Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 21:26
Verwijderd
Oké,

Tijdens het mentor uur van onze klas is nu al 3 keer een bepaalde docent (geschiedenis/aardrijkskunde) ter sprake gekomen. Dit vanwege zijn gedrag naar de klas toe en de werksfeer die hij hierdoor creeërt.

De bedoeling is dat er een gesprek komt met de klas en de docent waarin wij ons probleem naar voren brengen ZONDER dat hij ons in de rede valt, dit om te zorgen dat hij een keer naar óns luistert.

Heeft iemand ervaring met zo'n gesprek?
Ik moet het namelijk leiden

Ik hoop écht dat iemand tips heeft om zo'n gesprek te voeren of een ervaring daarmee heeft.

....

Eva

[ problemen met onze docent : hij legt onduidelijk uit, scheld leerlingen uit, pest, treitert, en is altijd weer bereid om je weer fijn de grond in te boren als je je vinger op steekt om iets te zeggen/vragen]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 21:42
professor2
professor2 is offline
mm ik heb een tijd geleden zon gesprek geleid het gaat nu veel beter alhoewel niemand hem ineens aardig vind
wa tje meot doen is
1 behalve ak leraar ook 1 of 2 andere leraren mee nemen metor en een neutrale leraar ofzo 1 tje waar je wel mee kan opschieten
2 zorg dathet niet een regen van klachten beschuldeging enzo voorts word maak er een gesprek van anders kotm de leraar in een soort beklaagden bankje en schiet je er niks mee op
ahoewel wij andersoort probelemen hadden denk ikdat je dit eht best kan doen die leraar meot zich gewoonreliseren dat hij iets aardiger kan doen zonder dat zijn ego gekrenkt is ofzo vraag het hem vriendelijk
ehmm zorg dat de kinderen die die leraar egt haten NIET mee gaan of maximaal 1tje anders gaat eht mis

nja veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:07
autodropje
autodropje is offline
Vragen of er meerdere leraren bij aanwezig kunnen zijn lijkt me een goed idee. Let erop dat je als leider een beetje neutraal bent, als leider ben je niet een partij die ergens voor of tegen is.
Oud 05-02-2004, 14:24
Verwijderd
ik heb ook een erge leraar,geschiedenis geeft hij
ik sta een 8 gemiddeld daarvoor dus hij kan over mijn prestaties niks zeggen,hij probeert ook altijd mensen die een "domme" vraag stellen de grond in te boren en dan spring ik er altijd even tussen en weet het meestal zo te praten dat de leraar zn excuses aanbiedt aan de leraar of knalrood word omdat ik hem (op een verbaal nette manier) flink beledigd heb
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:44
Verwijderd
ik ken dit ook, mijn eigen mentor laat ons aan ons lot over. We moeten bijv. alles zelf regelen. Daar hebben we toen over lopen klagen bij andere leraren. We kregen allemaal te horen, praat er met hem over.
Dus als ik jou was zou ik met een paar leerlingen naar hem toe gaan en uitleggen wat het probleem is.
Hopelijk komt het dan goed. Je kunt altijd nog naar de coöridinator toegaan om te klagen. Maar het wordt dan wel gelijk serieuzer
suc6
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:31
Jill-Oo
Jill-Oo is offline
Ey,
Ik heb een leraar die de heletijd naar me knipoogde,
superrrr goor!!! Hij zei : O, ik kan toch nooit boos op jouw worden ! Nu 3 maanden later , stuurt die me 2 keer naar het straflokaal!!!
gebeurd jullie zoiets oowk wel eens ?
Oud 07-02-2004, 17:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jill-Oo schreef op 07-02-2004 @ 18:31:
Ey,
Ik heb een leraar die de heletijd naar me knipoogde,
superrrr goor!!! Hij zei : O, ik kan toch nooit boos op jouw worden ! Nu 3 maanden later , stuurt die me 2 keer naar het straflokaal!!!
gebeurd jullie zoiets oowk wel eens ?
och meid, knipoogt ie naar je? wat goor zeg!

ontopic: ik zou proberen netjes te blijven. Wat hij ook zegt en hoe erg je frustraties ook zijn, wanneer jij in de aanval gaat zal hij dat ook doen en op die manier zul je dus nooit een goed gesprek krijgen. Als jij de leider van het gesprek bent, moet je er ook voor zorgen dat jouw partij zich dus een beetje inhoudt. Als je verlangt dat hij naar jullie luistert zonder jullie in de reden te vallen, zul je andersom ook naar hem moeten luisteren. Gaat een vriendin van je er dan tegen in, dan zul je diegene tegen moeten houden, zodat beide partijen de kans krijgen hun zegje te doen.
Oud 07-02-2004, 17:46
Jill-Oo
Jill-Oo is offline
Oud 12-02-2004, 18:05
Dennisss
Dennisss is offline
Op mijn school (VMBO ) hebben ze daar de volgende manier voor:

Ziek een leraar zolang mogelijk. In dit en vorig jaar hebben 3 (!!!) leraren ontslag genomen... En daarbij werd als een van de redenenen mijn klas genoemd. Zo hebben ze (Ik zeg 'ze' want ik doe niet mee aan dit idioot gedrag) bijvoorbeeld een keer de auto sleutels van een leraar gejat en deze 3 dagen later pas terug gegeven... Een keer een leraar over een tafel heen geflikkerd, en al wel 'tig keer de leraar bedreigd met: Ik maak je dood, laat je dood maken etc. etc...

Ik hoop dat dit niet nodig is bij jouw op school... En... Succes.

Groete Dennis
Oud 12-02-2004, 18:39
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dennisss schreef op 12-02-2004 @ 19:05:
Op mijn school (VMBO ) hebben ze daar de volgende manier voor:

Ziek een leraar zolang mogelijk. In dit en vorig jaar hebben 3 (!!!) leraren ontslag genomen... En daarbij werd als een van de redenenen mijn klas genoemd. Zo hebben ze (Ik zeg 'ze' want ik doe niet mee aan dit idioot gedrag) bijvoorbeeld een keer de auto sleutels van een leraar gejat en deze 3 dagen later pas terug gegeven... Een keer een leraar over een tafel heen geflikkerd, en al wel 'tig keer de leraar bedreigd met: Ik maak je dood, laat je dood maken etc. etc...

Ik hoop dat dit niet nodig is bij jouw op school... En... Succes.

Groete Dennis
Jeetje, dat is wel heel ernstig. Kun je daar niet iemand voor laten ingrijpen? Een leraar hoor je (hoe onaardig hij ook is) met respect te behandelen (hij hoort jou ook met respect te behandelen, dat ook). Als er problemen zijn moet je het uitpraten, er iemand bij halen of desnoods verdere stappen ondernemen (naar directie gaan van de school). Maar een leraar persoonlijk bedreigen vind ik een zeer ernstige zaak (wat mij betreft mogen die leerlingen gelijk geschorst worden)..
Oud 12-02-2004, 18:41
RomeoP
RomeoP is offline
Is het gesprek tussen jou en de héle klas? Waarbij jij als een soort gesprekleider bent aangewezen?

Nouja, probeer in ieder geval niet te aanvallend te zijn, want dan is de kans groot dat hij dan ook gelijk dichtklapt ofzo.

Gewoon iets positiefs zeggen, en dan het negatieve erachter. Maar probeer wel opbouwende kritiek te geven

Nouja, ik weet niet of je d'r wat aan hebt, heb het gelukkig nog niet zelf gehad, maar in ieder geval veel succes
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Dennisss schreef op 12-02-2004 @ 19:05:
Op mijn school (VMBO ) hebben ze daar de volgende manier voor: " blablal"
.. Daar wordt de sfeer alleen maar meer door verziekt en de leraar wordt er ook niet beter op (gaat niet beter lesgeven). Jullie zijn zo naar alle waarschijnlijkheid geen haar beter dan die leraren of nog erger. Dat je een keer een grote mond hebt, alla(), maar dat je spullen steelt, met de dood bedreigd etc.. Dat kun je toch niet maken?! Stap de volgende keer naar de mentor met z'n allen, of een leraar die je wel aardig vind en meldt de problemen om te kijken wat eraan gedaan kan worden. Als jou dit weinig aangaat, voel je dan niet 'aangesproken' btw

@eva; succes . 't meeste, zoniet alles, is al gezegd volgens mij. Nog wat, bedank 'm op het eind voor z'n toezeggingen oid beloof ook jullie medewerking.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:23
-Daniël-
-Daniël- is offline
uhm, ene Murad D. kan je misschien wel advies geven....

