Zeg me waar moeten we zoeken En wat is nou die wens Waarna we niet meer verder hoeven Waar en wanneer ligt die grens En waarm wil ik alsmaar verder Als ik ergens ben Wat maakt het onbekende beter Dan al hetgene dat ik ken En waarom ben ik nooit compleet gelukkig Met wat er hoort bij mij Waarom moet er toch steeds weer iets bij Waarom nooit eens een keer Ietsje minder dan meer Wanneer laat dat verlangen mij vrij Ik zou echt niet weten waarom je het bij anderen allemaal veel beter ziet. Dat heb ik namelijk ook wel. Dat het veel leuker, fijner, gezelliger kan dan dat ik het heb. Probeer eens te kijken naar wat je wél hebt en kunt. Dat is veel belangrijker dan dta je weet wat je mist. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het gedeeltelijk. Ik denk namelijk lang niet altijd dat anderen het beter hebben; ik ben over heel veel dingen die ik heb en kan heel tevreden.
Je hangt altijd in een soort midden, het kan beter en slechter. Voorbeeld: ik heb geen geld om rijlessen te nemen en geen geld om een nieuwe gitaar te kopen. Toch zijn er genoeg mensen die minder geld dan mij hebben en bijv. geeneens voedsel kunnen kopen. Toch ben ik blij dat ik nog lang niet alles heb wat mijn hartje begeert. Als je alles hebt, heb je dan nog wel een doel om te leven? Dit kun je ook met geestelijke dingen zien. Je werkt constant aan jezelf en soms gaat het goed en soms is het een drama. Je werkt thema's uit en ik denk dat de meeste mensen pas sterven als ze alles verwerkt hebben. Een reden waarom ik nu nog niet doodwil: ik ben nog lang niet klaar. Ooit word ik tevreden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mushu die wou ik ook al plaatsen
ik zie t gras bij anderen ook groener. de kunst is om niet te vergelijken, maar ja, stop daar maar eens mee. anderen kunnen inderdaad alles beter, althans, dat lijkt. ikh eb er ook niet veel op te zeggen, behalve dan dat ik het ontzettend herken. heeft t misschien te maken met je zelfbeeld? |
![]() |
|
't gras is altijd groener aan de andere kant, dat betekend dat je jou gras niet zo groen is, zoiets zeg je niet als jij jou gras ook zo mooi groen wil hebben.
Je wilt iets graag wat 'n ander heeft, dat is jaloezie, hoeft niet negatief te zijn, ik zou niet weten hoe je 't anders zou noemen |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het Grote Brieventopic Verwijderd | 57 | 03-03-2008 17:13 | |
Psychologie |
Contact + aanrakingen Jalissa | 13 | 13-02-2004 21:22 | |
Psychologie |
Het tekort aan zelfvertrouwen bij meisjes is de schuld van de maatschappij en jongens Gothic | 51 | 29-06-2002 09:27 |