Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 15:42
SuperS
SuperS is offline
mijn dvd-rom drive wordt soms niet gedetecteerd door het systeem, hiermee bedoel ik, dat als ik opstart, dit heeel lang duurt, bij het opstarten word de dvd-rom drive al niet gezien, het lampje ervan brandt dan constant, maar als ik bijv. op eject duw komt er niets uit.

ik los dit probleem nu op door de kast open te draaien, de kabeltjes aan te duwen, op moederbord, dvd-rom drive en brander, als ik dan weer opstart is het probleem verholpen.

waar kan het nou aan liggen dat die kabeltjes steeds los gaan zitten? kan dit er door komen dat mijn pc te warm wordt? als ik programma draai dat bij moederbord zat zie ik dat cpu tussen 30 en 40 graden is, en dat het moederbord tussen 25 en 30 graden is. verder vind ik wel dat als ik mijn kast opendraai, mijn grafische kaart heel erg veel warmte afgeeft.

het systeem is:
Asus P4P800S moederbord
P4 3.0ghz
Radeon 9200 atlantis

de brander is een nec..... dvd +/- brander
de cd-rom drive is een pioneer slot in..........
Oud 17-02-2004, 19:42
Boozle
Boozle is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar heb je de IDE kabel wel goed aangesloten. Hiermee bedoel ik dat als ie op de slave is aangesloten dat ie ook op de slave staat ingesteld in de bios en dan moet je het jumpertje op de achterkant van de dvd speler ook op ded slave zetten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:55
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Boozle schreef op 17-02-2004 @ 20:42:
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar heb je de IDE kabel wel goed aangesloten. Hiermee bedoel ik dat als ie op de slave is aangesloten dat ie ook op de slave staat ingesteld in de bios en dan moet je het jumpertje op de achterkant van de dvd speler ook op ded slave zetten.
okee, hij is wel slave in bios, maar euhm, dat jumperding, wat is dat?
Reageren

Regels voor berichten