![]() |
|
Omdat ik mezelf in een financiële crisis wil plaatsen, heb ik besloten om een PDA aan te schaffen. Ik wil deze zeker voor de volgende zaken kunnen gebruiken:
- Notities - Agenda - Data vervoeren Ook zou het erg fijn zijn als ik dit ermee kon: - (lange) verhalen schrijven - MP3's afspelen - (Lichte) games Mijn oog is gevallen op de Asus MyPal A620 (1 2). Ik vroeg me alleen af of deze handschrift kan herkennen. Helaas is de prijs wat aan de hoge kant. Hoger als 300euro wil ik echt niet gaan. 299euri kan dus nog nèt. Heeft iemand nog op of aanmerkingen? Tips, en/of ervaringen?
|
![]() |
|
Dell Axim zijn ook goede PDA's, ik zie dat ze de X5 niet meer hebben, maar de X3 lijkt me een waardige vervanger:
http://www1.euro.dell.com/content/pr...duct=handhelds |
![]() |
||
Citaat:
|
Deze ziet er ook erg goed uit:
http://www.pdashop.nl/product/2258 Een erg complete set, met case stylus en USB kabel. De baterij gaat 12uur mee. Is dat als je hem 12u lang gebruikt, of 12u lang ongebruikt aan laat staan?
||
Citaat:
|
Omdat ik ook een nieuwe telefoon nodig heb, bedacht ik me net om een combinatie van PDA en telefoon aan te schaffen. Maar ik zie alleen het merk "Handspring" die dat biedt. Kennen jullie meer merken die ook telefoon/pda-combinaties hebben?
||
Citaat:
![]() De Tungsten E is bijvoorbeeld een erg mooie Palm. Kost zo'n 220, dus valt ruim binnen je budget. Ik denk dat je eens een Palm vast zou moeten houden om te proberen hoe dat werkt. Ik hoef zelf iig niks anders meer. ![]() Sony heeft trouwens ook een aantal mooie PDA's. Draaien ook op PalmOS, ook het bekijken waard denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Palm heeft de Tungsten W die dat kan. http://www.pdashop.nl/product/2685
Verder heb je ook nog telefoons met pda-functie zoals de Sony Ericsson p900 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar waarom is Palm dan toch beter volgens jou? Beter handschrift herkenning heb ik je al eens horen roepen. Dat is wel een sterk argument. De PDA die je laat zien is inderdaad een voordelige Palm, en daardoor zie ik meteen al wat nadelen. - 32MB ram, en geen 64. -maar 126 Mhz( Texas Instruments OMAP™ - 126 MHz ARM processor). Omdat ik totaal geen ervaring heb met dat merk processor ga ik er vanuit dat ie niet sneller is als een pentium 126Mhz. Maar daarnaast zie ik weer grote voordelen. - Een groot scherm - batterij gaat 4 dagen mee( ![]() - er kunnen SD en multimediacards in, die ik hier toevallig nog heb liggen ![]() - Goedkoop ![]() - GPRS compatible - Bijgeleverde USB kabel - Bescherm cover erbij Ik zie nergens genoemd dat hij handschrift herkenning zou hebben. Is dat standaard bij PalmOS, of moet ik er dan maar vanuit gaan dat hij het niet heeft? Nu heb ik even wat (domme) vragen. * Is PalmOS multitasking, dus kan hij meerdere programma's tegelijk draaien? (RealOneplayer voor muziek, en bijvoorbeeld notpad voor schrijven) * Kan die player ook gewone MPG's draaien, of moeten het RealMedia files zijn? Ik vidn dat je een leuk ding hebt gevonden ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 14:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() *Portemonee pijn*
||||||||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is een 126 ARM processor in veel opzichten sneller dan een 200Mhz in een PPC, om maar eens wat te noemen. Met name de ARM extensie maakt de CPU echt heel snel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.tweakers.net/pricewatch/67631 voor 383 heb je um al in princiepe.. mjah idd wel een heel stuk boven je budget.. maar dat ding is ook wel mega geil ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
de tungsten t3 (en waarschijnlijk ook de andere tungsten en misschien wel alle andere palms) hebben onderin een grijs vlak waarin je makkelijk kan schrijven.. 1 is voor lettrs, andere voor getallen. het nadeel aan een E is dat dat vlak er ALTIJD staat de tungsten t3 heeft dat niet, alleen als je hem uitklapt (en dan NOG kun je dat afzetten dus word het beeld enorm groot) en, correct me if im wrong, je kan dat grijze deel bij de E versie niet uitschakelen.. ik weet trouwens niet hoe makkelijk het beeld te kantelen is bij de E, maar bij de t3 kan je hebt beeld kwartslag draaien (ERG handig als je wat wil uittikken)
||
Citaat:
![]() De E is 320x320, dus kantelen heeft geen effect ![]()
||
Citaat:
de t3 kan 2x zo lang worden dan denk ik.. 640x320.. moet je eens opzoeke
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Heeft er iemand ervaring met www.pdashop.nl ? Veilig om daar te bestellen?
En weet iemand of je met de Palm Tungsten E standaard MP3's kunt afspelen? Of heb je daar echt de MP3 kit voor nodig(Die alleen een SD/MMC writer/reader bevat, en een 64MB SD kaart met software)?
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 21:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
EN die grijze balk kan weg wat het effectieve deel dus veel groter maakt.. en bij die tungsten E kan dat grijze dus niet weg ![]() Citaat:
![]() als er geen gehuegen ingang op zit, kan je moeilijk mp3z op je pda krijgen. misschien wel via dockin station.. weet het niet maar er zit niet zoveel intern geheugen in ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
software voor PPC is vaak moeilijk te vinden en je moet alles kopen (en daar hou ikniet zo van ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Na het lezen van de functies die jij wilt gaan gebruiken heb ik misschien nog wel een andere goeie tip: Een smartphone. Deze telephone bevat ook WINDOWS MOBILE, ondersteunt een geheugenkaart tot 512 MB, speelt mp3's en filmpjes (!!) af, en is zeer makkelijk in gebruik. Check Orange Website, waar ze de SPV aanbieden. Ik heb deze telefoon zelf ook, en hij bevalt me prima. Check ook; www.coolsmartphone.com =================== http://www.microsoft.com/windowsmobi...tphone;emea;57 Check Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 11:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ja, je kan via de HotSync software de MP3's op je kaart dumpen
En vind dat je een goede keus maakt als je Palm neemt. Heb er zelf ook een (Tungsten W) en het is een heerlijk OS, veel overzichtelijker vind ik zelf dan PPC. @Koen: Tungsten T3 is niet de duurste Palm, kijk maar naar een Tungsten C of W
||
Citaat:
|
Nope, voor gewoon gebruik merk je er niets van.
Pas als ik een game ga spelen (Bejeweled ofzo) dan merk ik wel dat hij iets langzamer is dan andere, maar zoals ik al zei bij gewoon gebruik (agenda, E-mail, notepad) dan merk je daar niets van. Zoals Koen ook al zei bij Palm moet je zeker niet op het aantal Mhz letten.
||
Citaat:
sd/mmc ingang.. beter ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
het scherm kan ook nog eens worden uitgerekt? want een t3 kan je uitschuiven?
|
|