Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2004, 21:13
Balance
Balance is offline
Mijn beste vriendin heeft op dit moment nogal wat probleempjes als het gaat om de liefde. Ze zit er erg mee en wil vaak raad of gewoon even uithuilen of d'r verhaal doen.
Ik wil d'r graag voor haar zijn, maar heb wel een totaal andere mening over de jongen waar het hier om gaat.

Omdat ik niet wil dat ze denkt dat ze bij mij niet terecht kan of alleen maar negatieve opmerkingen van me krijgt, probeer ik me erg in te leven in haar situatie. Dat weet ze en waardeert ze. Maar het wordt steeds moeilijker voor me.
Ik krijg veel verhalen via anderen te horen over deze jongen en ben constant degene die haar het slechte nieuws mag gaan vertellen. Ik voel me d'r erg kut onder en zit vaak te piekeren of ik haar dingen nou moet vertellen of niet. Als ik het eenmaal doe voel ik me ook weer rot omdat zij zich zo rot voelt en als ik dingen achter houd, voel ik me rot omdat ik iets verzwijg.
Langzaam aan worden haar problemen dus ook een beetje die van mij, terwijl ik toch ook nog m'n eigen probleempjes heb.

Ik weet niet wat ik d'r aan kan doen. Afstand nemen kan ik niet echt, want ik wil d'r voor d'r zijn en wil niet dat ze een ander opzoekt om haar problemen te bespreken. Maar het gaat wel steeds meer van mij vragen
Wat te doen?
Oud 21-02-2004, 21:40
Rensketje
Rensketje is offline
Hay Balance,

Wat vervelend voor je zeg!

Het is hartstikke goed van je, vind ik, dat je graag een luisterend oor wilt bieden en je wilt inleven in haar situatie.

Als jullie elkaar toch heel veel vertellen, zou ik haar ook vertellen wat je net op het forum hebt geschreven. Je doel is uiteindelijk oom haar te helpen, en als je jezelf dan minder gaat voelen, lijkt het me dat je haar ook niet echt goed kan helpen. Ik zou haar rustig uitleggen, waar je meezit. Dat je het vervelend vind dat jij haar vaak slecht nieuws moet brengen en ziet dat zij ermee zit, maar dat je het ook naar zou vinden om info achter te houden.

Dit begrijpt ze vast wel. Je bedoelt het goed.

Heel veel sterkte,

renske
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 22:27
Ruudje
Ruudje is offline
Heey,

ik vind het ook vervelend voor je... maar dat jij zich in die situatie inleeft, geeft aan dat je een goeie vriendin van haar bent.
Vertel haar dat je wilt helpen... dat je het goed bedoeld, en dat het zelfs voor jou veel energie gaat kosten... zorg ervoor dat je haar vertrouwen wint... praten lost heel veel op...

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 22:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 21-02-2004 @ 22:40:
Hay Balance,

Wat vervelend voor je zeg!

Het is hartstikke goed van je, vind ik, dat je graag een luisterend oor wilt bieden en je wilt inleven in haar situatie.

Als jullie elkaar toch heel veel vertellen, zou ik haar ook vertellen wat je net op het forum hebt geschreven. Je doel is uiteindelijk oom haar te helpen, en als je jezelf dan minder gaat voelen, lijkt het me dat je haar ook niet echt goed kan helpen. Ik zou haar rustig uitleggen, waar je meezit. Dat je het vervelend vind dat jij haar vaak slecht nieuws moet brengen en ziet dat zij ermee zit, maar dat je het ook naar zou vinden om info achter te houden.

Dit begrijpt ze vast wel. Je bedoelt het goed.

Heel veel sterkte,

renske
dankjewel
ik ben alleen bang dat als ik haar dit laat lezen (of vertel), dat ze dan mij wil sparen en naar anderen toe gaat met haar problemen. terwijl ik wel wil dat ze bij mij terecht kan. Ik wil niet alleen maar een vriendin zijn in goede tijden en haar in slechte tijden maar naar een ander laten gaan. Snap je?
Ze zal door zoiets alleen maar een schuldgevoel richting mij krijgen en dat is ook niet de bedoeling.
Oud 22-02-2004, 21:03
littlegurl
littlegurl is offline
Dat zijn altijd hele lastige dingen. Het is je vriendin en je laat haar terecht niet zomaar vallen! Maar je moet nog wel aan jezelf blijven denken. Ik zou gewoon zoiezo eerlijk zijn tegen haar, ook al voelt zij zich daar rot over. Ik weet natuurlijk niet waar het over gaat, maar toch kan je alles wat het ook is maar het beste bespreken. Dan voelt zij zich even rot en op dat moment kan jij er dan weer voor haar zijn!

Doe verder ook gewoon leuke dingen samen. Ga winkelen, uit, naar de bios en noem maar op. Zo heb je ook nog plezier met haar en niet alleen problemen oplossen!

Succeas
Oud 23-02-2004, 20:20
Sennah
Sennah is offline
Hey,

het is harstikke fijn als je iemand kunt helpen, maar op deze manier wordt dat inderdaad wel lastig.
Maar als zij al weet hoe jij over die jongen denkt en jij er toch voor haar bent, kan ze af en toe ook wel een opmerking slikken die jij eruit moet gooien.
Julie zijn vriendinnen van elkaar, het komt toch allemaal niet van 1 kant?
Jij houd rekening met haar door niet elke keer te zeggen hoe je er over denkt en zij houdt rekening met jou door te accepteren dat jij af en toe wel iets zegt wat ze liever niet hoort. Dat lijkt me eerlijk toch?

succes ermee
Oud 27-02-2004, 18:09
Rensketje
Rensketje is offline
Ik hoop dat alles goed met je gaat.

het is idd een moeilijke situatie zeg. Misschien zou je ook nog aan je moeder kunnen vertellen ofzow dat je er mee zit, maar dan alleen dat je vriendin problemen heeft. Verder zeg je natuurlijk niet welke problemen.

STerkte weer!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten