Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 20:57
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn laptop gaat soms zomaar uit. Eerst deed ie het alleen als ik op bed lag met dat ding en de deken dus een beetje de ventilatir verstopte dus ik dacht dat het kwam omdat het ding te warm werd. Maar nu staat ie op mijn bureau en doet ie het weer. Hij is wel behoorlijk warm vind ik, maar dat hoort toch niet te kunnen?

Kan het ook ergens anders door komen dat ie zomaar uit gaat?

(t is een dell inspiron)
Oud 19-02-2004, 21:01
Martin
Martin is offline
Het lijkt erop dat de temperatuur van je processor toch echt te hoog is. Kijk eens in het bios (bij het opstarten op DEL drukken) naar de temperatuurd.

Eventueel kan je een ander programma gebruiken als MBM.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:24
miekmuis
miekmuis is offline
In BIOS staat de temperatuur niet vermeld. Maar wat doet dar MBM programma dan?
Oud 19-02-2004, 21:24
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Martin schreef op 19-02-2004 @ 22:01:
Eventueel kan je een ander programma gebruiken als MBM.
NOFI en ik hou van jullie allemaal, maar denk 's na. Verwacht je echt dat de TS énig idee heeft wat een MBM is, waar ze dat kan kopen, hoe dat smaakt, en wat ze daarmee moet? Een urrultje en een beknopte uitleg is in zulke gevallen wel handig.
Niet specifiek tegen jou Martin, maar ik zie het regelmatig, en ik 'stoor' me er altijd aan.

miekmuis: MBM staat voor MotherBord Monitor, een programmaatje waarmee je (oa) de temperatuur van je processor & moederbord kunt bekijken. Je kunt het hier downloaden: http://www.sponge-bob.nl/?page=mbm&m...eBob%20related
Misschien zit er bij de Languae Pack ook Nederland, dat weet ik zo niet.

Je krijgt geen foutmelding als die uit gaat? Hij gaat echt zonder waarschuwing 'zomaar' uit? Probeer de laptop eens aan te zetten, zonder dat je er iets mee doet, of zonder programma's open te hebben. Gaat ie dan ook uit?
Oud 19-02-2004, 21:31
Boozle
Boozle is offline
Misschien ligt het gewoon aan je batterij. Ik heb het ook met mijn telefoon als je de batteij verschuift gaat ie ook uit.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
NielZ schreef op 19-02-2004 @ 22:24:
[B*lapje tekst* [/B]
Jup, je hebt inderdaad gelijk Ben niet zo gewend dat vrouwen óók op hardware komen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 23:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Wat voor een Inspiron heb je?
Oud 20-02-2004, 10:51
miekmuis
miekmuis is offline
Ja hij gaat echt uit zonder enige waarschuwing of foutmelding.
Ik kan de muis dan niet meer bewegen en dan wordt het beeld zwart en is ie uit.

Ik heb een dell inspiron 5100.

De laatste keer dat het gebeurde zette ik hem meteen weet aan. Op het moment dat hij aan het opstarten was legde ik mmijn hand over de ventilator om te voelen hoe warm hij was en toen ging hij weer uit Maar ik weet dus niet of dat kwam omdat ik mijn hand over dat ding had of dat dat gewoon toeval was.

Bedankt voor de uitleg Nielz
Oud 20-02-2004, 13:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 20-02-2004 @ 11:51:
Ik heb een dell inspiron 5100.
Argh, schijt. Als je nou een 5150 ofzo had, dan was hij wel compatible met I8KfanGUI, een geweeeeldig programmatje van een of andere Duitser.
Dell heeft in de bios van de inspirons de temperatuur waar bij de fans aangaan veel te hoog gezet, in ieder geval bij de Inspiron 8x00 serie. Ik heb een 8000, en hier werkt dat programma perfekt. Ik kan instellen bij welke temperatuur de fans aan moeten gaan, en ik kan ook allerlei temperaturen lezen.

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwste bios van de dell site downloaden, misschien helpt dat.

Ik weet niet onder welke omstandigheden die laptop uitgaat. Als je vanaf een accu werkt zou het heel goed kunnen. Werk je vanaf het stopcontact is er iets anders aan de hand. Weet je misschien of het geheugen een keer uitgebreid is? Of dat allebei de geheugen slots (als een 5100 er al twee heeft) misschien bezet zijn.
Er was een tijdje terug namelijk ook een probleem met het uitbreiden van het geheugen. Er waren SoDimmetjes te krijgen die veels te veel stroom vroegen, wat die hele laptop niet bij kon benen. Ik meen mij te herinneren dat dit infineon geheugens waren.

Het zou eventueel ook aan de software kunnen liggen. Ik heb vaak zat vreemde dingen gezien die kwamen door vervelende programma's. Pas bij een vriend van me wilde zijn msn niet langer dan 15 minuten online blijven. Na een keertje goed ad-aware draaien was het probleem over. Je zou eens kunnen kijken of het probleem zich ook voordoet als je gewoon in de bios aan het rondneuzen bent.. Als je een lege accu hebt ga je gewoon kijken in de bios hoe hij geladen wordt
Reageren

Regels voor berichten