Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meestal €450 per maand tijdens de BVP (beroepsvoorbereidende periode) waarin je fulltime naar school gaat (bij een 4-jarige opleiding is dat meestal 9 maanden) en daarna een gewoon salaris. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Over de prestatiebeurs in het MBO zou ik gewoon het nieuws in de gaten houden, maar aangezien Den Haag niet zo snel is, zal dat nog wel even duren ![]() ![]() ![]() Met een BBL opleiding krijg je geen stufi en OV, maar gewoon salaris voor de uren die je werkt.
|
![]() |
voor iedereen die niet precies weet hoe het zit,
ik zit zelf al 4 jaar op een mbo opleiding, dus ik wil het wel even uitleggen. de regels over studiefinanciering zijn alleen voor het hbo verandert, voor het mbo niet. je krijgt gewoon studiefinanciering voor het mbo, ook als je stopt en een andere mbo opleiding gaat volgen. hier zitten geen data of jaren aan vast. als je besluit de werken-leren stroom te volgen hangt het af van waar jij gaat werken of stage gaat lopen. sommigen werk of stageplekken geven je namelijk geen vergoeding. als je dit niet krijgt, dan krijg je wel gewoon studiefinanciering. het is dus niet zo dat je per definitie geen studiefinanciering ontvangt bij deze stroom. krijg je echter een betaalde plek (boven de zoveel euro) dan krijg je geen studiefinanciering meer. ik hoop dat het wat duidelijker is geworden voor jullie, groetjes sam |
![]() |
|
Dan zal ik het nog iets beter uitleggen.....
ik ben zelf in december gestopt met mijn mbo bol opleiding. Ik zat in het eerste jaar en ben gisteren begonnen met een bbl opleiding. Als je op de site van de ib-groep kijkt kan je hetzelfde vinden als wat ik je nu ga vertellen...... Er zijn 3 verschillen: als je helemaal stopt met school.....moet je nog gewoon je lesgeld van dit jaar betalen...zonder dat je studiefinanciering krijgt. Dit is dus geen goed idee! Zo verplichten ze je dus om nog gewoon naar school te blijven gaan en in ieder geval dit jaar af te maken. slim slim slim ![]() ga je een andere bol opleiding volgen....dan loopt je studiefin. gewoon door en moet je alleen de wijziging doorgeven naar welke opleiding je dan gaat. ga je een bbl opleiding doen......zoals ik nu doe.....dan krijg je een gedeelte van het lesgeld terug gestort, als je wat dingen op stuurt en invult. Op de site van de ib-groep kan je precies zien hoe groot dit percentage is. suc6! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Het is dus niet zo dat je een bepaald bedrag moet verdienen wil je geen studiefin. meer krijgen! Vaak is het ook nog zo dat de werkgever de gehele opleiding betaalt...maar dit is niet verplicht Alleen met een stage van een BOL opleiding is de werkgever niet verplicht een vergoeding / loon te geven. ![]() Als je het niet zeker weet moet je dus ook geen advies geven, want dan worden dingen verkeerd overgebracht ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Hoe zit het met mijn stufi heb ik er wel of geen recht op? Duckdonkey | 7 | 30-06-2013 13:02 | |
Algemene schoolzaken |
Een volledig mbo niv. 4 thuisstudie (zonder stage) mogelijk? brandnew12 | 2 | 28-12-2011 13:06 | |
Werk, Geld & Recht |
ov/stufi? reddragon | 4 | 23-05-2006 10:51 | |
Werk, Geld & Recht |
De zoveelste IBG-frustratie topic... Tovenaar | 45 | 08-05-2006 12:55 | |
Algemene schoolzaken |
Van MBO naar HBO? Ingetjuh19 | 11 | 04-02-2006 13:04 | |
Algemene schoolzaken |
Centraal IBGroepperikelentopic first eror | 24 | 23-08-2005 10:58 |