Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 11:29
Severus
Severus is offline
Ik overweeg om in de zomer naar het buitenland (Engeland) om daar een vakantiebaantje te doen, zoals bij een boer werken (aardbeien plukken ofzo) met andere niet-Britse mensen.

Wie heeft daar hier ervaring mee? Ik ben nieuwsgierig naar jullie belevenissen daarvan, of jullie het iets vonden dat voor herhaling vatbaar is, en of het niet te duur is, etc.

Gewoon nieuwsgierig.

Groetjes,

Ripper
Oud 29-01-2004, 13:05
marieke_temp
marieke_temp is offline
er zijn veel werkkampen in het buitenland, 4 februari is er de WijDeWereldmarkt van het LHUMP (landelijk hogeschool en universitair milieu platform) waar allerlei organisaties komen die stages en reizen voor jongeren aanbieden. deze reizen zijn dan allemaal gericht op duurzaamheid.
met ivn-jong en bouworde ben ik zelf bekend. bij het ivn ben ik zelf erg actief, de kampen zijn low-budget maar er is niets in Engeland (wel Ierland en Polen als je dat leuk vindt). ik ben erg enthousiast over het ivn, het zijn wel echt kampen met een groep en ik weet niet of je daarnaar op zoek bent.
bouworde heeft meer keus, ook komen daar mensen uit heel Europa dus de groep is wat gemengder. wel is het iets duurder en je schijnt het te moeten treffen met het project. je bent meestal met een kleine groep vrijwilligers.
Oud 29-01-2004, 13:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
marieke schreef op 29-01-2004 @ 14:05:

bouworde heeft meer keus, ook komen daar mensen uit heel Europa dus de groep is wat gemengder. wel is het iets duurder en je schijnt het te moeten treffen met het project. je bent meestal met een kleine groep vrijwilligers.
Bedankt voor de info, Marieke! Zo'n bouwkamp bij Bouworde lijkt me ook heel erg leuk, vooral in de Slavische landen, zoals Kroatië! Heel interessant, ik ga me daar wat meer in verdiepen.

Heb je ook goede ervaringen met Bouworde? Van wat ik net vluchtig op de website zag, zit je met een groepje Nederlanders ofzo, maar ik wil ook graag met andere mensen van andere nationaliteiten in contact komen, met Engels als voertaal - mogelijk? En moet je daarvoor ervaring in de bouw hebben of niet?

Groetjes,

Ripper
Oud 29-01-2004, 14:14
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik ben zelf nooit met bouworde mee geweest maar veel ivnners zijn ook bouworders dus ik ken wel wat verhalen.
het is de internationale bouworde, en de groep vrijwilligers bestaat voor zover ik weet altijd uit verschillende nationaliteiten. als je kijkt bij projecten 2003 dan zie je onder elk project iets staan als "12 vrw.: 4 NL + 8 Int." wat dus inhoudt dat er van de 12 vrijwilligers 4 nederlanders zijn en 8 van andere nationalteiten.
je praat met elkaar in de taal die je samen het best verstaat, verwacht wel dat dat meestal engels zal zijn.
"Deelnemen aan een bouwkamp kan iedereen van 18 jaar of ouder. Het werk en de omstandigheden maken het wel noodzakelijk dat je normaal gezond bent. Een bouwvakker of `Rambo' hoef je niet te zijn; de meeste vrijwilligers zijn dat dan ook niet..."
Oud 30-01-2004, 11:43
Severus
Severus is offline
Okee, bedankt.

Het lijkt me wel zwaar om 8 uur per dag zo'n werk te doen... hopelijk ben ik aan het einde van die 3 weken bij Bouworde niet door mijn rug gegaan ofzo! Ik ben lichamelijk gezond, hoor, maar niet gewend om zulk zwaar lichamelijk werk te doen... of valt het allemaal maar mee en ben ik maar wat aan het dramatiseren? *is een beetje een drama queen*

Groetjes,

Ripper
Oud 31-01-2004, 13:28
marieke_temp
marieke_temp is offline
nee joh, je hoeft dan wel geen rambo te zijn om mee te gaan, zo kom je wel terug
en wat ik heb gehoord is dat er wel rekening wordt gehouden met jouw mogelijkheden. er zal wel enige vorm van opbouw in zitten (hoop ik voor je...)
Oud 07-02-2004, 15:33
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
aangezien jullie 18/19 jaar zijn. > weten jullie ook of er baantjes zijn voor 16-jarigen.. zoals ik dus... in het buitenland???

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 09:00
merijn
merijn is offline
Kijk hier eens als je voor 6 tot 12 maanden GRATIS naar het buitenland wil

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=741118
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten