| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
'Alsof ik je niet zie': Inhoudelijk geweldig, die eerste en laatste strofe; het beeld vind ik sowieso al erg sterk, en de inhoud ervan echt geweldig, dat zette me wel even aan het denken. Negeer/begeer; leuk gevonden, geeft het gedicht wat meer structuur mijns inziens, vooral leuk omdat de laatste strofe een herhaling van de eerste is, met een kleine, maar constante verandering dus
(hm, warrige uitleg, excuseer )!De tweede en derde strofe spreken me wat minder aan; deze vind ik eerlijk gezegd niet zoveel toevoegen, waardoor ik niet echt 'enthousiast' wordt om verder te lezen zeg maar. Mijn zee bestaat uit tranen: Leuk, het gebruik van de gebiedende wijs in de eerste zin; dat 'trekt' de lezer echt in het gedicht. 'mijn hart klopt niet in jouw handen' vind ik leuk gevonden; een sterke variatie op de doorgaanse uitdrukkingen met 'hand' (de zaak in de hand hebben/iemand naar zijn hand zetten/mijn lot licht in jouw handen ed.); maar waarschijnlijk was dat niet eens zo bedoeld misschien . Bovendien leuk hoe je erop doorgaat in de rest van de strofe. De tweede strofe vind ik wat minder, omdat ik deze qua inhoud toch wat te veel vind lijken op de eerste; daar verzwakt het krachtige een beetje. De laatste strofe vind ik wel weer sterk, vooral de herhaling van de titel in de laatste zin; een mooie afsluiter!
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Lichaam & Gezondheid |
Haar verbrijzeld/verbrand mediaROCKS | 3 | 05-11-2014 19:08 | |
| Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] I will do this for you, Soph. heartattxck | 10 | 13-07-2011 19:43 | |
| Verhalen & Gedichten |
En Fin Noinin | 3 | 27-03-2010 17:16 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Stel dat "god" vandaag of morgen besluit, voet te zetten op de aarde Verwijderd | 95 | 15-04-2009 16:12 | |
| Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Belle - Roos Nijn* | 10 | 23-04-2005 13:58 | |
| Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De wind, vermengd met de zee, suisde in onze oren. Verwijderd | 0 | 03-06-2004 21:40 | |