Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 15:28
JJzD
JJzD is offline
ik wil geholpen worden maar aan de andere kant stel ik mezelf veel mooier en beter in elkaar zittend voor dan waar is

tegelijk overdrijf ik andere dingen weer (doe ik tegen iedereen maar tegen hulpverleners is dat vervelend )
iemand oplossing??
Oud 01-05-2002, 15:38
Liedje
Liedje is offline
hmmm oplossing....
tsja, lijkt me niet dat je veel mogelijkheden hebt...
*Toch echt proberen om eerlijk te zijn. Je zit er voor jezelf, JIJ wilt geholpen worden, en liegen helpt dan natuurlijk niet echt...De hulpverleners gaan uit vanwat jij zegt en daar reageren ze op...
*Weet je, je kan misschien ook tegen de hulpverlener vertellen dat je liegt of dingen verdraait, terwijl je dat niet opzettelijk doet... Kun je misschien ook doen.. zo voorkom je misschien ook dat je nog meer gaat liegen of dingen gaat verdraaien.....

Nou ja, hier heb je vast ook niks aan, maar ieder geval: succes drmee!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:07
Gothic
Gothic is offline
Stoppen met de hulpverlening, want eerlijk is eerlijk je verdoet hun en jouw tijd als je niet geholpen wil worden... misschien eens heel lang nadenken waarom je liegt, waarom je bang bent voor de evt verandering als je problemen zijn opgelost?
Oud 02-05-2002, 09:28
*** is offline
Citaat:
Liedje schreef:
hmmm oplossing....
tsja, lijkt me niet dat je veel mogelijkheden hebt...
*Toch echt proberen om eerlijk te zijn. Je zit er voor jezelf, JIJ wilt geholpen worden, en liegen helpt dan natuurlijk niet echt...De hulpverleners gaan uit vanwat jij zegt en daar reageren ze op...
*Weet je, je kan misschien ook tegen de hulpverlener vertellen dat je liegt of dingen verdraait, terwijl je dat niet opzettelijk doet... Kun je misschien ook doen.. zo voorkom je misschien ook dat je nog meer gaat liegen of dingen gaat verdraaien.....

Nou ja, hier heb je vast ook niks aan, maar ieder geval: succes drmee!!
sluit ik me helemaal bij aan
iets anders zit er niet op..
good luck!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 17:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Stoppen met de hulpverlening
Ja doeg! Hij heeft deze hulp echt nodig. En dat weet hij zelf donders, maar dan ook donders goed. Hij wil ook geholpen worden, daarom opent hij deze topic.

Ik sluit me bij LIEDJE aan. Je weet dat je die hulp nodig hebt. Kijk, ik zou 't ook graag anders zien. Dat we gezellig die router gaan bouwen. Maar ja. Er zijn belangrijkere dingen te doen voor jou nu.

Vertel ze eerlijk dat je liegt. Probeer je tegen je leugens te verzetten. Ik weet niet of 't verstandig is te zeggen dat je je er tegen verzet omdat als je dat verteld weet je niet zeker of je je daar 100% aan houdt, of je je daar uberhaupt wel aan houdt, etc.

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 12:42
X-je
X-je is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ik wil geholpen worden maar aan de andere kant stel ik mezelf veel mooier en beter in elkaar zittend voor dan waar is

tegelijk overdrijf ik andere dingen weer (doe ik tegen iedereen maar tegen hulpverleners is dat vervelend )
iemand oplossing??
Ik denk dat hulpverleners waar je al een tijd bij gaat, dat op den duur door hebben. Ze leren het ook. Ik studeer er ook voor en het kan bijna niet anders dan dat ze dat door hebben na een tijdje.
Op zich is er niets verkeerd aan je mooier voorstellen dan je bent. Dat doen mensen om zichzelf te beschermen. Je moet je eerst leren aanvaarden zoals je bent, voor je eerlijk kan zijn over jezelf. Ik weet niet waarvoor je hulp krijgt, maar kan je daar niet over praten met je hulpverleners?

X-je
Oud 03-05-2002, 18:55
*** is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ja doeg! Hij heeft deze hulp echt nodig. En dat weet hij zelf donders, maar dan ook donders goed. Hij wil ook geholpen worden, daarom opent hij deze topic.

en toch geeft ie op...
Miss dat jullie nog geniale ideeën hebben om te zorgen dat JJzD 't Riagg achter de broek aan blijft zitten en er bovendien wat gedaan krijgt?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 11:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*** schreef:
en toch geeft ie op...
Miss dat jullie nog geniale ideeën hebben om te zorgen dat JJzD 't Riagg achter de broek aan blijft zitten en er bovendien wat gedaan krijgt?
Hij kan idd wel zeggen dat hij geholpen wil worden, maar als hij het onbewust saborteerd... kenlijk wil hij toch niet zo erg geholpen worden, dat zie je best vaak bij mensen, mensen zijn bang voor verandering... Ik denk dat je moet zoeken naar iemand waar je wel eerlijk tegen kunt zijn, iemand die jou snapt en iemand die door je heen kwijt, waardoor je niet meer kunt liegen...
Oud 06-05-2002, 12:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Hij kan idd wel zeggen dat hij geholpen wil worden, maar als hij het onbewust saborteerd... kenlijk wil hij toch niet zo erg geholpen worden, dat zie je best vaak bij mensen, mensen zijn bang voor verandering... Ik denk dat je moet zoeken naar iemand waar je wel eerlijk tegen kunt zijn, iemand die jou snapt en iemand die door je heen kwijt, waardoor je niet meer kunt liegen...
Z'n angsten, afweermechanismes en wantrouwen is van dien aard dat dat eerst overwonnen moet worden door zowel hem als de hulpverlening. Daar is tijd voor nodig. Om nu al meteen te zeggen van: opgeven. Dat vind ik wat overdreven. Je hebt nog niet eens geprobeerd het op te lossen...
Oud 06-05-2002, 13:29
nl2suzy
nl2suzy is offline
Tsja het is moeilijk.. misschien als je je niet prettig voelt bij de hulpverlener kan je een andere proberen... En tsja.. Je moet er voor vechten denk ik.. Niets gaat vanzelf in deze wereld

En soms zit een hulpverlener er ook wel is naast.. maar komop!! Het komt ongetwijfeld goed!
Oud 06-05-2002, 16:59
kleine wicca
kleine wicca is offline
He wat jij doet is normaal hoor!
Het is menselijk dat je "sociaal gewenst antwoord" gaat geven. En als het goed is worden hulpverleners erop getraind dat te herkennen. Als ze dat niet doen, en het duurt te lang dat je je leugens vol kan houden, moet je het zelf zeggen en als je dat niet durft, kun je het misschien opschrijven ofzo (das vaak makkelijker he)
Reageren

Regels voor berichten