Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 15:49
Balance
Balance is offline
Ik heb een paar dagen terug van de ene op de andere dag ontzettende pijn bij m'n verstandskies gekregen.
Ik betwijfel of het de kies zelf is, want het doet vooral veel pijn als ik het tandvlees aanraak. Maar goed, dat zit natuurlijk weer met elkaar verbonden.

Volgens mij is de kies niet door aan het komen, want hij staat al zo'n anderhalf jaar stil ergens halverwege. En ik poets goed (met zendium of paradontax: speciaal voor het tandvlees), dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand een idee of een tip wat ik kan doen?
De tandarts is een half uur rijden en heeft altijd een behoorlijke wachttijd, dus die stel ik nog even uit. (Naast het feit dat ik natuurlijk liever niet naar hem toe ga. )
Oud 13-02-2004, 15:52
Verwijderd
Misschien is je kies weer verder aan het doorkomen? Dat hij anderhalf jaar stilstaat, betekend niet dat hij dat altijd blijft doen. En dat je met goede tandpasta speciaal voor tandvlees poetst betekend niet automatisch dat je dan niks meer aan je tandvlees kunt krijgen...dat kan ook best geïrriteerd zijn.
Er zijn veel mogelijkheden, denk ik. ff afwachten of het minder wordt of overgaat en zo niet, zou ik toch even lang de tandarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 16:32
Verwijderd
Ik heb tegenwoordig ook regelmatig wat last van m'n tandvlees bij m'n verstandskies in de buurt. Ik ben wel laatst naar de tandarts geweest, en die zei dat het doorkomen van die kiezen toch waarschijnlijk gewoon de oorzaak is Ik denk dat dit bij jou ook zo is. Maar als je echt veel last hebt of het gewoon vervelend blijft vinden, zou ik toch gewoon langs de tandarts gaan
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 17:18
Auntie M
Auntie M is offline
Ik had een verstandskies die een beetje scheef was gegroeit, daardoor ging waarschijnlijk het tandvlees irriteren. De tandarts heeft die verstandskies eruit getrokken en ik had nergens meer last van (ik moet heel eerlijk toegeven dat het verdoven meer zeer doet dan anders omdat het tandvlees al geirriteerd was). De anderen zitten er gewoon goed in en heb ik ook nooit last van gehad.

Trouwens ik besloot dus na een weekend ontzettende kiespijn om hiermee naar de tandarts te gaan. Ik weet niet hoe lang jij er nu last van hebt.
Oud 13-02-2004, 19:08
Verwijderd
Hey, ik heb sinds een halve week ofzo precies hetzelfde. Maar ergens heb ik het idee dat het komt doordat m'n verstandskies nog een beetje verder doorkomt, dus ik kijk het ff aan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:42
:) L. :)
:) L. :) is offline
Een week geleden ofzo had ik dat ook ineens, heel raar, het bloedde ook steeds heel erg, dus volges mij was het gewoon ineens ontstoken ofzow, maar ik heb het steeds goed open gepoetst en een keer met zout gespoelt, en toen is het best snel vanzelf weg gegaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten