Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 21:32
Preaper
Preaper is offline
Omdat ik mezelf in een financiële crisis wil plaatsen, heb ik besloten om een PDA aan te schaffen. Ik wil deze zeker voor de volgende zaken kunnen gebruiken:
- Notities
- Agenda
- Data vervoeren

Ook zou het erg fijn zijn als ik dit ermee kon:
- (lange) verhalen schrijven
- MP3's afspelen
- (Lichte) games

Mijn oog is gevallen op de Asus MyPal A620 (1 2). Ik vroeg me alleen af of deze handschrift kan herkennen.
Helaas is de prijs wat aan de hoge kant. Hoger als 300euro wil ik echt niet gaan. 299euri kan dus nog nèt.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen? Tips, en/of ervaringen?
Oud 10-02-2004, 21:36
Martin
Martin is offline
Dell Axim zijn ook goede PDA's, ik zie dat ze de X5 niet meer hebben, maar de X3 lijkt me een waardige vervanger:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...duct=handhelds
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:48
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Martin schreef op 10-02-2004 @ 22:36:
Dell Axim zijn ook goede PDA's, ik zie dat ze de X5 niet meer hebben, maar de X3 lijkt me een waardige vervanger:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...duct=handhelds
Daar heb ik ook naar gekeken, maar ik heb hem afgekeurd omdat de processor trager is, en de prijzen zonder BTW zijn, en dus toch hoog.
Oud 10-02-2004, 21:51
Preaper
Preaper is offline
Deze ziet er ook erg goed uit:

http://www.pdashop.nl/product/2258

Een erg complete set, met case stylus en USB kabel.
De baterij gaat 12uur mee. Is dat als je hem 12u lang gebruikt, of 12u lang ongebruikt aan laat staan?
Oud 11-02-2004, 03:03
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Waarschijnlijk dat laatste.
Voor het gemak moet je eigenlijk bedenken of je genoeg zou hebben aan 6 uur.. Want de batterij wordt gaar op een gegeven moment (al dan niet door een brakke lader) of je zet je scherm op een hogere brightness ofzoiets...
Oud 11-02-2004, 08:45
Koen
Koen is offline
Ook al een Palm overwogen? Volgens velen een veel betere handschrift herkenning dan PPC's en tegenwoordig zeker zo multimediaal als PPC. Wil best wat voorbeelden noemen tenzij je al zeker weet dat 't een PPC moet worden, dan heeft dat namelijk weinig zin.

Lange verhalen schrijven kan ik je overigens wel afraden; tenzij je er een toetsenbord bij koopt oid.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 10:44
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-02-2004 @ 09:45:
Ook al een Palm overwogen? Volgens velen een veel betere handschrift herkenning dan PPC's en tegenwoordig zeker zo multimediaal als PPC. Wil best wat voorbeelden noemen tenzij je al zeker weet dat 't een PPC moet worden, dan heeft dat namelijk weinig zin.

Lange verhalen schrijven kan ik je overigens wel afraden; tenzij je er een toetsenbord bij koopt oid.
Met een Palm bedoel je het merk? Of is een palm een heel ander type?
Ik heb nie tvoor het merk Palm gekozen, omdat deze op PalmOS draait. Windows Pocket leek mij veel fijner. Maar ik wordt graag verbaasd door jouw voorbeelden .
Oud 11-02-2004, 10:46
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 11-02-2004 @ 04:03:
Waarschijnlijk dat laatste.
Voor het gemak moet je eigenlijk bedenken of je genoeg zou hebben aan 6 uur.. Want de batterij wordt gaar op een gegeven moment (al dan niet door een brakke lader) of je zet je scherm op een hogere brightness ofzoiets...
6 uur lijkt mij ook wel voldoende. Daar had ik al wel over gedacht. Of denk jij dat 6 uur te kort zou zijn?
Oud 11-02-2004, 10:49
Preaper
Preaper is offline
Omdat ik ook een nieuwe telefoon nodig heb, bedacht ik me net om een combinatie van PDA en telefoon aan te schaffen. Maar ik zie alleen het merk "Handspring" die dat biedt. Kennen jullie meer merken die ook telefoon/pda-combinaties hebben?
Oud 11-02-2004, 10:54
Koen
Koen is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 11:44:
Met een Palm bedoel je het merk? Of is een palm een heel ander type?
Ik heb nie tvoor het merk Palm gekozen, omdat deze op PalmOS draait. Windows Pocket leek mij veel fijner. Maar ik wordt graag verbaasd door jouw voorbeelden .
Wat denk je dat de nadelen zijn van PalmOS tov PPC? Denk namelijk dat je vol zit met vooroordelen, die misschien niet allemaal waar zijn.

De Tungsten E is bijvoorbeeld een erg mooie Palm. Kost zo'n 220, dus valt ruim binnen je budget. Ik denk dat je eens een Palm vast zou moeten houden om te proberen hoe dat werkt. Ik hoef zelf iig niks anders meer.

Sony heeft trouwens ook een aantal mooie PDA's. Draaien ook op PalmOS, ook het bekijken waard denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 10:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 11:49:
Omdat ik ook een nieuwe telefoon nodig heb, bedacht ik me net om een combinatie van PDA en telefoon aan te schaffen. Maar ik zie alleen het merk "Handspring" die dat biedt. Kennen jullie meer merken die ook telefoon/pda-combinaties hebben?
Dat doet idd alleen Handspring, vind ik zelf geen aanrader. De Palm functionaliteit van die dingen blijft vaak achter bij 'echte' PDA's die geen telefoon functionaliteit bieden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:18
Verwijderd
Palm heeft de Tungsten W die dat kan. http://www.pdashop.nl/product/2685

Verder heb je ook nog telefoons met pda-functie zoals de Sony Ericsson p900
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:56
CryptapiX
CryptapiX is offline
jammer dat je niet boven de 350 wil gaan
PALM tungsten T3 is echt verreweg beste palm die er is..
en als ik nu een PDA zou aanschaffen zou ik zeker voor de tungsten t3 gaan!
Oud 11-02-2004, 13:21
Koen
Koen is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-02-2004 @ 13:56:
Absoluut, maar het is ook de duurste. De Tungsten E is een mooi alternatief als je wat minder geld te spenderen hebt. En anders een Sony, die binnenkort ook weer wat mooie nieuwe modellen uitbrengt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:10
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-02-2004 @ 11:54:
Wat denk je dat de nadelen zijn van PalmOS tov PPC? Denk namelijk dat je vol zit met vooroordelen, die misschien niet allemaal waar zijn.

De Tungsten E is bijvoorbeeld een erg mooie Palm. Kost zo'n 220, dus valt ruim binnen je budget. Ik denk dat je eens een Palm vast zou moeten houden om te proberen hoe dat werkt. Ik hoef zelf iig niks anders meer.

Sony heeft trouwens ook een aantal mooie PDA's. Draaien ook op PalmOS, ook het bekijken waard denk ik.
Ik denk dat PPC mooier is, en betere programma's bevat(Zoals pocket- word, excel etc.). Ook denk ik dat meer mensen PPC gebruiken, waardoor de community daarvan groter is en er meer software en games voor te vinden zijn.
Maar waarom is Palm dan toch beter volgens jou? Beter handschrift herkenning heb ik je al eens horen roepen. Dat is wel een sterk argument.

De PDA die je laat zien is inderdaad een voordelige Palm, en daardoor zie ik meteen al wat nadelen.
- 32MB ram, en geen 64.
-maar 126 Mhz( Texas Instruments OMAP™ - 126 MHz ARM processor). Omdat ik totaal geen ervaring heb met dat merk processor ga ik er vanuit dat ie niet sneller is als een pentium 126Mhz.
- Ik moet hem online bestellen, en daar heb ik nog maar weinig ervaring mee. 220 euro is toch wel veel.

Maar daarnaast zie ik weer grote voordelen.
- Een groot scherm
- batterij gaat 4 dagen mee( )
- er kunnen SD en multimediacards in, die ik hier toevallig nog heb liggen
- Goedkoop
- GPRS compatible
- Bijgeleverde USB kabel
- Bescherm cover erbij

Ik zie nergens genoemd dat hij handschrift herkenning zou hebben. Is dat standaard bij PalmOS, of moet ik er dan maar vanuit gaan dat hij het niet heeft?

Nu heb ik even wat (domme) vragen.
* Is PalmOS multitasking, dus kan hij meerdere programma's tegelijk draaien? (RealOneplayer voor muziek, en bijvoorbeeld notpad voor schrijven)
* Kan die player ook gewone MPG's draaien, of moeten het RealMedia files zijn?

Ik vidn dat je een leuk ding hebt gevonden . Maar ik heb wel zo mijn twijfels over de snelheid(126Mhz), en het bestellen over internet. (Ik heb de resellers list gevonden )

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:38
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Alex schreef op 11-02-2004 @ 13:18:
Palm heeft de Tungsten W die dat kan. http://www.pdashop.nl/product/2685

Verder heb je ook nog telefoons met pda-functie zoals de Sony Ericsson p900
De prijzen schieten omhoog als je in die catagorie zoekt, of je moet net zoals Koen zegt consessies doen op de PDA kwaliteiten.
Oud 11-02-2004, 14:43
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-02-2004 @ 13:56:
Dat is inderdaad een erg geil ding... Een ideaal geval, maar wel 115 euro duurder... .
*Portemonee pijn*
Oud 11-02-2004, 15:26
Koen
Koen is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 15:10:
Ik denk dat PPC mooier is, en betere programma's bevat(Zoals pocket- word, excel etc.). Ook denk ik dat meer mensen PPC gebruiken, waardoor de community daarvan groter is en er meer software en games voor te vinden zijn.
Maar waarom is Palm dan toch beter volgens jou? Beter handschrift herkenning heb ik je al eens horen roepen. Dat is wel een sterk argument.
Er is meer software te krijgen voor de Palm, waaronder veel freeware. Betaalde programma's zijn over het algemeen goedkoper dan die voor de PPC. De community van Palm gebruikers is wel iets kleiner, maar nog steeds niet gering.

Citaat:

De PDA die je laat zien is inderdaad een voordelige Palm, en daardoor zie ik meteen al wat nadelen.
- 32MB ram, en geen 64.
-maar 126 Mhz( Texas Instruments OMAP™ - 126 MHz ARM processor). Omdat ik totaal geen ervaring heb met dat merk processor ga ik er vanuit dat ie niet sneller is als een pentium 126Mhz.
Je kan Palm geheugen en CPU in GEEN geval vergelijken met PPC geheugen en CPU. Palm's programma's zijn om te beginnen veel kleiner omdat ze veel efficienter geschreven zijn, een programma neemt vaak niet meer in dan 500kb, en dan heb je écht een fors programma.

Daarnaast is een 126 ARM processor in veel opzichten sneller dan een 200Mhz in een PPC, om maar eens wat te noemen. Met name de ARM extensie maakt de CPU echt heel snel.

Citaat:

- Ik moet hem online bestellen, en daar heb ik nog maar weinig ervaring mee. 220 euro is toch wel veel.
Volgens mij zijn er ook wel gewoon winkels die 'm leveren..

Citaat:

Maar daarnaast zie ik weer grote voordelen.
- Een groot scherm
- batterij gaat 4 dagen mee( )
- er kunnen SD en multimediacards in, die ik hier toevallig nog heb liggen
- Goedkoop
- GPRS compatible
- Bijgeleverde USB kabel
- Bescherm cover erbij

Ik zie nergens genoemd dat hij handschrift herkenning zou hebben. Is dat standaard bij PalmOS, of moet ik er dan maar vanuit gaan dat hij het niet heeft?
Scherm en batterij zijn idd grote pluspunten van de Palm. Daar staat Palm ook wel om bekend, eigenlijk.

Citaat:

Nu heb ik even wat (domme) vragen.
* Is PalmOS multitasking, dus kan hij meerdere programma's tegelijk draaien? (RealOneplayer voor muziek, en bijvoorbeeld notpad voor schrijven)
PalmOS is gedeeltelijk multitasking. Je kan niet in notepad schrijven en een game laten draaien tegelijk bijvb, maar je kan wel een muziekje naar de achtergrond zetten en tegelijk typen in notepad.

Citaat:

* Kan die player ook gewone MPG's draaien, of moeten het RealMedia files zijn?
Ja, met Kinoma producer kan je alle video formaten omzetten naar Palm formaat.

Citaat:

Ik vidn dat je een leuk ding hebt gevonden . Maar ik heb wel zo mijn twijfels over de snelheid(126Mhz), en het bestellen over internet. (Ik heb de resellers list gevonden )
Nogmaals; laat je niet weerhouden door die CPU snelheid. Dat is net als een Mac G4 500Mhz met een P4 2ghz vergelijken. De snelheid kan best overeenkomen terwijl ze niet evenveel Megahertzen hebben; dat is per architectuur afhankelijk van veel meer zaken dan alleen de kloksnelheid.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:00
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-02-2004 @ 16:26:

Nogmaals; laat je niet weerhouden door die CPU snelheid. Dat is net als een Mac G4 500Mhz met een P4 2ghz vergelijken. De snelheid kan best overeenkomen terwijl ze niet evenveel Megahertzen hebben; dat is per architectuur afhankelijk van veel meer zaken dan alleen de kloksnelheid.
Is een 126Mhz ARM processor te vergelijken met een 300Mhz PPC processor? Of is hij wel trager?
Oud 11-02-2004, 18:35
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 15:43:
Dat is inderdaad een erg geil ding... Een ideaal geval, maar wel 115 euro duurder... .
*Portemonee pijn*
http://www.pdashop.nl/ die tungsten t3 399 incl verzendkosten..
http://www.tweakers.net/pricewatch/67631 voor 383 heb je um al in princiepe..

mjah idd wel een heel stuk boven je budget.. maar dat ding is ook wel mega geil
Oud 11-02-2004, 18:47
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-02-2004 @ 19:35:
http://www.pdashop.nl/ die tungsten t3 399 incl verzendkosten..
http://www.tweakers.net/pricewatch/67631 voor 383 heb je um al in princiepe..

mjah idd wel een heel stuk boven je budget.. maar dat ding is ook wel mega geil
Misschien ooit in de toekomst koop ik wel zo'n geil beest. Maar nu hou ik het denk ik op de Palm Tungsten E.
Oud 11-02-2004, 19:22
Preaper
Preaper is offline
Ik heb een vraag waar ik maar niet uit kom...
Heeft de Tungsten E een aanraakbaar scherm, of moet je alles invoeren in het grijze gedeelde net onder het scherm?
Oud 11-02-2004, 20:05
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 20:22:
Heeft de Tungsten E een aanraakbaar scherm, of moet je alles invoeren in het grijze gedeelde net onder het scherm?
[afbeelding]
het lijkt mij dat het gewoon touchscreen is..
de tungsten t3 (en waarschijnlijk ook de andere tungsten en misschien wel alle andere palms) hebben onderin een grijs vlak waarin je makkelijk kan schrijven.. 1 is voor lettrs, andere voor getallen. het nadeel aan een E is dat dat vlak er ALTIJD staat
de tungsten t3 heeft dat niet, alleen als je hem uitklapt (en dan NOG kun je dat afzetten dus word het beeld enorm groot)
en, correct me if im wrong, je kan dat grijze deel bij de E versie niet uitschakelen..

ik weet trouwens niet hoe makkelijk het beeld te kantelen is bij de E, maar bij de t3 kan je hebt beeld kwartslag draaien (ERG handig als je wat wil uittikken)
Oud 11-02-2004, 20:11
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-02-2004 @ 21:05:
het lijkt mij dat het gewoon touchscreen is..
de tungsten t3 (en waarschijnlijk ook de andere tungsten en misschien wel alle andere palms) hebben onderin een grijs vlak waarin je makkelijk kan schrijven.. 1 is voor lettrs, andere voor getallen. het nadeel aan een E is dat dat vlak er ALTIJD staat
de tungsten t3 heeft dat niet, alleen als je hem uitklapt (en dan NOG kun je dat afzetten dus word het beeld enorm groot)
en, correct me if im wrong, je kan dat grijze deel bij de E versie niet uitschakelen..

ik weet trouwens niet hoe makkelijk het beeld te kantelen is bij de E, maar bij de t3 kan je hebt beeld kwartslag draaien (ERG handig als je wat wil uittikken)
Ow ok
De E is 320x320, dus kantelen heeft geen effect
Oud 11-02-2004, 21:11
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 21:11:
Ow ok
De E is 320x320, dus kantelen heeft geen effect
dan komt dat dus omdat dat grijze vlak onderin niet wegkan..
de t3 kan 2x zo lang worden dan denk ik..
640x320.. moet je eens opzoeke
Oud 11-02-2004, 21:15
Koen
Koen is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 20:22:
[afbeelding]
Alle Palms hebben een touchscreen. Het scherm daaronder is zoals Cryptapix zei voor de invoer van letters en cijfers. Je kan ook instellen dat je de letters schrijft op je scherm, een erg prettige optie.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:26
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 11-02-2004 @ 22:11:
dan komt dat dus omdat dat grijze vlak onderin niet wegkan..
de t3 kan 2x zo lang worden dan denk ik..
640x320.. moet je eens opzoeke
480x320 Maar ik ga dat ding niet kopen... Daar ben ik neit rijk genoeg voor.
Oud 11-02-2004, 21:27
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-02-2004 @ 22:15:
Alle Palms hebben een touchscreen. Het scherm daaronder is zoals Cryptapix zei voor de invoer van letters en cijfers. Je kan ook instellen dat je de letters schrijft op je scherm, een erg prettige optie.
Mooi
Oud 11-02-2004, 21:34
Verwijderd
Voordeel van palm-os is ook dat je er echt heel veel (gratis) software voor hebt
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:51
Preaper
Preaper is offline
Heeft er iemand ervaring met www.pdashop.nl ? Veilig om daar te bestellen?
En weet iemand of je met de Palm Tungsten E standaard MP3's kunt afspelen? Of heb je daar echt de MP3 kit voor nodig(Die alleen een SD/MMC writer/reader bevat, en een 64MB SD kaart met software)?

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:51
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Alex schreef op 11-02-2004 @ 22:34:
Voordeel van palm-os is ook dat je er echt heel veel (gratis) software voor hebt
Maar dat geld ook voor PPC
Oud 11-02-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 22:51:
tot nu toe mijn ervaring 99,99% safe
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:29
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
lullow schreef op 11-02-2004 @ 23:14:
tot nu toe mijn ervaring 99,99% safe
Je hebt er ooit besteld?
Oud 12-02-2004, 06:09
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 11-02-2004 @ 22:26:
480x320 Maar ik ga dat ding niet kopen... Daar ben ik neit rijk genoeg voor.
maar die t3 kan je nog een stuk uitschuiven..
EN die grijze balk kan weg
wat het effectieve deel dus veel groter maakt.. en bij die tungsten E kan dat grijze dus niet weg

Citaat:
En weet iemand of je met de Palm Tungsten E standaard MP3's kunt afspelen? Of heb je daar echt de MP3 kit voor nodig(Die alleen een SD/MMC writer/reader bevat, en een 64MB SD kaart met software)?
klasgenoot van mij besteld daar al zn palm shit, schijnt wel goed te zijn..

als er geen gehuegen ingang op zit, kan je moeilijk mp3z op je pda krijgen. misschien wel via dockin station.. weet het niet
maar er zit niet zoveel intern geheugen in
Oud 12-02-2004, 06:29
Koen
Koen is offline
Citaat:

Nee, daar heb je niks extra's voor nodig. Enige vereisten zijn een boel geheugen, dus daarvoor zou een SD cardje wel handig zijn, en een programma om dit dingen mee af te spelen. Dat kan met de gratis realplayer.

Citaat:
Maar dat geld ook voor PPC
Niet helemaal waar. Ja, er is ook veel software voor de PPC, maar sites zo groot als www.palmgear.com zul je voor de PPC echt niet zomaar vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:05
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-02-2004 @ 07:29:
Niet helemaal waar. Ja, er is ook veel software voor de PPC, maar sites zo groot als www.palmgear.com zul je voor de PPC echt niet zomaar vinden.
idd. wat betreft royale keus aan software kun je VEEL beter een PALM nemen..
software voor PPC is vaak moeilijk te vinden en je moet alles kopen (en daar hou ikniet zo van )
Oud 12-02-2004, 11:25
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 12-02-2004 @ 07:09:
maar die t3 kan je nog een stuk uitschuiven..
EN die grijze balk kan weg
wat het effectieve deel dus veel groter maakt.. en bij die tungsten E kan dat grijze dus niet weg
Dat grijze wordt ook niet meegerekend bij de grote van het scherm. Dat wordt ook niet als scherm beschouwd, maar als 'invoer gedeelte'

Citaat:
CryptapiX schreef op 12-02-2004 @ 07:09:
klasgenoot van mij besteld daar al zn palm shit, schijnt wel goed te zijn..

als er geen gehuegen ingang op zit, kan je moeilijk mp3z op je pda krijgen. misschien wel via dockin station.. weet het niet
maar er zit niet zoveel intern geheugen in
Ik heb een SD/MMC ingang . Dat wordt dus MP3's blazen.
Oud 12-02-2004, 11:30
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-02-2004 @ 07:29:
Nee, daar heb je niks extra's voor nodig. Enige vereisten zijn een boel geheugen, dus daarvoor zou een SD cardje wel handig zijn, en een programma om dit dingen mee af te spelen. Dat kan met de gratis realplayer.

Maar ik vraag me dan wel af waarom je een card-reader erbij krijgt. Ik neem aan dat je via de hotsync kabel toch ook wel bestanden kunt kopieren op je PDA waar de kaart dan in zit?
Oud 12-02-2004, 11:36
Spikeyz
Spikeyz is offline
Citaat:
Preaper schreef op 10-02-2004 @ 22:32:
Omdat ik mezelf in een financiële crisis wil plaatsen, heb ik besloten om een PDA aan te schaffen. Ik wil deze zeker voor de volgende zaken kunnen gebruiken:
- Notities
- Agenda
- Data vervoeren

Ook zou het erg fijn zijn als ik dit ermee kon:
- (lange) verhalen schrijven
- MP3's afspelen
- (Lichte) games
Ey man,

Na het lezen van de functies die jij wilt gaan gebruiken heb ik misschien nog wel een andere goeie tip:
Een smartphone.
Deze telephone bevat ook WINDOWS MOBILE, ondersteunt een geheugenkaart tot 512 MB, speelt mp3's en filmpjes (!!) af, en is zeer makkelijk in gebruik.

Check Orange Website, waar ze de SPV aanbieden.
Ik heb deze telefoon zelf ook, en hij bevalt me prima.

Check ook; www.coolsmartphone.com

===================

http://www.microsoft.com/windowsmobi...tphone;emea;57

Check

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:00
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Spikeyz schreef op 12-02-2004 @ 12:36:
Ey man,

Na het lezen van de functies die jij wilt gaan gebruiken heb ik misschien nog wel een andere goeie tip:
Een smartphone.
Deze telephone bevat ook WINDOWS MOBILE, ondersteunt een geheugenkaart tot 512 MB, speelt mp3's en filmpjes (!!) af, en is zeer makkelijk in gebruik.

Check Orange Website, waar ze de SPV aanbieden.
Ik heb deze telefoon zelf ook, en hij bevalt me prima.

Check ook; www.coolsmartphone.com

===================

http://www.microsoft.com/windowsmobi...tphone;emea;57

Check
Ik vind het een behoorlijke kutsite die je me gaf . helemaal neit overzichtelijk. Ik kan niets over een SPV telefoon vinden. En de 2e link die je gaf werkt niet..
Oud 12-02-2004, 13:42
skins
skins is offline
Ja, je kan via de HotSync software de MP3's op je kaart dumpen

En vind dat je een goede keus maakt als je Palm neemt.
Heb er zelf ook een (Tungsten W) en het is een heerlijk OS, veel overzichtelijker vind ik zelf dan PPC.

@Koen: Tungsten T3 is niet de duurste Palm, kijk maar naar een Tungsten C of W
Oud 12-02-2004, 13:55
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
skins schreef op 12-02-2004 @ 14:42:
Ja, je kan via de HotSync software de MP3's op je kaart dumpen

En vind dat je een goede keus maakt als je Palm neemt.
Heb er zelf ook een (Tungsten W) en het is een heerlijk OS, veel overzichtelijker vind ik zelf dan PPC.

@Koen: Tungsten T3 is niet de duurste Palm, kijk maar naar een Tungsten C of W
Is de Tungsten W niet ongelofelijk traag met zijn 33Mhz?
Oud 12-02-2004, 14:03
skins
skins is offline
Nope, voor gewoon gebruik merk je er niets van.

Pas als ik een game ga spelen (Bejeweled ofzo) dan merk ik wel dat hij iets langzamer is dan andere, maar zoals ik al zei bij gewoon gebruik (agenda, E-mail, notepad) dan merk je daar niets van.

Zoals Koen ook al zei bij Palm moet je zeker niet op het aantal Mhz letten.
Oud 12-02-2004, 14:23
Preaper
Preaper is offline
Maargoed, ik wil mijn palm vooral voor multimedia. En dan worden Mhz wel een beetje interessant.
Oud 12-02-2004, 16:47
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 12-02-2004 @ 12:25:
Dat grijze wordt ook niet meegerekend bij de grote van het scherm. Dat wordt ook niet als scherm beschouwd, maar als 'invoer gedeelte'

Ik heb een SD/MMC ingang . Dat wordt dus MP3's blazen.
dat grijze vlak kan bij de tungsten t3 dus WEG + het beeld kan uitgerekt worden.. dat maakt het schemr dus een heel stuk groter dan bij de E versie

sd/mmc ingang.. beter
Oud 12-02-2004, 19:25
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 12-02-2004 @ 17:47:
dat grijze vlak kan bij de tungsten t3 dus WEG + het beeld kan uitgerekt worden.. dat maakt het schemr dus een heel stuk groter dan bij de E versie

sd/mmc ingang.. beter
Ik weet dat dat bij de T3 weg kan. Daarom is dat scherm ook 480x320 ipv 320x320.
Oud 13-02-2004, 16:04
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Preaper schreef op 12-02-2004 @ 20:25:
Ik weet dat dat bij de T3 weg kan. Daarom is dat scherm ook 480x320 ipv 320x320.
maar..
het scherm kan ook nog eens worden uitgerekt?
want een t3 kan je uitschuiven?
Oud 15-02-2004, 11:56
Preaper
Preaper is offline
Ook nog eens. Als je hem niet uitrekt dan is je scherm 320x320, rek je hem uit dan is hij 480x320.
Oud 15-02-2004, 11:58
Preaper
Preaper is offline
Ik heb trouwens de Tungsten E aangeschaft. Geweldig ding! Kan alles wat ik hoopte. Alleen het geluid dat uit de boxjes komt is nogal blikkerig. Maar een koptelefoon doet wonderen
Oud 15-02-2004, 12:36
Koen
Koen is offline

Goeie keus, ben blij dat je niet meteen een PPC gekocht hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten