Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 10:59
Stefanie
Stefanie is offline
Er zit een meisje bij mij op school die dreads in haar haar heeft laten maken met een luizenkammetje. Ze heeft het haar eerst in lokken verdeeld met speciale wax en daarna met een luizenkam het opgetist. Ik vraag me nu af of dit niet superslecht is voor je haar? Het gaat toch dood als het zo lang opgetist (in de knoop) blijft zitten?
Oud 16-02-2004, 11:01
Verwijderd
Dan zou je je beter af kunnen vragen of dreads in het algemeen niet slecht zijn voor je haar...
Oud 16-02-2004, 11:09
Stefanie
Stefanie is offline
Dat ook natuurlijk, maar voorheen heb ik me niet zo afgevraagd hoe die dreads werden gemaakt. Ik wist wel dat het slecht voor je haar was...
Oud 16-02-2004, 11:15
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
het is idd een manier om ze zo te maken een andere manier is met een vlooienkammetje voor katten( die zijn iets sterker namelijk) en daarna krulspelden erin en dan permanenten.
Dan word het niet zo ranzig vet namelijk.

En ja eignelijk het haar dat in je dreads zit is hardstikke dood maar ja wat boeit dat. Het zit in die dreads en die dreads moet je toch afknippen wil je er vanaf komen.

Greetz Myrna
Oud 16-02-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 16-02-2004 @ 12:15:
en die dreads moet je toch afknippen wil je er vanaf komen.
Scheren toch zelfs?
Oud 16-02-2004, 12:01
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 16-02-2004 @ 12:15:
En ja eignelijk het haar dat in je dreads zit is hardstikke dood maar ja wat boeit dat
je haar is toch zo-ie-zo al dood??
Oud 16-02-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-02-2004 @ 13:01:
je haar is toch zo-ie-zo al dood??
Droog, maar volgens mij klopt het idd wel.
Haar en nagels zijn dood, dacht ik.

Maar ik snap ook wel wat TS bedoeld...
Oud 16-02-2004, 12:07
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 13:02:
Droog, maar volgens mij klopt het idd wel.
Haar en nagels zijn dood, dacht ik.

Maar ik snap ook wel wat TS bedoeld...
je huid is ook dood en je hoorvlies ook eigelijk alles waarnaar we kijken is dood.

Ik snap het ook wel hoor maar moest het gewoon ff vertellen...
Oud 16-02-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 16-02-2004 @ 13:07:
je huid is ook dood en je hoorvlies ook eigelijk alles waarnaar we kijken is dood.

Ik snap het ook wel hoor maar moest het gewoon ff vertellen...
Je huid is niet volledig dood, toch? Alleen de bovenste laag ervan...
Als ik het me goed herinner dan iig.
Oud 16-02-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 13:14:
Je huid is niet volledig dood, toch? Alleen de bovenste laag ervan...
Als ik het me goed herinner dan iig.
Ja, alleen de bovenste laag cellen is dood, maar je ziet natuurlijk alleen de bovenste laag

Tanden zijn trouwens niet dood, evenals wangslijmvlies en tandvlees en de huid van je tong zo, dus als je je mond open doet dan zijn er wel levende cellen te zien. En de cellen van de huid van de vagina zijn ook niet dood, dus als je daarin gaat liggen kijken dan zie je ook levende cellen.
Oud 16-02-2004, 12:35
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
dread lijkt me niks....
Wel lekker goedkoop bedacht van dat meisje....
Oud 16-02-2004, 13:37
Jules
Jules is offline
Ja je haar is morsdood

Ik heb anderhalf jaar dreads gehad (ik heb er nu nog wat aan de achterkant zitten, ben ze nu aan het uitkammen zelfs ), en het is echt super klote om ze er weer uit te halen. Maar mijn uitgekamdehaar ziet er niet echt heel dood uit (de puntjes wel), maar ik smeer elke keer als ik mn haar gewassen heb van dat Henna repair spul erin (uit een grote witte tube) denk dat dat wel helpt
Oud 16-02-2004, 13:48
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
vet iedereen vertelde me altijd dat je het af moest knippen
Maar ik kan het dus misschien nog uitkammen als ik er vanaf wil.

Ik ben er vet blij mee maar me moeder wil dat ik het eruit haal.
Mja goed me haar was al gecrasht door al het bleken dus ik betwijfel of het slim is eruit te kammen.
Oud 16-02-2004, 15:30
D-sire
D-sire is offline
Lijkt me echt nix om dreads te hebben. Je kan je haar dan toch ook helemaal niet wassen? Lijkt me niet echt lekker als je ze er anderhalf jaar in laat zitten.. Ik heb van de zomer van die vlechtjes gehad (zie foto's in mijn fotoboek) en die heb ik er na een paar maanden maar uitgehaald omdat ik zag dat het begin van die vlechtjes (waar dus mn eigen haar zat) helemaal begon te klitten en er zat ook roos in, niet echt smakelijk om te zien.. Magoed om ff ontopic te blijven, je haar is dood zodra het uit je hoofdhuid groeit, haarwortels leven volgens mij wel. Maar wie wil er nu dreads als je van tevoren weet dat je ze eraf moet scheren/knippen ? Uitkammen lijkt me een verschrikkelijk hels karwei aangezien ik met de aanzetten van die vlechtjes eruitkammen al zo'n 3 uur bezig was
Oud 16-02-2004, 15:58
Needle_damage
Needle_damage is offline
Je haar is ontzettend dood, alleen de haarpunten leven wel en die kunnen beschadigt worden.
Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden!
Oud 16-02-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Needle_damage schreef op 16-02-2004 @ 16:58:
alleen de haarpunten leven wel en die kunnen beschadigt worden.
De haarpunten leven?
Of bedoel je die dingen die in je hoofd zitten (haarzakjes)?
Oud 16-02-2004, 16:07
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
om ff terug te komen op het wassen van dreads ....

Dat kan dus gewoon anders had ik het ook niet gedaan want ik houd niet van stinkhaartjes
Oud 16-02-2004, 16:48
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
heb ze na 3 weken al gewassen want me moeder vond me stinken Maarja toen heb ik 2 weken niet gewassen en ik was het nu alleen als ik het zelf ruik of commentaar krijg wil het nog niet te vaak wassen nu.
Maar als ik het hele weekend ben wezen stappen was ik het zeker wel. ff al die Rooklucht eruit
Oud 16-02-2004, 16:49
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
oja ik was het ook gewoon met gewone shampoo
Oud 16-02-2004, 19:59
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
hmmz waar haal je dat dan??
Oud 20-02-2004, 16:05
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Op http://www.dreadlocks.nl kun je spul bestellen van knotty boy

Ik heb zelf ook een half jaar dreads gehad, maar toen was ik ze zat en ging ik ze uitkammen, maar heel veel wilden er niet goed uit omdat ze te goed in de knoop zaten zeg maar. Ik heb ze deels afgeknipt en deels uitgekamt, en toen bennik naar de kapper gegaan, en die heeft mn kapsel bijgewerkt, er bleef nog best wel wat over van mn haar Ik had mn dreads al wel wat uit laten groeien zodat ik meer haar over zou houden.
Oud 21-02-2004, 15:07
geen punt.
geen punt. is offline
Sommige mensen laten het nog lekker schimmelen
Oud 23-02-2004, 07:57
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
das bah ik hoop niet dat die van mij gaan schimmelen.

haha en nou zijn die van mij ook nog geverfd, me moeder vraagt zich af of me haar er binnenkort af gaat rotten
Oud 23-02-2004, 10:29
the exploding boy
the exploding boy is offline
Waarom denkt iedereen toch altijd dat mensen met dreads hun haar niet wassen? Ik was het gewoon hoor, met shampoo ( wel knotty boy shampoo, omdat dat geen troep in je dreads achter laat. )

Ik heb een paar jaar geleden 2,5 jaar dreads gehad, en daarna gewoon uitgekamd ( ze kwamen tot halverwege mijn rug ) , lukte prima. Later heb ik nog eens 4 maanden dreads gehad en ook toen uitgekamd en ook dat lukte gewoon.

Nu heb ik ze alweer 8 maanden.

Het uitkammen is vooral in de 1e periode ( stel na een week ) heeeeel slecht voor je haar, omdat de permanentvloeistof dan nog erg actief is, je haar is nog niet hersteld daarvan, dus als je het dan uitkamt breek echt veel af. Doe je het na een maand, dan is het al een stuk minder, doe je het na een jaar, dan is die hele permanentvloeistof al bijna verdwenen en is het enige waar je last van hebt, wat dof haar omdat het tijden geen lucht heeft gezien.

Maar dreads zetten met vlooienkam is hoe dan ook slecht, want vlooienkammen zijn veel te klein en zo verkloot je je haar wel ja. Gewoon met een ijzeren kam doen, werkt prima. En zoner wax natuurlijk, want wax in je dreads is pas echt vies.
Oud 23-02-2004, 11:42
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ik was nu nog met gewone shampoo maar denk dak toch maar aan dreadshampoo ga beginnen.

En tis wel fijn om te weten dak het eruit kan kammen. Stel het moet ooit of ik ben me dreads zat dan kan het er gewoon uit.

maar hoelang ben je bezig geweest met het uitkammen??
Oud 23-02-2004, 11:48
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Je kan toch ook gewoon in zo'n oosters winkeltje dreads kopen en die door een vriendin in laten vlechten!?
Heb ik ook gedaan, blijft ongeveer een week zitten en ziet er leuk uit.

Dat van dat luizenkammetje lijkt me geen goed idee, als je nog wat haar op je hoofd wilt overhouden.
Oud 23-02-2004, 17:06
stouver
stouver is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 23-02-2004 @ 12:42:

maar hoelang ben je bezig geweest met het uitkammen??
ik heb ook dreads gehad, en heb ze na een half jaar uitgekamt omdat ze helemaal in elkaar gingen zitten (heb het trouwens op die manier met een luizenkam laten maken) en ben er zo'n 9 uur mee bezig geweest (maar wel met eten, praten, klooien enzo ertussendoor)
ik heb het trouwens samen met een vriendin eruitgekamt

ik zou het trouwens niet aanraden op deze manier dreads laten zetten, bij mij gingen al die dreads in elkaar klitten en werd het heel lelijk na een maand of 4
Oud 23-02-2004, 17:38
Verwijderd
Zou ze zelf ook nog ooit wel eens willen, maar thuis zullen ze er niet mee lachen (opt werkt trouwens ook niet).

Een vroegere vriend van mij vertelde dat hij het haar wel waste maar helemaal niet kamde en dat uiteindelijk het vanzelf in dreads ging klitten, maar hij had al wel heel krullerig, klittend haar...
Oud 02-07-2007, 11:02
alias17
alias17 is offline
Dreadlocks maken zijn eigenlijk heel simpel:
je hebt 3methodes:
1)Je haar in vlechtjes doen(bij sommige gaan die dan klitten en worden ze vanzelf dreads

2)de moeilijkste methode:
je moet ja haar verdelen in vakjes van 2op2cm een op het einde een rekkertje hangen. Dan neem je je haar aan het uiteinde vast en kam je als het ware naar beneden, zo gaat je haar lekker klitten. Dan moet je wat palmrollen(je dreadlock tussen de 2handen nemen en rollen) en er wat wax in smeren

3)dit is een methode die je zelf niet kan doen en meestal ook de slechtse: dat is dat ze er je haar ook verdelen in vakjes, er aluminiumfolie rond doen en er een chemisch goedje ingieten wat slecht is en irriteerd aan de hoofdhuid...
Oud 02-07-2007, 11:04
pyres
pyres is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-02-2004 @ 11:59 :
Ik vraag me nu af of dit niet superslecht is voor je haar? Het gaat toch dood als het zo lang opgetist (in de knoop) blijft zitten?

lieve stefanie

haar is al dood, als je het laat knippen dan bloedt het toch ook niet? ;x

kusjes
piers
Oud 02-07-2007, 11:10
Verwijderd
Citaat:
alias17 schreef op 02-07-2007 @ 12:02 :
Dreadlocks maken zijn eigenlijk heel simpel:
je hebt 3methodes:
1)Je haar in vlechtjes doen(bij sommige gaan die dan klitten en worden ze vanzelf dreads

2)de moeilijkste methode:
je moet ja haar verdelen in vakjes van 2op2cm een op het einde een rekkertje hangen. Dan neem je je haar aan het uiteinde vast en kam je als het ware naar beneden, zo gaat je haar lekker klitten. Dan moet je wat palmrollen(je dreadlock tussen de 2handen nemen en rollen) en er wat wax in smeren

3)dit is een methode die je zelf niet kan doen en meestal ook de slechtse: dat is dat ze er je haar ook verdelen in vakjes, er aluminiumfolie rond doen en er een chemisch goedje ingieten wat slecht is en irriteerd aan de hoofdhuid...
wat dacht je ervan om t achterwege te laten om een topic van 3 jaar oud te uppen
Oud 02-07-2007, 12:32
alias17
alias17 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 02-07-2007 @ 12:10 :
wat dacht je ervan om t achterwege te laten om een topic van 3 jaar oud te uppen
Dreadlocks komen meer en meer 'in' dus dacht ik dat het wel gewaardeerd zou worden moest dit nog eens heropgefrisd worden...

Laatst gewijzigd op 02-07-2007 om 13:13.
Oud 02-07-2007, 12:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
pyres schreef op 02-07-2007 @ 12:04 :
lieve stefanie

haar is al dood, als je het laat knippen dan bloedt het toch ook niet? ;x

kusjes
piers
Wat een up
Oud 02-07-2007, 13:23
Verwijderd