Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zat laatst in de bus. Het werd drukker, op een gegeven moment waren de plaatsen bezet, mensen moesten staan. Toch bleef er één plaats leeg: naast een marokkaanse man.
Dit soort dingen zijn typerend. Vind je het gek dat die mensen zich hier niet op hun gemak voelen? Er zijn hier twee partijen die moeite hebben met integratie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel simpel en niemand durft het te zeggen:
De meeste allochtonen hebben hele andere normen en waarden dan wij hier in Nederland. Of je dat nou leuk vind of niet! Heeft niks met racisme te maken maar dat is gewoon zo! Nederland had dat dus al bij de 1e gastarbeiders duidelijk moet maken hoe wij hier met elkaar omgaan. *rechten van de vrouw *omgang met dieren (ritueel slachten) *groepsvorming *gezag etc etc. Dat hebben wij niet gedaan en dus zijn de mensen hier zoals zij zijn! En dat gaat heel vaak niet zo goed samen met onze cultuur. Daar kan je nu eenmaal niks aan doen. Het enige waar ik mij wel over boos maak is dat als wij op vakantie gaan naar bepaalde arabische landen (of delen v/e land) verplicht zijn ons te houden aan HUN waarden en normen. Je zou daar niet nooit met een andere man mogen zoenen (kben Hetero hoor hahaha) of met je vrouw op straat gaan zonder een sluier etc. Dus dan is het wel een beetje vreemd dat zij zich niet houden aan onze waarden en normen ... Maar ja, je kan integreren tot je een ons weegt. Sommige mensen staan er open voor en lukt het ook maar een grote groep kan nooit bij ons in de westerse wereld passen omdat ze gewoon anders zijn! Dat is niet erg maar wel vervelend als ons dagelijks leven daar steeds meer door beïnvloed word! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
5.2. Wat zegt Islam over het doden van dieren voor voedsel? er zit nog meer onder, foutje. Hoe gaat het slachten bij zo'n islamitisch gebeuren? mes door keel? hoelang duurt het voordat je dood bent dan? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
MAar gaat dit niet heel erg off topic? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind die omgang met dieren door autochtonen toch wel interessant om op in te gaan: bij veel allochtonen doet het verhaal de ronde dat Nederlandse vrouwen meer van hun hondje dan van hun man houden (pindakaas-anekdote enz).
![]() Daarnaast heb ik begrepen dat de film Flodder een goede representatie is van het beeld dat veel allochtonen van Nederlanders hebben. ![]() ![]() (voortaan zal ik weer voor mezelf spreken, kon het niet laten deze pumten aan de discussie toe te voegen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel, allochtoon is allochtoon! Westers of niet! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het schijnt tegenwoordig mode te zijn om de schuld van de integratieproblematiek bij de andere groep in de schoenen te schuiven. Ik blijf erbij: de schuld ligt aan beide kanten.
|||||
Citaat:
Het zijn altijd de "buitenlands-uitziende" mensen die het meeste fatsoen hebben in de bus en direct opstaan voor oude mensen. Echt waar dat is me al zo vaak gebeurd. Terwijl alle withuiden in de bus lekker aso blijven zitten. Citaat:
Denk er aub wel ff aan dat je mensen niet over een kam mag scheren en vooral het begrip allochtonen is wel HEEL erg moeilijk te definieren. Citaat:
(okee inderdaad de zeer bekrompen Nederlanders met oogkleppen zien allochtonen zo, maar de slimme NLs niet) Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of noem eens een paar waarden en normen van allochtonen. (Komt niet alleen maar met die bullshit aan dat vrouwen minder zijn) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nogmaals @ iedereen:
Je kan onmogelijk volhouden dat iedereen hetzelfde is. En dit bedoel ik absoluut niet racistisch want ik heb zelf best wel wat turkse en marrokaanse vrienden. Er is een groep die zich weet los te vechten van hun ouderwetse opvoeding en de thuis geldende normen en waarden en er is een groep die dat niet doet/kan en dus altijd een buitenbeentje blijft in westerse landen zoals ook Nederland. Hierbij is natuurlijk een feit dat integratie van 2 kanten moet komen en dat het ook belachelijk is dat er mensen zijn die niet naast een turk/marrokaan plaatsnemen en dat praat ik ook niet goed. Maar een feit is, of je wil of niet, dat intergeren eigenlijk niet kan vanwege 2 punten; *verschil van geloof *Opvoeding: waarden & normen En dat geven sommige van mijn vrienden ook toe. De meeste turken en marrokanen zien al hun land/oorsprongsgenoten als familie en zullen die ook sneller verdedigen etc. Nederlanders zijn daar veel te nuchter voor. Bij ons loopt al jaren het kerkbezoek terug en hebben helemaal geen heftige beleving van geloof. Mensen die de Islam volgen hebben dat meestal wel, en dat botst gewoon in de westerse wereld, of je wil of niet! Maar dit is net zo een dispuut als dat het compleet belachelijk is dat heel europa het toelaat om in spanje stierenvechten goed te keuren. Vanwege cultureel erfgoed ... ![]() En net zo min dat de paus niet goed wijs is met het niet stimuleren van condoom gebruik. Aan heel veel mensen is wel iets wat niet prettig is alleen een feit is dat de meeste (niet allemaal) mensen die de Islam beleiden daar heel intens mee bezig zijn, veel intenser dan wij nuchtere nederlanders dat aankunnen soms. Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 09:39. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|