Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom zouden we naar mars gaan? Op aarde is nog genoeg te ontdekken. Ik vind al die moeite en kosten daarvan niet in verhouding staan tot de 'voordelen' van de bemande missie. Verder is het misschien wel zo dat er mooie stoffen te vinden zijn, maar ooit aan gedacht wat het kost om ze daar te winnen? Op de maan hebben we al een hele mooie stof die we geloof ik voor de opwekking van electriciteit kunnen gebruiken en dat doen we al niet eens. (kosten ect) Wat moet het dan wel niet kosten om dat van Mars te gaan doen?
||
Citaat:
Wat de onbemande rovers betreft. Dat is ook wel een heel verschil met een bemande vlucht. Alles is voorgeprogrameerd in die apparaten (totdat ze zijn geland). Er is dus geen tijd voor snelle bijstellingen ed. Dat zou wel het geval zijn als er mensen aan boord van een ruimteschip zitten. Wat natuurlijk niet zegt dat er niets fout kan gaan. Ik weet zo niet of er op de Aarde nog veel valt te ontdekken. Al zou het, waarom kunnen we dan niet tegelijkertijd ook het heelal ontdekken? Het bergen van die stoffen zou niet meer kosten als hier op Aarde, tevens is er op Mars erg veel aanwezig. Het deuterium kan gebruikt worden voor het opwekken van energie, maar 1mm^2 deuterium, levert evenveel energie op als 20 ton kool (volgens een andere site). Er zijn nog meer voorbeelden, maar mijn punt is dus, dat het juist voordelig is. Ik vind het ook niet echt een goed id, om naar Mars te gaan, als je kijkt naar de huidige stand van zaken in de VS. Maar als het minder zou kosten, zou ik het erg graag zien gebeuren.
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 19:09. |
![]() |
||
Citaat:
Er is nog ZAT hier te ontdekken hier op aarde. Constant in mijn college's krijg ik te horen van dat begrijpen we niet, hoe dat gaat weten we ook niet en waarom dat zo is al helemaal niet. Imo hebben we er meer aan als we wat meer van onze eigen planeet en het leven daarop gaan leren. Het bergen van die stoffen gaat wel degelijk veel meer kosten dan hier op aarde. Enig idee wat een vlucht naar de ruimte en helemaal naar mars kost? Als ze het al niet van de maan halen omdat dat te duur is (en dat is relatief dichtbij) waarom zou mars dan goedkoper zijn dan de maan? Ik geloof trouwens dat dat hetzelfde spul is als op de maan, maar dat was in een reportage een poos geleden en die details heb ik niet onthouden (Alleen dat dat stofje zeldzaam was) Iig zie ik de voordelen totaal niet. Misschien dat het voor de toekomst wel wat is, maar nu is het niet haalbaar en alleen een verkiezingspraatje van mr. Bush imo. We zijn er nu iig veel te vroeg mee.
||
Citaat:
|
wat denk ja van de gevaren in de tijd van colombus.
orkanen, stormen, piraten, schepen van andere landen, inheemse bevolkingen, ziektes en ze konden toen ook nog eens van de aarde afvallen. denk dat toen ook best wel gevaarlijk was
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Moeten hier huiswerk-opdrachten kunnen komen? Rabbi Daniel | 48 | 13-02-2004 14:39 |