Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2002, 15:46
Inemine
Inemine is offline
Oké, ik mij deze vakantie eens leuk beziggehouden met mijn kast een face-lift te geven. Ik heb er een chinese draak op getekend, of dat is toch wat ik hoop dat het is. Als er hier iemand is die daar een beetje verstand van heeft, kan die mij dan zeggen of dit ook daadwerkelijk een chinese draak is?
Ook heb ik tips nodig over de kleuren die ze kunnen hebben (ga hem schilderen, ooit) en of de anatomie een béétje juist is.
Hier twee nogal wazige foto's.

[Dit bericht is aangepast door Inemine (01-01-2002).]
Oud 01-01-2002, 16:32
stroopwafel
stroopwafel is offline
ik vin um iig koel
ziet er chinees uit voor mij ik snap alleen die voet niet helemaal..

Oud 01-01-2002, 16:54
Inemine
Inemine is offline
Die onderste voet? Wel, als je de draak zijn buik daar ziet, betekent dat ook dat je de onderkant van zijn voet moet zien, toch? Zijn lijf maakt daar een bocht, krul, weet ik veel wat, en daardoor zie je zijn buik. Ben ook niet helemaal zeker van hoe hij eruit ziet. Eerste chinese draak...
Oud 01-01-2002, 17:39
aquafemme
aquafemme is offline
Vindt hem erg mooi gelukt, ik doe het je niet na...

de kleur zou ik rood en geel doen, maar je zou het ook blauw en zwart kunnen doen.. als je kijkt naar sprookjes waren veel draken rood en geel en oranje achtig.

laat wel het resultaat hier zien he?(ooit)

Oud 01-01-2002, 20:09
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik zit vaak de chinese draken te bekijken, hoe ze nou in elkaar zitten enzo...
Ik heb as het goed is nog die draak van DBZ ergens... ff zoeken

Maarre... over de jouwe:
Die "snorharen" kloppen wel zo'n beetje, maar ze zitten meestal of over het hele beeld of een beetje langs het hoofd.
En die chinese grijnzen meestal niet zo gemeen as de jouwe .
Verder, de ogen staan meestal wat ernstiger.
Oja, waar is zijn linker poot? Ik zie dr maar een.

Maar hij is wel mooi hoor, alleen niet helemaal volgens het boekje...
Oud 01-01-2002, 20:46
stella
stella is offline
ja en meestal zijn de achterpoten iets meer naar achteren...nou weet eigenlijk niet of dat echt zo is, maar het zou misschien wel mooier zijn.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:51
Ninnoc
Ninnoc is offline
www.elfwood.com staan anatomiestudies op voor draken.

Ik vind m erg mooi, al zouden de schubben op de buik en onderkant van de staart naar mijn idee best wat groter. Dat 3 schubben 1 schub wordt, begrijp je
Oud 02-01-2002, 12:20
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
stella schreef:
ja en meestal zijn de achterpoten iets meer naar achteren...nou weet eigenlijk niet of dat echt zo is, maar het zou misschien wel mooier zijn.

wou ik net zeggen

Oud 02-01-2002, 16:30
Inemine
Inemine is offline
Oké, ik heb hem nu een pootje bijgegeven en de snorharen nog wat langer gemaakt. Moet ik die achterpoot dan ook verplaatsen? Zo ja, zet ik hem dan best op het stuk lijf dat achter hem door gaat en dan terug zichtbaar wordt? (ik heb echt geen idee hoe ik dat anders kan formuleren ^_^) De schubben kan ik ook nog veranderen. En het oog... Tja, niet echt duidelijk op deze foto's, maar hij kijkt wel redelijk kwaad.
Voor de kleuren had ik ook al gedacht aan een combinatie van rood, oranje en geel. Dat zal het dan ook waarschijnlijk worden.
Bedankt voor al de tips!
Oud 03-01-2002, 20:36
Inemine
Inemine is offline
Nou, hier zijn dan twee foto's van de nieuwe versie. Ik heb hem een tweede voorpootje gegeven, de snorharen verandert, de schubben vergroot en de achterpoten verplaatst. Die achterpoten waren echt het moeilijkst om te maken, en volgens mij zijn ze niet zoals de achterpoten van een draak moeten zijn. Och ja, zeg maar of het er al beter uitziet. Sorry ook voor de flits...

Oud 03-01-2002, 21:30
RuffThugg
RuffThugg is offline
Oke ik kom hier niet zo vaak.
Tis de 1e keer.

Hij is heel mooi.
Maar hij lijkt niet op de authentieke draak zoals die werd en word geschilderd in Azie.(jij noemt het een chinese draak)
Ik weet niet waar het aan ligt maar het is ut gewoon net niet.

Maar ik vind hem wel supermooi xou het je echt nooit nadoen, maar het is het net niet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 23:40
Inemine
Inemine is offline
Och, ik vind het niet zo erg als hij niet op een echte chinese draak lijkt. Als hij maar mooi is.
En er is toch niemand die ik ken die het verschil zou zien tussen een chinese draak en eentje die er net geen is. Dus dat is ook geen probleem.
Oud 04-01-2002, 19:51
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Och, ik vind het niet zo erg als hij niet op een echte chinese draak lijkt. Als hij maar mooi is.
En er is toch niemand die ik ken die het verschil zou zien tussen een chinese draak en eentje die er net geen is. Dus dat is ook geen probleem.
persies en hij is mooi dus..
Oud 05-01-2002, 20:34
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Hij is heel mooi, zeker omdat het op een nogal groot vlak is getekend, en dat kan (denk ik) vrij onoverzichtelijk zijn. Maar ik vind hem erg koel, ik zou misschien het hoofd iets groter hebben gemaakt,maar wie ben ik?
Oud 05-01-2002, 22:36
Inemine
Inemine is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Hij is heel mooi, zeker omdat het op een nogal groot vlak is getekend, en dat kan (denk ik) vrij onoverzichtelijk zijn. Maar ik vind hem erg koel, ik zou misschien het hoofd iets groter hebben gemaakt,maar wie ben ik?
Ik heb ook al gemerkt dat het nogal klein is. Maar ik ben begonnen met het hoofd en heb het lijf eraan toegevoegd. En doordat ik het lijf zo vaak heb moeten veranderen, klopten de verhoudingen uiteindelijk niet meer.
Mijn ma kwam vandaag mijn kamer binnen en heeft toen voor de eerste keer die draak gezien. Komt ze naar me toe en zegt:"Ik vind die draak toch niet zo mooi, Ine. Hij is veel te akelig." Ouders...
Reageren

Regels voor berichten