Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 14:59
baz123
baz123 is offline
Ik zit met een klote gevoel, voel me best schuldig, maar weet ook weer niet of dat nodig is. Het gaat om het volgende,: Ik had een vriendin, zij is door jongens gedwongen tot dingen die ze niet wilde. Daar was ik van op de hoogte, maar toch was ik stapel gek op haar. We kregen een relatie, maar ik wist dat sex compleet uit de boze zou zij, maar daar kon ik mee leven.

We hadden een tijdje een relatie maar ik miste iets, ik vroeg haar of ze af en toe haar arm niet eens om mij heen kon leggen, en mij af en toe eens een kus op de wang kon geven. De rest lukte haar niet, dat begreep ik en kon ik accepteren, maar toen ik het vroeg, van die kus op de wang, werd ze kwaad en ging het uit. Heb ik nou zoiets verkeerds gevraagd? een kus op de wang is toch niet iets bedreigend. ik weet niet wat ik ervan moet denken, voel me zelfs af en toe schuldig. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, zit ik zo fout, of is haar reactie net een beetje te overdreven?

Ze werd heel erg kwaad om wat ik vroeg en we kregen toen ruzie, zij heeft het toen uitgemaakt. Ik snap het gewoon niet, ik was haar vriend, een kus op de wang is niet te veel gevraagt toch. Als haar vriend zijnde kon ze me toch vertrouwen, anders had ze er niet aan moeten beginnen, zie ik dat nu echt zo verkeerd, ik hoop dat er wat mensen willen reageren, ik ben echt benieuwd naar jullie mening

Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 15:16
eztah
eztah is offline
Wat erg wat er is gebeurd met je vriendin, en dat het nu uit is

Ik weet zelf niet hoe het is als je misbruikt bent, en dus bang bent voor lichamelijke aanrakingen. Ik vind het dus ook moeilijk te zeggen of je vriendins reactie ovderdreven is.

Ik snap dat ze er van schrikt als jij iets vraagt, maar ik snap niet dat het nu uit is. Hoe ging dat precies? Maakte zei het meteen uit, of kregen jullie ruzie en hebben julloe het samen besloten?
Dat is wel handig als je dat er even bijschrijft

Want als dit de enige reden was dat het uit is, is dat ontzettend jammer en zonde..
Schrijf je het erbij??
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 15:55
Tom
Tom is offline
Als jij altijd begrip voor haar situatie hebt vind ik het raar dat ze het daarom uitmaakt als je een hele kleine stap in die richting doet... een relatie is geven en nemen, vroeg of laat zal er toch een moment in haar leven moeten zijn dat ze die stap wel neemt (om verder gaan dan gewoon vrienden). Zoiets kan ze dan beter met iemand doen die daar begrip en alle tijd voor heeft, en waar ze zich bij op d'r gemakt voelt.

Als je verkering hebt mag je af en toe een zoen op je wang wel verwachten vind ik, dus jij hebt nix fout gedaan (tenzij ze aangaf dat ze er niet aan toe was en jij dat niet accepteerd). Kun je niet met d'r gaan praten en vragen hoe het in de toekomst gaat, wanneer ze dan wel die eerste stap wil nemen? Ze is toch zelf wel slim genoeg om in te zien dat ze niet heel d'r leven zo kan rondlopen.

(uiteraard niet als dat wat er gebeurd is nog vers in het geheugen ligt.. maar ik neem aan dat dat niet het geval is)
Oud 29-04-2002, 17:31
Verwijderd
het ligt eraan hoe lang jullie het hadden....
heeft ze goed met jou gepraat over wat er gebeurd is..?

Misschien d8 ze wel van, nu wil hij een kusje op z'n wang, strax wil hij meer.

Hoeveel voel je voor haar, hou je echt van haar, ben je echt verliefd?
En zij?

Misschien was ze gewoon nog niet aan een relatie toe.
Ik vind dat je je over de vraag niet schuldig hoeft te voelen.

Als je haar echt graag terugwilt dan zal je haar duidelijk moeten maken dat je haar alle tijd van de wereld wilt geven en dat alles in háár tempo zal gebeuren.
Dat zij het initiatief van een kusje of een knuffel dan maar moet nemen...

suc6
xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:09
Verwijderd
Ik denk dat het niet aan jou te wijten is. Je vraagt het en eist het niet. Dat betekent dat ze gewoon "nee" had kunnen zeggen: geen reden om boos te worden. Bovendien moet je het toch op een manier proberen op te bouwen en ik vind dat je een kleine eerste stap hebt genomen. Ik geef haar niet de schuld, want ik denk niet dat zij er iets aan kan doen, het komt door de manier waarop zij in het verleden is behandeld.
Zij moet gewoon in therapie. Het is niet aan jou te wijten en ook niet aan haar. Het is moeilijk goed met iemand die dat heeft meegemaakt om te gaan. Geef jezelf niet de schuld. Ik hoop dat het nog goed komt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:20
Verwijderd
Heey,

ik denk niet dat jij fout zat of iets verkeerds hebt gevraagd, ik denk dat zij nog niet toe was aan een relatie en het te moeilijk voor haar was.. Jou vraag tot een kus op je wang was niet te erg ofzow, maar het maakte haar ms in die zin bang dat zij dacht dat jij meer van haar zou gaan willen, of wanneer ze nee zou antwoorden op jou vraag jij haar zou dwingen..

Mijn moeder heeft het een en ander meegemaakt, pas later begreep ik haar soms overdreven reactie op een plotselinge aanraking.. Zij raakt mn vader wel aan en dergelijke, en hij haar ook, maar zij zijn ook al 15 jaar samen..

Ik zelf ben nooit echt misbruikt ofzow, wel aangerand en weet dus hoe overdreven angstig ik daar al van was geworden. Een keer was in het zwembad, heb daarna anderhalf jaar niet meer gezwommen, afgelopen kerstvakantie weer, met mn vriend.. Doodeng vond ik het, heb ook nog even gehuild enzow, maar ben blij dat ik het heb gedaan. Verder was het een keer s´nachts toen ik een lekke band had en op mn vader wachtte die me op kwam halen.. Laatst was ik er zo van overtuigd dat mn band weer lek zou gaan dat ik echt helemaal hysterisch en zo snel en bang naar huis gefietst ben, ben een heel weekend van slag geweest.. Als alleen die kleine aanrandingen al zo een impact op mij hebben gehad kan ik me voorstellen dat jouw vriendin op sommige dingen erg extreem reageert ookal heb jij in principe niets fout gedaan..

Ik ben een keer helemaal in paniek geraakt omdat er een man was voor de meterkast en ik alleen thuis was.. Dr is geen enkele volwassen man die ik vertrouw naast mn vader en een paar leraren..

Ik wil wel nog even zeggen dat ik ontzettend veel bewondering voor je heb met hoe je met je vriendin bent omgegaan. Dat het nu uit is ligt denk ik zeker niet aan jou, maar aan haar angst dat ji meer gaat willen, en daarom heeft ze het misschien wel uit ´zelfbescherming´ uitgemaakt en misschien is ze ook gwoon nog niet toe aan een relatie. Als je nog contact met haar hebt zou ik als ze dat nog niet heeft met haar professionele hulp gaan zoeken. Ik heb mn moeder zo zien opbloeien nadat zij hulp heeft gezocht, pas nu.. nu ik 17 ben ken ik mn moeder zoals ze echt is, daarvoor was ze stil, somber, niet zichzelf.. ik hoop heel erg dat het goed komt met je ex.. en voel je alsjeblieft niet schuldig want je hebt echt niks fout gedaan naar mijn mening.. het was meer een situatie waarin je het denk ik nooit goed had kunnen doen.. Hopelijk beseft je ex snel dat ze jou wel kan vertrouwen.. praten, veel praten, wie weet wat er dan uitkomt

sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:17
baz123
baz123 is offline
heel erg bedankt allemaal voor de reacties, er staat in al jullie reacties allerlei dingen die waar zijn en waar ik niet bij stil heb gestaan, ik heb geen contact meer met haar, dat doet pijn, maar helaas het is niet anders. ik hoop echt dat het ooit nog goed komt en dat er in de toekomst iig een hele mooie vriendschap kan opbloeien. nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:41
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Ik denk dat het niet aan jou te wijten is. Je vraagt het en eist het niet. Dat betekent dat ze gewoon "nee" had kunnen zeggen: geen reden om boos te worden. Bovendien moet je het toch op een manier proberen op te bouwen en ik vind dat je een kleine eerste stap hebt genomen. Ik geef haar niet de schuld, want ik denk niet dat zij er iets aan kan doen, het komt door de manier waarop zij in het verleden is behandeld.
Zij moet gewoon in therapie. Het is niet aan jou te wijten en ook niet aan haar. Het is moeilijk goed met iemand die dat heeft meegemaakt om te gaan. Geef jezelf niet de schuld. Ik hoop dat het nog goed komt.
Helemaal mee eens! Goed gezegd!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:09
Chimera
Chimera is offline
Tja. Als het zo'n probleem was, had ze niet aan een relatie moeten beginnen. Ik zou al best moeite hebben zonder sex te leven, maar zonder enige vorm van genegenheid (zoen, arm, e.d.) is een relatie voor mij onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:03
Aarz
Aarz is offline
ja je zat fout

je bent fout
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Tja. Als het zo'n probleem was, had ze niet aan een relatie moeten beginnen. Ik zou al best moeite hebben zonder sex te leven, maar zonder enige vorm van genegenheid (zoen, arm, e.d.) is een relatie voor mij onmogelijk.
Ben ik het mee eens. Jouw vraag is helemaal neit gek. Het zou ook niet gek zijn als je het zou "eisen".. Binnen een relatie vind ik dat je wel aan elkaar moet laten zien dat je van elkaar houdt. En als ze je niet eens aan wil raken, of niet wil hebben dat jij haar aanraakt, heb je er gewoon weinig aan.

Zoals Chimera al zegt: dan had ze niet aan een relatie moeten beginnen, want ze wist dan vast wel dat ze jou pijn zou doen..

het ligt dus niet aan jou! Ik wil niet zeggen dat zij hier de boosdoener is, want ze heeft vast een reden om zo angstig te zijn, maar het is zeker niet jouw fout om zoiets te vragen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:23
*Norena*
*Norena* is offline
nou jongen hier ben ik dan en reageer!!
wat je nu allemaal zegt is gewoon te gek voor woorden

heb ik gevragen of je het op het forum wou gooien NEE!!
ik ben nu nog bozer..je verdraaid je woorden constant hou er in hemels naam eens mee op..moet de hele wereld weten wat ik godverdomme mee heb gemaakt?

en ja mensen nu mijn kant van het verhaal!!
hij vroeg het niet 1 keer, hij wist hoe moeilijk ik het ermee had
en nog keer op keer vroeg hij of ik dit meer kon doen of ik dat meer kon doen en ik antwoorden NEE..ik kan het nog niet!
nee is dan toch nee....ik heb het geprobeert om je liefde te geven keer op keer probeerde ik me van alles af te zetten om jouw verdomme liefde te geven!! maar nee ik kon het nog niet!

en ten slotten ik heb niet alleen de belissing gemaakt om een relatie aan te gaan !! en het was proberen!!!
proberen kan altijd fout of goed gaan!! daar hebben we samen voor gekozen.!!!nu niet die woorden gaan veranderen!!

en ten slotten ben ik niet om dat ene woordje weg gegaan en hebben we daar ruzie om gekregen..precies dat zeg je goed we hebben daarruzie om gekregen maar tenslotte werd jij agressief en dat is iets waar ik niet tegen kan dat weet jij net zo goed als ik!! ik wilde het uitpraten als volwassen mensen met me ouders erbij omdat je me verdomme bang hebt gemaakt..weer iemand!!

maar wie liep er weg ?? precies jij meneer!!!
ik vroeg om even rust te hebben en jij bleef me bellen bleef me smsen en mailen!!..alles wat ik vroeg na die ruzies en schrik was rust..maar dat was me niet gegunt...als je dit op het forum wil neer zetten doe het dan goed!! maar flik me dit niet meer!!
niemand hoeft iets van me prive leven af te weten zonder dat ik het niet wil!!!...geloof me jij moest maar eens mij leven hebben! of het meegemaakt hebben dan wil je niet meerleven!!
laat me dat duidelijk zijn

waarheid boven alles jongen!
Waarheid!! verdomme!
Oud 09-05-2002, 19:33
Priñçé$$
Priñçé$$ is offline
Volgens jou deed je nix verkeerd.Maar jouw x-vriendin vond van wel.Ga naar haar toe en vraag haar waarom.Probeer het desnoods opnieuw en laat haar wennen aan het gevoel.Je zal wel merken of ze je een kus wil geve of niet.Maar vooral niet vragen.Laat haar doen.Als ze het opnieuw wil proberen ten minste.Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:38
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
Priñçé$$ schreef:
Volgens jou deed je nix verkeerd.Maar jouw x-vriendin vond van wel.Ga naar haar toe en vraag haar waarom.Probeer het desnoods opnieuw en laat haar wennen aan het gevoel.Je zal wel merken of ze je een kus wil geve of niet.Maar vooral niet vragen.Laat haar doen.Als ze het opnieuw wil proberen ten minste.Sterkte.
kijk topic boven meisie...*zucht*
Oud 09-05-2002, 19:40
Cinamon
Cinamon is offline
hmm
ik denk dat jullie eens goed moeten gaan praten met elkaar
want hier geven jullie elkaar een beetje de schuld van die ruzie
en
tjah... das niet goed natuurlijk
ik zou zeggen ga eens met zijn tweetjes alleen praten en niet gaan schreeuwen of iets dergelijks gewoon rustig praten en dan kom je er samen toch wel uit?
En ik moet dit even in het engels zeggen:
If it's ment to be, you two will end up together, eventually.

succes ermee
groetjes
Oud 09-05-2002, 19:43
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
hmm
ik denk dat jullie eens goed moeten gaan praten met elkaar
want hier geven jullie elkaar een beetje de schuld van die ruzie
en
tjah... das niet goed natuurlijk
ik zou zeggen ga eens met zijn tweetjes alleen praten en niet gaan schreeuwen of iets dergelijks gewoon rustig praten en dan kom je er samen toch wel uit?
En ik moet dit even in het engels zeggen:
If it's ment to be, you two will end up together, eventually.

succes ermee
groetjes
ik heb hier geen woord meer over te zeggen..
alleen voor mij niet meer..nooit meer
ik ben alles verloren al mijn vertrouwens..
ik nooit meer
Oud 14-05-2002, 13:35
baz123
baz123 is offline
ff een reactie norena, ik heb op de eerste plaats helemaal geen naam genoemd dus niemand kn weten over wie ik het had. jij hebt zelf jouw naam hierop gezet, ik niet.

Uitpraten als volwassenen doe je niet met je ouders erbij, dat doe je samen. ik heb een heel belangrijke les geleerd door jou. VERTROUW niemand, Iedereen kan zeggen dat ie van je houd, ze maken er toch maar een spelletje van en stampen je daarna keihard onderuit. Bedankt voor de wijze les. het ga je goed met de rest van je leven en hoop dat je een jongen vind die wel alles pikt en nooit kwaad wordt want anders is her weer snel over.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:52
Verwijderd
dit vinnik nou een ontzettend lullige reply...

ga het eens ff goed uitpraten ofzow, maar geef niet een trap na.
Dat vind ik zo ontzettend gemeen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:52
sunflouwer
sunflouwer is offline
uhm norena ff paar vraagjes aan jou: niet aanvallend bedoeld ofzo hoor,

hoe lang geleden is het dat je misbruikt bent?

heb je daarna hulp gezocht? niet alleen bij bekenden, maar misschien ook bij profesionele hulp?

hadden jullie in jullie relatie helemaal geen contact? dan is het toch geen relatie te noemen, een kus op de wang van jou kant kan niets veroorzaken. HIj kan dan niets doen. Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, heb zelf ook meegemaakt, maar ik vertrouwde mijn vriendjes, wat jij denk ik (nog) niet doet. JIj bent bang voor alles wat een man is denk ik, en dan kan je beter (nog) geen relatie beginnen... Je doet je vriend hier ook pijn mee...

En in een relatie moet het van 2 kanten komen, dus een klein beetje liefde van jouw kant ik niet verkeerd... Zoals is hier lees had je een ontzettend lieve begripvolle vriend, die vind je niet zo snel meer...

En erover praten met je ouders erbij lijkt me geen goed idee... Denk je dat hij dan nog iets durft te zeggen wat hij vind. HIj is dan als de dood dat hij iets verkeerd zegt. En het is dan beetje 3 tegen 1, want je ouders staan aan jouw kant natuurlijk. probeer je ook eens in zijn kant in te leven als je het aankan.

dit is niet als aanval bedoelt ofzo, dus vat niet verkeerd op okeej?

love sunflouwer
Oud 14-05-2002, 15:58
*! BeLieVe!*
*! BeLieVe!* is offline
hey!!
ik vind het vettt irri voor je, maar ik denk ook dat het moeilijk voor haar is.
ze moet wel accepteren dat als ze een relatie heeft..dat ze niet gwoon nix kan zitten doen, ze moet toch snappen dat je IETs meer wil als bv. een halve meter van elkaar afzitten?!?!? ik snap hoe je je voelt en ik hoop dat het ooit nog goed komt met jullie...

dikke *smak* (vaag verhaaltje, hoop dat je er iets aan hebt
Oud 14-05-2002, 22:01
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
baz123 schreef:
ff een reactie norena, ik heb op de eerste plaats helemaal geen naam genoemd dus niemand kn weten over wie ik het had. jij hebt zelf jouw naam hierop gezet, ik niet.

Uitpraten als volwassenen doe je niet met je ouders erbij, dat doe je samen. ik heb een heel belangrijke les geleerd door jou. VERTROUW niemand, Iedereen kan zeggen dat ie van je houd, ze maken er toch maar een spelletje van en stampen je daarna keihard onderuit. Bedankt voor de wijze les. het ga je goed met de rest van je leven en hoop dat je een jongen vind die wel alles pikt en nooit kwaad wordt want anders is her weer snel over.
Ik wou net zeggen, niemand wist nog dat jij het 'onderwerp' was, totdat jezelf reageerde. OPzich lopen jullie versies ontzettend uiteen en ga ik hier niet overlopen oordelen, maar ik zou toch kijken of je ergens met iemand kunt praten, zodat je er misschien late in je leven minde rmoeite mee hebt, je kunt het altijd proberen...
Oud 16-05-2002, 19:17
Verwijderd
Door dat misbruik is intimiteit een groot probleem voor haar geworden. Ik denk dat het zo'n groot probleem is dat ze liever helemaal niemand meer aanraakt. Weet jij veel. Misschien is voor die ene kus 3 uur voorbereiding nodig. Als jij dan nog iets vraagt in de buurt van : is dat nou echt zo erg? dan kan ik begrijpen dat ze ontploft.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:43
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Door dat misbruik is intimiteit een groot probleem voor haar geworden. Ik denk dat het zo'n groot probleem is dat ze liever helemaal niemand meer aanraakt.
Yup, helemaal waar. Maar dan moet je geen relatie beginnen - ik zelf zou hondsongelukkig zijn in een relatie waarin ik m'n partner niet aan zou mogen raken!
Geen sex okay, maar ook geen zoenen? en geen knuffels? geen vasthouden? geen arm om elkaar heen? Kan ikzelf nauwelijks een relatie noemen.

Er zitten duidelijk twee kanten aan het verhaal en ik ga er niet over oordelen, maar ik denk alleen dat onder deze omstandigheden een relatie aangaan gewoon geen goede beslissing was.
Oud 18-05-2002, 14:28
*Legolas*
*Legolas* is offline
Citaat:
baz123 schreef:

