Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 21:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De titel is wel heel erg grof, maar ik denk dat het echt zinvol is om hierover te beginnen. Vandaag heb ik het weer enkele keren in een discussie en ook op de TV horen langskomen.

Op het moment dat een buitenlander in Nederland komt is het simpelweg zo (zeker gezien vanuit de moslimcultuur) dat er een enorme hoeveelheid vrijheid op die mensen afkomt. Of het logisch is of niet, in een aardig aantal gevallen gaan deze mensen zich dan veel te vrij gedragen. Zo vrij, dat het zelfs volgens Nederlandse opvattingen te ver gaat. Dan denk ik dus aan criminaliteit, etc. Dat zou misschien een klein deel van de oorzaak kunnen zijn voor het licht opvallende verschil in procentuele criminaliteit vergeleken tot autochtonen.

Hoe los je zoiets op? Hoe had men het misschien beter kunnen doen? Is het dan echt hun schuld?

Daarnaast is het zo, en dan kom ik dus terug op die titel, dat op het moment dat je mensen dus in zo'n hoekje gaat stoppen, ze heel erg terugvallen op hun eigen cultuur. Daar ben ik echt van overtuigd. Dat kan zich uiten in religie, maar ook in tal van andere zaken. Vanavond zei iemand bij een programma dat ik en mijn ouders toevallig zaten te kijken "De joden waren nooit zo joods als in de 2e wereldoorlog" en ik denk dat die vergelijking hier best te maken valt. Want er is wel degelijk sprake van een kloof en misschien zelfs ergens wel onderdrukking (denk aan Marrokanen die een disco niet meer inkomen, zie je de link met de joden?)...

Ik zou dus graag dit als los topic willen stellen en ik wil geen discussie over "het allochtonenprobleem" opzich, maar ik wil de oorzaak blootleggen en misschien het begrip voor de situatie wat verbreden. Ik heb nl. niet het idee dat iedereen weet wat het probleem nou is!
Oud 10-02-2004, 21:22
Skyrise
Skyrise is offline
euhm,... niet vergelijken met de Joden in de tweede wereldoorlog please. Die Joden, daar hebben we et nou wel mee gehad.

Ik vind wel dat mensen inderdaad in hokjes worden gepropt en zich daar dan ook naar gaan gedragen.
Integreren (wat nu het probleem is dus) lukt alleen als dat van twee kanten gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ben ik nu de enige die er ziek van wordt dat je geen krant of tijdschrift kunt openslaan, geen tv of radio kunt aanzetten en geen Internet-pagina op kunt starten, zonder dood gegooid te worden met 'de problemen rond allochtonen'?? (De media-aandacht bedoel ik dus) Kunnen we niet gewoon met z'n allen afspreken om een week rust in te lassen ofzo? (Niks tegen dit specifiek topic hoor)

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
MarkB schreef op 10-02-2004 @ 22:24:
Ben ik nu de enige die er ziek van wordt dat je geen krant of tijdschrift kunt openslaan, geen tv of radio kunt aanzetten en geen Internet-pagina op kunt starten, zonder dood gegooid te worden met 'de problemen rond allochtonen'?? Kunnen we niet gewoon met z'n allen afspreken om een week rust in te lassen ofzo? (Niks tegen dit specifiek topic hoor)
ik word wel van meer dingen moe (idols bijvoorbeeld), maarja heb het maar geaccepteerd.

Ik ga niet collectief het allochtonenprobleem proberen op te lossen. Ik zie het als mensen, beoordeel ze als mensen en ga met ze om als mensen. Of ik ze mag of niet hangt af van de omgang met hen en niet het klerutje dat hun ouders hadden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 22:29:
ik word wel van meer dingen moe (idols bijvoorbeeld), maarja heb het maar geaccepteerd.

Ik ga niet collectief het allochtonenprobleem proberen op te lossen. Ik zie het als mensen, beoordeel ze als mensen en ga met ze om als mensen. Of ik ze mag of niet hangt af van de omgang met hen en niet het klerutje dat hun ouders hadden.
Ben ik met je eens. Ik bedoelde dan ook: de media-aandacht er omheen; niet de mensen zélf, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:51
Akites
Akites is offline
Ik zat laatst in de bus. Het werd drukker, op een gegeven moment waren de plaatsen bezet, mensen moesten staan. Toch bleef er één plaats leeg: naast een marokkaanse man.

Dit soort dingen zijn typerend. Vind je het gek dat die mensen zich hier niet op hun gemak voelen? Er zijn hier twee partijen die moeite hebben met integratie.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:52
Verwijderd
Heel simpel en niemand durft het te zeggen:

De meeste allochtonen hebben hele andere normen en waarden dan wij hier in Nederland. Of je dat nou leuk vind of niet! Heeft niks met racisme te maken maar dat is gewoon zo!

Nederland had dat dus al bij de 1e gastarbeiders duidelijk moet maken hoe wij hier met elkaar omgaan.

*rechten van de vrouw
*omgang met dieren (ritueel slachten)
*groepsvorming
*gezag

etc etc.

Dat hebben wij niet gedaan en dus zijn de mensen hier zoals zij zijn! En dat gaat heel vaak niet zo goed samen met onze cultuur. Daar kan je nu eenmaal niks aan doen.

Het enige waar ik mij wel over boos maak is dat als wij op vakantie gaan naar bepaalde arabische landen (of delen v/e land) verplicht zijn ons te houden aan HUN waarden en normen. Je zou daar niet nooit met een andere man mogen zoenen (kben Hetero hoor hahaha) of met je vrouw op straat gaan zonder een sluier etc. Dus dan is het wel een beetje vreemd dat zij zich niet houden aan onze waarden en normen ...

Maar ja, je kan integreren tot je een ons weegt. Sommige mensen staan er open voor en lukt het ook maar een grote groep kan nooit bij ons in de westerse wereld passen omdat ze gewoon anders zijn! Dat is niet erg maar wel vervelend als ons dagelijks leven daar steeds meer door beïnvloed word!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:59
Verwijderd
Wij zijn de schuld? Wie zaten hier nu eerst?

Conditio sine qua non he
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:06
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2004 @ 22:59:
Wij zijn de schuld? Wie zaten hier nu eerst?

Conditio sine qua non he
Een turk van 23 jaar oud, die in nederland geboren is, was hier altijd nog eerder dan jij.
Oud 10-02-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:06:
Een turk van 23 jaar oud, die in nederland geboren is, was hier altijd nog eerder dan jij.
Zodra die Turk zich als Nederlander gedraagt noemt ook niemand hem meer allochtoon en maakt niemand een probleem van hem.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:11
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2004 @ 23:07:
Zodra die Turk zich als Nederlander gedraagt noemt ook niemand hem meer allochtoon en maakt niemand een probleem van hem.
Hoe gedraag je je als nederlander? Ik ben net als jij een nederlander (neem ik aan) maar wij gedragen ons vast niet hetzelfde (neem ik aan). En je maakt mij niet wijs dat je een allochtoon pas allochtoon noemt als hij zich slecht gedraagt. En anders is het een nederlander?
Oud 10-02-2004, 22:18
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Ikedea schreef op 10-02-2004 @ 22:52:
Het schijnt dat de islamitische manier van slachten beter is dan onze westerse kogel-door-de-kop-methode. Lees hier de voorwaarden voor het slachten volgens de islam http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm#52
Oud 10-02-2004, 22:18
mosterd
mosterd is offline
Citaat:
Heel simpel en niemand durft het te zeggen:

De meeste allochtonen hebben hele andere normen en waarden dan wij hier in Nederland. Of je dat nou leuk vind of niet! Heeft niks met racisme te maken maar dat is gewoon zo!

Nederland had dat dus al bij de 1e gastarbeiders duidelijk moet maken hoe wij hier met elkaar omgaan.

*rechten van de vrouw
*groepsvorming
*gezag

etc etc.

Dat hebben wij niet gedaan en dus zijn de mensen hier zoals zij zijn! En dat gaat heel vaak niet zo goed samen met onze cultuur. Daar kan je nu eenmaal niks aan doen.

Het enige waar ik mij wel over boos maak is dat als wij op vakantie gaan naar bepaalde arabische landen (of delen v/e land) verplicht zijn ons te houden aan HUN waarden en normen. Je zou daar niet nooit met een andere man mogen zoenen (kben Hetero hoor hahaha) of met je vrouw op straat gaan zonder een sluier etc. Dus dan is het wel een beetje vreemd dat zij zich niet houden aan onze waarden en normen ...

Maar ja, je kan integreren tot je een ons weegt. Sommige mensen staan er open voor en lukt het ook maar een grote groep kan nooit bij ons in de westerse wereld passen omdat ze gewoon anders zijn! Dat is niet erg maar wel vervelend als ons dagelijks leven daar steeds meer door beïnvloed word!
in turkije wel hoor
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:21
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
mosterd schreef op 10-02-2004 @ 23:18:
in turkije wel hoor
Ik heb begrepen dat mannen in arabische landen vaak hand in hand of gearmd lopen, dat schijnt een hele normale omgangsvorm te zijn tussen mannen, gewoon uit vriendschap.
Oud 10-02-2004, 22:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:18:
Het schijnt dat de islamitische manier van slachten beter is dan onze westerse kogel-door-de-kop-methode. Lees hier de voorwaarden voor het slachten volgens de islam http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm#52
dat heeft te maken met het leven van het beest, niet het doden van het beest.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:22
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 23:21:
dat heeft te maken met het leven van het beest, niet het doden van het beest.
hoe bedoel je? het stuk gaat over het slachten
Oud 10-02-2004, 22:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:22:
hoe bedoel je? het stuk gaat over het slachten
ik kreeg paragraaf 5.2 voor me neus:

5.2. Wat zegt Islam over het doden van dieren voor voedsel?

er zit nog meer onder, foutje. Hoe gaat het slachten bij zo'n islamitisch gebeuren? mes door keel? hoelang duurt het voordat je dood bent dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:24
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 23:23:
ik kreeg paragraaf 5.2 voor me neus:

5.2. Wat zegt Islam over het doden van dieren voor voedsel?

er zit nog meer onder, foutje
juist, 5.2.1 t/m 5.2.10
Oud 10-02-2004, 22:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:24:
juist, 5.2.1 t/m 5.2.10
edit edit edit!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:27
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 23:23:
Hoe gaat het slachten bij zo'n islamitisch gebeuren? mes door keel? hoelang duurt het voordat je dood bent dan?
Ja daar ben ik ook nog nooit bij geweest, ik weet wel dat moslims in nl hun schaap met het slachtfeest gewoon bij het abatoir afhalen, niet zelf slachten dus. Volgens mij moet degene die het beest slacht dat met een mes doen (dat het dier niet mag zien) en dan door de keel, in 1 keer.
Oud 10-02-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:18:
Mits GOED toegepast staat er! En ik denk niet dat een gemiddelde turk een cursus slachten heeft gehad om dat gezellig op het balkon van zijn flatje te doen ...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:30
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Het enige waar ik mij wel over boos maak is dat als wij op vakantie gaan naar bepaalde arabische landen (of delen v/e land) verplicht zijn ons te houden aan HUN waarden en normen.
Mag ik vragen hoe je daarbij komt en waarom de allochtonen in nl daar de dupe van zouden moeten zijn?
Oud 10-02-2004, 22:31
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Ikedea schreef op 10-02-2004 @ 23:29:
Mits GOED toegepast staat er! En ik denk niet dat een gemiddelde turk een cursus slachten heeft gehad om dat gezellig op het balkon van zijn flatje te doen ...
Dat mag ook helemaal niet, je haalt dat dier gewoon af bij een slachthuis! Op een paar gekken na die ergens een schaap uit een wei plukken, dat zijn uitzonderingen.
Oud 10-02-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:30:
Mag ik vragen hoe je daarbij komt en waarom de allochtonen in nl daar de dupe van zouden moeten zijn?
Wil jij dan beweren dat het niet zo is? In sommige arabische landen moet je echt oppassen. Nou waarom de sommige allochtonen in NL daar de dupe van zijn omdat zij zich weigeren aan te passen. Maar dat kan je ook eigenlijk niet aan hun vragen omdat ze anders zijn, een jarenlange andere achtergrond dan wij in die kouwe kak landje hahaha
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:34
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Ikedea schreef op 10-02-2004 @ 23:33:
Wil jij dan beweren dat het niet zo is? In sommige arabische landen moet je echt oppassen. Nou waarom de sommige allochtonen in NL daar de dupe van zijn omdat zij zich weigeren aan te passen. Maar dat kan je ook eigenlijk niet aan hun vragen omdat ze anders zijn, een jarenlange andere achtergrond dan wij in die kouwe kak landje hahaha
Geen geldig antwoord op mijn vraag, maar het klinkt zo algemeen dat ik het er maar bij laat zitten.
Oud 10-02-2004, 22:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:27:
Ja daar ben ik ook nog nooit bij geweest, ik weet wel dat moslims in nl hun schaap met het slachtfeest gewoon bij het abatoir afhalen, niet zelf slachten dus. Volgens mij moet degene die het beest slacht dat met een mes doen (dat het dier niet mag zien) en dan door de keel, in 1 keer.
de uiteindelijke dood is volgens mij bij de fabrieksmanier (kogel/pin door hoofd) minder erg dan bij de moslimslachtmanier(mes door keel)

MAar gaat dit niet heel erg off topic?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:34:
Geen geldig antwoord op mijn vraag, maar het klinkt zo algemeen dat ik het er maar bij laat zitten.
Aie, meneer voelt zich te goed hiervoor. Je kan niet ontkennen dat veel allochtonen een andere beleving van waarden en normen hebben dan wij westerse mensen. Dus dan kan je ook eigenlijk niet van ze verlangen om te integreren. Alleen het feit is wel dat wij ons moeten aanpassen in sommige landen als wij langskomen. En dat vind ik niet zo eerlijk! Kan je lang en kort over praten maar dat is toch wel een feitje!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:39
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 23:35:
de uiteindelijke dood is volgens mij bij de fabrieksmanier (kogel/pin door hoofd) minder erg dan bij de moslimslachtmanier(mes door keel)

MAar gaat dit niet heel erg off topic?
Ja iemand begon over ritueel slachten ivm integratie, maar ga maar weer snel ontopic.
Oud 10-02-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:39:
Ja iemand begon over ritueel slachten ivm integratie, maar ga maar weer snel ontopic.
Kgaf het enkel als een voorbeeld, maar evengoed bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:50
brinta
brinta is offline
Ik vind die omgang met dieren door autochtonen toch wel interessant om op in te gaan: bij veel allochtonen doet het verhaal de ronde dat Nederlandse vrouwen meer van hun hondje dan van hun man houden (pindakaas-anekdote enz).

Daarnaast heb ik begrepen dat de film Flodder een goede representatie is van het beeld dat veel allochtonen van Nederlanders hebben.

(voortaan zal ik weer voor mezelf spreken, kon het niet laten deze pumten aan de discussie toe te voegen )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:21:
Ik heb begrepen dat mannen in arabische landen vaak hand in hand of gearmd lopen, dat schijnt een hele normale omgangsvorm te zijn tussen mannen, gewoon uit vriendschap.
Nee, de reden dat alle moslims hier zo seksueel gefrustreerd zijn in hun omgang met vrouwen en zo'n grafhekel hebben aan homo's, is dat ze hun opgekropte en verwrongen seksuele driften niet kunnen uiten door te olieworstelen. Denk daar maar eens over na
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:59
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 10-02-2004 @ 23:50:
Ik vind die omgang met dieren door autochtonen toch wel interessant om op in te gaan: bij veel allochtonen doet het verhaal de ronde dat Nederlandse vrouwen meer van hun hondje dan van hun man houden (pindakaas-anekdote enz).

Daarnaast heb ik begrepen dat de film Flodder een goede representatie is van het beeld dat veel allochtonen van Nederlanders hebben.

(voortaan zal ik weer voor mezelf spreken, kon het niet laten deze pumten aan de discussie toe te voegen )
Nah, dan zijn ze toch slimmer dan dat ik dacht! Lijkt verdomd veel op gemiddeld nederland namelijk
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:13
brinta
brinta is offline
Wat precies lijkt verdomd veel op gemiddeld Nederland? De incestscenes van de 2 Kezen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:23
Verwijderd
Zouden jullie aub willen ophouden het woord allochtonen te gerbuiken, want de meeste allochtonen in dit land komen uit het westerse gebied en daar heeft niemand het over, iedereen doelt vooral op mensen die afkomstig zijn uit de niet westerse wereld.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 11-02-2004 @ 00:23:
Zouden jullie aub willen ophouden het woord allochtonen te gerbuiken, want de meeste allochtonen in dit land komen uit het westerse gebied en daar heeft niemand het over, iedereen doelt vooral op mensen die afkomstig zijn uit de niet westerse wereld.
niet westerse allochtonen dan?

Ik bedoel, allochtoon is allochtoon! Westers of niet!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef op 11-02-2004 @ 00:27:
niet westerse allochtonen dan?

Ik bedoel, allochtoon is allochtoon! Westers of niet!
Ja, maar als je om je heen kijkt zie je dat nooit iemand moelijkheden heeft met westerse allochtonen, terwijl dat de grootste groep is, in feite gaat het altijd over marrokaantjes
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:30
brinta
brinta is offline
Ja verdorie, die Engelsen moeten zich echt es gaan aanpassen! Het schijnt dat ze gevulde schapenmagen eten? Wat een achterlijke cultuur!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 00:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2004 @ 23:07:
Ohjawelhoor
Oud 11-02-2004, 00:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het schijnt tegenwoordig mode te zijn om de schuld van de integratieproblematiek bij de andere groep in de schoenen te schuiven. Ik blijf erbij: de schuld ligt aan beide kanten.
Oud 11-02-2004, 01:12
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Uitverkorene schreef op 10-02-2004 @ 22:51:
Ik zat laatst in de bus. Het werd drukker, op een gegeven moment waren de plaatsen bezet, mensen moesten staan. Toch bleef er één plaats leeg: naast een marokkaanse man.

Dit soort dingen zijn typerend. Vind je het gek dat die mensen zich hier niet op hun gemak voelen? Er zijn hier twee partijen die moeite hebben met integratie.
Precies, en nog erger:

Het zijn altijd de "buitenlands-uitziende" mensen die het meeste fatsoen hebben in de bus en direct opstaan voor oude mensen. Echt waar dat is me al zo vaak gebeurd. Terwijl alle withuiden in de bus lekker aso blijven zitten.

Citaat:
LaResistance schreef op 10-02-2004 @ 23:34: over Ikedea
Precies... heb ook al helemaal geen zin meer om op de generalisaties van Ikedea in te gaan. Wordt toch een wellis nietes gevecht waar hij een vies gevoel aan over houdt.
Denk er aub wel ff aan dat je mensen niet over een kam mag scheren en vooral het begrip allochtonen is wel HEEL erg moeilijk te definieren.

Citaat:
brinta schreef op 10-02-2004 @ 23:50:

Ja leuk... mooi verhaaltje maar gaat imho echt nergens over. De gemiddelde allochtoon heeft ECHT geen "flodder-beeld" van de Nederlanders. Dus... dat is net zo vooroordeel als dat wij alle buitenlanders zouden zien als uit die film Zoef Zoef Habibi....
(okee inderdaad de zeer bekrompen Nederlanders met oogkleppen zien allochtonen zo, maar de slimme NLs niet)

Citaat:
naam onbekend schreef op 11-02-2004 @ 01:46:
Het schijnt tegenwoordig mode te zijn om de schuld van de integratieproblematiek bij de andere groep in de schoenen te schuiven. Ik blijf erbij: de schuld ligt aan beide kanten.
precies.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 07:59
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Ikedea schreef op 10-02-2004 @ 23:36:
Aie, meneer voelt zich te goed hiervoor. Je kan niet ontkennen dat veel allochtonen een andere beleving van waarden en normen hebben dan wij westerse mensen. Dus dan kan je ook eigenlijk niet van ze verlangen om te integreren. Alleen het feit is wel dat wij ons moeten aanpassen in sommige landen als wij langskomen. En dat vind ik niet zo eerlijk! Kan je lang en kort over praten maar dat is toch wel een feitje!
Kan je me aub ook uitleggen wat voor beleving veel allochtonen hebben van waarden en normen.
Of noem eens een paar waarden en normen van allochtonen. (Komt niet alleen maar met die bullshit aan dat vrouwen minder zijn)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 08:31
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 11-02-2004 @ 08:59:
Kan je me aub ook uitleggen wat voor beleving veel allochtonen hebben van waarden en normen.
Of noem eens een paar waarden en normen van allochtonen. (Komt niet alleen maar met die bullshit aan dat vrouwen minder zijn)
wat al eerder is aangegeven dat de allochtonen niet met de vrijheid kunnen omgaan. Ook het te grote cultuurverschil is een groot probleem. Ik denk dat we het probleem moeten zoeken in de opvoeding: Ouders die bepaalde verwachtingen van jou verlangen welke niet naar Westerse maatstaven voldoen
Oud 11-02-2004, 08:58
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Wat voor vrijheid?? En ik denk ook dat het veel met opvoeding heeft te maken zowel allochtoon als autochtoon. Niet door verwachtingen maar geen goeie opvoedinge geven.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:37
Verwijderd
Nogmaals @ iedereen:

Je kan onmogelijk volhouden dat iedereen hetzelfde is. En dit bedoel ik absoluut niet racistisch want ik heb zelf best wel wat turkse en marrokaanse vrienden.

Er is een groep die zich weet los te vechten van hun ouderwetse opvoeding en de thuis geldende normen en waarden en er is een groep die dat niet doet/kan en dus altijd een buitenbeentje blijft in westerse landen zoals ook Nederland.

Hierbij is natuurlijk een feit dat integratie van 2 kanten moet komen en dat het ook belachelijk is dat er mensen zijn die niet naast een turk/marrokaan plaatsnemen en dat praat ik ook niet goed.

Maar een feit is, of je wil of niet, dat intergeren eigenlijk niet kan vanwege 2 punten;

*verschil van geloof
*Opvoeding: waarden & normen

En dat geven sommige van mijn vrienden ook toe. De meeste turken en marrokanen zien al hun land/oorsprongsgenoten als familie en zullen die ook sneller verdedigen etc. Nederlanders zijn daar veel te nuchter voor. Bij ons loopt al jaren het kerkbezoek terug en hebben helemaal geen heftige beleving van geloof. Mensen die de Islam volgen hebben dat meestal wel, en dat botst gewoon in de westerse wereld, of je wil of niet!

Maar dit is net zo een dispuut als dat het compleet belachelijk is dat heel europa het toelaat om in spanje stierenvechten goed te keuren. Vanwege cultureel erfgoed ...

En net zo min dat de paus niet goed wijs is met het niet stimuleren van condoom gebruik. Aan heel veel mensen is wel iets wat niet prettig is alleen een feit is dat de meeste (niet allemaal) mensen die de Islam beleiden daar heel intens mee bezig zijn, veel intenser dan wij nuchtere nederlanders dat aankunnen soms.

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:22
Verwijderd
Natuurlijk zijn er verschillen, die zijn er altijd, maar is er ook een probleem dat veroorzaakt word door die verschillen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:29
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 11-02-2004 @ 12:29:
Spoiler
sommigen zijn dat ook niet, nee
Oud 11-02-2004, 11:40
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Ikedea schreef op 11-02-2004 @ 10:37:
En net zo min dat de paus niet goed wijs is met het niet stimuleren van condoom gebruik. Aan heel veel mensen is wel iets wat niet prettig is alleen een feit is dat de meeste (niet allemaal) mensen die de Islam beleiden daar heel intens mee bezig zijn, veel intenser dan wij nuchtere nederlanders dat aankunnen soms.
Dat is denk ik ook het grote probleem van de Islam. Het gebrek aan secularisering bemoeilijkt de integratie, omdat veel allochtonen, met name van Islamitische komaf, niet kunnen of willen accepteren dat zij deze maatschappij niet louter naar Islamitische maatstaven tegemoet kunnen treden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:59
Verwijderd
Mijn Chinese vriendin zij laatste tegen me toen er twee bochels (gordijndragende koerdenvrouwen) voorbij kwamen: waarom passen ze zich niet aan als ze al zo lang in Nederland wonen?

Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:17
juno
juno is offline
Toen een op dat moment zo'n jaar of tien in nederland wonende chinese vriendin eindelijk een huis kreeg toegewezen, na jarenlang op de wachtlijst te hebben gestaan, vroeg ik of ze blij was met haar huis. "Nee", zei ze. "De buurt is niet goed, allemaal buitenlanders".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten