Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 17:12
cchrizz
cchrizz is offline
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, naja probleempje, tis een probleempje als ik het er zelf naar maak natuurlijk.

Ik (22) ben hardstikke verliefd op een meisje van 14, het is andersom ook zo! we zijn echt hardstikke gek op elkaar.
Zij is qua gedrag en qua uiterlijk echt net 18 dus je zou
niet zeggen dat ze 14 is. We willen graag wat met elkaar
beginnen, maar kan dit? We zijn echt supergek op elkaar.

Thanx Chrizzie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 17:35
Verwijderd
hier zijn echt al gigantisch veel topics over geweest! Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken.

Maar ik zal je vraag proberen te beantwoorden.

Jij bent 22 en zij is 14. Officieel mag dit geloof ik niet. Het is ook een groot leeftijdsverschil, acht jaar is niet iets om zomaar weg te wuiven. En dat zij zich gedraagt als 18 doet helemaal niet ter zake: dat zegt iedereen als ze 14 zijn. Maar ze is waarschijnlijk net zo'n giebeltut als de rest van haar leeftijdsgenoten.

Maar het feit dat je je hier druk om maakt pleit wel voor je. Ik denk dat je het het beste kunt proberen. Verwacht wel problemen en vervelende opmerkingen. Haar ouders zullen er misschien niet blij mee zijn, wat ik me kan voorstellen. Maar als het echte liefde is (en m.i. kan dat op zich wel op 14-jarige leeftijd) dan komt dat wel goed.

Als het je geruststeld: een vriendin van me kreeg op haar 15e een relatie met een 22-jarige jongen. Ze zijn nu ruim 2 jaar bij elkaar. Het kan dus wel. Dat wil niet zeggen dat het bij jullie ook lukt, maar het kan wel.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:39
Gothic
Gothic is offline
Net alsof ze 18 is, prima, maar dat is ze niet.

Het mag niet. Als haar ouders jou aangeven ben je mooi de lul, ookal als zij het niet met haar ouders eens is. Zodra jij je tong in haar kleine mondje steekt ben jij hardstikke strafbaar...
Oud 02-02-2004, 17:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
JE bent evenveel de lul als je 18 zou zijn en zij 15...dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Wel met eventuele seksuele avances, dat is natuurlijk in zo'n relatie extra controverseel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:51
ZerO
ZerO is offline
Zij zit in de tweede en jij hebt misschien al een baan. Jullie zijn wel gek op elkaar maar je moet niet vergeten dat een relatie tussen 2 mensen die in twee totaal verschillende levensfase zitten erg moeilijk is. Nu ben je nog verliefd en kun je alles aan, zo voelt het maar straks nadat de vlinders weg zijn? Hoe bouw je met iemand van 14 een relatie?
Je kunt het proberen maar het zal niet makkelijk zijn. Jullie omgeving, ouders en vrienden zullen het niet zomaar accepteren.
Oud 02-02-2004, 17:58
13miss-anouk13
13miss-anouk13 is offline
heej chris
natuurlijk kan dat. ...als je egt van elkaar houd staat niets je toch meer in de weg ...en al helemaal niet als het julliej niet in de weg zit dat het zoveel scheelt ...ik vind dat het gewoon kan hor....kuz Anouk
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:08
Luna
Luna is offline
Citaat:
13miss-anouk13 schreef op 02-02-2004 @ 18:58:
heej chris
natuurlijk kan dat. ...als je egt van elkaar houd staat niets je toch meer in de weg ...en al helemaal niet als het julliej niet in de weg zit dat het zoveel scheelt ...ik vind dat het gewoon kan hor....kuz Anouk
Ik vind dat jou taalgebruik niet kan.
@TS: Als het goed voelt, waarom niet? Bedenkt wel dat waarschijnlijk zij een stuk minder levenservaring heeft dan jij.
Oud 02-02-2004, 18:16
Maarten
Maarten is offline
Als ik jou was zou ik wachten tot ze wat ouder is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:20
*Madel*
*Madel* is offline
Mijn vriend en ik schelen 6 jaar (hij is 22 en ik 16) en dat gaat prima. Het gaat er tenslotte om hoe iemand zich gedraagt en of je er een beetje fatsoenlijk mee kunt praten zonder dat hij of zij een kinderachtige giechelbui krijgt.

Ik vind niet dat je hoeft te wachten totdat zij ouder is en het gewoon eens moet proberen. Niks aantrekken van eventuele mensen die het beter denken te weten en van mening zijn dat 8 jaar verschil te veel is, want geloof me, als je echt van iemand houd maakt leeftijd niets meer uit...
Oud 02-02-2004, 18:25
Blues
Blues is offline
Try 't man, you ain't got nothin' to loose!

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:30
Verwijderd
Dude, ook al ziet ze eruit als achttien en gedraagt ze zich als achttien, ze is veertien. Als jij het vindt kunnen moet je het doen, maar ik vind het niet door de beugel kunnen. Om het anders te zeggen: als ik haar vader was zou ik ervoor zorgen dat je vervolgd werd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 02-02-2004 @ 19:20:
Mijn vriend en ik schelen 6 jaar (hij is 22 en ik 16) en dat gaat prima. Het gaat er tenslotte om hoe iemand zich gedraagt en of je er een beetje fatsoenlijk mee kunt praten zonder dat hij of zij een kinderachtige giechelbui krijgt.
Zij is nog even 2 jaar jonger en minderjarig en hij is strafbaar. Dat is in jouw relatie niet het geval.
Oud 02-02-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-02-2004 @ 19:30:
Zij is nog even 2 jaar jonger en minderjarig en hij is strafbaar. Dat is in jouw relatie niet het geval.
Hij is pas strafbaar wanneer haar ouders er tegen zijn en een goede reden hebben. (Of natuurlijk wanneer ze er zelf tegen is.)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-02-2004 @ 20:14:
Hij is pas strafbaar wanneer haar ouders er tegen zijn en een goede reden hebben. (Of natuurlijk wanneer ze er zelf tegen is.)
Volgens mij hoeft er geen goede reden voor te zijn, die is er nl al. Anders zou ook elke volwassene het met een klein kind van bv. 4 doen, dat kind zal wanneer hem/haar dat ik verplicht toch ook zeggen 'ik wilde het'. Tot je 16de (als ik me niet vergis), kan er gewoon aangifte van pedofilie gedaan worden. (Ofzo.)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:22
Faery
Faery is offline
Citaat:
13miss-anouk13 schreef op 02-02-2004 @ 18:58:
heej chris
Haha, en jij denkt met je uitgewoonde barst.
Oud 02-02-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
13miss-anouk13 schreef op 03-02-2004 @ 05:58:
heej chris

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH ..........stille periode............
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

damn nee dit meen je niet.. jij bent zeker die 14 jarige...

ik heb 1 woord.... PEDOFIEL .....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:28
snoodaard
snoodaard is offline
Als je motto 'Hoe dichter bij de 0..' is dan wel, anders zou ik het laten.
Oud 02-02-2004, 19:40
Charlottetje
Charlottetje is offline
Niets is voor 100% onmogelijk natuurlijk.

Ik ben zelf een beetje anti-leeftijdsgebrabbel, dus zou dit dan goed moeten keuren, maar dat doe ik niet zomaar.
Het is maar net hoe jullie met elkaar omgaan enzo.
Dit is toch echt iets dat je zelf zult moeten bepalen.
Als je echt twijfelt, NIET DOEN.
Als je niet twijfelt, alleen bang bent voor 'de buitenwereld', dan kun je het altijd rustig aan proberen natuurlijk.
Oud 02-02-2004, 19:50
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-02-2004 @ 19:30:
Voor de goede orde: Ik was 15 en hij 21 toen we een relatie kregen dus als je kijkt naar wat jij zegt waren we toen ook strafbaar bezig. Ik ben nog altijd van mening dat leeftijd er niets toe doet en dat als zij zich volwassen gedraagt ze samen best een volwassen relatie kunnen hebben. Het is wel dat hij altijd in z'n achterhoofd moet houden dat er 8 jaar tussenzit en dat goed moet realiseren. Maar jullie doen hier allemaal alsof hij god weet wat doet en hij is alleen maar verliefd hoor...
Oud 02-02-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 02-02-2004 @ 20:14:
Dan zou de strafbaarheid afhangen van de invulling van het begrip goede reden door de ouders? I think not. Je bent gewoon strafbaar als je seksuele handelingen verricht met iemand onder de zestien. Trust me on this one.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 19:30:
Dude, ook al ziet ze eruit als achttien en gedraagt ze zich als achttien, ze is veertien. Als jij het vindt kunnen moet je het doen, maar ik vind het niet door de beugel kunnen. Om het anders te zeggen: als ik haar vader was zou ik ervoor zorgen dat je vervolgd werd.
Ja, wat hij zei!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 20:55:
Dan zou de strafbaarheid afhangen van de invulling van het begrip goede reden door de ouders? I think not. Je bent gewoon strafbaar als je seksuele handelingen verricht met iemand onder de zestien. Trust me on this one.
Ik heb het niet over seksuele handelingen, maar over 'verkering'. (Een goede reden van ouders kan dus bv. seks zijn, of seksuele handelingen... of dat hij haar slaat... of weet ik veel wat.)

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 19:30:
Als ik die pa was stond ik met een honkbal knuppel voor de deur...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-02-2004 @ 21:17:
Als ik die pa was stond ik met een honkbal knuppel voor de deur...
Nee, geen knuppels! Gewoon á la Al Bundy!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 02-02-2004 @ 21:19:
Nee, geen knuppels! Gewoon á la Al Bundy!
Geld eisen zeker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 20:30
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Whaag schreef op 02-02-2004 @ 20:27:
Ach, gaan we gelijk weer met sjieke termen gooien jah? Je weet niet wat je zegt jongen. Ben je dan al gelijk een pedofiel als je ook maar verliefd bent op iemand die minderjarig is of waarmee je een aantal jaren scheelt? Sommige mensen hier trekken al conclusies voordat er uberhaupt iets is gebeurd...
Oud 02-02-2004, 20:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-02-2004 @ 21:26:
Geld eisen zeker
Nope. Gewoon de gozer in kwestie bij zijn kraag grijpen en een 'rondleiding' door het huis geven. "These are the stairs." *knalt jongen met z'n hoofd op de trapleuning* "This is the wall". *knalt jongen met z'n hoofd tegen de muur* "I'll let you out. Oops, almost forgot our door." *knalt jongen met z'n hoofd tegen de deur* "Bye" *werpt jongen zo ver mogelijk de voortuin in*

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:38
Auryon
Auryon is offline
Als je er echt allebei in gelooft moet je er gewoon voor gaan. Maar je zal ook moeten accepteren dat er altijd mensen in je omgeving zullen zijn die net zo onvolwassen zullen reageren zoals sommige mensen hier op het forum... Je moet je daar gewoon overzetten. Het zijn uiteindelijk niet zij die een relatie beginnen he. Het is jullie leven.

Niet iedereen kan verder kijken dan dat leeftijdsverschil. Het is gewoon niet meer zoals vroeger dat je volwassen bent op je 18de (of voor sommigen misschien zelfs nog 21 ). Wettelijk gezien is dat allemaal zo nog wel, maar is dat niet een beetje achterhaald? In een tijd dat de gemiddelde ontmaagdingsleeftijd ergens rond de 17 ligt... Men begint tegenwoordig gewoon veel vroeger te ontdekken.

Ok, maar de vraag ging dan ook nog eens helemaal niet over seks. Ze willen gewoon een relatie met elkaar. Niet iedereen is zo dat ze het eerste afspraakje meteen in bed duiken met elkaar hoor.... Sommigen mensen nemen nog rustig de tijd om elkaar eerst te leren kenne. Ik zou zeggen....ga ervoor
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 02-02-2004 @ 21:34:
Nope. Gewoon de gozer in kwestie bij zijn kraag grijpen en een 'rondleiding' door het huis geven. "These are the stairs." *knalt jongen met z'n hoofd op de trapleuning* "This is the wall". *knalt jongen met z'n hoofd tegen de muur* "I'll let you out. Oops, almost forgot our door." *knalt jongen met z'n hoofd tegen de deur* "Bye" *werpt jongen zo ver mogelijk de voortuin in*
And this is her mother

Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 05:49
love is life
love is life is offline
gewoon niet kijken naar leeftijd en wie maakt er zichnou druk om leeftijd als ie verliefd is?
Ga er gewoon voor...
Oud 03-02-2004, 06:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-02-2004 @ 21:05:
Ik heb het niet over seksuele handelingen, maar over 'verkering'. (Een goede reden van ouders kan dus bv. seks zijn, of seksuele handelingen... of dat hij haar slaat... of weet ik veel wat.)
Bij verkering hoort zoenen, en zoenen is het binnendringen van haar lichaam en dat mag niet.

Daarnaast heeft een jongen van 22 toch ook lusten...
Oud 03-02-2004, 07:09
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-02-2004 @ 07:51:
Bij verkering hoort zoenen, en zoenen is het binnendringen van haar lichaam en dat mag niet.
Waar de f*ck maken we ons allemaal hier zo druk over? Ja, dat heb je goed gezien, bij verkering hoort inderdaad zoenen. Maar heb je ook al eens van grenzen gehoord? Hij zal zelf ook heus wel snappen dat hij goed moet nadenken bij wat hij doet. Hij wordt hier nu afgeschilderd als een of andere viezerik terwijl hij alleen maar verliefd is hoor!!
Oud 03-02-2004, 07:36
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Haha, ik lach me een breuk om al die stoere jongens die roepen heel conservatief en hard op te treden wanneer het hun dochter zou betreffen. Ik hoop bij God dat jullie alleen zoons voortbrengen of geen kinderen krijgen.
Ik vind dat je naar de hele situatie moet kijken. Ik vind het vreemd als ouders bezwaar hebben ivm seks, wat maakt het nou uit of je kind seks heeft of niet? Zolang zij zich er goed bij voelt en er niet ongelukkig van wordt, lijkt me dat er geen probleem is. Wanneer twee mensen verliefd zijn en het leuk hebben samen is er toch niets aan de hand?
En voor al die strenge 'vaders' hier; je bent een betere vader wanneer je geeft om het geluk van je kind dan wanneer je enkel kijkt naar een leeftijd.
Oud 03-02-2004, 08:13
Verwijderd
Ik wens je veel plezier, maar je moet 2 dingen goed in je hoofd prenten
1) Als haar ouders het in hun hoofd halen om het er niet mee eens te zijn, en ze stappen naar de politie, kunnen ze je het leven heel zuur maken.
2) Onthoud dat ( het is meen ik al eens eerder gezegd) jullie zitten in totaal andere levensfasen, de kans dat het meisje nog veranderd, en zelfs in zeer korte termijn, is heel groot, en daarmee ook de kans dat jullie relatie geen lang leven beschoren is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Whaag schreef op 02-02-2004 @ 20:27:
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Het kan wel, het hoeft niet te lukken, maar het kan wel.
Persoonlijk snap ik niet wat er nou voor een 22jarige aan is om met een 14-jarig meisje te nemen, maar goed, zoals ik als zei... het kan.
Om nou meteen maar pedofiel te roepen is aardig kwetsend en bovendien niet waar. Pedofielen zijn verliefd op of willen seks met kinderen. Als je 14 bent, ben je niet echt een kind meer. Jong, ja, dat wel, maar niet echt een kind, lijkt mij. Dus denk eens een keer na voordat je wat roept.

En verder sluit ik mij aan bij trumpetlover.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:03
Verwijderd
Citaat:

Daarom schreef ik 'verkering' tussen aanhalingstekens.

En ja, een jongen van 22 heeft lusten, maar die kan hij - als hij het echt wil - best aan de kant zetten. Kon mijn vriend ook toen ik er nog niet klaar voor was.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2004 @ 10:03:
En ja, een jongen van 22 heeft lusten, maar die kan hij - als hij het echt wil - best aan de kant zetten. Kon mijn vriend ook toen ik er nog niet klaar voor was.
Same here.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:23
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:

Datzelfde geldt waarschijnlijk voor dat meisje van 14, maar dat ter zijde.

Wat ik me afvraag wat een gezonde jongen van 22 in vredesnaam ziet in een meisje van 14. Hoe kan je nou ooit een gelijkwaardige relatie krijgen met zo'n leeftijdsverschil? Zij maakt zich druk om wat ze morgen aan moet naar school en hoe je het woord beaucoup ook al weer schrijft. Jij werkt of studeert. Dat kan toch nooit een goed gesprek opleveren?

En ook al ziet ze er uit als 18, dat zegt nul komma nul. Meisjes zien er al vrij snel ouder uit, zeker op die leeftijd.

Begrijp me niet verkeerd: ik keur niet per definitie af, ik zet er alleen wel grote vraagtekens bij. Dat meisje begrijp ik wel: die vind het harstikke interessant, een vriend van 22. Maar jou snap ik niet, een meisje van 14. Dat is nog bijna een kind, ze heeft waarschijnlijk nog barbies op haar kamer staan.
Oud 03-02-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 03-02-2004 @ 08:36:
Haha, ik lach me een breuk om al die stoere jongens die roepen heel conservatief en hard op te treden wanneer het hun dochter zou betreffen. Ik hoop bij God dat jullie alleen zoons voortbrengen of geen kinderen krijgen.
Ik vind dat je naar de hele situatie moet kijken. Ik vind het vreemd als ouders bezwaar hebben ivm seks, wat maakt het nou uit of je kind seks heeft of niet? Zolang zij zich er goed bij voelt en er niet ongelukkig van wordt, lijkt me dat er geen probleem is. Wanneer twee mensen verliefd zijn en het leuk hebben samen is er toch niets aan de hand?
En voor al die strenge 'vaders' hier; je bent een betere vader wanneer je geeft om het geluk van je kind dan wanneer je enkel kijkt naar een leeftijd.
Conservatief, eerder een breuk met jou hippie opvattingen
Hoe vaak komt het nauw daadwerkelijk voor dat een 14 jarige weet wat ze echt wil, weet ze wel of ze echt verliefd is.
En wie zegt dat je als een vader niet om het geluk van je kind geeft. Wie zegt dat er geluk voorkomt uit een relatie met iemand die in een geheel andere levensfase zit? Zij begint pas op het gebied van relaties, en hij is alweer bijna toe aan een vaste relatie alla huisje autotje vastbaanje. Dat zal allemaal zeker de nodige spanningen opleveren, en daarover nadenken is absoluut niet slecht.
Trouwens krijgen wij hier straks weer iemand miepen die roept dat ze er nog niet aan toe was, bla bla ... etc.

Citaat:
Krummeltje schreef op 03-02-2004 @ 09:34:
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Het kan wel, het hoeft niet te lukken, maar het kan wel.
Persoonlijk snap ik niet wat er nou voor een 22jarige aan is om met een 14-jarig meisje te nemen, maar goed, zoals ik als zei... het kan.
Om nou meteen maar pedofiel te roepen is aardig kwetsend en bovendien niet waar. Pedofielen zijn verliefd op of willen seks met kinderen. Als je 14 bent, ben je niet echt een kind meer. Jong, ja, dat wel, maar niet echt een kind, lijkt mij. Dus denk eens een keer na voordat je wat roept.

En verder sluit ik mij aan bij trumpetlover.
Met 14 ben je gewoon simpelweg een kind dat graag oud wil doen, wat ook weleens puberteitsverschijnselen worden genoemd

Citaat:
martijn1985 schreef op 03-02-2004 @ 10:23:
Begrijp me niet verkeerd: ik keur niet per definitie af, ik zet er alleen wel grote vraagtekens bij. Dat meisje begrijp ik wel: die vind het harstikke interessant, een vriend van 22.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:15
merijn
merijn is offline
Ik denk dat alleen jullie kunnen beoordelen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat haar ouders er misschien niet zo heel blij mee zijn en dat je tegen dingen aanloopt die je met een leeftijdsgenote niet zo snel zou hebben. Denk er aan dat zij nog maar net begint met puberen he
Mijn zusje was veetien toen ze met haar vriend van 17 kreeg en ik merk dat ze er wel een stuk volwassener door is geworden. Het kan dus wel, maar het kost veel energie (naja, dat kost iedere relatie...)

Verder heb ik nog een extremer voorbeeld waarbij het ook werkte. Een meisje van net 16 met een jongen van 28. Ze zijn al meer dan 2 jaar samen.

Het kan dus allemaal wel he
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:15
G.T.C.
G.T.C. is offline
Dit onderwerp is ondertussen echt zo uitgekauwd

Maar ja, dat iedereen meteen begind over het feit dat het strafbaar is enzo vind ik echt onzin. JA, het is strafbaar maar volgens mij gebeurd daar in de praktijk nooit wat mee. De uitzondering daar gelaten natuurlijk. In mijn omgeving komt het iig ook vaak zat voor die grote leeftijds verschillen.

Ik zou alleen niet weten wat jij moet met iemand van 14. Bekijk je dagelijkse leven is. Zie jij jezelf wel met zo'n jong iemand normaal kunnen leven? Als je denkt aan de uitstapjes die je met je vrienden maakt, of die gezellige hang avonden.....past zij daar ook bij? Denk je echt dat ze in de gesprekken mee kan komen?

Je moet het uiteindelijk helemaal zelf beslissen maar ik als ik jou was toch is alle consequenties langs gaan. Je zal sowieso een hoop rot opmerkingen te verwerken krijgen en haar ouders krijg je misschien wel tegen je. Zulk soort dingen. Ben jijzelf daar wel tegen bestand? Is ze dat echt allemaal waard?!

Zo ja, dan zou ik zeggen "give it a go"
Oud 03-02-2004, 13:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-02-2004 @ 20:55:
wat wordt allemaal onder de term(en) "seksuele handelingen" bevangen dan?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:11
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-02-2004 @ 18:39:
Net alsof ze 18 is, prima, maar dat is ze niet.

Het mag niet. Als haar ouders jou aangeven ben je mooi de lul, ookal als zij het niet met haar ouders eens is. Zodra jij je tong in haar kleine mondje steekt ben jij hardstikke strafbaar...
Precies.
En een meisje van 14 kan qua gedrag nooit net 18 zijn. Misschien is het de manier waarop ze praat of zo, maar verder..
Oud 03-02-2004, 13:12
Nonna
Nonna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-02-2004 @ 14:06:
wat wordt allemaal onder de term(en) "seksuele handelingen" bevangen dan?
Handelingen waarmee sex wordt bedreven?
Oud 03-02-2004, 15:15
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nonna schreef op 03-02-2004 @ 14:12:
Handelingen waarmee sex wordt bedreven?
Ik denk dat de vraag is of bijvoorbeeld zoenen en strelen hieronder vallen..
Oud 03-02-2004, 15:40
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 03-02-2004 @ 14:11:
Precies.
En een meisje van 14 kan qua gedrag nooit net 18 zijn. Misschien is het de manier waarop ze praat of zo, maar verder..
Nouja, als ik de reacties van jongens van 18 hier op het forum lees, ben ik daar nog niet zeker van hoor. Je hoeft blijkbaar niet zo volwassen te doen om je voor te doen als iemand van 18.... Voorts is een meisje van 14 helemaal niet te vergelijken met een jongen van 14. Meisjes zijn nu eenmaal vroeger volwassen dan jongens. En ik spreek dan niet alleen over anderen maar ook over mijzelf....

Citaat:
Gauloises schreef op 03-02-2004 @ 12:01:
Hoe vaak komt het nauw daadwerkelijk voor dat een 14 jarige weet wat ze echt wil, weet ze wel of ze echt verliefd is.
Nou, stel dat het maar 1% kans is... Voor sommige mensen is dat voldoende om ervoor te gaan. Niet alle mensen bekijken liefde en verliefdheid zo rationeel hoor (perfecte leeftijd, perfecte lengte, perfecte gewicht, perfecte borsten,... )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nouja, als ik de reacties van jongens van 18 hier op het forum lees, ben ik daar nog niet zeker van hoor. Je hoeft blijkbaar niet zo volwassen te doen om je voor te doen als iemand van 18.... Voorts is een meisje van 14 helemaal niet te vergelijken met een jongen van 14. Meisjes zijn nu eenmaal vroeger volwassen dan jongens. En ik spreek dan niet alleen over anderen maar ook over mijzelf....

Ik begrijp niet helemaal wat jongens van 14 te maken hebben met de volwassenheid van meisjes van 14. Er wordt gesteld dat meisjes van 14 zich nooit als een meisje van 18 kunnen voordoen. Voorts vind ik het nogal flauw om te zeggen dat het kinderachtig is om een mening te geven, die niet met jouw beeld van de wereld overeenkomt.

Citaat:
Nou, stel dat het maar 1% kans is... Voor sommige mensen is dat voldoende om ervoor te gaan. Niet alle mensen bekijken liefde en verliefdheid zo rationeel hoor (perfecte leeftijd, perfecte lengte, perfecte gewicht, perfecte borsten,... )
Een perfecte partner heeft ontzettend weinig te maken met een rationele kijk op liefde.
Oud 03-02-2004, 16:03
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 03-02-2004 @ 16:52:
Ik begrijp niet helemaal wat jongens van 14 te maken hebben met de volwassenheid van meisjes van 14. Er wordt gesteld dat meisjes van 14 zich nooit als een meisje van 18 kunnen voordoen. Voorts vind ik het nogal flauw om te zeggen dat het kinderachtig is om een mening te geven, die niet met jouw beeld van de wereld overeenkomt.
En noem jij dat dan volwassen reacties om zomaar met termen als "pedofiel" te gooien naar een jongen die gewoon ontzettend verliefd is, en niet helemaal weet wat hij moet doen? Een beetje opbouwende kritiek is altijd leuker om te krijgen hoor. Wat niet wil zeggen dat je akkoord moet zijn, enkel een iets gefundeerdere mening zou die jongen meer helpen.

Citaat:

Een perfecte partner heeft ontzettend weinig te maken met een rationele kijk op liefde.
Ik zeg net dat je niet zo rationeel op liefde moet kijken. Niet alles moet perfect zijn om een perfecte relatie te hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:12
Fa Sai
Fa Sai is offline
Vind het goed dat je het niet 'maar normaal' vindt om als 22-jarige op een 14-jarige te vallen. Die zijn er ook nog.
Maar als ik eerlijk mijn mening mag geven vind ik dat het niet kan. Wat is er mis met een meid van je eigen leeftijd? En hoe kom je eigenlijk aan een meisje van 14?
Kijk, ik begrijp dat liefde blind is, maar in dit geval kan je haar beter in bescherming nemen tegen dingen waar ze hoogstwaarschijnlijk nog helemaal niet aan toe is. Als je echt om haar geeft dan. En als het 'meant to be' is, dan vinden jullie elkaar later wel weer, als ze ook volwassen is.
Dus, laten rusten zou ik zeggen!
Oud 03-02-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Auryon schreef op 03-02-2004 @ 16:40:
Natuurlijk is die kans er, maar hoe vaak komt dat voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten