Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 10:20
Verwijderd
Hey,

Ik lees hier nou wel regelmatig dingen over Norton Antivirus en Norton Systemworks. Dat het niet goed zou zijn, dat je pc ervan zou vertragen, dat je beter een goede virusscanner kunt kopen... e.d.

Maar wat is er nou precies mis met Norton dan, en hoe komt dat? Want ik vind het om eerlijk te zijn wel een heel relaxt programma, alles wat ik nodig heb zit erin. Dus om nou meteen weer over te stappen naar iets anders... ik weet het niet.

Maar geef eens je mening / commentaar / ervaringen, dan kan ik eens kijken wat ik ermee kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 10:25
freyk
freyk is offline
Zo ver ik het weet zijn mcaffee en norton de kings van de anti-virusprogramma.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat norton de boel vertraagde, en anders moet je het beter instellen.
Maar de beste "anit-virusprogramma" dat ben jezelf!.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:37
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-01-2004 @ 11:25:
Maar de beste "anit-virusprogramma" dat ben jezelf!.
Juist!

In de winkel waar ik werk verkoop ik norton het meest, mcaffe ook wel, maar toch wat minder. Norton is erg bekend en bij mijn weten erg gebruiksvriendelijk en dat is wat mensen willen
Mcaffe is ook gebruiksvriendelijk, maar mist het imago dat noron heeft.

Ik irriteer me altijd mateloos aan die scanners, je kunt niets doen of norton komt je weer controleren. Een emailtje sturen of een programma openen, jakkie bah, norton kijkt over je schouders mee. Heb ik dat hele gedoe met mijn ouders achter de rug, begint een virusscanner me te controleren!
Ik draai zelf dus geen virusscanner, alleen een vuurmuur. Gaat best zo, ik heb eigenlijk zo goed als nooit last van virussen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:05
Verwijderd
Oh, ik heb ook wel een firewall, zonealarm, werkt prima. Maar ik wil natuurlijk een virusscanner. Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar omdat ik mn ouders niet vertrouw want die klikken blindelings op 'ja' en 'bijlage openen'.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:46
freyk
freyk is offline
Het lijkt me dus wel verstandig om een anti-virus programma aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-01-2004 @ 12:46:
Het lijkt me dus wel verstandig om een anti-virus programma aan te schaffen.
Ja, maar Norton? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:18
Koen
Koen is offline
Dit topic op GoT is wel interessant om te lezen als je een virusscanner aan wilt schaffen.

Ik heb zelf een tijd Mcafee virusscan online gedraaid (waarom spelt toch iedereen mcafee verkeerd? ), en was daar op zich best tevreden over. Nadeel ervan is dat ie vrij veel resources opvreet. Wat dat betreft ben ik meer tevreden over Norton Antivirus 2004, die minder lang doet over het scannen van files tijdens het browsen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 30-01-2004 @ 13:18:
Dit topic op GoT is wel interessant om te lezen als je een virusscanner aan wilt schaffen.

Ik heb zelf een tijd Mcafee virusscan online gedraaid (waarom spelt toch iedereen mcafee verkeerd? ), en was daar op zich best tevreden over. Nadeel ervan is dat ie vrij veel resources opvreet. Wat dat betreft ben ik meer tevreden over Norton Antivirus 2004, die minder lang doet over het scannen van files tijdens het browsen.
Ah, dus Norton heeft wel goede kanten?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:38
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-01-2004 @ 13:18:

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb qua vertraging meer last van NAV2004 dan McAfee 7.0 personal. Elke vrijdagavond om 8 uur is NAV weer zeer nadrukkelijk aanwezig, met e-mail versturen de boel vertraagd en bij elke download van een wat grotere zip of rar krijg je weer die iriitante hokjes, terwijl ik daar van windows net van verlost ben.

McAfee doet gewoon goed z'n werk (soms te goed en dan kun je niet op internet) en laat alleen van zich horen als er wat aan de hand is.

Wat doe ik verkeerd dat NAV trager is dan McAfee ?
Oud 01-02-2004, 20:05
Boozle
Boozle is offline
Waarom laat je de pc dan op vrijdag om 8 uur scannen. En waarom laat je al je mailtjes dan scannen. Die opties kunnen ook allemaal uit hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:11
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
Boozle schreef op 01-02-2004 @ 21:05:
Waarom laat je de pc dan op vrijdag om 8 uur scannen. En waarom laat je al je mailtjes dan scannen. Die opties kunnen ook allemaal uit hoor.
Omdat dat standaard allemaal AAN staat, en niet op de "w2k3-manier", pas aanzetten als je het nodig hebt. Als je niet eens in de zoveel tijd volledig scant krijg je weer zon irritante melding.

Al deze dingen zitten ook in McAfee, maar die is lang niet zo nadrukkelijk aanwezig als NAV. Mailtjes niet meer scannen is niet zo'n goed plan, want ik heb autoprotect uitstaan vanwege problemen met NAV en het netwerk. McAfee is eraf omdat die nogal regelmatig moeilijk doet als er wat in je netwerkconfig veranderd en bij mij deed het internet het vaker niet dan wel met McAfee.

Ik vind beide niet geweldig, ik ga maar eens op zoek naar een enterprise scanner ofzo, iig eentje die beter met netwerken overweg kan
Oud 01-02-2004, 20:36
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 01-02-2004 @ 21:11:
Ik vind beide niet geweldig, ik ga maar eens op zoek naar een enterprise scanner ofzo, iig eentje die beter met netwerken overweg kan
Symantec AntiVirus Corporate Edition is supergoed
Reageren

Regels voor berichten