Wa ben jij zielig bezig joh als een vent van 22 jaar! Ten eerste weet iedereen hier zo'n beetje al wie je bedoelde met je flauwe topic over dat JIJ het toch zo 'slecht' had.
Ik snap wel dat je gelijk krijgt van iedereen hier op het forum, maar dat zou ik ook krijgen als ik overal de halve waarheid van zou zeggen.
Uitpraten als volwassenen doe je met zn tweeen maar zonder ouders??? Jah sorry hoor.. Als jij een meisje uitzoekt van 16 die al nie te mondig is moet je nie gaan verw88 dat zoiets nie voor kan komen!
Dat je zo lomp bent geweest *Norena* zoveel pijn te doen is nog tot daaraan toe, maar dat je nu zo hopeloos en zo kinder8ig bezig bent om dr zelfs nu nog een trap na te geven dat is wel erg misselijk.
Als *Norena* toch zo'n slechte meid was, laat haar dan probeer die 'slechte tijd' dan maar eens te vergeten en laat haar lekker doorgaan zo.
Op een of andere manier doe je dat niet en weet je dus dat ze WEL lief en WEL goed voor je geweest is.
Jongen wees eens wijs en gedraag je eens naar je leeftijd jongen, lijkt wel of ik hier iets lees van een 13 jarige.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:56
Verwijderd
*Legolas* heeft gelijk. Dat je hier loopt na te trappen is wel het toppunt van zieligheid zeg! Sjongejonge, ze heeft het al moeilijk genoeg en dan ga jij nog effe lopen natrappen ook! Je wist alles toch vantevoren? Dan moet je accepteren dat je niet teveel kan verw88 en als je dat niet kan had je nooit die relatie aan moeten gaan. Je hebt haar al genoeg pijn gedaan rot dan gewoon op en ga het er niet dieper in lopen rammen ja?! En dat je dan hier op het forum probeert positieve reacties op 'jouw verhaal' te krijgen is al helemaal treurig. Vertel dan gewoon de waarheid ipv dit aftreksel. Voor dit 'soort mensen' heb ik gewoon geen goed woord over...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 16:00
Gleipnur
Gleipnur is offline
hmmm, effe psychologisch hier: ik weet dat bv prostituees alles doen met hun klanten BEHALVE gewoon kussen, omdat dat nu eenmaal een van de intiemste dignen is die je kan doen met iemand, intiemer dan seks dus...misschien dat het haar daarom teveel werd?
Oud 18-05-2002, 16:03
GeritoDM
GeritoDM is offline
Jij ben echt een monster baz123... Je kan toch ruiken dat als een meisje zeer beschadigd is in het verleden, dat ze het dan ontzettend moeilijk heeft met intimiteiten? Dat je in een relatie liefde in de vorm van aanrakingen ed terug krijgt, is logisch tenminste, als beiden er klaar voor zijn. Maar als de ander sowieso kwetsbaar is, zoiets niet wil, haar uiterste best doet om je liefde te geven, op een andere manier dan jij misschien wilt, dan is het ook logisch dat jij niet gaat zitten drammen en zeuren om een kusje or whatever. Dat jij het maar een keertje vroeg, slaat nergens op... volgens *Norena* dee jij het constant, terwijl je wist dat ze het niet kon... Ik walg van je, hoe kan je zon teer meisje beschadigen... en helemaal als je zegt dat je van dr houdt... kom op zeg, jij wil alleen zelf plezier, anders had jij echt wel wat meer geduld gehad en had je haar zelf nooit durven beschadigen...
Oud 18-05-2002, 16:20
louis84
louis84 is offline
Citaat:
*Legolas* schreef:

Wa ben jij zielig bezig joh als een vent van 22 jaar! Ten eerste weet iedereen hier zo'n beetje al wie je bedoelde met je flauwe topic over dat JIJ het toch zo 'slecht' had.
Ik snap wel dat je gelijk krijgt van iedereen hier op het forum, maar dat zou ik ook krijgen als ik overal de halve waarheid van zou zeggen.
Uitpraten als volwassenen doe je met zn tweeen maar zonder ouders??? Jah sorry hoor.. Als jij een meisje uitzoekt van 16 die al nie te mondig is moet je nie gaan verw88 dat zoiets nie voor kan komen!
Dat je zo lomp bent geweest *Norena* zoveel pijn te doen is nog tot daaraan toe, maar dat je nu zo hopeloos en zo kinder8ig bezig bent om dr zelfs nu nog een trap na te geven dat is wel erg misselijk.
Als *Norena* toch zo'n slechte meid was, laat haar dan probeer die 'slechte tijd' dan maar eens te vergeten en laat haar lekker doorgaan zo.
Op een of andere manier doe je dat niet en weet je dus dat ze WEL lief en WEL goed voor je geweest is.
Jongen wees eens wijs en gedraag je eens naar je leeftijd jongen, lijkt wel of ik hier iets lees van een 13 jarige.
Mee eens. Het lijkt alsof je echt een kind bent, volgens mij ben je nog steeds blijven hangen in de puberteit ofzo.
Oud 18-05-2002, 16:46
*Legolas*
*Legolas* is offline
Citaat:
Supermach schreef:
*Legolas* heeft gelijk. Dat je hier loopt na te trappen is wel het toppunt van zieligheid zeg! Sjongejonge, ze heeft het al moeilijk genoeg en dan ga jij nog effe lopen natrappen ook! Je wist alles toch vantevoren? Dan moet je accepteren dat je niet teveel kan verw88 en als je dat niet kan had je nooit die relatie aan moeten gaan. Je hebt haar al genoeg pijn gedaan rot dan gewoon op en ga het er niet dieper in lopen rammen ja?! En dat je dan hier op het forum probeert positieve reacties op 'jouw verhaal' te krijgen is al helemaal treurig. Vertel dan gewoon de waarheid ipv dit aftreksel. Voor dit 'soort mensen' heb ik gewoon geen goed woord over...
Hopelijk zet ik je nu aan het denken Bas, ik hoop t wel! SNap dat je zo nie door moet gaan!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:36
The Bachelor
The Bachelor is offline
Citaat:
*Norena* schreef:

ik heb hier geen woord meer over te zeggen..
alleen voor mij niet meer..nooit meer
ik ben alles verloren al mijn vertrouwens..
ik nooit meer
ok hier komt mijn reactie op een nogal heftige discussie. wie ik moet geloven weet ik nie maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. wie er fout zit maakt niet meer uit want zo te horen is er niks meer te redden en is deze relatie met een heftige ruzie uit elkaar gegaan.

als iemand problemen heeft gehad in zijn/haar vorige relatie dan moet je je niet opdringen en afwachten wat de ander wel of nie kan. duurt het te lang naar jou mening moet je er eerst uitgebreid over praten en niet gelijk vragen. dit kan voor de ander te opdringerig ervaren worden. de ander die dus een probleem gehad heb, kan rekening met je houden, maar het moet niet ten kosten van hem/haar gaan. geen dingen doen die je nie aankan omdat dat averechts werkt.

ok, deze relatie is over, maar het gebeuren over vertrouwen wil ik wel bestrijden. of iemand te vertrouwen is weet je nooit. mijn tip is, als je problemen heb gehad met vertrouwen in een relatie, ga niet gelijk het diepen in met iemand maar probeer de persoon beter te leren kennen. dit om achteraf erge teleurstellingen te voorkomen. en ja er zijn zat mensen die te vertrouwen zijn alleen moet je geluk hebben om zo'n persoon te vinden.

*Norena* ik zou niet gelijk alle jongens over 1 kam scheren. ik begrijp nadat je meerdere malen een verkeerde ervaring heb gehad, dat je dan niemand meer vertrouwt. wacht gerust af tot je iemand tegenkomt die respect voor je heb zoals je bent, begrip voor je situatie heb en die je wel kan vertrouwen. misschien klinkt het heel ver weg, maar die mensen bestaan er! wacht rustig af en neem ondertussen de tijd om te herstellen. verder het beste in deze moeilijke tijden en als je steun nodig heb, e-mail me.

bas. ik hoop dat je ziet dat je iets teweeg heb gebracht. ik ben niet tegen je, maar alleen jij weet de waarheid en probeer die onder ogen te zien. geef toe als je foutzit en neem deze les mee naar je volgende relaties. verder ook jij het beste!

ok mensen dit was mijn wijze les, voor meer info mail: m_braak@hotmail.com
ik heb ook msn
Reageren

Regels voor berichten