Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 19:43
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb heel serieus last van geheugenverlies (korte termijn geheugen), zo erg, dat ik me er hele erge zorgen om maak.
Ik heb sowieso al een afspraak voor woensdag bij de huisarts maar kan het niet echt van me afzetten.
Als iemand me iets verteld of vraagt ben ik het vaak na een paar minuten al vergeten, wat ik ook probeer, ik kan het absoluut niet onthouden, ook dingen die me erg interesseren ofzo..
Er komt geen Alzheimer ofzo in de familie voor en weet ook niet of je dat op mijn leeftijd al kan krijgen maar zo erg is het, dat ik daar zelfs soms aan denk.
Dit wekt vaak grote ergernissen bij anderen op.

Kent iemand mijn probleem misschien?

(Op de een of andfere manier kan ik de ' ; ' uit de titel niet verwijderen)

Laatst gewijzigd op 26-01-2004 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:59
Thetawaves
Thetawaves is offline
Ik heb wel eens gelezen dat je door veel na te denken, of je veel zorgen te maken (en daardoor b.v. depressie/stresserig wordt en je je minder goed kunt concentreren) je 'vergeetachtig' wordt en dingen niet zo goed kunt onthouden.
Hier had ik een tijdje ook last van, dat ik moeite had met het herinneren van dingen. Door me minder druk te maken en dingen te doen die een rustgevend effect op me hebben, merk ik (zeker de laatste tijd) dat ik niet meer zo vaak dingen vergeet. (iig niet meer zo vaak als vroeger)

Het zou misschien kunnen dat dit bij jou ook zo is, of misschien toch iets lichamelijks. Ik weet niet of Alzheimer al op jouw leeftijd kan voorkomen, het komt wel voor een zeer groot deel bij oudere mensen voor, slechts een klein percentage krijgt het eerder. (maar dan hebben we het denk ik over 40-48-jarigen)

De huisarts is iig een goeie stap om erachter te komen.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:06
konijntje18
konijntje18 is offline
ik wou even terug komen op dat alzheimer op jongere leeftijd...
dat kan je dus al wel op jou leeftijd krijgen (naja ik zag het laatst op tv bij een meisje van ongeveer 18 ofzow)
maja ik denk nie dat je je daar nu al zorgen over moet maken.. misschien is het inderdaad stress of iets heel anders.

succes bij de huisarts alvast..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:12
Somebody Special
Thanx.

Ik had al veel eerder een afspraakwillen maken bij de huisarts maar ben gewoon als de dood voor de uitslag, want echt normaal is het natuurlijk niet.
Kijk, iedereen vergeet weleens iets maar niet zo vaak en snel als ik

Ik ben 5 tot 2 jaar geleden 3 jaar lang behoorlijk depressief geweest maar nu niet meer, en heb ook niet echt stress ofzo dus daar zal het wel niet aan liggen..
Oud 26-01-2004, 20:23
Maarten
Maarten is offline
Inderdaad, hier moet je mee naar een expert gaan. Het zou zoveel dingen kunnen zijn denk ik.

Hoop voor je dat het iets tijdelijks is, sterkte!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:57
coopergirl
coopergirl is offline
In sommige gevallen kan er sprake van een ernstig vitamine B tekort zijn..

In tijden van stress kun je ook beduidend minder goed dingen onthouden. Dingen lijken langs je heen te gaan en worden niet goed 'opgeslagen'...

Sterkte! Anders kun je altijd even langs de huisarts gaan. Deze kan je misschien geruststellen...
Oud 27-01-2004, 07:43
Somebody Special
Citaat:
coopergirl schreef op 26-01-2004 @ 23:57:
In sommige gevallen kan er sprake van een ernstig vitamine B tekort zijn..

In tijden van stress kun je ook beduidend minder goed dingen onthouden. Dingen lijken langs je heen te gaan en worden niet goed 'opgeslagen'...

Sterkte! Anders kun je altijd even langs de huisarts gaan. Deze kan je misschien geruststellen...
Ik ga morgen naar de huisarts, zie m'n eerste post..
En een ernstig vitamine B tekort?
Ok, ik eet niet altijd even gezond maar slik elke dag vitaminepillen dus een ernstig tekort zal wel meevallen..
Oud 27-01-2004, 10:07
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook, vooral op mijn stage is dat een groot probleem, moet vooral veel dingen op schrijven anders kan ik het niet onthouden.

**voorbeeld: iemand op de stage belt naar de afdeling met een storingsmelding en zodra ik ophang en mijn begeleider vraagt wie dat was en wat de storing was kan ik meestal de naam en afdeling niet onthouden, probleem weet ik dan weer wel.**

Zijn er toevallig geen alternatieven oplossing voor dit, zodat ik niet naar de huisarts hoef??
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 10:43
Somebody Special
Citaat:
NegativeFreak schreef op 27-01-2004 @ 11:07:
Zijn er toevallig geen alternatieven oplossing voor dit, zodat ik niet naar de huisarts hoef??
Waarom zou je niet naar de huisarts gaan dan?
Oud 27-01-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-01-2004 @ 11:43:
Waarom zou je niet naar de huisarts gaan dan?
Ben niet zo'n superfanaat van de huisarts.
En 30Januari verloopt mijn ziektekostenverzekering (stage voorbij). Moet weer een verzekeraar zoeken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 11:47
Verwijderd
Ik heb zoiets ook wel een keer heel kort gehad, een week ofzo. Maar het is inderdaad verstandig om gewoon even naar je huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:50
Verwijderd
ik heb dat nou ook al een hele tijd. ik vergeet afspraken, spullen, dingen die ik moet doen enz... maar bij mij ligt het waarschijnlijk toch aan de stress. het kan voor anderen ook heel storend zijn, mja, wat doe je eraan? ik heb een tijdje geprobeerd om alles op te schrijven enzo, maar ik vergeet dingen op te schrijven, ik vergeet dingen te lezen, het heeft allemaal geen nut. nja, ik hoop voor jou dat het niks ernstigs is en dat het snel weer over gaat! ik denk dat als je je er heel erg druk om gaat maken, dat het dan alleen maar erger wordt. gewoon rustig blijven en aan je omgeving duidelijk maken dat je er niks aan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:01
Somebody Special
Morgen heb ik dus een afspraak bij de huisarts en hoop ik meer te weten..
Ik maak me er niet super druk om maar aangezien ik erg dagelijks aan herinnerd word denk ik er wel regelmatig aan..
Oud 27-01-2004, 20:51
Konijn
Konijn is offline
Goed dat je naar de huisarts gaat.
En over dat vitamine B tekort, dat kan inderdaad.. Ook als je het wel genoeg slikt, ik hoorde ook plotseling (door bijna een 'toevallig' onderzoek) dat ik een heel groot tekort heb, lag niet aan mn voeding, maar mn lichaam neemt t gewoon niet op.
Oud 28-01-2004, 17:22
Somebody Special
Nou, ik ben bij de huisarts geweest maar weet iegenlijk nog niets.
Moet even bloed laten prikken om idd te kijken hoe het met het Vitamine B gehalte zit.
Ik heb hier namelijk (nooit meer aan gedacht..) al een poosje Foliumzuur voor geslikt, wat ook met Vitamine B te maken heeft vanwegen mijn vermoeidheidsklachten.
Zou dus kunnen dat het idd daar allemaal vandaan komt.
9 februari ga ik bloed laten prikken (dan moet ik toch in het Zh zijn.)

Laatst gewijzigd op 28-01-2004 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:40
Konijn
Konijn is offline
februari?
En inderdaad, vitamine B(12) tekort (in combinatie met foliumzuur), veroorzaakt vermoeidheidsklachten en neurologische klachten, als bijvoorbeeld geheugenverlies..
Laat je het nog even weten als je de uitslag hebt?

Regels voor berichten