Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 17:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Weet iemand hoe je op de ACER Travelmate 240 series ACPI moet uitschakelen? Ik kan het in de BIOS niet vinden en heb het nodig om Linux te installeren. Spoed!
Oud 09-02-2004, 17:52
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
neem aan dat dit n.a.v. mijn post is. dan moet ik even zeggen, dat ik niet zeker weet of het daar uberhaupt aan ligt. maar ik heb vaak gelezen dat ACPI nog wel eens problemen geeft bij linux (zeker bij laptops dus)

edit: je kunt ook ff proberen bij mandrake install een optie als noacpi mee te geven, als dat mogelijk is.

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:54
Gimme more beer
Citaat:
Screaming Slave schreef op 09-02-2004 @ 18:52:
neem aan dat dit n.a.v. mijn post is. dan moet ik even zeggen, dat ik niet zeker weet of het daar uberhaupt aan ligt. maar ik heb vaak gelezen dat ACPI nog wel eens problemen geeft bij linux (zeker bij laptops dus)
Het schijnt te kloppen... Zag het overal staan, ook specifiek over deze laptop... Staat echt niet in de BIOS...
Oud 09-02-2004, 17:56
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
kheb mijn post ge-edit, mocht je het niet gezien hebben, dan bij deze.

edit: google geeft iets als acpi=off .
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:57
Gimme more beer
Citaat:
Screaming Slave schreef op 09-02-2004 @ 18:56:
kheb mijn post ge-edit, mocht je het niet gezien hebben, dan bij deze.
Hehe, niet gezien... Werkt dus niet...
Oud 09-02-2004, 22:18
Verwijderd
ik heb zelf SuSe Linux 8.3.. en als ik met mijn instalatie begin, staat er ergens dat ik moet aangeven of ik acpi wil uitschakelen of niet.. ik weet niet welke jij hebt.. maar kan best zijn dat het bij jou niet weergegeven word, misschien even kijken
het is maar een tip.. niet met zekerheid

Greet*z
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 02:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
ACPI is iets wat je OS wel of niet gebruikt. Je kunt wel Plug & Play OS op No zetten in je BIOS. Dan regelt je BIOS de resources voor PCI, etc.
Oud 10-02-2004, 12:05
Verwijderd
ACPI is (o.a.) een stuk powermanagement. Dus wanneer je in je BIOS alles wat daar enigszins lijkt disabeled zou je een heel eind moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:56
Gimme more beer
Citaat:
Dobermann schreef op 10-02-2004 @ 13:05:
ACPI is (o.a.) een stuk powermanagement. Dus wanneer je in je BIOS alles wat daar enigszins lijkt disabeled zou je een heel eind moeten komen.
Zoals ik al zei, in de BIOS staat niets wat ook maar enigszins te maken heeft met ACPI...

Screaming Slave heeft me overigens al wel wat verder geholpen. Ik heb nu in de verwijzing van vmlinuz.config iets toegevoegd (of gewijzigd) als acpi=off... Hij begon namelijk na het met de 2.2 kernel geinstalleerd te hebben de 2.4 kernel te starten...

Rare distro, blij dat ik debian heb
Oud 11-02-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-02-2004 @ 16:56:
Zoals ik al zei, in de BIOS staat niets wat ook maar enigszins te maken heeft met ACPI...
Mh, ok. Dacht dat je misschien specifiek zocht naar "ACPI".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten