Advertentie | |
|
![]() |
|
er zijn veel werkkampen in het buitenland, 4 februari is er de WijDeWereldmarkt van het LHUMP (landelijk hogeschool en universitair milieu platform) waar allerlei organisaties komen die stages en reizen voor jongeren aanbieden. deze reizen zijn dan allemaal gericht op duurzaamheid.
met ivn-jong en bouworde ben ik zelf bekend. bij het ivn ben ik zelf erg actief, de kampen zijn low-budget maar er is niets in Engeland (wel Ierland en Polen als je dat leuk vindt). ik ben erg enthousiast over het ivn, het zijn wel echt kampen met een groep en ik weet niet of je daarnaar op zoek bent. bouworde heeft meer keus, ook komen daar mensen uit heel Europa dus de groep is wat gemengder. wel is het iets duurder en je schijnt het te moeten treffen met het project. je bent meestal met een kleine groep vrijwilligers.
|
ik ben zelf nooit met bouworde mee geweest maar veel ivnners zijn ook bouworders dus ik ken wel wat verhalen.
het is de internationale bouworde, en de groep vrijwilligers bestaat voor zover ik weet altijd uit verschillende nationaliteiten. als je kijkt bij projecten 2003 dan zie je onder elk project iets staan als "12 vrw.: 4 NL + 8 Int." wat dus inhoudt dat er van de 12 vrijwilligers 4 nederlanders zijn en 8 van andere nationalteiten. je praat met elkaar in de taal die je samen het best verstaat, verwacht wel dat dat meestal engels zal zijn. "Deelnemen aan een bouwkamp kan iedereen van 18 jaar of ouder. Het werk en de omstandigheden maken het wel noodzakelijk dat je normaal gezond bent. Een bouwvakker of `Rambo' hoef je niet te zijn; de meeste vrijwilligers zijn dat dan ook niet..."
|
Okee, bedankt.
![]() Het lijkt me wel zwaar om 8 uur per dag zo'n werk te doen... hopelijk ben ik aan het einde van die 3 weken bij Bouworde niet door mijn rug gegaan ofzo! ![]() ![]() Groetjes, Ripper
|
nee joh, je hoeft dan wel geen rambo te zijn om mee te gaan, zo kom je wel terug
![]() en wat ik heb gehoord is dat er wel rekening wordt gehouden met jouw mogelijkheden. er zal wel enige vorm van opbouw in zitten (hoop ik voor je...)
|
Kijk hier eens als je voor 6 tot 12 maanden GRATIS naar het buitenland wil
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=741118 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |