Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van kopieerbeveiligingen?
Ik vind dat kopieerbeveiligingen moeten kunnen. Hoe moeten die mensen anders hun geld verdienen? 8 25.00%
Ik ben TEGEN kopieerbeveiliging, ik vind dat ik gerust ergens een kopie van moet kunnen maken 24 75.00%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 11:00
aoa2002
aoa2002 is offline
Ik moet een SE maken (schrijfopdracht voor nederlands), en ik had met wat anderen het onderwerp "kopieerbeveiliging" gekozen en nu wilde ik ff weten wat JULLIE "scholieren" nu van dit alles vinden...

dus ff zeggen

1) of je VOOR of TEGEN bent, en ..

2)zeggen waarom je dat vind

3)heb je argumenten + info dat ergens op het internet staat: post dan ook plz ff die link

thnx

michael

Ik zelf [edit]vind[/edit] dat er op sommige dingen WEl kopieerbeveiliging MAG zitten, maar dat men ook uns iets aan die prijzen moet doen..

Ze hebben nml oooit uns beloofd dat de prijzen "drastisch" omlaag zouden gaan, het is echter zo dat tot nu toe de prijs alleen maar omhoog is gegaan.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 13:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 11:09
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik ben tegen kopierbeveiliging. Je moet als bedrijf zijnde toch een kopie moeten kunnen maken van de CD van windows voor in de kluis zonder dat je er na de tijd achter komt dat door een kopierbeveiliging de kopie niet gelukt is. Je kunt een kapotte cd vaak wel terugsturen en dan krijg je er een nieuwe voor, maar je komt er pas achter als een cd kapot is als je hem nodig hebt
Oud 29-01-2004, 11:33
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
aoa2002 schreef op 29-01-2004 @ 12:00:
Ik moet een SE maken (schrijfopdracht voor nederlands), en ik had met wat anderen het onderwerp "kopieerbeveiliging" gekozen en nu wilde ik ff weten wat JULLIE "scholieren" nu van dit alles vinden...

dus ff zeggen

1) of je VOOR of TEGEN bent, en ..

2)zeggen waarom je dat vind

3)heb je argumenten + info dat ergens op het internet staat: post dan ook plz ff die link

thnx

michael

Ik zelf vindt dat er op sommige dingen WEl kopieerbeveiliging MAG zitten, maar dat men ook uns iets aan die prijzen moet doen..

Ze hebben nml oooit uns beloofd dat de prijzen "drastisch" omlaag zouden gaan, het is echter zo dat tot nu toe de prijs alleen maar omhoog is gegaan.

voor nederlands?
als je nu nog ik vindt gaat schrijven
wat vindt jij?
waarom je dat vind
lol

Maar ik ben voor, zij brengen een product uit en er staat nergens in de wet hoe dat product dient te worden gemaakt en of het nu wel of zonder kopierbeveiliging uit komt.
Daarbij moet ik ook weer zeggen dat ik vind dat de consument genoeg recht heeft om een kopie te maken als het eenmaal is gekocht.

Een oplossing in de toekomst zou misschien zijn dat er een registratie key wordt vrijgegeven bij het kopen van een product.
Als het product dan kwijt is/onbruikbaar is, deze key per internet versturen en een installatie/het programma (als het om een cd-rom/dvd gaat) vanaf de site uit kunnen voeren. Ik ga hier verder niet op in omdat ik hier niet lang genoeg over nagedacht heb (3 minuutjes ) en het verhaal anders niet steeds meer gaten gaat vertonen.

Illegale handel zal altijd blijven bestaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:48
dafelix
dafelix is offline
Ik ben tegen,

Bedrijven huren dure mensen in, om ingewikkelde beveiligingen te maken voor hun CD's, heeft 1 computerjunkie binnen een dag die beveiliging gekraakt. Resultaat: heel veel werk, voor iets wat het doel voorbij schiet. zonde van je tijd, zou ik zeggen

(mss niet zo'n heel sterk argument, maar ik weet het anders ook niet )
Oud 29-01-2004, 13:06
aoa2002
aoa2002 is offline
Citaat:
voor nederlands?
jah en ik ik weet het is ik VIND (zonder de T ) maar das een (stomme) gewoonte, toch al thnx voor jullie reply's (en jah ik had een 5 voor nl)

Citaat:
: heel veel werk, voor iets wat het doel voorbij schiet. zonde van je tijd, zou ik zeggen
das miss goed voor de economie

veel werk, en als het gekraakt is moetend ie mensen WEER (hard) werken, (en er duz daardoor dus altijd wel werkgelegenheid in deze bussiness

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:18
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Tegen.

-Er bestaat in een hoop landen nog altijd zoiets als Fair Use en dat wordt voor veel mensen onmogelijk gemaakt.

- Vooral audio-CD's (maar ook CD-ROM's) met beveiliging willen tengevolge daarvan nog wel eens mankementen vertonen.

-Van mensen met bijv. kleine kinderen kan ik me goed voorstellen dat ze het origineel daar niet aan willen blootstellen

-Als je naar een LANparty oid gaat zou ik m'n originelen ook niet meenemen.

-Het downloaden van software van internet hou je toch niet tegen zolang er nog 1 iemand is die de beveiliging weet te omzeilen.
Oud 29-01-2004, 14:59
AoA4ever
AoA4ever is offline
Ik stem tegen want die muziekindustrie mag best wel eens die idiote PRIJZEN eens verlagen..aangezien een gewone CD-R in de winkel rond E1,- liggen, terwijl cd's bij cd-winkels al gauw E21,- of duurder zijn.

Ja oké die mensen die zingen etc. moeten ook betaald worden, maar dit is toch echt veel te hoog. Die tupen van de industrieën moeten gewoon genoegen nemen met minders! Als die cd's goedkoper worden kopen er vanzelf meer mensen cd's bij de winkels.

De alom bekende concurrentieregel .
Oud 29-01-2004, 15:25
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ben voor kopieerbeveiliging..
kraken lukt namelijk toch altijd wel.. en zo lijk ik een beetje lief voor de buitenwereld
Oud 29-01-2004, 15:41
Verwijderd
Logisch. Als jij veel geld stopt in het ontwikkelen en op de markt brengen van een spel of applicatie, dan wil je niet dat het een dag later al op internet staat. Kopiëerbeveiligingen zijn gewoon nodig om je investeringen zoveel mogelijk te beschermen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
argh, ik vindt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:51
Blowie
Blowie is offline
Voor, want voor je brood moet je toch ook betalen?
Oud 29-01-2004, 16:07
Verwijderd
Tegen.

Anders moet ik het zometeen nog gaan kopen ook.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:49
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-01-2004 @ 17:07:
Tegen.

Anders moet ik het zometeen nog gaan kopen ook.
Stel je voor dat je op een dag geen spelletjes of muziek kunt downloaden. Het einde van de wereld .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 00:43
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 31-01-2004 @ 00:49:
Stel je voor dat je op een dag geen spelletjes of muziek kunt downloaden. Het einde van de wereld .
Pretty much.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:40
Manus J. van Alles
Citaat:
nare man schreef op 29-01-2004 @ 16:41:
Logisch. Als jij veel geld stopt in het ontwikkelen en op de markt brengen van een spel of applicatie, dan wil je niet dat het een dag later al op internet staat. Kopiëerbeveiligingen zijn gewoon nodig om je investeringen zoveel mogelijk te beschermen.
Aan de andere kant gebeurt dat toch wel, beveiliging of niet. Meestal staat het er zelfs op voor het te koop is. Dan kun je je afvragen of het nuttig is om geld aan kopieerbeveiliging uit te geven.
Oud 31-01-2004, 12:27
Verwijderd
tegen, het is toegestaan volgens de wet dus moeten die dingen er gewoon af. We betalen bij aankoop voor het recht om een kopie te maken. Dat dacht ik tenminste.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 12:51
Droyd
Droyd is offline
Tegen. Ik heb gehoord dat sommige beveiliging het niet meer mogelijk maakt om een cd op je cd-walkman af te spelen (met de originele cd) en zoiets gaat echt te ver.

Anderzijds begrijp ik het standpunt van softwareproducenten wel...maar dit is niet de juiste manier.
Oud 31-01-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 31-01-2004 @ 00:49:
Ja.

Maar dat gebeurt niet, ik 'vrees' dat het alleen nog maar makkelijker wordt in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 09:28
aoa2002
aoa2002 is offline
Citaat:
Ik heb gehoord dat sommige beveiliging het niet meer mogelijk maakt om een cd op je cd-walkman af te spelen (met de originele cd) en zoiets gaat echt te ver.

ik heb gelukkig gelezen dat je dan evt of je cd kan omruilen tegen ene die het wel doet . of de buitenste rand ff "In kleuren"

dan zou hij het ook moeten doen
Oud 02-02-2004, 09:56
Manus J. van Alles
Citaat:
aoa2002 schreef op 02-02-2004 @ 10:28:
ik heb gelukkig gelezen dat je dan evt of je cd kan omruilen tegen ene die het wel doet . of de buitenste rand ff "In kleuren"

dan zou hij het ook moeten doen
Niet bij alle beveiligingen, slechts bij 1 beveiligingen, en dan nog alleen de oudere typen.
Oud 02-02-2004, 13:39
aoa2002
aoa2002 is offline
das over de beveiliging jah, maar tis wel zo dat je cd´s kan omwisselen )en dan zijn ze WEL evt kopierbaar - afspeelbaar in je diskman /whatever )moet je cd/r alleen neit te dun zijn anders slaat ie je tevaak over (heb ik wel uns last van )
Oud 04-02-2004, 07:51
aoa2002
aoa2002 is offline
nog iemand met ZIJN/HAAR mening over dit onderwerp?
Reageren

Regels voor berichten