Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 21:18
iRoel
iRoel is offline
Hoihoi.

Ik heb een dom broertje die de pincode van zijn telefoon drie keer verkeerd heeft ingedrukt. Echt een pannenkoek! Maarja, nu is ie zijn PUK code kwijt... Sorry hoor, maar dan ben je wel meer dan een pannenkoek... een pannenkoek met stroop ofzo.
Maarja, het domste komt nog. Hij heeft voor zijn Siemens A50 die hij met een T-mobile Prepaid heeft gekocht een nieuwe Simkaart van AH mobiel gekocht. Alleen heeft ie er geen rekening mee gehouden dat er een simlock op zijn telefoon zit... Hij kan dus niks met de nieuwe simkaart... Weet iemand hoe je een siemens a50 kan unlocken? Ik heb btw al een datakabel van mijn oude siemens c45. kan ik die daarvoor gebruiken?
Oud 05-02-2004, 21:41
Verwijderd
Ligt eraan wat voor datakabel je hebt. Is die a50 al 1 jaar oud? Dan gewoon ff je provider bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 22:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Na 1 jaar je provider bellen, of anders op de markt €10 betalen voor unlocken.

Unlocken is overigens 100% legaal, in Nederland althans. Dit door een rechterlijke uitspraak over ongeoorloofde klantenbinding. Sim-locks zijn dus eigenlijk illegaal/ongepast bevonen door de rechter. Het verwijderen hiervan is uitdrukkelijk door de rechter toegestaan.
Oud 06-02-2004, 22:33
Genesis
Genesis is offline
nou ja, wees eigenlijk maar blij dat er een simlock op zit, want dat is WEL de reden dat de provider je een redelijk goedkoop toestelletje kan leveren bij je pre-paid kaartje.. Als simlock verboden zou zijn, betaal je dus gewoon de volle prijs voor zo'n ding, en dat is over het algemeen het dubbele..

ontopic: gewoon op de markt ofzo.. is niet zo duur

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten