![]() |
|
![]() |
Wij houden voor maatschappijleer hier een presentatie over. En ik zou duds graagf willen weten wat jullie ervan vinden. En dan vooral wanneer je eht vind. Bijv. als iemand een buikje heeft. Of als iemadn gewoon vetrollen heeft.
|
![]() |
Overgewicht is een probleem gebracht door Fast food en de snack. Mensen koken minder vaak zelf. Ze gaan eerder richting mac donalds of snackbar. En veel meer jongeren zijn te zwaar voor hun lengte. Moet de regering er iets aan doen? Of is het je eigen verantwoordelijkheid?
||
Citaat:
Ouders moeten kinderen gewoon niet zo verwennen, meer tijd aan hun kinderen besteden en ze op een sport doen. |
![]() |
|
![]() |
de regering toch producten verbieden of ervoor waarschuwen als ze schadelijk zijn met teveel calorieen of en te grote hoeveelheid vetten en suikers erin. Als j e ziet dat jongeren in tussenuren heel erg veel kopen bij een lokale supermarkt. Kunnen ouders dat controleren? Of kan de regering er dan wat aan doen?
||
Citaat:
En nee, dat laatste kan een ouder niet verbieden, maar het kan wel adviezen geven. |
![]() |
|
![]() |
De regering kan adviezen geven zeg je. Maar kan je niet beter gewoon het sporten aanpakken. Zoiets als zonder contributie aan een sport mogen doen. Dan stimuleer je toch de beweging. En als je meer gezone lekkere dingen op de markt laat komen met subsidie. Dan zullen kinderen eerder geneigd zijn het te kopen.
||
Citaat:
En kinderen kopen geen fastfood/snacks omdat het zo goedkoop is hoor, geloof me ![]() |
![]() |
|
![]() |
Geloof mij. Ik ben scholier. En hoe goedkoepr de chips hoe meer gekocht. Hoe goedkoper het drinken. Hoe meer gekocht. De regering heeft geld genoeg. Het hoeft niet veel te zijn. Je hebt ook nog sponsors. Maar ik raak van m'n doel af. Wat jullie nou eigenlijk vinden van dat Nederland dikker word. En dat er steeds m eer snacks worden gegetejn. En waarop jullie bekijken ofdat iemand dik is, uiterlijk of gewixht tegen lengte ofzo>
|
Verwijderd
|
Dit is geen poll, maar goed.
Wat vind ik van overgewicht? Wat moet je daar nou voor antwoord opgeven? Je kunt het toch niet goed of slecht vinden ofzo? Wanneer iemand overgewicht heeft, als zijn of haar bmi boven de 25 (oid) is en wanneer iemand lichamelijk hinder ondervindt van zijn of haar gewicht (geestelijk kan ook als het helemaal nog geen overgewicht is - lichamelijk kun je ook hinder ondervinden van ondergewicht, maar dat bedoel ik hier dus niet). Een normaal gewicht is een gewicht waarmee iemand op een bmi tussen de 18 en de 25 zit ofzo (dan heb ik het dus wel over volwassenen). Ik ben nog steeds een vrouw, zoals onder mijn nick ook te zien is. |
![]() |
|
![]() |
Je kan toch zeggen wat je van overgewicht vind. Zoals dat meisjes zich veels te vaak aanstellen met dat ze te dik zijn. En dat mensen die zelf te dik zijn zichzelf vaak neit te dik vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het is toch wanneer je iemadn overgewicht vind hebben? Het is niet iets wat je bepaalt. Die heeft overgewicht en dei niet. Het hangt van veel af. En meisjes die dit vinden van zichzelf. Zijn toc heen gedeelte van eht maatschappelijk probleem? Die gaan ook aan afslank dingen doen die eigenlijk bedoeld zijn voor degene die eht echt ndogi hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is niet iets wat je bepaald? Hoe 'beoordeel' je het dan? Volgens mij hangt het niet van zo heel veel af (alleen lengte en gewicht) en ook al hing het van honderdduizend dingen af, dan nog werd het bepaald. Meisjes vinden dat van zichzelf, jongens ook, maar dat is dan toch niet mijn mening? Dat heeft er niks mee te maken. Ik vind je topic erg onduidelijk. Misschien kun je dingen duidelijker formuleren en proberen de letters in de goede volgorde te zetten in woorden, dat leest een heel stuk makkelijker. (Klinkt lullig, maar zo is het niet bedoeld, ik weet alleen niet hoe ik het minder lullig moet laten klinken. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ok ik zal eht niet lullig opvatten. Ik heb typgebrek. Maar ik moet op een 1 of andere manier achter de mening komen van mensen wat ze van overgewicht vinden? Ofdat het aanstellerij is. Ofdat het komt door fastfood. Zulk soort dingen. Maar er zijn zo moeilijk vragen daarvoor te verzinnen
|
Verwijderd
|
Als ik heel eerlijk ben, is overgewicht [dik zijn] naar mijn mening , een keuze. Wel het lekker eten, wel de calorie houdende drankjes, maar niet sporten, opletten wat je eet etc.
Wat is overgewicht, euh, als je echt meer dan 1 een vetrol hebt, of dat je je buik ook niet meer plat kunt kijgen door je adem in te houden. Over het eerste gedeelte, dat gaat niet op voor mensen die door "lichamelijke aandoening al met meer overgewicht" zijn geboren, maar wel voor de rest [waar ik zelf ook onder behoor ![]() |
![]() |
||
Overgewicht kan door meerdere oorzaken komen. Te weinig
bewegen, teveel (vet ed) eten, erfelijkheid, ziektes (zowel lichamelijk als geestelijk), enz. Overgewicht hebben zelf is geen aanstellerij, de manier waarop de persoon ermee omgaat kan wel aanstellerij zijn, al denk ik wel dat je erg voorzichtig moet zijn met het trekken van zulke conclusies... Echt een mening erover heb ik niet, ik zal een persoon niet meer of minder vinden omdat hij/zij overgewicht heeft. En verder: Citaat:
|
Verwijderd
|
Over het algemeen is overgewicht bij jongeren meer eten dan je zou moeten doen bij je mate van beweging, of minder bewegen dan je zou moeten doen bij je mate van eten. Heel eenvoudig. En met een langzame stofwisseling moet je gewoon minder eten, dus dat is geen excuus.
Wel kun je 'buiten je schuld om' aankomen door een zwangerschap, een alvleesklierafwijking, een bijnierafwijking, exessief hormoongebruik (bijvoorbeeld om de botgroei te remmen), en enkele andere stofwisselingsziektes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wanneer iemand overgewicht heeft? Dat is in mijn ogen niet wanneer diegene vetrollen heeft, maar wanneer BMI (gewicht delen door lengte kwadraat) dat aangeeft!
||
Citaat:
Maargoed, wat ik ervan vind dat men meer snacks eet: moeten ze zelf weten Waarop ik bekijken of iemand dik is: niet. Daar let ik echt niet op hoor . Vind het wel slecht dat men zo weinig beweegt maar ach. |
![]() |
|
![]() |
eey kinggeitje
![]() zoals je weet heb ik last van overgewicht. ik weet niet zo goed hoe ik mijn mening moe geven, maar ik schrijf wel ff wa... Sommige mensen kunnen niets aan hun overgewicht doen, sommigen wel... Als je overgewicht hebt, (en je hebt al weet ik hoeveel manieren geprobeert om af te vallen, en gewoon stevig gebouwd ben zodat je er zelf ook niet veel aan kan doen) en je wordt daarmee gepest, is dat niet erg leuk. (ik spreek uit eigen ervaring) Je hebt ook mensen die overgewicht hebben en elke dag bij de Mac zitte, daar heb ik dan ook echt geen medelijden mee wanneer die gepest worden. Ik vind een klein beetje overgewicht geeneens zo erg, ik denk dat je beter iemand kan zijn met wat overgewicht dan iemand zo plat als een lat. Ook zijn er veel meiden die zeuren dat ze te dik zijn, terwijl ze misschien geen, of maar een heel klein beetje overgewicht hebben, daar kan ik af en toe helemaal gek van worden, ik zou wensen dat ik zo'n figuur had als zij. Nou jah... dit is niet echt mijn mening geloof ik.... mja, als ik nog wa moe zegge, vraag je ut maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder denk ik dat overgewicht meetbaar is!!! en je te dik voelen, dat is onzekerheid. veel van die zeurmeisjes voelen zich dan echt onzeker en vragen op die manier negatieve aandacht
|
ik heb overgewicht.. weet niet precies hoeveel sta niet graag op de weegschaal maar sinds een paar maanden ben ik 1x per week gaan zwemmen om beetje conditie op te bouwen en sinds 2 weken ga ik 2-3 keer per week zwemmen en dan minimaal 45min per keer (eerst 1x p wk 30min mede dankzij de drukte in t zwembad en de vriendin die meeging en niet langer wou)
dus ik hoop mede door veel water te drinken en minder te snoepe en te zwemmen wat af te vallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat er veel mensen zijn die ten onrechte vinden dat ze overgewicht hebben. Mensen die echt overgewicht hebben die krijgen dat niet zomaar, soms komt het echt door een verkeerd voedingspatroon maar het kan nog veel meer oorzaken hebben zoals medicijngebruik of erfelijke aanleg. Ik vind niet dat je zomaar moet beoordelen of het iemands eigen schuld is dat hij / zij overgewicht heeft of dat het door overmacht komt. En wat dan nog, met overgewicht ben je echt niet ineens minder.
|
![]() |
Wanneer iemand nou echt overgewicht heeft is eigenlijk best moeilijk te bepalen. Hoe betrouwbaar is die BMI formule nou eigenlijk? Ik ken zat mensen die denken dat ze te dik zijn terwijl ze geen vet aan hun ribben hebben hangen. Dat zijn mensen die zich te dik voelen, deze -vooral meiden- zijn erg onzeker. Dat moet je gelijk uit ze praten, geloof me! Ik heb het geprobeerd en met succes! Degene die dacht dat ze te dik was weet nu van haar eigen dat ze een gezond gewicht heeft. Dat je 1 x in de maand naar de MAC gaat is echt geen ramp! Ook zo iets, dat mensen lopen te zeuren dat de overheid zokeihard moet ingrijpen! Niet dus, je hebt je eigen verantwoordelijkheid.
Het is waar dat het aanbod van fast-food steeds groter wordt, maar daar moet en kun je je tegen verzetten. De overheid probeert het iin samenwerking met bv. voedingscentrum. ![]()
|
Het heet officieel dan wel geen overgewicht, maar ik vind het niet mooi en gezond als iemand die slank is/ een slanke bouw heeft zwembandjes, een buikje, te dikke bovenbenen of een te dikke kont heeft.
Zelf heb ik dit ook: vooral mn buik is te dik......en juist dit is gevaarlijk voor je gezondheid. Volgens een taille-centimeter van voedingswijzer zit ik dan ook al in het rood: te dik/ gevarenzone. Volgens het BMI echter niet: dan heb ik een normaal gewicht (62 kilo bij 1.72 cm en 22 jaar)....maar ik loop dus wel degelijk gezondheidsrisico en het ziet er ook nog eens niet uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Iemand heeft echt overgewicht als hij of zij een BMI van boven de 25 heeft, dit overgewicht wordt ziekelijk als het boven de 30 is. Er zijn ook mensen die een ziekte hebben en niks aan hun overgewicht kunnen doen, dit lijkt me verschrikkelijk!!!
Verder zijn er mensen die overgewicht hebben door obsessief gedrag, bij hun is hun overgewicht dus een eetstoornis, net als Anorexia en Boulimia alleen dan op hun eigen manier. Dit vind ik ook ernstig en heb ik erg medelijden mee. Wat ik verschrikkelijk vind zijn die mensen die de hele dag met een zak chips voor de tv liggen en verder niks doen. Dan is het je eigen schuld dat je overgewicht krijgt! Als ik zo'n vetzak met een zak friet ofzo zie lopen dan denk ik echt gadver...... Ik zelf vind dik erg lelijk. Als iemand al een buikje of een vetrol heeft vind ik dit dramatisch, ook bij mezelf trouwens! Ik zal nooit een vriend willen die dik is, omdat ik daar gewoon van walg! |
![]() |
||
Citaat:
BMI >25 < 30 vind ik wel dik maar niet echt overgewicht
|
Verwijderd
|
Wanneer iemand overgewicht heeft?
Dat is moeilijk te zeggen, ligt natuurlijk aan het geslacht, lengte en leeftijd ook wel..Maar je kan het meestal wel gewoon zien of iemand te veel vetjes heeft. En (echt) dik is niet overgewicht, maar ik vind dat nog steeds minder mooi dan slank. Wat ik vind van overgewicht? Ongezond, vaak dom van die mensen zelf. Sommige mense hebben er aanleg voor, zeggen ze. Maar bij die mensen ontdek je toch vaak bepaalde patronen van dat het aan hun zelf liggen. Zoals vaak en veel dezelfde dingen eten. Dus ongevarieerd eten. Geen sport of juist veel snoepen of snacken nog lekker erbij paffen en drinken. Sommige beginnen aan een dieet, die ze niet uithouden, vind ik ook altijd dom. Ik zelf vind het niet mooi bij mensen. Ze zouden zoveel mooier gezichtje hebben als ze wat beter hun best deden om een fatsoenlijk eet patroon en beweging te krijgen. ZE moeten er misschien meer moete voor doen, maar dat is pecht/balen voor hun. Ik iriteer me er soms ook aan, van die jonge meisjes, buikje puilt onder het truitje vandaan, doe er wat denk ik dan. Maar goed dat is allemaal hen eigen keuze. Ik vind ook dat de overheid er vrij weinig aan hoeft te doen. Iedereen weet dat het ongezond is. Weet je het niet dan moet je wat meer lezen of open staan voor informatie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Kleding-ergernissen en wansmaak in het algemeen. Verwijderd | 500 | 23-12-2013 08:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
gemiddelde lengte vrouwen in nederland Verwijderd | 100 | 23-02-2004 00:51 |