Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 18:38
Chandler
Chandler is offline
Ik wil er eentje kopen. En ik zat er over te denken om een Gamecube te kopen, marre ik heb veel gelezen dat hij erg kinderachtig is. Ik weet nou niet of ik dit moet geloven.

Ik zou die Gamecube kopen en niet de X-Box omdat hij goedkoper is. Maar er zit weer geen DVD op.

Is de X-Box waar DVD op zit, veel beter?
Oud 30-04-2002, 19:11
Energy!
Energy! is offline
ik zou gaan voor de Gamecube,
ik snap niet hoe ze erbij komen waarom het kinderachter eruit ziet.
misschien de kast en joystick (te veel kleuren)
maar de spellen zeker zijn echt zeer cool.

Nadeel is wel dat hij idd geen dvd heeft.
en De X-box had dacht ik iets meer hogere specs.

Maar de prijs ligt daar dan ook wel weer naar.

Nadeel van Xbox is> Belachelijk groot en Joystick houd heel irri vast.
Gamecube is relaxt klein en joystick houd relaxt vast.

Maar ja ik zou zowieso voor alle Nintendo® producten gaan, =)
(ik = nintendo fan, en ps en sega hater:)

Niet zo veel informatie gegeven, maar misschien heb je er TOCH nog wat aan :)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:30
Verwijderd
Persoonlijk zou ik gaan voor de X-Box. Deze biedt, voor zover ik het begrepen heb allemaal, verreweg 't meeste voor de toekomst.

Microsoft is een grote gast, véél groter dan Nintendo. Het budget is ook véél groter. Gezien Microsoft's positie in de PC-wereld hebben ze overal wel een paar vingertjes in de pap. En dat staat allemaal garant voor een beste flow aan games. En de gámes maken een console.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 23:10
D@mien
D@mien is offline
Ze zijn bij de X-doos 'vergeten' te melden dat je een speciale x-doos remote moet hebben om überhaubt DVDs te kunnen spelen...dus niet zoals bij de PS2 dattet ook met de controller kan, maar je moet een remote kopen van €49.95
Puur kijkend naar de Games zou ik ook voor de NGC gaan, omdat daar in mijn ogen veel coolere games voor komen (Resident Evil, Zelda, FF....)
Oud 01-05-2002, 04:21
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ze zijn bij de X-doos 'vergeten' te melden dat je een speciale x-doos remote moet hebben om überhaubt DVDs te kunnen spelen...dus niet zoals bij de PS2 dattet ook met de controller kan, maar je moet een remote kopen van €49.95
Puur kijkend naar de Games zou ik ook voor de NGC gaan, omdat daar in mijn ogen veel coolere games voor komen (Resident Evil, Zelda, FF....)
je moet ze eigenlijk beiden hebben .... de gamecube vanwege de klassiekers... en de 'nintendo' games die echt heeeel anders zijn dan ps2 en x-box games.. hoe dat komt weet ik niet.. maar iig anders ...en de x-box vanwege z'n dvd shit.. halo komende releases en z'n controller...
Oud 01-05-2002, 06:37
Naz
Naz is offline
ik zou een gamecube nemen, maar tis een moeilijke keus hoor, k speel al zolang met nintendo console (begon bij nintendo eindigd ,naja eindigd gaat door met gameboyadvanced en heb alles behalve gameboy pocket er tussen gehad) maargoed die keus is voor jou dus een stuk moeilijker,

Het goede bij de gc is dat je bijna de garantie hebt voor kwalitatief goede spellen met goede gameplay, Nintendo is een goed bedrijf dat al ene tijd meeloopt, er komen ook hele goede spellen voor deze cube aan.

De x-box heeft een war volwassener uiterlijk, het is meer een opgepompte ps2, de controler ligt extreem fijn in de hand en ook voor deze console komen hele goede spellen uit, maar ik denk, persoonlijk qua gameplay tog "mindere" spellen dan bij de GC

ik zou niet kunnne gamen zonder de echte nintendo games zoals supersmash bros zelde DK mariogames etcmaar daarnaast komen er ook nog eens hele "volwassen" spellen voor de cube uit. tja tis ur choice, beide hebben e goed kantn, tis maar wat je liever hebt
Oud 01-05-2002, 19:23
Verwijderd
x-boxz spellen en gc spellen zijn totaal verschillend..

GC=meer arcade-achtige spellen..

x-box is complexer, en meer pc-achtig

alleen moet ik er wel bijzeggen dat er nix mis is met pc spellen...

sterker, voor spellen met echte diepgang moet je toch echt bij de pc wezen... neit dat de consoles ze niet hebben maar de pc heeft er meer...

en ik-doos slaat een brug tussen de werelden: iets wat de 1 als een + ziet en de pc hater als een -.....

ik zeg: fuck de vooroordelen en koop ze beiden als je het geld hebt...

persoonlijk denk ik dat je dan helemaal goed zit
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Energy! schreef:
Nadeel van Xbox is> Belachelijk groot en Joystick houd heel irri vast.
Gamecube is relaxt klein en joystick houd relaxt vast.
De xbox heeft trouwens al een kleinere controller op de markt voor de personen met kleine handen.

Waarom is de xbox belachelijk groot? Een videorecorder is groter. Je zet 'em toch in de kast, niet midden op de vloer in de huiskamer?

Prijsverschil: er zit trouwens een harde schijf in de xbox die de groter ook veroorzaakt. Trouwens zeer handig voor savegames, hoef je niet telkens die memorycards te kopen.
Xbox heeft al meer spellen uit en er komen er een heleboel meer boeiende uit. GC nog niet echt veel vind ik, niet echt boeiende ook. Zelfs Mario heeft de release niet gehaald.

Enne goeie xbox games: Halo (duh), Dead Or Alive 3, James Bond (agent under fire), Amped, Project Gotham Racing & Jet Set Radio Future.

Kwordt er een beetje moe van dat al die anti-microsoft gastjes de xbox afkraken terwijl het een verdomd goeie machine is.

Owja, binnenkort kan je ook met de xbox online. Tests zijn al uit gevoerd en geslaagd dus dat zal niet lang meer duren. Breedband natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 07:27
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Energy! schreef:
Nadeel is wel dat hij idd geen dvd heeft.
en De X-box had dacht ik iets meer hogere specs.
Dat lijkt me geen nadeel, een dvd speler zit (lijkt mij) toch al op je computer (alsie niet te oud is).
Oud 03-05-2002, 11:26
Retarded
Retarded is offline
Aan de verkoopcijfers nu al te zien lijkt mij dat de Gamecube langer mee zal gaan...
Oud 03-05-2002, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Firebolt schreef:

Dat lijkt me geen nadeel, een dvd speler zit (lijkt mij) toch al op je computer (alsie niet te oud is).
ehm

"ik ga ff een dvd in mijn comp proppen en ff op dit 15/17 " beeldschermpje een film kijken

geloof je het zelf..

das gewoon een mooi alternatief voor als je de console op JE EIGEN KAMER zet en nog geen eigen dvd speler hebt...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 21:23
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Maar bij sommige modellen van de PS2 heb je perse een memory-card nodig om dvd's te kunnen bekijken. Ik ben het nummer vergeten, maar staat op de onderzijde en is iets met 3000.

En aangezien een memorycard even duur is als de remote voor de xbox, vind ik dit dus eigenlijk geen goed argument.

Meeste playstations die je nu koopt, hebben dus een memorycard nodig voor de dvd's.
Net een nieuwe levering gehad van de PS2 en die draait geen dvd's zonder zo'n card. Pas nog getest op verschillende modellen nadat een klant had geklaagd erover.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 21:50
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Athlon schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Maar bij sommige modellen van de PS2 heb je perse een memory-card nodig om dvd's te kunnen bekijken. Ik ben het nummer vergeten, maar staat op de onderzijde en is iets met 3000.

En aangezien een memorycard even duur is als de remote voor de xbox, vind ik dit dus eigenlijk geen goed argument.

Meeste playstations die je nu koopt, hebben dus een memorycard nodig voor de dvd's.
Net een nieuwe levering gehad van de PS2 en die draait geen dvd's zonder zo'n card. Pas nog getest op verschillende modellen nadat een klant had geklaagd erover.

Succes.
nou DAT is een naaistreek van PS2 ... auw auw
Oud 04-05-2002, 09:29
LB06
LB06 is offline
Molde de Xbox je DVD schijfjes niet?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 13:58
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Athlon schreef:

Succes.
Ik kan op mijn PS2 zonder memory ard DVDs kijken hoor...alleen voor de nieuwste versie van de DVD software heb ik mn Memorycard nodig....en ik zou liever een memorycard kopen, omdat je daamee ook spellen kan saven...op een remote niet..
Oud 04-05-2002, 14:24
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Molde de Xbox je DVD schijfjes niet?
Dat waren Beta-XBOXen

Ach...ze hebben beiden hun voor -en nadelen. Ik zou zeggen kijk naar de spellen die je het meest interesseren en koop dan die console...(ik heb de GC nu met Bloody Roar en Wave Race...)
Oud 04-05-2002, 15:43
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:

Dat waren Beta-XBOXen

Ach...ze hebben beiden hun voor -en nadelen. Ik zou zeggen kijk naar de spellen die je het meest interesseren en koop dan die console...(ik heb de GC nu met Bloody Roar en Wave Race...)
ik heb iemand anders horen zeggen dat dat alleen KON gebeuren als je de x-box op z'n kant zette.... maar dan ben je ook een drol ook.. x-box ziet er echt niet uit alsof je em op z'n kant kan zetten...
Oud 04-05-2002, 20:51
QT
QT is offline
UHM ff

WHAT THU FUCK maakt het uit dat de X-box groter is dan de game cube t kan mij dus weinig schelen als het maar in de kast kan ofzo of bij de tv kan staan en dat kunnen ze allebei

DUSS????
Oud 04-05-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:

ehm

"ik ga ff een dvd in mijn comp proppen en ff op dit 15/17 " beeldschermpje een film kijken

geloof je het zelf..

das gewoon een mooi alternatief voor als je de console op JE EIGEN KAMER zet en nog geen eigen dvd speler hebt...
*"propt" dvd-speler in zijn computer*
*legt kabeltje tussen tv-out van zijn videokaart en zijn tv*
*gaat op zijn tv een dvd kijken*

Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:26
ABrules
ABrules is offline
Gamecube ken je in het zwart kopen en dan ziet er zeer chillin uit dus vanaf der buitenkant heel wat vetter dan de Xbox en als je de line up van de Cube bekijkt en die van de Xbox echt wel die van de Cube.

Nintendo heeft wel een beetje de naam gekregen kinderachtig te zijn, maar dat valt heel erg reuze mee. Het is waar dat je op de N64 veel vrolijke spellen had, maar denk eens aan ZeldaOT of aan goldeneye echt vet relaxede spellen hoor en nu komt Nintendo wel van dat kiddyachtige af. Check bv. Resident Evil of Soul Calibur 2.

AAAAAh wat the heck I'm cubed and I am proud at it.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
Gamecube ken je in het zwart kopen en dan ziet er zeer chillin uit dus vanaf der buitenkant heel wat vetter dan de Xbox en als je de line up van de Cube bekijkt en die van de Xbox echt wel die van de Cube.

Dat maakt toch geen ruk uit...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:49
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Ik kan op mijn PS2 zonder memory ard DVDs kijken hoor...alleen voor de nieuwste versie van de DVD software heb ik mn Memorycard nodig....en ik zou liever een memorycard kopen, omdat je daamee ook spellen kan saven...op een remote niet..
Maar met de remote kun je wel alles vanaf je luie stoel bedienen op afstanden tot 5 meter...
En de XBOX slaat zijn saves al op de HD op. En btw: de remote is even duur als de memorycard.

En ik geef die € 50,- uit aan de remote voor mijn dvd's, en jij
geeft die € 50,- uit voor het opslaan van je games.

Zo zijn we er toch uit???
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 20:59
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Havock schreef:

ehm

geloof je het zelf..

't ligt er ook aan op welke TV je 'm wilt ansluiten. Als ik een X BoX zou kopen (k heb een CUBE ) dan zou ik hem op mijn eigen kamer zetten. En wat toevallig, de TV op mijn kamer is maar net iets groter als mijn beeldscherm op de PC, dus in mijn geval zou het weinig schelen
Oud 06-05-2002, 00:51
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Firebolt schreef:

't ligt er ook aan op welke TV je 'm wilt ansluiten. Als ik een X BoX zou kopen (k heb een CUBE ) dan zou ik hem op mijn eigen kamer zetten. En wat toevallig, de TV op mijn kamer is maar net iets groter als mijn beeldscherm op de PC, dus in mijn geval zou het weinig schelen
het leuke van een console is dat je hem zo makkelijk verplaatst.. 2 stekkertjes eruit... naar grote tv lopen.. aansluiten.. en hoppa.. daar is jeconsole MET dvd ... mijn svideokabeltje is niet 15 meter lang.. (helaas)
Oud 06-05-2002, 22:04
Verwijderd
Wat een gezeik allemaal.

Laat mij maar ff.

Het maakt niet uit wat het apparaat kan en zo, het gaat erom welke games erop uitkomen en hoe goed ze zijn EN welke je ook echt de moeite waard lijkt.

Mijn advies is: Wacht gerust een maandje af. Dan zie je wat er zoal is en kun je beter beslissen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:13
MaakUt
MaakUt is offline
je kan NU al kijken wat er over een maand is etc =/
Oud 06-05-2002, 22:15
knijtert!
knijtert! is offline
Als je gewoon af en toe speelt moet je voor de gamecube gaan...
Ben je een die-Hard gamer moet je gaan voor X-BOX

Niet geheel onbelangerijk moet je ook kijken welke games uitkomen voor welke computer... Want iedereen houd van ander genre.
Oud 14-05-2002, 22:28
Carn
Carn is offline
specs van xbox en gamecube verschillen, maar ze hebben allebei een paar hele coole features.......en trouwens........voor de prijs waar die dingen nu voor in de winkel liggen kan je ze allebei kopen

als je een dikke pc hebt met een geforce 3.....koop dan maar een gamecube.
Oud 15-05-2002, 14:01
Game-surfer
Game-surfer is offline
Koop gewoon de Gamecube

Trek u van geen enkele review iets aan, het is gewoon een feit dat de GC beter is dan de Xbox. Want de X-box heeft weinig games en op technisch vlak gaat er veel mis.
Oud 15-05-2002, 18:46
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Game-surfer schreef:
Koop gewoon de Gamecube

Trek u van geen enkele review iets aan, het is gewoon een feit dat de GC beter is dan de Xbox. Want de X-box heeft weinig games en op technisch vlak gaat er veel mis.
GC beter dan XBOX ?? waar haal je dat vandaan??
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:14
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Waarom leert niemand hier dat er geen betere console is...
het enige waar het om gaat zijn de spellen die ervoor uitkomen...
Oud 16-05-2002, 01:39
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Game-surfer schreef:
Koop gewoon de Gamecube

gamecube heeft minder games (toch? )
wat gaat er technisch mis?? ... nog veel ook?? wow... leg uit plz.

gamecube + x-box roeleert ... EN pc natuurlijk
Oud 16-05-2002, 02:00
Naz
Naz is offline
gamecube kan je connecten met je GBA, lijkt me opzicht wel cuwl
Oud 18-05-2002, 16:43
BendeBen
BendeBen is offline
dat over de kinderachtigheid slaat 3x nergens op
dat ligt er aan welk spel je koopt he?

op de PS bijv had je heus ook wel kinderachtige spellen hoor (die stomme dans dingen en parapatherapper ofzo ook allemaal blije kleurtjes en geluidjes)

misschien heeft nintendo er iets meer, maar wat maakt het uit?
gaat uiteindelijk om de gameplay, als het maar leuk is

donkere games zijn leuk
leuk is niet donkere games

GC heeft grootste launch line up ooit en de komende maand komen er nog eens 10 bij ofzo (oa SSBM!! )

en als je al een pc hebt die enigzins van deze tijd is moet je geen xbox kopen want ong alle spellen die op de xb uitkomen komen ook uit op de pc (niet gebaseerd op feiten maar leek mij logisch)
bij de cube is dat niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten