Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 19:33
wont cry
wont cry is offline
Ik heb de laatste tijd wel iest heel raars, waar ik me behoorlijk zorgen om maak. Ik heb namelijk ook menstruatiepijn als ik niet ongesteld ben! Ik heb het nu al gewoon een maand of 2 elke dag! Ik snap echt niet hoe het kan, ik ben gewoon 1 keer in de 4 weken ongesteld maar die menstruatiepijn heb ik de laatste tijd voortdurend. Iemand hier ervaring mee? iemand een idee hoe dat kan?
Oud 21-01-2004, 19:39
Verwijderd
Waar zit die pijn? In je onderbuik? In je onderrug? In je bovenbenen?

En als het in je buik zit; zijn 't misschien je darmen? Misschien een spier verrekt?

Als het in je onderrug zit: iets verkeerd getild misschien?

En in je bovenbenen; misschien gewoon spierpijn?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:45
wont cry
wont cry is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-01-2004 @ 20:39:
Waar zit die pijn? In je onderbuik? In je onderrug? In je bovenbenen?

En als het in je buik zit; zijn 't misschien je darmen? Misschien een spier verrekt?

Als het in je onderrug zit: iets verkeerd getild misschien?

En in je bovenbenen; misschien gewoon spierpijn?
Het is echte buikpijn. Darmen? ja misschien, zou misschien ook nog wel kunnen ja, dacht ik zelf ook al aan. Het zit wel echt binnenin, voelt niet als een spier ofzo.
Oud 21-01-2004, 20:30
Konijn
Konijn is offline
Je baarmoeder is ook een spier..
En zit de pijn wel echt onderin, zoals bij menstruatiepijn? Of misschien is het je blaas?
Oud 21-01-2004, 21:19
Verwijderd
Heb ik ook gehad, dacht ook dat t van de menstruatie was, maar bleek een spastische darm te zijn! Let wel op met je medicijnen, schijnt dat bij veel mensen die niet werken (als je eerst iets van metamucil krijgt, een sinaasappeloplosdrankje)

Maar goed, eerst eens zien of t wel je darmen zijn..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 15:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook wel eens een soort van menstruatiepijn ongeveer een week voordat ik ongesteld moet worden, misschien komt jouw menstruatie dr ook aan?

Verder vind ik darmkrampen soms ook wel op menstruatiepijn lijken dus zoiets kan het ook zijn.
Oud 22-01-2004, 16:11
pitje
pitje is offline
Heb ik ook heel lang last van gehad, bleek het "prikkelbare-darm-syndroom" te zijn. Niets ernstigs, het volgende kun je er aan doen:

- veeeeeeeeeeeeeeeeel water drinken
- veeeeeeeeeeeeeeeeel vezels eten
- spanning en stress vermijden

Eventueel heeft de huisarts er ook nog een middeltje voor. Dus als je het echt niet vertrouwd, even een afspraak maken...

Succes ermee!!!
Oud 22-01-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-01-2004 @ 16:46:
Ik heb ook wel eens een soort van menstruatiepijn ongeveer een week voordat ik ongesteld moet worden, misschien komt jouw menstruatie dr ook aan?
Is dat niet het moment waarop het eitje los laat oid?

Als je het al twee maanden elke dag hebt, dan zou ik toch eens ff langs de dokter gaan om te vragen of hij/zij weet wat het is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 17:13:
Is dat niet het moment waarop het eitje los laat oid?
Dat zou opzich niet moeten kunnen want ik slik de pil......
Oud 22-01-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-01-2004 @ 17:33:
Dat zou opzich niet moeten kunnen want ik slik de pil......
Dacht in eerste instantie ook, maar daarna herinnerde ik me iets van het effect op de pil op innestelen (wat dus niet kan). ff opgezocht:

Citaat:
Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:

1. Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden.

2. Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma.

3. Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen.
http://www.anticonceptie.nl/consumen...sp?pilvergeten

Misschien dat er dus toch wel eens een eitje vrij komt...?
(Waarvoor zou nr. 3 anders nog nodig zijn, als 1 altijd al 'lukt'?)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 17:38:
Dacht in eerste instantie ook, maar daarna herinnerde ik me iets van het effect op de pil op innestelen (wat dus niet kan). ff opgezocht:

http://www.anticonceptie.nl/consumen...sp?pilvergeten

Misschien dat er dus toch wel eens een eitje vrij komt...?
(Waarvoor zou nr. 3 anders nog nodig zijn, als 1 altijd al 'lukt'?)
Heb je gelijk in. Het zal dan dus ook vast wel een keertje wel gebeuren want anders zouden ze idd geen drie werkingen zijn. Misschien dat het dan idd toch een eisprong is die ik voel want het is niet iedere maand.
Oud 22-01-2004, 19:18
D-sire
D-sire is offline
Ik werd een paar maanden geleden midden in de nacht wakker met enorme buikpijn. Mijn moeder dacht dat ik zwanger was, maar dat leek mij erg onwaarschijnlijk (slik de pil). Toen het echt niet meer te houden was zijn we 's nachts naar de ehbo gereden en daar hebben ze wat gedrukt op mijn buik, bloed geprikt en urine onderzocht (zij waren bang dat het een blindedarmontsteking was). Ze konden verder niets doen hebben me alleen een pijnstiller gegeven. Ik moest de volgende ochtend terugkomen en toen was de pijn al wat minder maar nog steeds aanwezig. Uiteindelijk is er een blaasontsteking geconstateerd, maar of het alleen mijn blaas was die ontstoken was wisten ze niet zeker.. Ze konden iig aan mijn bloed zien dat er een ontsteking zat en heb daar antibiotica voor gehad. En gelukkig was het die dag daarna helemaal voorbij

Wat ik nu wil zeggen, is dat als je die pijn blijft houden, je misschien toch beter even langs de huisarts kunt gaan. Is er iets aan de hand dan kan hij je helpen en zo niet, dan weet je dat ook weer Succes ermee!

Regels voor berichten