Oud 12-02-2004, 19:44
Bloompje
Bloompje is offline
Hoi,

een paar weken geleden hebben wij ook zo'n gesprek gehad over onze wiskundeleraar. Een aantal leerlingen waren naar onze afdelingsleider gegaan omdat hij mensen met dyslexie enz uitschold. Eigenlijk precies dezelfde redenen als bij jou.

Toen hebben we een keer tijdens de wiskundeles met onze afdelingsleider en lokatieleider gepraat. Onze leraar was er toen niet bij, zodat iedereen anoniem zijn verhaal kon doen. Ze hebben toen een gesprek met hem gehad en nu doet hij ook veel anders enz, het helpt wel. Maar ook alleen omdat de hele klas normaal doet.

Laatst zat de hele klas te kleppen, mijn vriendin zei iets tegen me en ik moest glimlachen. Roept hij door de les: "Margje, waarom zit je te lachen?" Ik: "Helene zei iets grappigs tegen me." (Helene is niet echt goed in wiskunde, wou naar andere wiskundeklas e.d. Moeder had contact opgenomen met school.) Mellema tegen Helene: "Ow, dus je zat gewoon te praten in mijn les. Ga je nou ook tegen je moeder zeggen dat de enge meneer iets tegen je gezegt hebt" Helene: "Nee hoor meneer, als u dat niet wilt" ( tegen mij) De volgende les was hij het gelukkig al vergeten

Naja, iig geval: Succes dermee
Oud 12-02-2004, 19:52
Co
Co is offline
ik had in de 1e en 2e ook van die foute leraren
nu heb ik weer 2 leraren die zo gemeen waren in de onderbouw, maar nu zijn ze wel relax
je moet proberen niet te kinderachtig te zijn.
en anders gewoon die kerel voor heel de klas voor lul zetten
als hij jullie in de zeik neemt, zeg gewoon rustig dat je vind dat hij een slechte leraar is, dat je mentor ervan weet. als hij je uitlacht, vraag je aan je klasgenoten of die hun ook willen laten merken dat die m niet mogen
dat staat die leraar met zn rug tegen de muur
oke, hij zal er geen nachten wakker van liggen, maar zal wel ff nadenken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:19
Dennisss
Dennisss is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 12-02-2004 @ 19:39:
Jeetje, dat is wel heel ernstig. Kun je daar niet iemand voor laten ingrijpen? Een leraar hoor je (hoe onaardig hij ook is) met respect te behandelen (hij hoort jou ook met respect te behandelen, dat ook). Als er problemen zijn moet je het uitpraten, er iemand bij halen of desnoods verdere stappen ondernemen (naar directie gaan van de school). Maar een leraar persoonlijk bedreigen vind ik een zeer ernstige zaak (wat mij betreft mogen die leerlingen gelijk geschorst worden)..
Ja klopt! ik zei ook al, kik ze van school! Is helaas niet gebeurd... Zelfs geen schorsing. Ik had halfverwege dat jaar ook al gevraagd of ik overgeplaatst kon worden omdat m'n punten achteruit gingen door dit debiele gedrag... Maar school voelde daar niks voor. Het ziekelijke is ook dat school niks aan deze problemen deed... HELEMAAL NIKS... Mijn school zuigt echt. Met zulke dingen hadden ze naar de politie gemoeten vind ik. aar ja... Niet gedaan dus
Oud 16-02-2004, 15:30
korfballer
korfballer is offline
nou ehhm zo min mogelijk...
Reageren

Regels voor berichten