Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 17:38
AnTaro
AnTaro is offline
Ik moet volgend jaar ook een profielkeuze maken en k heb echt geen idee.
CM en NT vallen iig al af, maar tussen EM en NG wete ik het echt niet. Ik vind het namelijk allebei niet echt geweldig. Voor alle vakken haal ik gewoon 6en en 7ens... dus ik kan alles wel voldoende.
Wat vinden jullie positieve en negatieve kanten aan de profielen?? Trouwens VWO....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 17:49
Verwijderd
Ik heb zelf E&M gekozen omdat bij mij wiskunde/natuurkunde niet echt zo goed zou gaan. Ik ben zelf best wel tevreden met E&M en ik vind het ook niet zo moeilijk. Het grootste voordeel van N&G is dat als je het aanvult met Ec1 je echt bijna alles kan doen. Het is natuurlijk wel wat pittiger, want wi/na/sk zijn zeker geen makkelijke vakken. Bij E&M heb je dat ook wel : ak en gs zijn ook helemaal niet makkelijk en je moet die vakken "liggen" anders ga je de mist in.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:59
AnTaro
AnTaro is offline
Jaa, maar in wis en nat ben k wel goed en sk en bio kan k opzich ook wel, maar of k het intressant vind... maar dat heb k aan de andere kant ook. Gs vind k wel leuk, maar ak en ec lijken me weer zo saai... eigenlijk vind k niks echt intressant, klinkt een beetje stom....
Daarom maar naar de positieve en negatieve kanten kijken...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:52
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Weet je misschien al welke richting je op wilt na je VWO??
En als je NG kiest met ec1 en ges of ak, dan zit je erg ruim met verschillende vakken.... als ik nu nog eens mocht kiezen had ik zeker NG gedaan (*nu doe ik EM).
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:48
AnTaro
AnTaro is offline
Ik weet ook nog niet wat ik er na wil doen...
Bij EM kan k met gs en ak wel leven, maar het is zoooveel ec, en als dat tegenvalt kan k niet overstappen. Bij NG.. ik vind wis wel leuk.. maar die andere 3, niet echt denk ik...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 20-01-2004 @ 20:48:
Ik weet ook nog niet wat ik er na wil doen...
Bij EM kan k met gs en ak wel leven, maar het is zoooveel ec, en als dat tegenvalt kan k niet overstappen. Bij NG.. ik vind wis wel leuk.. maar die andere 3, niet echt denk ik...
als je die andere drie niet leuk vindt, zou ik ze ook niet gaan doen.
je moet jezelf wel 3 jaar lang dwingen die vakken te volgen en alles bij te houden en dat lukt niet/erg slecht wanneer je iets totaal niet leuk vindt.
Eventueel zou je biologie en natuurkunde in je vrije deel van E&M kunnen kiezen, zodat de zorgopleidingen ook nog open blijven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:23
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
NGNGNG!!

dan een peer dingen aanvullen, kan je alles studeren... je hebt vaker NG nodig dan EM
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:29
AnTaro
AnTaro is offline
Maar dat is ook zo met ec, als k het niet leuk vind moet ik ook nog 3 jaar. Ec heeft ook zooveel uren, en als het tegenvalt kan k niet naar een andere.
Ik ga niet echt kijken naar wat ik later wil, omdat k dat al helemaal niet weet, want uiteindelijk kan je met alles toch wel heel veel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:29
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
Jampot schreef op 20-01-2004 @ 21:23:
NGNGNG!!

dan een peer dingen aanvullen, kan je alles studeren... je hebt vaker NG nodig dan EM
Het zou ook wel handig zijn als je het leuk vindt..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:34
@Moon
@Moon is offline
Als je echt niet weet wat je er na wilt gaan doen lijkt het mij denk ik beter om NG met als extra vak economie1 te nemen omdat je keuzemogelijkheden wat breder is. Zo kun je bv nog eco studeren. Andersom dus met EM zou je veel meer extra vakken moeten nemen om alsnog de gezondsheidsrichting op te kunnen gaan. (Ik denk dat je alleen wel meer moet doen bij NG dan bij EM, tenminste dat heb ik toen gemerkt. Maar dat zal misschien ook wel per school verschillen. Wij hoefden bv voor geschiedenis haast nix te doen, wij keken zowat alleen maar video en voor aardrijkskunde hadden wij echt boeken waar zowat alleen maar onzin in stond. terwijl NGers superveel dingen moesten doen en ook echt gigantisch veel moesten leren voor een proefwerk)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 11:57
NN
NN is offline
Ik deed VWO-EM aangezien ik niet erg sterk was in bèta-vakken.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:00
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Ik heb in de derde ook heel erg zitten twijfelen en uiteindelijk voor N&G gekozen. En heb daar echt enorme spijt van gekregen Natuurkunde en scheikunde interesseerden me echt voor geen meter. Wat had ik er nou aan om te weten hoe je een slecht oplosbaar zout maakt, of hoe licht breekt in perspex, enz. enz. enz...

Ik ben dus overgestapt. Ik ben dus wel een beetje bevooroordeeld, want ik vind de M-kant veel leuker. Maar als sk en na maar ook ak en eco je niet interesseren, wil ik wel opmerken dat ik vind dat je de dingen die je leert bij ak en eco toch veel meer tegenkomt en gebruikt in het dagelijks leven (hoe de overheid werkt, waarom mensen verhuizen etc.)

Succes!!
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:03
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
NG is alleen maar meer werk als die vakken je niet zo goed liggen. Als je goed bent in de beta-vakken, hoef je daar vrij weinig bij voor te bereiden (is vooral op snappen en toepassen gericht), in vergelijking met leervakken als ak en gs, misschien met uitzondering van biologie. Economie vind ik persoonlijk voor iedereen wel handig. Dus ik zou zeker voor NG gaan als je denkt dat je dat aankunt en dan maar een goed vrij deel erbij, zodat je nog veel kanten op kunt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:11
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ikzelf heb EM....ik vindt vooral Economie vervelend....Het is moeilijk!

Ik zou zeggen, kijk naar je toekomst....weeg af welke vakken je leuk vindt en welke niet....Geef voor elk vak een cijfer...tel de vakkenpakketten bij elkaar......
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:23
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik zat ook tussen die 2 te twijfelen, heb uiteindelijk voor NG gekozen omdat ik zeker wist niet de economische kant op te willen.

En door geschiedenis en M&O er bij te kiezen heb ik toch ook een paar maatschappij vakken.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:04
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Pas op bij het E&M kiezen, de stof bij eco 1,2 valt erg tegen!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:14
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Als ik jou was zou ik dan N&G kiezen, als je goed bent in die vakken en niet weet wat je wilt is dat het beste denk ik, je kan dan economie als bijvak kiezen en dan kan je er meer mee.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:20
AnTaro
AnTaro is offline
Ik heb dus alleen in de 2e ec gehad... en sommige zeggen dat het in de bovenbouw wel heel anders is.
Als k ga denken dat k 3 jaar lang bezig moet zijn met moleculen en warmte en weet ik wat, lijkt me ook niet echt leuk. Maar k ben dat als k EM zou kiezen, dat ec zoo erg tegenvalt en het zooveel is.. en dan zit je vast.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2004, 15:29
frizzle
Avatar van frizzle
frizzle is offline
Ik heb EM en of Ec moeilijk is ligt vooral aan de leraar, vorig jaar snapte ik er niks van, dit jaar heb ik een andere leraar en snap ik het allemaal. AK en GS moet je trouwens niet onderschatten, dat wordt ook veel moeilijker, wiskunde valt verder wel mee.
__________________
Winnen is een state of mind, winnen is een keuze
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:16
Verwijderd
Welke vakken (van alle mogelijke vakken) lijken je nu eigenlijk wel leuk om te houden?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, waarschijnlijk handiger om NG te keizen met vervolgopleidingen enzo
maar probeer toch maar gewono uit te vinden welke vakken je wel een beetje oke vindt
wiskunde zei je, maar dat zit in elk profiel..
Ik heb trouwens zelf EM, wel goed te doen.. maar ik wil je waarschuwen voor geschiedenis.. dat is toch een kl*te-vak..en dan ook nog eens 4 uur in de week
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:21
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
frizzle schreef op 21-01-2004 @ 16:29:
Ik heb EM en of Ec moeilijk is ligt vooral aan de leraar, vorig jaar snapte ik er niks van, dit jaar heb ik een andere leraar en snap ik het allemaal. AK en GS moet je trouwens niet onderschatten, dat wordt ook veel moeilijker, wiskunde valt verder wel mee.
Jaa het klinkt alsof k niks leuk vind ja.. is eigenlijk ook wel beetje zo... Ik vind niks echt vreselijk, alleen frans dan, maar k hou het liever zoals k het nu heb, van alles een beetje.. mja, moet nou eenmaal kiezen he

Verkeerde gequote..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:31
fractuur
fractuur is offline
Als je niet weet wat je na school wil gaan doen (zelfs niet welke kant je uit wil => talen, medisch, techniek, ik noem maar wat) kan je het best een combi maken: N&G + Ec1. Dan kan je alle studies doen op wiskunde, sterrenkunde en natuurkunde na geloof ik. Dat is misschien het verstandigst als je echt niet weet wat je wil, en je ook redelijk bent in de neta vakken. Pittig, maar te doen. Echt waar.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:36
Verwijderd
Ik heb zelf ook wel een tijdje getwijfeld over die keuze. Maar ik wilde graag geneeskunde gaan studeren vandaar NG. Dat je nu voldoendes haalt voor alle vakken is mooi, maar zegt niet extreem veel. Vooral scheikunde stelt in de onderbouw, om het even oneerbiedig te zeggen, helemaal niets voor. Ook natuurkunde wordt een stuk pittiger, en ook het niveau van biologie stijgt zeker. Je moet je afvragen welke richting je op wil en aan de hand daarvan besluiten. Over EM kan ik niet goed oordelen maar als ik de verhalen hoor, dan is economie best pittig. Geschiedenis heb ik in mijn pakket en vind ik goed te doen, aardrijkskunde weet ik niet. En natuurlijk is de wiskunde anders. Je moet je afvragen wat je wil, en als je het niet weet, kan je het best NG met eco 1,2 gaan doen. Dat is verschrikkelijk breed, dan kan je alle kanten op.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 17:46
AnTaro
AnTaro is offline
Geneeskunde wil k denk kecht niet... enige wat me ngo leuk lijkt is fysiotherapie, maar verder ook niet echt. Ik denk toch dat EM me iets leuker lijkt nu. Als dat nou tegenvalt, mag je dan wel nar ene paar weken nog ruilen..? Of echt helemaal niet en een jaar overdoen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
AnTaro schreef op 21-01-2004 @ 18:46:
Geneeskunde wil k denk kecht niet... enige wat me ngo leuk lijkt is fysiotherapie, maar verder ook niet echt. Ik denk toch dat EM me iets leuker lijkt nu. Als dat nou tegenvalt, mag je dan wel nar ene paar weken nog ruilen..? Of echt helemaal niet en een jaar overdoen?
Je kan op zich wel overstappen, maar het is natuurlijk het mooist als je meteen goed kiest. Overstappen kan best lastig zijn, zeker van EM naar NG aangezien de profielvakken nauwelijks overeenkomen. Het is mogelijk zonder een jaar over te doen, maar heel makkelijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:16
RomeoP
Avatar van RomeoP
RomeoP is offline
Ik had ook hetzelfde probleem, maar ik zit in de 4e, dus ik kan er niet zo heel veel over zeggen.

Wat wel zo is, Scheikunde en Natuurkunde wordt wel heel erg veel rekenen, vooral Na. vindt ik niet zo super meer. Dus zorg wel dat je redelijk op wi. staat.

En zoals hierboven staat, met NG + ec1 kan je eigenlijk alles..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:18
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 21-01-2004 @ 18:46:
Geneeskunde wil k denk kecht niet... enige wat me ngo leuk lijkt is fysiotherapie, maar verder ook niet echt. Ik denk toch dat EM me iets leuker lijkt nu. Als dat nou tegenvalt, mag je dan wel nar ene paar weken nog ruilen..? Of echt helemaal niet en een jaar overdoen?
Overstappen van N&G naar E&M of andersom kan nog wel eens heel lastig gaan worden. Bij ons kan het alleen als je N&G+eco+gs (ak hebben we niet in de 4de) hebt. Andersom is zo'n beetje onmogelijk. De overstap die wel vak gemaakt wordt is van N&G naar C&M, daar heb je alleen gs voor nodig.
Maar dat is er speciaal voor ontworpen door onze school. Je ozu het even na moeten vragen, maar het zou nog wel eens heel lastig kunnen worden.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:47
AnTaro
AnTaro is offline
Bij ons is het zo dat je van alle profielen over kan stappen (met bepaalde keuzevakken dan), behalve van EM naar een ander profiel, maar k vroeg me af of dat dan wel naar een paar weken kan ofzo... (kan k natuurlijk het beste op school vragen)
Maar als je over zou stappen, is dat makkelijk te doen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:56
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 21-01-2004 @ 19:47:
Bij ons is het zo dat je van alle profielen over kan stappen (met bepaalde keuzevakken dan), behalve van EM naar een ander profiel, maar k vroeg me af of dat dan wel naar een paar weken kan ofzo... (kan k natuurlijk het beste op school vragen)
Maar als je over zou stappen, is dat makkelijk te doen?
Hmm... Ik denk het niet.. Dan zou je namelijk van eco+ak+gs naar bio+sk+na moeten overstappen. Heel erg verschillende vakken. Wat je wel moet doen is iig wiskunde b1 meenemen en geen wiskunde a2. Anders is het overstappen niet meer te doen, en mocht je niet meer willen overstappen: wiskunde b1 laat veel meer studies open dan wiskunde a2. Veel mensen die bij ons E&M hebben gekozen hebben b1 meegenomen, omdat het meer mogelijkheden biedt na het vwo.
Het beste is idd het gewoon bij school even na te vragen! Succes nog!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:10
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 21-01-2004 @ 16:20:
...
Als je en eco en de exacte vakken niet erg leuk vindt, waarom dan niet voor C&M gaan? Ik weet niet hoe het op jullie school zit, maar bij ons is het enige verplichte vak bij C&M geschiedenis, en voor de rest kun je dan gewoon je lievelingsvakken kiezen. Heb ik ook gedaan
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:18
EspumaX
EspumaX is offline
em..

Economie valt nog best mee hoor, ik had bij de toets van vorige week [die dan zoveel procent meetelt voor mn dossier] een 8,5..

Het ligt er gewoon aan wat je wilt worden.
Als je met fysiotherapie wat wilt doen, moet je NG doen. Of je moet al EM met biologie nemen, dan heb je ook al een heel breed profiel.

Ik heb EM + M&O.. ik vind het nog wel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:25
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
ik heb NG met NT.

ik hoor van alle EMers, dat het idd heel veel lastige Economie is, Economie is namelijk op wiskunde na het grootste vak van de bovenbouw.
Voor EM moet je ook meer uit je hoofdleren en bij NG is het meer snappen, bij biologie na, maar dat vind ik persoonlijk allemaal wel interresant om te weten omdat het voor 90% over het menselijk lichaam gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
eris schreef op 21-01-2004 @ 20:10:
Als je en eco en de exacte vakken niet erg leuk vindt, waarom dan niet voor C&M gaan? Ik weet niet hoe het op jullie school zit, maar bij ons is het enige verplichte vak bij C&M geschiedenis, en voor de rest kun je dan gewoon je lievelingsvakken kiezen. Heb ik ook gedaan
Geen wiskunde???
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 21-01-2004 @ 19:47:
Bij ons is het zo dat je van alle profielen over kan stappen (met bepaalde keuzevakken dan), behalve van EM naar een ander profiel, maar k vroeg me af of dat dan wel naar een paar weken kan ofzo... (kan k natuurlijk het beste op school vragen)
Maar als je over zou stappen, is dat makkelijk te doen?
bij ons mag je tot de kerst overstappen. dan heb je niet super veel gemist en ben je met een beetje meer huiswerk zo weer bij.
maar idd,d at kan je het beste op je eigen school vragen.
En waarom ga je geen C&M doen? Je vindt frans leuk, hoe zit het met Duits? Als je C&M kiest met economie en biologie kun je nog alle kanten op en wanneer één van de twee vakken tegen blijkt te vallen kun je die altijd nog laten vallen, je zit d'r niet aan vast!
Bovendien hoef je bij C&M alleen maar wisa1 te nemen (mag natuurlijk meer). Al eens aan gedacht?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:44
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou dan NG met eco 12 doen.. Kun je bijna alle opleidingen mee volgen..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2004, 06:45
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-01-2004 @ 20:48:
bij ons mag je tot de kerst overstappen. dan heb je niet super veel gemist en ben je met een beetje meer huiswerk zo weer bij.
maar idd,d at kan je het beste op je eigen school vragen.
En waarom ga je geen C&M doen? Je vindt frans leuk, hoe zit het met Duits? Als je C&M kiest met economie en biologie kun je nog alle kanten op en wanneer één van de twee vakken tegen blijkt te vallen kun je die altijd nog laten vallen, je zit d'r niet aan vast!
Bovendien hoef je bij C&M alleen maar wisa1 te nemen (mag natuurlijk meer). Al eens aan gedacht?
Ik vind frans juist niet leuk... maar cm valt zoiezo al af.
Bij ons is cm ook anders, je hebt frans1,2 duits1,2 gesch, ckv1,2,3, wisa1, zoiets geloof ik... maar dat wil k dus niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:32
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik zou voor N&G kiezen en dan als keuzevak Eco 1 of evt. Eco 1,2. Dan kun je alle kanten nog op
Het valt me trouwens ook op dat het soort mensen dat N&G en E&M doet, allebei heel verschillend zijn. Niet dat dat je keuze zou moeten beïnvloeden, maar ik vind het wel opvallend
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:58
Joke01
Avatar van Joke01
Joke01 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2004 @ 18:49:
Ik heb zelf E&M gekozen omdat bij mij wiskunde/natuurkunde niet echt zo goed zou gaan. Ik ben zelf best wel tevreden met E&M en ik vind het ook niet zo moeilijk. Het grootste voordeel van N&G is dat als je het aanvult met Ec1 je echt bijna alles kan doen. Het is natuurlijk wel wat pittiger, want wi/na/sk zijn zeker geen makkelijke vakken. Bij E&M heb je dat ook wel : ak en gs zijn ook helemaal niet makkelijk en je moet die vakken "liggen" anders ga je de mist in.
Ben ik het wel mee eens. Bovendien zaten de vakken waar ik wel goed in was en die ik 'leuk' vond in het profiel E&M. Ik vind echt niets aan natuur- en scheikunde, en wiskunde B is ook veel meer (en ik denk ook wel moeilijker).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:10
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-01-2004 @ 20:39:
Geen wiskunde???
Ohja dat ook
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:12
Basia
Basia is offline
ik heb hetzelfde 'dilemma' gehad. was ook nergens echt heel goed in. heb uiteindelijk voor NG gekozen omdat ik totaal niet wist wat voor vervolgopleiding ik wou gaan doen, en NG dan gewoon breder is, zeker met eco1 erbij.

of het de goede keuze was ?? na een tijdje was ik ervan overtuigd dat ik beter EM had kunnen kiezen (kon niet meer switchen), en heb ook niets met mn profiel gedaan.

inmiddels ben ik gestopt met mn studie (organisatiewetenschappen, sluit behoorlijk aan op EM) maar denk ik er toch over iets meer de biologische kant op te gaan. dus misschien toch wel de juiste profelkeuze ??
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:10
chris9 tje
chris9 tje is offline
Hmmz.. misschien moet je eerst eens een lijstje maken met vakken en die op volgorde zetten van hoe leuk je ze vind. Dan krijg je iets meer inzicht in wat je nu eigenlijk wil.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:30
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-01-2004 @ 22:10:
Hmmz.. misschien moet je eerst eens een lijstje maken met vakken en die op volgorde zetten van hoe leuk je ze vind. Dan krijg je iets meer inzicht in wat je nu eigenlijk wil.
Misschien is juist dat wel het moeilijke eraan.. wat k nou wel en niet leuk vind
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:42
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Joke01 schreef op 22-01-2004 @ 15:58:
Ben ik het wel mee eens. Bovendien zaten de vakken waar ik wel goed in was en die ik 'leuk' vond in het profiel E&M. Ik vind echt niets aan natuur- en scheikunde, en wiskunde B is ook veel meer (en ik denk ook wel moeilijker).
Wiskunde A1,2 heeft evenveel studielasturen als Wiskunde B1. Het is voor een deel wel hetzelfde, maar bij B1 krijg je bv. goniometrie, wat gemiddeld gezien misschien wat moeilijker is als sommige wiskunde A1,2-stof.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:12
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
AnTaro schreef op 23-01-2004 @ 16:30:
Misschien is juist dat wel het moeilijke eraan.. wat k nou wel en niet leuk vind
jah... dat snap ik... Maar dat blijven roepen schiet ook niet erg op lijkt me...

Maar als je nou als eerste eens PROBEERT zo'n lijstje te maken... Per vak opschrijven wat je leuk lijkt, wat je er niet leuk aan lijkt, of het je moeilijk lijkt enz. enz... dan heb je voor jezelf een beter overzicht en je komt er misschien zelf ook achter wat je leuk vind.

Je zou bijvoorbeeld je boek per hoofdstuk kunnen bekijken en bedenken of je dat leuk vind, of beter hoe leuk je het vind.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 23-01-2004 @ 17:12:
jah... dat snap ik... Maar dat blijven roepen schiet ook niet erg op lijkt me...

Maar als je nou als eerste eens PROBEERT zo'n lijstje te maken... Per vak opschrijven wat je leuk lijkt, wat je er niet leuk aan lijkt, of het je moeilijk lijkt enz. enz... dan heb je voor jezelf een beter overzicht en je komt er misschien zelf ook achter wat je leuk vind.
idd.
maak dan een lijstje met bovenaan het vak wat je het leukste vindt. Het hoeft dus neit zo te zijn dat je dat vak ook echt leuk vindt, maar die vind je het minst erg.
of geef elk vak een cijfer.
doe in ieder geval wat, ipv blijven roepen hoe stom je de vakken wel niet vindt.

en dat van Frans had ik verkeerd begrepen. ik dacht dat je zei dat je dat als enige vak leuk vond, maar later las ik dat ik dat verkeerd gelezen had.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
AnTaro schreef op 20-01-2004 @ 18:59:
eigenlijk vind k niks echt intressant, klinkt een beetje stom....
je moet eens met mijn broertje praten die heeft hetzelfde probleem, ook zesjes e.d. en niet weten wat ie wil.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:16
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Ik heb die keuze vorig jaar ook moeten maken...
Ook ik heb een half jaar getwijfeld tussen E&M en N&G...
Economie leek mij erg stoffig en ook nog zo veel leerwerk, en daarom zag ik dat als minpunt van E&M (verder heb je dan ook nog ak en dat is helemaal boring niks...)

Maar N&G leek mij juist weer wat moeilijker, en dat dan vooral door natuurkunde.
Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om N&G te gaan doen..Dit is mij tot nu toe goed bevallen..Wel heb ik als keuzevak Economie 1 er bij gekozen om dan toch nog te kunnen switchen wanneer dit moest...

Verder zou ik als ik jou was gewoon N&G nemen met Economie 1. Het zal namelijk snel genoeg blijken of je het aankan of niet...bij ons op school wil zelfs nu nog een meisje overstappen van N&G naar E&M en dat is zelfs nog mogelijk!!! .. Dus daar hoef je je niet druk om te maken!!

Ook kan ik je ook nog gewoon aan raden om met je decaan te gaan praten, wanneer je er na dit helemaal niet uitkomt kan je aan het eind van het jaar vast wel een toets doen waaruit blijkt wat jouw sterke punten zijn en wat je het meest ligt...(Misschien is dit een idee om aan de decaan te vragen)...

Voor de rest kan ik je ook niet echt helpen...
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:27
AnTaro
AnTaro is offline
Citaat:
Philemon schreef op 23-01-2004 @ 21:16:
Ik heb die keuze vorig jaar ook moeten maken...
Ook ik heb een half jaar getwijfeld tussen E&M en N&G...
Economie leek mij erg stoffig en ook nog zo veel leerwerk, en daarom zag ik dat als minpunt van E&M (verder heb je dan ook nog ak en dat is helemaal boring niks...)

Maar N&G leek mij juist weer wat moeilijker, en dat dan vooral door natuurkunde.
Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om N&G te gaan doen..Dit is mij tot nu toe goed bevallen..Wel heb ik als keuzevak Economie 1 er bij gekozen om dan toch nog te kunnen switchen wanneer dit moest...

Verder zou ik als ik jou was gewoon N&G nemen met Economie 1. Het zal namelijk snel genoeg blijken of je het aankan of niet...bij ons op school wil zelfs nu nog een meisje overstappen van N&G naar E&M en dat is zelfs nog mogelijk!!! .. Dus daar hoef je je niet druk om te maken!!

Ook kan ik je ook nog gewoon aan raden om met je decaan te gaan praten, wanneer je er na dit helemaal niet uitkomt kan je aan het eind van het jaar vast wel een toets doen waaruit blijkt wat jouw sterke punten zijn en wat je het meest ligt...(Misschien is dit een idee om aan de decaan te vragen)...

Voor de rest kan ik je ook niet echt helpen...
Gesprek met decaan heb ik bijna. Die toetsen heb k ook gedaan, maarja, daar komt bij mij alleen maar cm uit, omdat k muziek en artistieke dingen enzo wel leuk vind.. en die vallen toevallig onder cm. Dus daar word k ook niet veel wijzer uit, want als k dat zou willen, heb k er geen cm voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 11:35
korfballer
korfballer is offline
ik heb E&M gekozen. Voor de studie die ik wil gaan doen (PABO) kan je alle profielen nemen...ik heb voor E&M gekozen omdat het de vakken zijn die mij het meest aan trekken. Als extra vak heb ik ckv3 tekenen gekozen...Het profiel is niet egt zwaar ofso alleen economie komt best wel me neus uit eigenlijjk...(4 uur per week...!)

doeidoei
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze HAVO 4 CM/EM of NG
flashingst
2 14-06-2012 19:11
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Studeren profielkeuze ng/em
satan2
7 12-12-2009 21:04
Studeren Profiel EM of NG?
JanDeMan
10 30-05-2009 10:19
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk EM&NG?
wroopstrafel
1 09-12-2008 08:10
Algemene schoolzaken Em / ng
Maty
65 17-01-2005 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.