Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 14:22
JaneDoe86
JaneDoe86 is offline
Ik heb nu paar maanden relatie met een jongen waar ik helemaal verliefd op ben, eerste liefde zeg maar. Voordat waren we hele goede vrienden. En al die tijd moest ik aanhoren hoe zijn vorige relatie van 2.5jaar hem had opgefokt en watvoor heks zijn ex wel niet was. Laten we haar X. noemen. Hij had geen goed woord over haar te melden.
En nu soms als ik iets zeg of doe zegt hij soms "Dat zij X. ook altijd" Of soms als ik iets geirriteerd tegen hem zeg, zegt hij "Jaaa, X" Ik hield altijd mijn mond erover dicht want ik wist dat het een grap was maar van binnen voelde het niet goed. Nou gisteren zei hij het weer over msn en ik barste los, dat hij me niet heletijd met haar moest vergelijken. Nu hebben we ruzie, hij snapt niet hoe ik erbij kom en dat hij het maar paar keer had gezegd. Dat hij mij helemaal niet met haar vergelijkt. En ik ben boos omdat hij er geen ene reet van snapt dat het niet leuk is om te horen dat ik zelfde acties als zijn boze heks ex heb.
Maar ben ik nou echt zo gek om dat te denken, misschien ligt het wel aan mij? Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 14:39
BelleRosé
BelleRosé is offline
Je moet er ergens wel een keer tegen kunnen als hij zo een opmerking geeft. Die ex van hem heeft namelijk toch een tijdje in zijn leven gezeten.
Maar dat hij haar zo "vaak" met jou vergelijkt, klinkt wel niet gezond. In mijn ogen is dat een teken dat hij nog niet over X is.
Praat er een keer open met hem over, kijk wat zijn reactie is, en vanaf dan kan je verder. Praat wel face 2 face met hem, en niet over die k*tmsn

Sterkte
*x
Oud 23-02-2004, 14:42
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Het is heel vervelend dat hijd at doet.
Maar plaats je even in zijn plaats, hij is 2,5 jr met X geweest, van die relatie heeft hij vast een hele hoop geleerd.. vooral over de dingen die hij niet tof vind dat een meisje kan doen dus...

Ik denk neit dat hij jou verglijkt met haar.. maar hij herkent wat jij doet, in wat hij ooit heeft meegemaakt, dat wordt dus gekoppelt aan X. Daarom maakt hij die opmerkingen in verband met haar denk ik.
Maar wat hij eigenlijk bedoelt is (Denk ik) dat hij dat soort dingen niet nog een keer wil meemaken, en waarschijnlijk ook met jou verder wil en dus niet wild at het kapot gaat door dat soort dingen. hij bedoelt het meer als een soort van waarschuwing of iets van laten weten dat hij dat niet tof vind.. ikd enk helemaal niet dat hij jou wil verglijken.. maar hij zegt het gewoonv erkeerd...
Oud 23-02-2004, 14:43
JaneDoe86
JaneDoe86 is offline
Ik weet dat zij een groot deel van zijn leven heeft uitgemaakt. En we kunnen heel goed praten. Ik vind het helemaal niet erg als hij over haar heeft. Ik weet dat zij hem heel veel pijn heeft gedaan en hij haar ook. Het was erg ongezonde relatie. Maar het gaat me gewoon iets te ver als ook zo'n stempel krijg als ik iets doe. Dan heb ik het gevoel dat onze relatie naar de klote gaat als ik me zoals zij begin te gedragen. Of is dat ook raar?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 14:48
Verwijderd
Als hij iets irritant vindt aan jou, moet hij dat gewoon zeggen, vind ik. Op een normale manier, dus niet "jaa [naam ex]", enz.
Ik vind het behoorlijk lullig van hem dat hij op die manier dingen tegen jou zegt.

En verder: 2,5 jaar een relatie is niet niks. Dan zal er heus wel wat leuks aan dat meisje zijn geweest. Blijkbaar is hij ergens gefrustreerd over ofzo. Maar als je 2,5 jaar wat met iemand hebt gehad moet je daarna niet gaan doen alsof alles zo slecht was.

Dat zijn de 2 dingen die ik fout of iig raar vind.

En je hoeft echt niet steeds bang te zijn dat je je zoals z'n ex gaat gedragen. Je bent wie je bent, je hebt een eigen persoonlijkheid en hij hoeft je niet te veranderen omdat je toevallig een paar dingen doet die z'n ex ook deed.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:25
Escada Beaute
Escada Beaute is offline
Ik zou het ook niet echt leuk vinden als hij mij steeds met z'n ex ging vergelijken! Ik vind dat je gelijk hebt! Als ik jou was zou ik eens een x goed met hem gaan praten hierover, misschien heeft-ie 't waarschijnlijk zelf niet eens door dat hij jou steeds aan 't vergelijken is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:37
AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou er nog eens even een keer met hem over praten op een rustige toon zodra jullie beiden niet zo opgefokt meer zijn. Wat hier gebeurde was een losbarsting van alle opgekropte frustraties van beide kanten. Dat is nooit goed. Laat het even afkoelen, praat er daarna rustig nog eens met hem over en leg duidelijk uit dat je het niet prettig vind om vergeleken te worden met zijn ex. In welke frequentie maakt niet uit, het is gewoon niet leuk om met haar vergeleken te worden.
Oud 23-02-2004, 15:54
Sade
Sade is offline
Dit moet je echt niet pikken

Ik zou er met hem over praten, misschien is het een goed idee om gewoon even helemaal niet over ex-en te praten, is nooit een goed idee aan het begin van een relatie (been there )
Oud 23-02-2004, 16:46
Verwijderd
jah sorry hoor mijn vriend moet mij ook niet constant gaan vergelijken met zn ex, dan zou ik ook stapel gek van em worden maar goed.
Praat er nog eens met hem over, het klink teigenlijk alsof hij nog heel veel wrok tegen dat meisje koesterd... dta hij daarom steeds van deze opmerkingen heeft
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 20:56
Dark Angel
Dark Angel is offline
Wat een onzin trouwens dat die ex zo vreselijk zou zijn dat het allemaal aan haar lag. Een slechte relatie komt altijd van 2 kanten. Dus ik ben het absoluut niet eens met was Denyse zegt.

Maar praat gewoon eens, met een kopje thee erbij en lekker op de bank. Spreek af dat je elkaar uit laat praten voordat je reageerd. Geef elkaar de kans om uit te leggen hoe je voelt.

En het is volkomen normaal dat jij niet op die manier vergeleken wil worden met zijn ex. Dat is gewoon niet aardig en geen enkele vrouw zou dat prettig vinden.
Oud 24-02-2004, 17:00
Elysium
Elysium is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 23-02-2004 @ 21:56:
Wat een onzin trouwens dat die ex zo vreselijk zou zijn dat het allemaal aan haar lag. Een slechte relatie komt altijd van 2 kanten. Dus ik ben het absoluut niet eens met was Denyse zegt.

Je kent het hele verhaal niet, dus dat is wel een beetje een risky conclusie.

En verder: laat een ex nooit een reden zijn om ruzie over te krijgen. Openheid is erg belangrijk, zeker over het verleden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 20:04
Faery
Faery is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 23-02-2004 @ 15:39:
Sterkte
*x
Meesterlijk.
Reageren

Regels voor berichten