Advertentie | |
|
![]() |
|
ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal.. je wilt ten eerste weten op welke IP's je server nu draait?
netstat -a | grep domain en dan wil je een domein registreren maar je weet niet welke nameservers je moet invullen? als je je eigen nameserver wil gebruiken kan je die gewono invullen ten eerste, en dan heb je er nog een andere nodig, een secundary DNS server die z'n configuratie van jouw primary DNS server kopieert... kijk maar es op http://www.granitecanyon.com/ die doen dat gratis voor je.. dan kan je ervoor kiezen om gewoon een secundary DNS te gebruiken, of twee, die allebei hun configuratie van je server kopieeren, zodat je je eigen server niet hoeft op te geven bij het registreren van een domeinnaam... het voordeel hiervan is dat niet iedereen die die hostname wil opvragen niet gelijk probeert te verbinden met jouw computer... het nadeel is dat je de servers niet zelf in de hand hebt... granitecanyon is prima te vertrouwen enzo, dat wel, maar het duurt ook bijvoorbeeld langer voordat je veranderingen in je zonefiles in werking treden omdat die niet gelijk worden overgenomen door de secundary servers
||
![]() |
Citaat:
ik wil dat ik ns krijg met deze adressen ns1.eggworld.be ns2.eggworld.be maar dan moet ik domein eggworld.be hebben he , ik heb da maar welke nameservers moet ik dan zetten , moet i kdan zetten ns1.eggworld.be en ns2.eggworld.be ? |
![]() |
||
Citaat:
Hoe/via wie heb je eggworld.be aangevraagd? Die kunnen je vast wel verder helpen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|