Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 15:06
Daan124
Daan124 is offline
Hallo , ik heb bind geinstalleerd en heel de procedure gevolgt , wat ik mij nu afvraag op welk ip staan die nameservers nu en als ik het op een domein wil krijgen die nameservers welke nameservers moet ik dan invullen bij dat domein ? i
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 16:08
McMotion
McMotion is offline
ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal.. je wilt ten eerste weten op welke IP's je server nu draait?

netstat -a | grep domain

en dan wil je een domein registreren maar je weet niet welke nameservers je moet invullen? als je je eigen nameserver wil gebruiken kan je die gewono invullen ten eerste, en dan heb je er nog een andere nodig, een secundary DNS server die z'n configuratie van jouw primary DNS server kopieert... kijk maar es op http://www.granitecanyon.com/ die doen dat gratis voor je.. dan kan je ervoor kiezen om gewoon een secundary DNS te gebruiken, of twee, die allebei hun configuratie van je server kopieeren, zodat je je eigen server niet hoeft op te geven bij het registreren van een domeinnaam... het voordeel hiervan is dat niet iedereen die die hostname wil opvragen niet gelijk probeert te verbinden met jouw computer... het nadeel is dat je de servers niet zelf in de hand hebt... granitecanyon is prima te vertrouwen enzo, dat wel, maar het duurt ook bijvoorbeeld langer voordat je veranderingen in je zonefiles in werking treden omdat die niet gelijk worden overgenomen door de secundary servers
Oud 29-04-2002, 19:10
Daan124
Daan124 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal.. je wilt ten eerste weten op welke IP's je server nu draait?

netstat -a | grep domain

en dan wil je een domein registreren maar je weet niet welke nameservers je moet invullen? als je je eigen nameserver wil gebruiken kan je die gewono invullen ten eerste, en dan heb je er nog een andere nodig, een secundary DNS server die z'n configuratie van jouw primary DNS server kopieert... kijk maar es op http://www.granitecanyon.com/ die doen dat gratis voor je.. dan kan je ervoor kiezen om gewoon een secundary DNS te gebruiken, of twee, die allebei hun configuratie van je server kopieeren, zodat je je eigen server niet hoeft op te geven bij het registreren van een domeinnaam... het voordeel hiervan is dat niet iedereen die die hostname wil opvragen niet gelijk probeert te verbinden met jouw computer... het nadeel is dat je de servers niet zelf in de hand hebt... granitecanyon is prima te vertrouwen enzo, dat wel, maar het duurt ook bijvoorbeeld langer voordat je veranderingen in je zonefiles in werking treden omdat die niet gelijk worden overgenomen door de secundary servers
nee , tzit zo
ik wil dat ik ns krijg met deze adressen
ns1.eggworld.be
ns2.eggworld.be

maar dan moet ik domein eggworld.be hebben he , ik heb da maar welke nameservers moet ik dan zetten , moet i kdan zetten ns1.eggworld.be en ns2.eggworld.be ?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:16
McMotion
McMotion is offline
als je die allebei aan een IP hebt gekoppeld en als ze zijn gekoppeld aan internet kan dat jah

dus ns1 en ns2

maareuh volgens mij begrijp ik je nog steeds niet.. 't is niet echt duidelijk uitgelegd
Oud 30-04-2002, 06:31
Daan124
Daan124 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
als je die allebei aan een IP hebt gekoppeld en als ze zijn gekoppeld aan internet kan dat jah

dus ns1 en ns2

maareuh volgens mij begrijp ik je nog steeds niet.. 't is niet echt duidelijk uitgelegd
Ok , ik probeer nog een keertje :

Ik heb dus bind geinstalleerd , nu zou ik graag nameservers ns1.eggworld.be en ns2.eggworld.be installeren , nu is mijn vraag , naar welke nameservers moet ik het domein eggworld.be dan laten verwijzen ? moet ik dit laten verwijzen naar de ip's van mijn pc of naar ergens anders ?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daan124 schreef:

Ik heb dus bind geinstalleerd , nu zou ik graag nameservers ns1.eggworld.be en ns2.eggworld.be installeren , nu is mijn vraag , naar welke nameservers moet ik het domein eggworld.be dan laten verwijzen ? moet ik dit laten verwijzen naar de ip's van mijn pc of naar ergens anders ?
Nee. Als het via internet bereikbaar moet zijn, moeten de root DNS server van het .be domein je DNS servers voor de subdomeinen kennen. Je moet dus bij je geregistreerde domeininfo ook de nameservers voor je domein opgeven.

Hoe/via wie heb je eggworld.be aangevraagd? Die kunnen je vast wel verder helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten