![]() |
||
Via www.kruidvat.nl heb ik 60 foto's besteld. De foto's zijn met een digitale camera genomen en ik heb aangegeven dat ik ze in het formaat 10x15 wilde ontvangen. Enkele dagen later waren de foto's klaar en ze zagen er goed uit.
Omdat er zulke leuke foto's bijzaten, heb ik 8 fotolijstjes gekocht. Ik wilde de foto's op m'n kamer ophangen. De fotolijstjes zijn speciaal voor foto's van 10x15 cm. Toen ik de foto's ging passen, bleken ze echter te klein. Na opmeting blijken ze 10x13 cm te zijn! Ik ben op de site van www.kruidvat.nl rond gaan kijken en onder het kopje 'vragen' stond vermeld dat men digitale foto's in 10x13.34 afdrukt, omdat anders de breedte-lengteverhouding niet meer juist is. Dit wist ik echter niet toen ik mijn foto's bestelde, want je bent niet verplicht om deze vragen te lezen. Wel moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden. Daar staat onder andere in: Citaat:
Ik zit nou wel met 8 fotolijstjes waar ik niks mee kan omdat de foto's niet passen. In mijn ogen hebben ZIJ zich niet aan de afspraak gehouden (ik heb 10x15 besteld en dat hebben ze mij niet gegeven.) Ik vind dat ze een waarschuwing hadden moeten geven dat het formaat niet helemaal hetzelfde zou zijn, want dan had ik ook die fotolijstjes niet gekocht. Ik zit nu dus met foto's die niet aan de opdracht voldoen en daardoor ook met de kosten van 8 fotolijstjes die nu overbodig zijn. Ik heb hier geen verstand van, maar is d'r iets wat ik kan ondernemen om de kosten van de fotolijstjes en/of foto's terug te krijgen?
|
![]() |
|
Als je de bon van de fotolijstjes nog hebt moet je ze in ieder geval om kunnen ruilen, meestal staat op de bon ook op binnen welke termijn.
Vwb de foto's denk ik dat je pech hebt, ook in de instructies vind ik iets terug van bijsnijden omdat niet alle foto's even groot zouden zijn. Ik denk dat je niet echt kunt zeggen dat ze je misleid hebben, en dat ze zullen zeggen dat je beter had moeten lezen. Mocht je de lijstjes nou niet meer om kunnen ruilen, dan zou ik creatief aan het werk gaan en de foto's zo bijsnijden dat ze wel in het lijstje passen (een passpartout randje eromheen maken of zo).
|
de lijstjes heb ik vandaag gekocht en de foto's afgelopen zaterdag. Nog niet te laat dus
![]() Auntie M: waar staat dat van dat bijsnijden? In de algemene voorwaarden? Want ik kon het daar niet vinden. Maar ik kan d'r natuurlijk ook helemaal overheen lezen..
|
Had ik in de instructies gevonden:
2 - Bestellen Via "Bestellen via ..." of de Kruidvat Bestelsoftware kunt u al uw digitale foto's door Kruidvat laten afdrukken. Met behulp van de verkenner voegt u uw fotobestanden in. Dit kan vanaf uw harde schijf, CD-Rom of diskette. Bij het verzenden van bestanden via Internet moeten de foto's het JPEG-formaat hebben (.jpg of .jpeg). Dit maakt de overdracht sneller. Bij de XP versie en de Bestel Software kunt u ook andere formaten zoals PDF en TIFF verzenden. Let op: om vervorming van het beeld te voorkomen, wordt het aangeleverde materiaal niet gewijzigd. Omdat niet alle opnames die met digitale camera's zijn gemaakt dezelfde lengte-/breedteverhouding hebben, kunnen afdrukken van foto's met een andere lengte-/breedteverhouding dan 2:3 iets anders afgesneden worden. U ontvangt dan een fotoafdruk met een licht afwijkende breedte . En dan krijg je dus eigenlijk dat verhaal wat je ze zelf al gevonden had er ook nog bij.
|||
Citaat:
ik heb het echter via de bestel cd-rom gedaan. daarbij horen de volgende algemene voorwaarden: (ik verwacht niet dat je het gaat lezen hoor. wil alleen aangeven dat die dus niet hetzelfde is als die van internet). En ik ben toch alleen verplicht om dát te lezen en niet alles wat er op internet staat of niet? Citaat:
|
Ik heb niet alles gelezen hoor
![]() Art. 6 Levering, verzending De levering van de bestelling geschiedt volgens de op de website vastgeleg_de bepalingen voor zover tussen de besteller en KRUIDVAT HOLDING niets afwijkends is overeengekomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nou, dan zit er idd niks op dan die lijstjes terug brengen of kijken of ik m'n geld terug kan krijgen voor die foto's. Ik werk zelf bij het kruidvat, dus ik kan daar vast wel wat voor elkaar krijgen. (maar wij hebben niks te maken met die website, vandaar dat ik daar niks vanaf weet) En dan m'n foto's maar bij een fotograaf laten afdrukken als die ze wel met 10x15 kan afleveren.
|
nouja, al die bepalingen die gegeven worden zijn niet zo relevant...ik geloof dat je probleem al opgelost is, maar als dat niet zo is dan kan je het geld van de lijstjes bij de kruidvat declareren; zij hadden jou moeten melden dat de foto's niet in die maat gemaakt konden worden. dit hebben ze verzuimd en dus moeten ze de schade die jij daardoor opgelopen hebt vergoeden.
||
Citaat:
en mijn fm weet net aan hoe ze moet emailen. die weet echt niks van internet en de site, dus daar heb ik weinig aan. vragen over digitale foto's moet ik altijd beantwoorden, omdat zowel mijn fm als de assistent daar niks van weten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel grappig trouwens... Ik heb ook 1x digitale foto's af laten drukken bij de Kruidvat en vroeg me al af waarom die kleiner zijn. Ik dacht dat ik het verkeerde formaat had aangeklikt ofzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik haalde het eigenlijk even aan als reactie op de post van little nemo die stelt dat die bepalingen er niet zoveel toe doen en dat het simpelweg een kwestie zou zijn van verzuim en schadevergoeding. Maar zo eenvoudig ligt het in consumentenzaken nooit. Consumentenrecht is bij uitstek het terrein van algemene voorwaarden en daarover zijn al tientallen handboeken volgeschreven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Belasting-topic Verwijderd | 482 | 18-12-2017 18:30 | |
Werk, Geld & Recht |
Gedoe met paspoorten, mogelijkheid tot vergoeding? Verwijderd | 16 | 14-03-2008 11:03 | |
Studeren |
Studeren in london? Masih | 19 | 21-07-2006 10:26 | |
Psychologie |
zijn hier mensen die om wat voor reden dan ook depressief (geweest) zijn? bloemkool | 9 | 20-10-2004 22:50 | |
Vrije tijd |
forumbazen: fuck ya'll br4m | 27 | 19-08-2003 18:24 | |
Algemene schoolzaken |
Talen studeren Summersmile | 46 | 19-08-2003 08:56 |