‘Wat ik vind,’
Daar in Den Haag… ik weet het niet hoor. Ik twijfel nog wel eens aan het verstand van die mensen. En maar veranderen en veranderen en… juist ja, veranderen.
Nooit is het goed. Eerst was het, ‘We gaan het voortgezet onderwijs verbeteren.’ Dit als voorbereiding op het hoger onderwijs. Nu is het, ‘We gaan de 2e Fase, versoepelen. Het is toch te zwaar voor de leerlingen.’
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen moeite met een versoepeling. Maar dat ze dat nu al bekend maken en het in 2005 (!!!!) pas gaan uitvoeren vind ik verschrikkelijk lullig!
Ik moet dit jaar kiezen wat ik wil doen. C&M ?, E & M ?, N & G? Of word het N & T ?!
De eerste en de laatste vallen af. Dat wil ik sowieso niet. En dan die middelste 2, ik denk dat ik voor E & M ga, sterker nog. Ik ga voor E & M. Maar dan, doe ik dit op Atheneum niveau, of op Havo niveau. Lukt Atheneum me wel? Ik ben druk bezig. Maar het ziet er niet goed uit. Dus stel, ik doe E & M op atheneum niveau. Dat betekent dat ik verlicht Du1 en Fa1 moet doen. Maar vanaf 2005 hoeft er maar 1 extra taal, (naast engels en Nederlands) gekozen te worden. En wanneer doe ik examen, juist… (als alles meezit...) doe ik in 2005 examen. Als ik het goed uitgerekend heb hoor. Misschien wel in 2006.
Goed, ik gebruik als voorbeeld Economie en Maatschappij en dan op Atheneum niveau. Daar zitten verplichte vakken bij, maar ook nog keuze vakken. Dus ik kies voor CKV-3, dat wil ik gewoon. Maar dan kom ik niet aan voldoende uren. Dus er moet nog iets bij. Dan kan ik M & O (management en organisatie) maar ook bijv. Informatica. Ik vind computers niet verschrikkelijk, sterker nog ik vind het wel leuk. Dus dan zou ik informatica gaan doen. Maar voor mijn vervolgopleiding is M & O weer makkelijker. Dus dan moet ik dat doen. Maar dat zou weer betekenen dat ik Teveel uren heb. Dat is ook weer niet de bedoeling. AARGH… moeilijk hoor. Het Leven!
Ik ben er nog lang niet uit. Ik weet ook nog helemaal niet wat ik hierna wil doen. Misschien Psychologie, daar heb ik Atheneum voor nodig. Want d’r is alleen een studie psychologie op de Universiteit. Of wil ik Journalistiek doen. Maar daar heb ik weer talen voor nodig en dus C & M (cultuur en maatschappij) maar ik ben errug slecht in talen. Dus dat wordt niks. Dan is er nog Management, Economie en Recht (M, E, en R) dat vind ik allemaal wel wat. Ik vind economie wel leuk. En recht dacht ik vroeger al aan.
Ik ga lang nadenken. Net zo lang totdat ik eruit ben. En ooit, ooit heb ik beslissing genomen. Maar nu, heb ik het gevoel dat dat nog heeeeeeeel lang kan gaan duren.
grtz. mij.