Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 16:53
Herveld
Herveld is offline
hallo

ben sinds kort in het bezit van een p4, 3,0 GHZ
het vreemde is dat deze pc begint te piepen (ja lees het goed zo van piep, ..... piep, ...... ) wanneer er bijvoorbeeld een game word gespeeld, ook bij het branden van dvd's komt deze piep.
Ik ben ermee in de lokala pc winkel geweest en deze vertelde mij dat dit waarschijnlijk een warmte probleem ofzo was, zij raade mij ook aan om even 3dmark te draaien en wat denkje? piep.... piep.....

Ik twijfel zelf eraan of het een warmte probleem is deze pc staat de hele dag aan en dan komt er geen piep uit.

Mijn vraag is nu... wat denken jullie wat dit is??
Oud 02-02-2004, 17:12
Preaper
Preaper is offline
Warmte.
Oud 02-02-2004, 17:27
boehoe
boehoe is offline
Dat komt idd door de warmte....moet je je temp van de processor is in de bios checken
Oud 02-02-2004, 18:00
Herveld
Herveld is offline
JA... probleempje, fabrikant heeft bios wachtwoord ingesteld is er een stukje software???
Oud 02-02-2004, 18:09
boehoe
boehoe is offline
De fabrikant heeft een bios wachtwoord ingesteld...dat lijkt me heel onwaarschijnlijk....

Maarja, dat wachtwoord kun je er wel afhalen...

Wil je je wachtwoord erafhalen, dat moet je ff in je moederbord boekje zoeken naar waar de Cmos jumper zit... die moet er af (doe dit nooit terwijl de stroom op de pc staat ) deze jumper moet er natuurlijk na de tijd weer op
kijk ook in de handleiding welke procedure je moet volgen i.v.m. de Cmos jumper.

Als dat niet lukt, kun je altijd nog de batterij van de cmos eruit en er weer in doen (doe ook dit niet met de stroom erop)

Als je een stukje software wilt installeren die de temp van je pc kan meten, moet ik eerste weten welk merk moederbord je hebt, en welke type.

Als je dit vertelt, kan ik misschien een linkje geven van een officieel meet programma voor je moederbord.

Als je dit niet weet kun je altijd SPEEDFAN nog installeren, hierbij moet je wel weten welke temperatuur die er staat van jou proccesor is (er staan namelijk meerdere temperaturen, meestal dan)
Oud 02-02-2004, 18:18
Herveld
Herveld is offline
Okeej ik had toevallig speedfan op de server staan komtie:

HD0: 52 graden
TEMP3: 53
TEMP1: 20
TEMP2:25

heb wel enig verstand van computers, had de pc voor me ouders vanwege pc-privé bla bla, bij een pcwinkel gekocht, (vandaar bios ww) maar had nognooit dit probleem meegemaakt!

Alvast bedankt!
Oud 02-02-2004, 18:27
boehoe
boehoe is offline
naja, je weet nooit of iemand veel of weinig kennis heeft van pc's, daarom ga ik altijd gelijk maar voor de duidelijke uitleg.

Zo te zien is temp3 de processor temp...

het is een acceptabele temperatuur, maar je bios zal wel zo ingesteld staan dat ie een melding geeft bij 50 graden...

Dus dan zou je de hele tijd met die irritante piep zitten.
Oud 02-02-2004, 18:29
Herveld
Herveld is offline
daar heb je helemaal gelijk in!

ik denk dat ik maar eens vriendelijk omdat wachtwoordje gaat vragen..
Want het openschroeven van de kast lijkt me garantie technish niet even slim!

in ieder geval bedankt!
Reageren

Regels voor berichten