Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 16:00
Verwijderd
Ik heb een probleem.
Mijn vriend snurkt, op zich niet zo'n probleem, maar ik slaap nogal licht. 1 snurkje en ik ben klaarwakker.
Vooral 's ochtends is het irritant, want ik kan nooit uitslapen bij hem, ik ben om 8 uur wakker en hij om rond een uurtje of 1, 2... Dus het komt mijn nachtrust niet echt ten goede.

Ik vroeg me dus wat ik hieraan kan doen...

sowieso het lichte slapen is irritant, iemand een oplossing???

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:04
Roos
Roos is offline
Oordopjes? En het helemaal donker maken in je kamer
Oud 15-02-2004, 16:08
Verwijderd
oordopjes werken niet, ik hoor het er doorheen, en dan word ik er nog wakker van.

op vakantie sliepen we 3 weken bij mekaar en toen gaf het ook een beetje problemen met mijn slapen...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:24
Auntie M
Auntie M is offline
mijn schoonzusje gaat altijd op de bank slapen of op het logeerbed...ben bang dat er weinig anders op zit. Er zijn bepaalde lighoudingen waarbij het gesnurk van mijn broer minder is, maar op een of andere manier weigertie dan zo te gaan liggen of ligt na 5 minuten weer in snurkpositie
Oud 15-02-2004, 16:29
ratonita7
ratonita7 is offline
Snurken vermindert als je op je zij gaat liggen, en vermeerdert als je op je rug ligt. Geef je vriend dus af en toe eens een duw zodat hij zich op zijn zij draait. Maar dit helpt nie altijd. Er bestaan ook middeltjes tegen snurken "Snoreeze" of zoiets, dat is een neusspray. Misschien kan hij dat eens proberen?
Oud 15-02-2004, 16:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Mijn vriendje snurkt ook wel eens en eigenlijk vooral als hij op z'n rug ligt. Dus dan geef ik hem een duw, zegt hij 'sorry' en gaat op z'n zij liggen.

Maar als dat niet helpt kun je van die sprays ofzo uitproberen.
Oud 15-02-2004, 18:20
Maarten
Maarten is offline
Je raakt er aan gewend...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
mijn schoonzusje gaat altijd op de bank slapen of op het logeerbed...ben bang dat er weinig anders op zit. Er zijn bepaalde lighoudingen waarbij het gesnurk van mijn broer minder is, maar op een of andere manier weigertie dan zo te gaan liggen of ligt na 5 minuten weer in snurkpositie
mooi dat ik niet op een andere kamer ga slapen voor zijn snurken, daarvoor is het veel te gezellig als we nog niet slapen. Daarbij vallen we onbewust in slaap, je zegt een tijdje niets en dan slaap je, en is het alweer te laat...

Citaat:
Snurken vermindert als je op je zij gaat liggen, en vermeerdert als je op je rug ligt. Geef je vriend dus af en toe eens een duw zodat hij zich op zijn zij draait. Maar dit helpt nie altijd. Er bestaan ook middeltjes tegen snurken "Snoreeze" of zoiets, dat is een neusspray. Misschien kan hij dat eens proberen?]
ehhh, dat heb ik een hele tijd vol gehouden inderdaad, duwen enzo, maar soms trapt hij terug... Vandaag snurkte hij zelfs toen hij op zn zij lag....

KORTOM: heeft iemand een middeltje waardoor ik dieper kan slapen, en zo minder last heb van zijn gesnurk?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 15-02-2004 @ 19:20:
Je raakt er aan gewend...
en na 10 maanden hoopte ik inderdaad dat ik eraan gewend zou raken, maar nee dus...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Je kunt slaappillen gebruiken (al lijkt me dat niet echt een handige oplossing), kopje avondthee nemen of andere dingen proberen waar je beter van zou moeten slapen.
Het valt altijd te proberen, er zijn geloof ik wel topics geweest waarin tips staan voor beter slapen.
Oud 15-02-2004, 22:12
Verwijderd
Dat hij snurkt, dat gebeurt ook niet zomaar trouwens; een béétje snurken kan komen door een verkoudheidje of een verkeerde lighouding, maar als het meer is dan een beetje dan kan er iets met zijn ademhaling zijn dat niet de bedoeling is.

Vaster slapen kan misschien door overdag te bewegen (maar niet in het uur voordat je gaat slapen) en voor het slapen geen drop/koffie/chocola/zwarte thee/suikerrijke dingen/etc te nemen, en ook geen alcohol, want door alcohol val je wel sneller in slaap maar je wordt ook sneller weer wakker.
Kamillethee en warme melk helpen wel om snéller in slaap te vallen, maar je slaapt er niet díéper door (ook niet minder diep hoor).

En zorg dat de temperatuur in de kamer een graad of 16-18 is, daar slapen gemiddelde mensen het best bij
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 22:20
juno
juno is offline
Je hebt snurken en snurken. Ligt hij zachtjes te zagen, dan kun je na een tijdje niet meer slaen zonder dat geruststellende ritme naast je. Als hij alle bomen in het bos aan het omzagen is helpt er maar een ding: de logeerkamer.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 02:27
Verwijderd
Oordopjes verminderen het geluid dat je oor binnen komt, gemiddeld bij zo'n 20-30 db. Dat kun je best proberen, het verminderd het gesnurk in elkgeval....
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 06:24
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 15-02-2004 @ 20:10:
en na 10 maanden hoopte ik inderdaad dat ik eraan gewend zou raken, maar nee dus...
Ik weet zeker dat je er aan gewend raakt

Je moet gewoon niet zo geirriteerd doen als je in bed ligt.

Mijn vader snurkt ongelooflijk hard en mijn moeder hoort / merkt het niet eens meer.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 08:47
Somebody Special
Somebody Special is offline
Een snurkend persoon naast je is verschrikkelijk.
Mijn vriend slikt slaappillen waardoor alles in zijn keel erg ontspand en dus gaat snurken.
En dan niet zomaar snurken maar ect gigantisch!
Dat heeft mij als vreselijk lichte slaper voor vele slapeloze nachten gezorgd.
Aangezien ik teveel vam hem hield (hou!) heb ik gewoon doorgezet en nu val ik erbij in slaap en slaap ik er door heen.
Alleen als ik niet kan slapen en hij ligt zo vreselijk te slapen....
Oud 16-02-2004, 10:39
Verwijderd
als hij snurkt zn hoofd een beetje draaien, is bij hem altijd voldoende...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:06
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
men vriend snurkt af en toe en dan geef ik hem gewoon een duw ofzo en dan is het over... doet hij ook bij mij als ik snurk of lig te praten in me slaap ofzo.

Ik heb dit weekeind ook tussen 3 vreselijk snurkende mensen gelegen die tegen elkaar opsnurkte... verschikkelijk ik snap best dat je daar niet vrolijk van word... dit word op zomerkamp (scouting) me eigen tent meenemen.. zodat ik wel kan slapen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:40
Jules
Jules is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-02-2004 @ 07:24:

Mijn vader snurkt ongelooflijk hard en mijn moeder hoort / merkt het niet eens meer.
Ok maar dat was vast pas ook na 20 jaar ofzo
Oud 17-02-2004, 16:02
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tjaa helaas...er valt niet veel aan te doen (behalve dan geen alcohol drinken want daar ga je nog meer van snurken, behalve een duw geven, behalve dat hij naar bed moet gaan wanneer hij nog niet supermoe is...ik denk dat als je heel erg moe bent je ook harder snurkt omdat alles dan wat losser hangt net als bij alcohol).

Mijn ouders zijn al 25 jaar bij elkaar maar mn moeder kan nog steeds niet wennen aan het gesnurk, ze ligt gemiddeld toch wel 2 a 3 dagen per week op zolder te slapen.
Het snurken wordt ook vaak steeds erger (lees: vaker en harder) naarmate je ouder wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 08:26
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Dit probleem ken ik volledig!

Mijn vriend snurkt ook superhard. Soms lig ik nachten wakker, wat echt niet aangenaam is. Nu gaat hij vaak als ik het vraag op het zetelbed slapen. Een duw geven helpt niet, want dan stampt hij terug. Ik zoek ook naar een oplossing maar ik denk niet dat die er is. Hij heeft snoreeze al gebruikt en dit verlicht SOMS het snurken, maar lang niet altijd!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 16-02-2004 @ 07:24:
Ik weet zeker dat je er aan gewend raakt

Je moet gewoon niet zo geirriteerd doen als je in bed ligt.

ja, maar die slaapt waarschijnlijk dan ook wat vaster.
Mijn moeder snurkt als een ik weet niet wat, maar ik hoor niets, want ik slaap heel vast.. anderen echter wel..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-02-2004 @ 13:06:
[BIk heb dit weekeind ook tussen 3 vreselijk snurkende mensen gelegen die tegen elkaar opsnurkte... verschikkelijk ik snap best dat je daar niet vrolijk van word... dit word op zomerkamp (scouting) me eigen tent meenemen.. zodat ik wel kan slapen... [/B]

Maar @ TS: mijn moeder heeft iets en dat is een soort van dingetje en dat doe je in je neus ofzo (soort klemmetje lijkt t wel) en dat schijnt te werken (ze gebruikt t nooit, daar niet van), maar dat vind je vriend waarschijnlijk niets.. Misschien moet hij er gewoon eens mee naar de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten