Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 22:24
Verwijderd
een tijd geleden is er bij mij uitgekomen dat er door veel mensen gefraudeerd is bij handelingsdelen. De maatregelen waren vierkanteroosters, zitten blijven en anw overdoen.
Uiteindelijk is het nog mar 1 dag geworden maar bij herhaling is het officieel.

hoe gaat dat bij jullie op school?
Ik weet wel dat mijn sgool dr errug streng in is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 22:26
Balance
Balance is offline
Ze dreigen elke keer met grote gevolgen, maar het komt er op neer dat het 'door de vingers' wordt gezien of dat mensen hun handelingsdeel opnieuw mogen maken (al dan niet in de lesvrije week).
Oud 10-02-2004, 07:36
Verwijderd
Handelingsdeel onvoldoende ---> Herkansen
Handelingsdeel niet ingeleverd ---> geen rapport en aan het einde van het jaar in orde maken
Heb je dat nog niet gedaan aan het einde van het jaar ---> blijven zitten

Bij een 2x onvoldoende of een niet-ingeleverd handelingsdeel krijg je geen herkansing voor de eerstvolgende SE-week.

Zo is het in theorie, in de praktijk zijn ze wel wat soepeler.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 10-02-2004 @ 08:36:
Handelingsdeel niet ingeleverd ---> geen rapport en aan het einde van het jaar in orde maken

Bij een 2x onvoldoende of een niet-ingeleverd handelingsdeel krijg je geen herkansing voor de eerstvolgende SE-week.

Oh ja, wij moeten ook een herkansingsbriefje inleveren als je je handelingsdeel te laat inlevert. Je hebt 5 herkansingen per jaar, dus 5x te laat = niks herkansen het hele jaar.
Oud 10-02-2004, 14:02
Jarahh
Jarahh is offline
Veel gezeik ... maar geen echte maatregelen.
Oud 10-02-2004, 14:16
desiree1986
desiree1986 is offline
Als een handelingsdeel voor de repetitieweek niet in orde is --> volgende keer geen herkansing. Dit wordt ook wel gedaan, heb t es meegemaakt, was niet helemaal terecht maar ok. Ik sta er prima voor dus t maakt me niet meer uit.
Oud 10-02-2004, 18:03
Stefanie
Stefanie is offline
Bij ons mag je een handelingsdeel net zo vaak opnieuw doen totdat hij voldoende is. Het kost je dus geen herkansingen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:06
Verwijderd
Ze zijn best wel streng bij ons op school met hdd.. als je voor al je hdd niet voldoende staat voor de tentamenweek verlies je het recht op herkansing voor het vak waar je een onvoldoende hdd voor hebt..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:22
Liss
Liss is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 10-02-2004 @ 08:36:

Bij ons hetzelfde
Oud 10-02-2004, 18:30
The0
The0 is offline
Je moet wel flnk wat flikken willen ze je echt geen examen laten doen hoor, en eigenlijk ook nog wel 'na gepakt worden nog een keer', want de eerste keer gebeurd er eigenlijk nooit iets.
Oud 10-02-2004, 21:49
Verwijderd
jullie hebben het allemaal over te laat inleveren, maar ik bedoel frauderen. van elkaar overnemen en letterlijk van internet inleveren. wat wordt en dan bij jullie op school gedaan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:27
Verwijderd
Ze zijn bij ons echt niet zo streng geloof ik, tenminste: ik heb er nog nooit gezeur over gehoord eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:11
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Het zit bij mij op school zo dat als je een handelingsdeel te laat inlevert je achterna gezeten wordt door een 'troubleshooter' oftewel je wordt opgebeld en dan vragen ze waar je handelingsdeel blijft, vervolgens wordt er een nieuwe inleverdatum geprikt en als hieraan niet voldaan wordt is men verplicht om op school in het OLC de hele dag hieraan te werken totdat het in orde is en dan pas mag men weer lessen volgen. (klinkt best leuk toch ?)

Mocht het aan het einde van het schooljaar nog handelingsdelen geven die je om de een of andere reden niet ingeleverd hebt dan krijg je een brief thuisgestuurd waarop staat dat je niet over kunt gaan als je het handelingsdeel niet inlevert.

Sommige handelingsdelen moeten trouwens per se ingeleverd worden anders mag je niet deelnemen aan het schoolexamen voor dat vak.

Alleen laatst hoorde ik weer dat handelingsdelen vanaf dit jaar niet meer meetellen voor overgaan of niet, misschien versoepeling?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:18
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb werkelijk geen id.
Oud 12-02-2004, 17:26
Breg
Breg is offline
bij mij op school zijn veel handelingsdelen afgeschaft: geen luisteren/lezen meer voor frans/duits, geen engels boekverslagen meer, nog maar 4 nederlands boekverslagen over 3 historische boeken en 1 dichtbundel (moet trouwens wel nog steeds gewoon 12 boeken lezen). Vind het wel een vooruitgang
Oud 12-02-2004, 17:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-02-2004 @ 22:49:
jullie hebben het allemaal over te laat inleveren, maar ik bedoel frauderen. van elkaar overnemen en letterlijk van internet inleveren. wat wordt en dan bij jullie op school gedaan?
bij duits hebben we wel eens met 12 man hetzelfde ingeleverd. Toen moesten we allemaal op het matje komen bij de directeur en zeggen hoe en wie het gemaakt had. Maar door een goede afspraak (met z'n allen: in tussenuur blabla), vertelde iedereen hetzelfde verhaaltje en was er niks aan de hand

Ook is d'r wel eens ontdekt dat er dingen van internet waren gehaald. Bij een PO betekent dat een 1. Bij een handelingsdeel moet je het meestal gewoon overmaken of overmaken + een extra opdracht.
Oud 12-02-2004, 19:49
professor2
professor2 is offline
voor iedere periode 2 herkansingen handelings deel voor eid periode niet ingeleverd 1 herkansing kwijt eind van het jaar nog niet zitten blijven fraude is gewoon over maken tenzij de periode is afgelopen dan raak je een herkansing kwijt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:21
Verwijderd
Ze gaan niet bij elk verslag controleren of er gefraudeerd is maar mochten ze er wel achter komen, door wat voor een manier dan ook dan laten ze het niet ongestraft. De straf verschilt geloof ik wel per docent, de een zegt bv.; 'voor deze keer mag je het gewoon over doen maar bij de volgende keer geef ik je meteen een 1 en kost het je een herkansing' Maar sommige docenten zullen ook wel meteen een herkansing eisen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten