Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 22:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
hey, voor natuurkunde moet ik dit jaar bij wijze van PO een literatuur onderzoek doen. Praktium kan niet, want daar hebben we de middelen niet voor geloof ik.

Het probleem zit dus hier: Ik wou het over relativiteit doen enzo, want mijn vader was naar een paar college's daar van in delft geweest en had dus een hoop wiskundige modellen/bewijzen in een paar boekjes staan. Daarbij is het wel een koel onderwerp. Maar nu gaan twee jongens ( je mag samen werken als je daar zin in hebt ) het ook daar over doen, en ik vind het niet zo leuk als je allebei met het zelfde onderwerp aan het kloten bent. En volgens mij maken ze er een hele diepe studie van, heb ik eigenlijk geen zin om iets in te leveren dat slechter en minder uit gebreid is, kortom onder doet voor het werk van anderen op het zelfde onderwerp.

Hebben jullie interresante onderwerpen voor een literatuur onderzoek, als alternatief? Ik overweeg nog steeds om het maar over het eerste onderwerp te doen omdat die studie boekjes zo ontzettend aantrekkelijk zijn.
Het telt best zwaar mee, en er word meer verwacht dan populair wetenschappelijke verhaaltjes over tweeling paradoxen. (lees: moet wiskunde bevatten)

Bvd

Frits
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 23:16
Tampert
Tampert is offline
Algemene Relativiteitstheorie? (dan weet je in ieder geval zeker dat je de anderen overtreft).

Er zijn verschillende takken van natuurkunde waar je literatuuronderzoek over kunt doen:
- gecondenseerde materie (gaat voer vaste stoffen als ik me niet vergis)
- Quantumfysica (kun je heel veel kanten mee op)
- Statistische fysica (op zich erg interessant. Heeft te maken met temperatuur en reacties waarbiij veel deeltjes meedoen).

Voor literatuur kun je altoijd bij de universiteit bij je in de buurt vragen welke boeken je eventueel mag lenen. Ik kan je in ieder geval over bovengenoemde onderwerpen wel een beetje op weg helpen qua literatuur.
Oud 24-02-2004, 16:57
damaetas
damaetas is offline
je zou best een bępaald onderdeel nemen ofzo. want ik weet (uit ervaring) dat literatuurstudies over een algemeen onderwerp ABSOLUUT niet leuk zijn, laat staan makkelijk.

probeer het zo beperkt mogelijk te houden, afhankelijk van de gevraagde diepgang.
Oud 24-02-2004, 18:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
supergeleider kan ook leuk zijn
Oud 24-02-2004, 19:12
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb een PWS over quantummechanica gemaakt, en dat is ook behoorlijk theoretisch geworden. Het is een heel leuk en boeiend onderwerp. Het is alleen behoorlijk ingewikkeld, je moet er echt de tijd voor nemen om het te snappen en om er een beetje in te komen.

Boeken die ik je kan aanraden op dit gebied:
'Quantummechanica voor beginners'- J.P McEvoy en Oscar Zarate, Uitgeverij Elmar, ISBN:9038905483

'Quantumtheorie: De kortste introductie'- John Polkinghorne, Uitgeverij Het Spectrum/Winkler Prins.

De uitleg van mijn twee begeleiders heeft ook een hoop geholpen, maar ik weet niet of ze het jou zo duidelijk willen uitleggen als je een literatuuronderzoek moet doen. Je kunt me in ieder geval altijd een PM sturen als je besluit dit onderwerp te kiezen en als je meer hulp nodig hebt.

Suc6!
Oud 24-02-2004, 20:45
Tampert
Tampert is offline
of een sterrenkundig onderwerp.
Reageren

Regels voor berichten