Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 16:11
niceman1984
niceman1984 is offline
Mijn toekomstvoorspellingen voor de aarde is dat binnen de eerste helft van deze eeuw (over 2/3 decennia) een derde wereldoorlog gaat uitbreken, de Franse geleerde en toekomstvoorspeller Nostradamus heeft het ook al voorspelt.

Einstein zij met zijn beroemde citaat ook al: ,,Ik weet niet met wat voor wapens de derde wereldoorlog word gevochten. Een
ding is echter zeker de vierde word gevochten met stokken en stenen"

Ik zelf weet haast wel 100% dat de mensen kernwapens gaan gebruiken bij de derde wereldoorlog, daarna zou de mens haast worden uitgegroeid en grote delen van de aarde onbewoonbaar worden door gigantische hoeveelheid radioactiviteit.

De mensen die het overleven (als er nog te leven valt) zullen zich ontwikkelen tot weer op het nivo van een holmens, en de geschiedenis zou zich weer gaan herhalen......

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 16:14
Verwijderd
ik voorspel de kapitalisten een mooie toekoms (beetje opstoken )

neeh , ik leef bij de dag
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:14
Verwijderd
ik verwacht dat we allemaal hoge gebouwen krijgen ivm ruimte gebrek.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:19
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Solero schreef op 18-02-2004 @ 17:14:
neeh , ik leef bij de dag
Ach ik geniet nu nog zolang het nog kan... beetje naar Vlindertjes, boompjes, bloemetjes kijken
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:20
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Uiteindelijk gebeurt er iets waardoor alles vergaat.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:21
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 17:19:
Ach ik geniet nu nog zolang het nog kan... beetje naar Vlindertjes, boompjes, bloemetjes kijken
Ja, vreemd dat dat kan hè? In deze tijd van het jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:21
Verwijderd
Ik weet het niet, ik wacht af.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:24
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-02-2004 @ 17:21:
Ja, vreemd dat dat kan hè? In deze tijd van het jaar.
bij wijze van spreken
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:25
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Nixje schreef op 18-02-2004 @ 17:21:
Maar ik zie het niet al te negatief in hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:27
zwoesj
zwoesj is offline
De zeekomkommers zullen over 30 miljoen jaar de wereld veroveren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 18-02-2004 @ 17:27:
Ik denk de forummers.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 18-02-2004 @ 17:27:
zwoesj is niet serieus
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:33
Nebula
Nebula is offline
Op 22 december 2012 wordt de mensheid waarschijnlijk vernietigd als gevolg van een buitenaardse invasie.

Weer iemand die niet goed heeft opgelet tijdens The X-files.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:34
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Solero schreef op 18-02-2004 @ 17:31:
zwoesj is niet serieus
Ik ben eigenlijk nooit serieus, ik ben gewoon sarcastisch.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:36
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-02-2004 @ 17:33:
Op 22 december 2012 wordt de mensheid waarschijnlijk vernietigd als gevolg van een buitenaardse invasie.
Is dat niet die datum waarin de Maya kalender ophoudt?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:36
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 17:36:
Is dat niet die datum waarin de Maya kalender ophoudt?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:38
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 17:11:

De mensen die het overleven
Er zijn idd veel mensen in het communistische regime gestorven! Maar sommigen hebben het overleeft!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:39
Qamra
Qamra is offline
Ik ga mee met Nostradamus.

Daarom lees ik alleen zijn voorspelingen als ze in principe al voorbij zijn. Vind het te griezelig om te weten wat die engerd nog meer voorziet.
Oud 18-02-2004, 16:45
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 18-02-2004 @ 17:39:
Ik ga mee met Nostradamus.
Daarom lees ik alleen zijn voorspelingen als ze in principe al voorbij zijn. Vind het te griezelig om te weten wat die engerd nog meer voorziet.
Wat voorziet ie zowel ik weet wel een 3e wereldoorlog maar verder?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:58
Auntie M
Auntie M is offline
Veel natuurrampen, geweld en oorlog en dan is dat in 1 klap over en beginnen we een nieuwe wereld!
Oud 18-02-2004, 16:58
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 18-02-2004 @ 17:58:
Veel natuurrampen, geweld en oorlog en dan is dat in 1 klap over en beginnen we een nieuwe wereld!
Wat moet ik bij die 1 klap voorstellen; nuclaire klap?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:59
Verwijderd
wereld raakt zowiezo overbevolkt
versterkte broeikaseffect zal ervoor zorgen dat de hitte op aarde toeneemt.
grondstoffen raken uitgeput.
we hollen de aarde uit, benieuwd hoe lang het nog goed gaat
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:01
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ik voorspel dat niceman een keer goed op zijn neus wordt geslagen door een willekeurig persoon die hem irritant vindt. die kans is immers niet zo gek klein.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:02
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
STUFF schreef op 18-02-2004 @ 17:59:
wereld raakt zowiezo overbevolkt
versterkte broeikaseffect zal ervoor zorgen dat de hitte op aarde toeneemt.
grondstoffen raken uitgeput.
we hollen de aarde uit, benieuwd hoe lang het nog goed gaat
idd hoelang kunnen we onze consumptiemaatschappij nog in staand houden, en ook nog met de komst van 2 grote economische tijgers; China & India

Overbevolking is ook nog een zeer grote probleem.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 18:02:
idd hoelang kunnen we onze consumptiemaatschappij nog in staand houden, en ook nog met de komst van 2 grote economische tijgers; China & India

Overbevolking is ook nog een zeer grote probleem.

[afbeelding]
India? Een grote economische tijger? .

En wat probeer je uit te drukken met dit schilderij van Rubens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 17:17
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 17:58:
Wat moet ik bij die 1 klap voorstellen; nuclaire klap?
kan
Oud 18-02-2004, 17:20
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 18-02-2004 @ 18:08:
En wat probeer je uit te drukken met dit schilderij van Rubens?
Straalt liefde & harmonie uit
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 18:20:
Straalt liefde & harmonie uit
Daar hoor ik jou nooit over eigenlijk. Laat ik eens positief zijn: er is nog oorlog, maar er zijn minder landen aan het vechten dan nu. Meer unies ed.
Oud 18-02-2004, 17:27
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Maar als er gevochten wordt, worden er veel zwaardere wapens gebruikt..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:33
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 18-02-2004 @ 18:26:
Daar hoor ik jou nooit over eigenlijk.
Ik heb ook gevoel....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:35
Verwijderd
Ik wil doohood
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:53
hasseltboy
hasseltboy is offline
Had je laatst ook al niet zo'n topic?
Oud 18-02-2004, 20:38
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 18-02-2004 @ 18:33:
Ik heb ook gevoel....
Tuurlijk, maar dat bedoel ik niet. Ik had het eigenlijk over het depressieve. Het is altijd 'waar gaat et heen met deze wereld', nooit eens iets positiefs. (ok ok, op dat ophemelen van het communisme na dan..)
Oud 18-02-2004, 20:40
hasseltboy
hasseltboy is offline
ik denk dat we allemaal dood gaan....
Oud 18-02-2004, 20:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Oorlog
Geweld
Verkrachtingen
Chaos
Misdaad.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 20:42
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
De wereld in 2084:

Conclusie

We hebben nu een kijk genomen in de toekomst van de belangrijke zaken. Dus nu kunnen we gaan kijken hoe wij denken dat de wereld er in 2084 eruit zal zien. Wij gaan deze vraag op drie verschillende manieren beantwoorden. Eerst zullen we op de vraag een positief antwoord geven. Daarna zullen we het meest reële wereldbeeld van 2084 geven. Tenslotte zullen we een rampenscenario over de wereld in 2084 geven. De tijd zal ons leren welke het meest in de buurt komt.

Positief scenario

In 2084 is de wereld in goede staat. Alle ziektes zijn uitgeroeid, doordat men een supermiddel uitvond die alle ziektekiemen uitroeide. Zelfs aids en kanker komen nergens meer voor. Er is genoeg voedsel voor iedereen dus ook in de derde wereld landen is geen honger meer. In deze landen is er meer industrie, de techniek is goed ontwikkeld. De mensen daar hoeven niet meer zoveel kinderen te nemen omdat ze rijker zijn en dus geen extra hulp meer nodig hebben. Zo groeit het aantal mensen niet te snel en vindt er geen overbevolking plaats. Een groot voordeel van de welvaart is dat iedereen een goede opleiding heeft en dus niemand meer arm is.
We kunnen ons hele zonnestelsel af reizen en op bijna alle planeten wonen. We krijgen signalen vanuit heelal die menselijk zijn. Deze signalen blijken goedaardig te zijn en de mens sluit vrede met de buitenaardse wezens. De satellieten hebben aangewezen dat de ozongaten dichter zijn en dus kan iedereen veilig zonnen.
Door goede en actieve ingrijpen van de mens in de natuur is het klimaat niet zo erg veranderd als verwacht. De mensen zijn milieubewuster en iedereen is heel erg in harmonie met de natuur en met zichzelf. Er zijn veel nieuwe religies die veel weg hebben van de New Age groepen van nu. De mensen lijken erg veel op hippies, maar dan in normale kleren. Ze komen niet in opstand en er zijn geen rellen. Omdat de wereld in een harmonieuze sfeer leeft, zijn er ook geen oorlogen. Het lijkt wel alsof de hele wereld een groot land is.

Reëel scenario

In 2084 zal het niet zo goed gaan met het milieu, tenminste als we niet ingrijpen maar waarschijnlijk gebeurt dat wel. Als dit niet het geval is zullen we een temperatuurverhoging van ongeveer 2 graden meemaken. Dit zorgt voor een heleboel narigheden als overstromingen en andere natuurrampen. De mens en andere ecosystemen passen zich echter wel aan en hierdoor merkt men er niet zoveel van.
Niet alle ziektes zullen zijn verdwenen. Aids zal nog voorkomen onder de armen, maar het rijke westen geneest van de ziekte door een goed medicijn. Dit geneesmiddel is misschien wel van een planeet gehaald. Jammer genoeg zullen er nieuwe ziektes bij komen door de temperatuurveranderingen, want ziekteverwekkers kunnen goed leven bij warme omstandigheden. Met DNA zullen we heel ver zijn en het klonen is geen probleem. Omdat de landbouwgrond voor andere doeleinden wordt gebruikt, moet men het eten ergens anders vandaan halen. Men eet voedingssuplementen om zich zelf te voeden.
Men rijdt in hydro-auto’s en rijdt niet meer met de trein maar met hoge snelheidslijnen. Vliegtuigen zijn veranderd in Star Trek achtige schepen en vliegen het hele zonnestelsel door. We zullen echter nog steeds niet weten of buitenaardse intelligentie bestaat. We weten wel veel meer van ons zonnestelsel en doen we er veel meer mee, heel misschien wonen we er zelfs al. Het ziet er niet te dramatisch uit, maar we zullen wel de gevolgen van onze daden moeten in zien als we niet willen dat het milieu verslechterd.

Rampen scenario

In 2084 is het leven op aarde ontzettend moeilijk. De mens heeft de wereld in de jaren ervoor goed verpest. De voorraden van fossiele brandstoffen waren bijna op toen de wereld pas massaal op duurzame energie overging. Door deze ontwikkeling was het milieu nog meer achteruit gegaan mede dankzij het broeikaseffect dat steeds meer verslechtert. Daarbij komt dat men in het Midden-Oosten oorlog voerden om de laatste restjes olie. Bij deze oorlog is een atoombom tot ontploffing gebracht wat vele levens heeft gekost. Dit was de krachtigste ooit. De wereld zal rond die plaats nog decennia last hebben van straling. De ozonlaag is heel dun waardoor mensen speciale pakken zullen moeten gaan dragen om zich te beschermen tegen die stralingen.
Er wordt heel erg gefluisterd dat er mensen worden ontvoerd door buitenaardse wezens. OP de aarde kunnen we ons niet verdedigen omdat we nog steeds geen idee hebben van buitenaards leven. Dit komt mede doordat de ruimtevaart zich net heeft kunnen ontwikkelen door gebrek aan geld. Hierdoor konden we de enorme meteorietenregen niet op ons af zien komen, dit val veel verwoesten. De temperatuur is hoger geworden waardoor er meer woestijn is bijgekomen. Dit leidt tot een voedselprobleem omdat er te weinig vruchtbare grond achter is gebleven. Men had jarenlang genetische manipulatie bij eten uitgevoerd en dat blijkt erg vervelende gevolgen te hebben. Mensen krijgen er eerder kanker van omdat het DNA werd aangetast en onkruid wordt resistent voor giffen en zijn bijna niet meer te verwijderen.
Met de menselijke gezondheid gaat het ook niet goed. Velen hebben kanker, maar de meeste vormen hiervan zijn met een doorsnee operatie of behandeling zo weg te halen. Aan sommige vormen kan niets worden gedaan. Aids is nog steeds niet uitgeroeid en mensen worden steeds ernstiger ziek van simpele griepjes. Deze zijn namelijk resistent zijn geworden en kunne dus niet meer worden behandelt.
Het vervoer is een van de weinige dingen die een positieve ontwikkeling zal doormaken. Het vervoer is echter zo goed, dat er teveel gebruik van gemaakt wordt. Dit zorgt voor enorme files.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 20:51
Verwijderd
ik denk dat het helemaal verkeerd gaat, ik denk dat terrorisme zwaar toeneemt en dat er oorlo op religieuze gronden komen.
de maan is bewoond maar alleen door amerikanen die denken dat de maan van hun is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 20:54
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 18-02-2004 @ 21:51:
ik denk dat het helemaal verkeerd gaat, ik denk dat terrorisme zwaar toeneemt en dat er oorlo op religieuze gronden komen.
de maan is bewoond maar alleen door amerikanen die denken dat de maan van hun is.
Ja zij denken toch wel dat alles van hen is, waarom dan ook niet de planeten enzo die we dan als het goed is wel kunnen bereiken?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 21:48
Sennah
Sennah is offline
de wereld vergaat, maar gellukig is dat pas als ik allang niet meer leef, dus ga ik me er ook niet zo druk om maken...
hadden ze/we maar beter op moeten letten en de wereld niet zo martelen
Oud 18-02-2004, 21:55
Verwijderd
binnekort is het dag des oordeels...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:31
Akites
Akites is offline
Natuurlijk plaatst mr niceman zijn bericht bewust niet op F&L, maar in de Kantine, want hij weet wat voor discussies hij uitlokt met zijn uiterst heldere en samenhangende posts.
Praat me bij, hoevaak zijn je topics daar al gesloten?

Nou ja, ik bedoel, ik vind het zo jammer dat het altijd op deze manier moet gaan... (In 2012 gaan we eraan, zeker weten!! Nee, in 2005!! Ben je gek man, volgende week dinsdag!! etc etc)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-02-2004 @ 22:55:
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 05:57
Lionheart
Citaat:
Nixje schreef op 18-02-2004 @ 17:21:
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 06:17
Silver rain
Silver rain is offline
Binnenkort (binnen 100 jaar) zal er vrede zijn
Oud 19-02-2004, 07:10
Demiurge
Demiurge is offline
Ik geloof iig niet in wereld wijde vrede op de aarde, zeker niet als het aan de mensheid ligt, zolang geld en macht nog bestaat zal er oorlog en geweld zijn.

Milieu gaat zowiezo naar de tering, dat kunnen we nu al haast niet meer stoppen, warme zomers, warme winters wellicht het scenario van dat alle ijskappen smelten dat die een einde aan onze huidige maatschappij maken.

Ik hoop dat ik het mee mag maken eigenlijk , lijkt me heerlijk om het einde van de mensheid mee te maken.

Oh en in de toekomst van ongeveer 50 jaar zullen ziektes als Aids en Kanker tot het verleden behoren door de verdere ontwikkeling van Genetische Manipulatie
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 07:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-02-2004 @ 22:55:
Maar hoe binnenkort weten we niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 08:18
Tandpasta
Tandpasta is offline
De mens zal eindelijk correct Nederlands schrijven.
Oud 19-02-2004, 11:11
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 19-02-2004 @ 08:10:
Ik hoop dat ik het mee mag maken eigenlijk , lijkt me heerlijk om het einde van de mensheid mee te maken.
Ja de huidige consumptiemaatschappij is behoorlijk doorgedraaid, mischien moet men een systeem ontwikkelen waar geld geen waarde meer heeft.

ikzelf geloof dat we deze consumptiemaatschappij nooit lang meer kunnen instaandhouden er komt een moment dat alle fossiele brandstoffen opraken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 12:00
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 19-02-2004 @ 09:18:
De mens zal eindelijk correct Nederlands schrijven.
Hehe, inderdaad.
Oud 19-02-2004, 17:15
Hakkie
Hakkie is offline
Mijn toekomstvoorspelling is dat steeds meer mensen 'jou' en 'jouw' niet goed meer weten te gebruiken.

Reageren

Regels voor berichten