Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 17:30
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hoi,
Ik wil een zwangerschapstest gaan doen omdat ik een beetje bang ben dat ik zwanger ben geraakt (had diarree op 1e dag van mn strip binnen 4 uur en niet meer echt 100% veilig gedaan daarna).
Ik vroeg me echter af vanaf wanneer (vanaf de dag dat je denkt zwanger te zijn geraakt) je zo'n test kan doen...tis nu pas 4 tot 6 dagen geleden.
Het zwanger raken zou afgelopen vrijdag t/m zondag gebeurd kunnen zijn...en het is nu de donderdag erna. Ik zit in de eerste week van mn pil nog steeds, dus als ik moet wachten op mn ongesteldheid zit ik nog 3 weken in de stress. Bovendien zegt ongesteld worden ook niet alles als je aan de pil bent...ken genoeg vrouwen die zwanger waren en toch ongesteld werden en aan de pil zaten.

Volgens mij kun je pas een test doen als je ongesteld bent/ dat had moeten worden.....dus pas over 3 weken.
Je kan hem wel eerder doen (vanaf een dag of 10?) maar dan is ie volgens mij absoluut niet betrouwbaar...omdat het hormoon wat in je urine zit als je zwanger bent niet meteen altijd de eerste dagen al zichtbaar is...dus als je dan 3 weken later nog een keer een test doet kan het best zijn dat je dan ineens wel zwanger blijkt....dat lijkt me niet echt feest.....dus ik wil pas een test doen op een moment dat ik echt zeker weet dat ik niet later alsof zwanger kan blijken...

Wie weet meer over vanaf wanneer je uberhaupt een test kan laten doen? KAN het al na 4 tot 6 dagen of is dat echt te vroeg?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:40
Verwijderd
Ik vind het heel rot voor je, maar dit is nu al de derde topic ofzo die je er over opent en dat vind ik wel weer genoeg. Ik zal deze nu niet sluiten, maar het is wel de laatste die ik open laat over dit onderwerp.

Volgens mij kan je zo'n test idd pas doen wanneer je ongesteld had moeten worden. Met de zoekfunctie was je btw ook een heel eind gekomen.

En ik blijf er bij: GA NAAR JE HUISARTS!!!

Wie weet maak je je druk om niks, zie je dingen over het hoofd, enz. en kan hij/zij je zo gerust stellen en/of helpen. Dan heb je zekerheid; wij zijn geen artsen, hij/zij wel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-01-2004 @ 18:40:
Ik vind het heel rot voor je, maar dit is nu al de derde topic ofzo die je er over opent en dat vind ik wel weer genoeg.
dat is het eerste wat ik dacht toen ik deze topic zag staan. dit kon toch wel in je vorige topics?

en volgens mij geef je zelf al het antwoord op je vraag:

Volgens mij kun je pas een test doen als je ongesteld bent/ dat had moeten worden.....dus pas over 3 weken.
Je kan hem wel eerder doen (vanaf een dag of 10?) maar dan is ie volgens mij absoluut niet betrouwbaar...omdat het hormoon wat in je urine zit als je zwanger bent niet meteen altijd de eerste dagen al zichtbaar is...dus als je dan 3 weken later nog een keer een test doet kan het best zijn dat je dan ineens wel zwanger blijkt....dat lijkt me niet echt feest.....dus ik wil pas een test doen op een moment dat ik echt zeker weet dat ik niet later alsof zwanger kan blijken...

Kortom: je kunt nu dus wel een zwangerschapstest doen, maar deze is dan niet volledig betrouwbaar. En zowel nu als over 3 weken lijkt het me geen feest om te zien dat je zwanger bent wanneer dit niet gepland is.
Oud 22-01-2004, 17:53
Verwijderd
Of je gaat naar de huisarts en je laat hem je vertellen dat je moet wachten, of je gaat nu gewoon verder met je leven en je doet over 3 weken een test. Veel meer kan je niet doen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten