Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 09:27
Verwijderd
Ik wilde een Siemens M55 gaan kopen, deze kost los 145,- (+verzend kosten).
Ik kwam 'm tegen als prepaid voor 99,- (KPN).
Dat is dus een stuk goedkoper..

Een datakabel kost 37.50 dus dan is het nog steeds goekdoper maar dan heb ik ook een datakabel..

Maar kun je met een datakabel de GSM unlocken? Of moet je een Flash kabel hebben?
Op ebay vind je ook iet officiele siemens kabels, kunnen deze minder?

En hoe zit het met unlock software??

Edit: je hebt de Seriele kabel en USB kabel, ik weet het verschil wel tussen Serieel en USB, maar is het verschil ook merkbaar bij iets als dit? (Behalve de prijs).

Voor de mensen die "illegaal" gaan schreeuwen wl ik even wijzen op dit topic.

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 09:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 16:01
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden op http://www.salesplaza.nl/ een datakabel gekocht à 12,50 voor m'n Siemens M55. Deze werkt serieel. Ik denk dat je hem hiermee ook wel kunt unlocken, maar daar gebruik ik hem zelf niet voor.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef op 15-02-2004 @ 17:01:
Ik heb een tijdje geleden op http://www.salesplaza.nl/ een datakabel gekocht à 12,50 voor m'n Siemens M55. Deze werkt serieel. Ik denk dat je hem hiermee ook wel kunt unlocken, maar daar gebruik ik hem zelf niet voor.
Die datakabels kan ik goedkoper krijgen..
Maar ik moet het dus zeker weten, daarom
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 09:32
Orion
Orion is offline
als je wil unlocken moet iig je zorgen dat je geen officiele Siemens kabel hebt, daarmee werkt het niet.

verschil tussen USB en serieel merk je alleen in snelheid en zoveel data kun je toch niet op zo'n telefoontje pompen.

usb is wel handig als je bv een laptop zonder serieele poort hebt.

ik sluit mijn Siemens (S55) nu aan met een serieele kabel en een serieel -> usb converter (kreeg die serieele kabel er gratis bij )
Oud 16-02-2004, 18:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
Orion schreef op 16-02-2004 @ 10:32:
als je wil unlocken moet iig je zorgen dat je geen officiele Siemens kabel hebt, daarmee werkt het niet.
Volgens mij is dit onzin.

Ik heb ook mijn telefoon (m35i) geunlocked met de originele Siemens kabel en dat ging prima.
Oud 16-02-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 16-02-2004 @ 19:19:

Ik heb ook mijn telefoon (m35i) geunlocked met de originele Siemens kabel en dat ging prima.
Welke software heb je daarvoor gebruikt enw aar heb je die vandaan?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 23:42
Orion
Orion is offline
Citaat:
ekki schreef op 16-02-2004 @ 19:19:

Maar we hebben het hier wel over een nieuwe generatie siemens telefoons, de connectoren zijn ook veranderd t.o.v. bv de m35i en de c35

Een huisgenoot van me (met een m55) heeft een uur geprobeerd met verschillende tools zijn telefoon te unlocken met mijn Genuine siemens kabel, maar das niet gelukt.

PS: als het jou wel lukt, **********, zal die huisgenoot wel erg geïnteresseerd zijn.. laat het even weten
Oud 17-02-2004, 10:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
********** schreef op 16-02-2004 @ 19:47:
Welke software heb je daarvoor gebruikt enw aar heb je die vandaan?
De software kwam van http://www.siemensm35i.tk/. Maar ik denk dat jij daar weinig aan hebt.
Oud 17-02-2004, 10:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
Orion schreef op 17-02-2004 @ 00:42:
Maar we hebben het hier wel over een nieuwe generatie siemens telefoons, de connectoren zijn ook veranderd t.o.v. bv de m35i en de c35

Een huisgenoot van me (met een m55) heeft een uur geprobeerd met verschillende tools zijn telefoon te unlocken met mijn Genuine siemens kabel, maar das niet gelukt.
Het zou belachelijk zijn als het niet kon. Het is namelijk niet illegaal om dat ding te unlocken. Na een jaar mag je dat zelfs laten doen door je internet provider geloof ik ofzo. Dus het zou wel belachelijk zijn van Siemens als het echt zo is wat je zegt.
Oud 17-02-2004, 11:42
Verwijderd
Ik heb 2 programmatjes ervoor, alleen ze werken beide alleen via seriele poort..
Dus ik moet een seriale kabel hebben + datakabel..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:52
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
Citaat:
********** schreef op 17-02-2004 @ 12:42:
Ik heb 2 programmatjes ervoor, alleen ze werken beide alleen via seriele poort..
Dus ik moet een seriale kabel hebben + datakabel..
kan je ook mooi voor mij doen maarten.

p.s. ik heb ook nog een prog voor te unlocken. Weet niet of dit speciaal voor serieel is
Oud 17-02-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 17-02-2004 @ 12:52:
kan je ook mooi voor mij doen maarten.

p.s. ik heb ook nog een prog voor te unlocken. Weet niet of dit speciaal voor serieel is
Als je meebetaald aan de kabel :+
Ik kan er anders ook wel eentje voor jou bestellen, is neit zo duur..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 12:01
Orion
Orion is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-02-2004 @ 11:46:
Het zou belachelijk zijn als het niet kon. Het is namelijk niet illegaal om dat ding te unlocken. Na een jaar mag je dat zelfs laten doen door je internet provider geloof ik ofzo. Dus het zou wel belachelijk zijn van Siemens als het echt zo is wat je zegt.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus wie weet kan het ook wel gewoon. Misschien heeft hij verkeerde programma's gebruikt ervoor.
Reageren

Regels voor berichten